hi folks,
i november var jeg inde hos naboen - nok 3 km hjemmefra - en busnabo! jeg skulle bare kigge efter et anhængertræk til en T2 fra 1966 ... og så stod den der - denne T1 camper fra juni 1963 (model 62!) med de store bremser M216 (var ekstra fra 1962-1963), den store 42hk motor og med 12 volt - wow.
[img:93f8aa6bc9]http://www.home.foni.net/~jjess/so34/thumbs/westijj18.jpg
[/img:93f8aa6bc9]
mere om min T1 bus findes her:
http://www.home.foni.net/~jjess/so34/so34
jeg blev lidt bange, fordi kvindefolket nok ville brokke sig over endnu en veteranbil - men no chance - jeg kunne kun siga "ja" til dette køb. prisen var utrolig rimeligt, jeg sparede lige 1.000 euro i forhold til en reimport fra sverige!
vores nykøbte westfalia SO34 hører med til de andre 9 registrerede SO34 hernede i tyskland (bullikartei) - de er nok sjælden. efter sidste check i medlemslisten af bullikartei er der ialt registreret ca. 2.700 gamle splitbusser i bullikartei!
for tiden er jeg igang med en totalrenovering af en cabriobundplade til min oval fra marts 1957. bilen hentede jeg sidste midtsommer nede i reutlingen nær stuttgart. dengang stod den der 2 år i en lade, efter at den bleb reimportet fra sverige - det er en rigtig svensker - men den er ikke "ful" - jeg lærte jo noget om "kodeordet -fuld svensker-" hos herbie4ever sidste sommer ...
[img:93f8aa6bc9]http://www.home.foni.net/~jjess/1957/1957d.jpg[/img:93f8aa6bc9]
lidt om ovalen ses her:
http://www.home.foni.net/~jjess/1957/
og så har vi vores fine eriba faun camper fra 1961 (den vejer kun 380 kg) - den ses som tegning her på billedet. jeg købte den fordi ungerne (drengene 2,4,7 og 9 år) jo skal med til træf ...
http://www.oldiecaravan.de/Hersteller_A_-_Z/E_-_J/Eriba/1960/FAUN_FAMILIA/FAUN_FAM_ROE.jpg
">
check denne link - alt om gamle campingvogne:
http://www.oldiecaravan.de/
og så er der endelig lidt om vores børnehavetaxa - det er den her:
http://www.herbie.dk/image/JJ13031.jpg
">
og får tiden lærer jeg meget om reparation og teknik på vores flinke T3 Bluestar JX TD fra 1989 - den er absolut souveræn:
http://www.home.foni.net/~jjess/multivan/multivan.jpg
">
jeg hørte noget om, at denne bus koster dkr. 500.000,- i afgifter i danmark - aaarrrrg - fuldstændig nuts! jeg betalte jo kun omtrent de 6-7 tusinde euro. forskellen er helt vanvittig!
men de vigtigste er, at jeg har bygget en stor garage med 45 tons "stahlbeton" og elektrisk port etc. -> nu har jeg endelig muligheder om aftenen, når jeg laver mon cabriolet klar til næste sommer.
last objekt - som jeg snart vil sælge eller bytte i dele:
min oval standard fra 1956 - den skal væk - er nogen interesseret?
http://www.herbie.dk/image/JJOVALI1.jpg
">
ovalen er pillet fra hinanden, bunden er ikke pæn og varmekanalerne på karossen er "forsvundet" - men den er altså en standard - med seilzugbremsen og helt uden chrom original med papirer -> jeg har ikke mere tid til den!!!
håber da, at flere af jer også er fuldstændig skør - bedre and at køre TOYOTA
hilsen
jens
i november var jeg inde hos naboen - nok 3 km hjemmefra - en busnabo! jeg skulle bare kigge efter et anhængertræk til en T2 fra 1966 ... og så stod den der - denne T1 camper fra juni 1963 (model 62!) med de store bremser M216 (var ekstra fra 1962-1963), den store 42hk motor og med 12 volt - wow.
[img:93f8aa6bc9]http://www.home.foni.net/~jjess/so34/thumbs/westijj18.jpg
[/img:93f8aa6bc9]
mere om min T1 bus findes her:
http://www.home.foni.net/~jjess/so34/so34
jeg blev lidt bange, fordi kvindefolket nok ville brokke sig over endnu en veteranbil - men no chance - jeg kunne kun siga "ja" til dette køb. prisen var utrolig rimeligt, jeg sparede lige 1.000 euro i forhold til en reimport fra sverige!
vores nykøbte westfalia SO34 hører med til de andre 9 registrerede SO34 hernede i tyskland (bullikartei) - de er nok sjælden. efter sidste check i medlemslisten af bullikartei er der ialt registreret ca. 2.700 gamle splitbusser i bullikartei!
for tiden er jeg igang med en totalrenovering af en cabriobundplade til min oval fra marts 1957. bilen hentede jeg sidste midtsommer nede i reutlingen nær stuttgart. dengang stod den der 2 år i en lade, efter at den bleb reimportet fra sverige - det er en rigtig svensker - men den er ikke "ful" - jeg lærte jo noget om "kodeordet -fuld svensker-" hos herbie4ever sidste sommer ...
[img:93f8aa6bc9]http://www.home.foni.net/~jjess/1957/1957d.jpg[/img:93f8aa6bc9]
lidt om ovalen ses her:
http://www.home.foni.net/~jjess/1957/
og så har vi vores fine eriba faun camper fra 1961 (den vejer kun 380 kg) - den ses som tegning her på billedet. jeg købte den fordi ungerne (drengene 2,4,7 og 9 år) jo skal med til træf ...
http://www.oldiecaravan.de/Hersteller_A_-_Z/E_-_J/Eriba/1960/FAUN_FAMILIA/FAUN_FAM_ROE.jpg
">
check denne link - alt om gamle campingvogne:
http://www.oldiecaravan.de/
og så er der endelig lidt om vores børnehavetaxa - det er den her:
http://www.herbie.dk/image/JJ13031.jpg
">
og får tiden lærer jeg meget om reparation og teknik på vores flinke T3 Bluestar JX TD fra 1989 - den er absolut souveræn:
http://www.home.foni.net/~jjess/multivan/multivan.jpg
">
jeg hørte noget om, at denne bus koster dkr. 500.000,- i afgifter i danmark - aaarrrrg - fuldstændig nuts! jeg betalte jo kun omtrent de 6-7 tusinde euro. forskellen er helt vanvittig!
men de vigtigste er, at jeg har bygget en stor garage med 45 tons "stahlbeton" og elektrisk port etc. -> nu har jeg endelig muligheder om aftenen, når jeg laver mon cabriolet klar til næste sommer.
last objekt - som jeg snart vil sælge eller bytte i dele:
min oval standard fra 1956 - den skal væk - er nogen interesseret?
http://www.herbie.dk/image/JJOVALI1.jpg
">
ovalen er pillet fra hinanden, bunden er ikke pæn og varmekanalerne på karossen er "forsvundet" - men den er altså en standard - med seilzugbremsen og helt uden chrom original med papirer -> jeg har ikke mere tid til den!!!
håber da, at flere af jer også er fuldstændig skør - bedre and at køre TOYOTA
hilsen
jens