Her går det stille og roligt. Kæmper med tilpasning af bagklap. Opsporer dele rundt omkring og planlægger hvordan det endelige udseende skal blive.
Her går det stille og roligt. Kæmper med tilpasning af bagklap. Opsporer dele rundt omkring og planlægger hvordan det endelige udseende skal blive.
Så har crewcabben forladt værket, så nu er der blevet plads til at jeg kan komme til at skrue for alvor. En del dimser og dele er på vej fra alverdens verdens hjørner. Så snart, meget snart skal der skrues for alvor.
Er gået igang med at skifte fra 1 kreds til 2 kreds bremse system samt generel renovering af bremser, rør og slanger.
Hvad finder jeg i hul rummet i "torpedoen" da jeg fjerner en kreds cylinderen ? Det fineste sand !I min naivitet vælger jeg at forestille mig at det er fra Copacabana :-)
Jeg har haft mine børn i hele ferien, så der er ikke sket det store. Andet end indkøb af diverse stumper til den.
Har via Thomas Lübbe endelig fået en "ny" komplet pop out rude fra Brasilien. Det tog sin tid men var ventetiden værd. Kostede dog en mindre regnskov inden jeg stod med den i hånden. Jeg er også godt igang med at skrue en standard Type 3 1600 motor sammen til den. Blev dog bremset brat da # 8 pinbolt til cylindre og topstykke havde kværnet gevind i blokken. Selvfølgelig opdagede jeg det først da jeg skulle skrue begge topstykker endeligt på med moment. Sidste møtrik ud af 16 og så er det ligesom at spænde i smør ! Hvorfor er det altid den sidste og ikke den første ? Nå det er fikset nu med en helicoil oppe hos den gode Dennis i Hareskovby. Så jeg kan snart starte op på motor skrueriet igen :-)
Hej Erik
Bliver den klar til foråret eller tager det den tid det tager?
Hilsen Steven.
Det er min plan at den skal stå klar til Bagsværd Fort næste år. Så skal der jo så også gerne være sorte plader til den :-)
Det lyder da godt, så må jeg se lidt nærmere på den der.
Du er altid velkommen i Ølstykke
Noget nyt med sagen her (0;
ja kommer der snart lidt update foto :))))
Har ikke fået gjort det store . Men har da fået samlet en 1600 CC Type 3 motor som shortblock. Renoveret , sandblæst og lakeret samtlige køle blik dele incl. selve "blæsehuset" møllen sidder i. Købt endnu flere dele til projektet så det faktisk er meget tæt på at være komplet. Men må sande at jeg ikke har vildt meget tid i overskud til projektet, så det må jo blive færdigt i mit tempo. Vil gerne bytte den med en pæn Type 34 hvis en sådan dukker op lige pludselig.
bliver klar til bagsværd træf :)))))
Er du klar på et væddemål ang. dette? :-)
Hilsen Per
JA
Synet og som du siger på telefon, er jeg top på et væddemål.
Hvor meget tør du satse?
en bytur på din regning
Du taber lubbe!!!!!
hahahaha ja man ved aldrig
så er der bestilt hotel drenge
så længe har du den jo ikke sømand, men klar kan den nok blive...
ses til bagsværd træf eller mantorp
Ja... spørgsmålet er bare i hvad...... :-)
ja og hvilket år :)))))