Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

ARNE`S  BL

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dahl Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Arne

At montere forbroen med rustfri bolte....må jeg på det kraftigste fraråde... :(

Rustfrit stål er slet ikke stærkt nok.....det er ikke for sjov at vw bruger bolte i kvaliteten 12.9....

Synsmanden vil sikkert ikke opdage det.....men lad være....det for farligt....
Alle bolte som har med hjulophæng at gøre, må ikke ændres til dårligere stålkvalitet.....

Få i stedet dine bolte el-forzinket...

/kasper
-------------------------------------------
doddern@hotmail.com
(permalink) luffe Member
JEG ER HELT ENIG MED DAHL. Det duer ikke at gå på kompromi med sikkerheden bare fordi man er forfængelig. Jo de pynter sku da mere end de standartbolte, men der er trælst ( jydsk for surt), når hele fronten falder ned fordi man kørte over en jernbaneoverskæring. Rustfri er ikke egnet til træk, da materialet er mere skørt end jern. Jern har noget der i fagsprog hedder en brudforlængelse (som ligger på ca. 18%), og rustfri har ingen overhovedet, så rustfri er mest egnet til bådbeslag (syrefast), mejerier, fødevarerindustri og ligende. Desuden har jeg set mange eksempler hvor der monteres rustfri bolte på aluminium, velvidende at rustfri og alu ikke kan sammen kemisk. Det virker på samme måde som ved en båd. Der har man noget der hedder offeranode (zinkanode) til at beskytte skrueaksler og motorben. Det vil sige at anoden er et mindre ædelt metal end det man vil beskytte, og en kemisk forbindelse gør at skrueakslen ikke tærer, men det gør anoden.Det samme princip er der i en varmvandsbeholder. og da aluminium er mindre ædelt end rustfri vil det ofre sig. Prøv bare at sætte de dyrt indkøbte nummerplader fast med rustfri skruer, så vil de helt sikker være faldet af bilen inden der er gået 1 år. (Egne erfaringer. :cry: ) Så moralen er BRUG RUSTFRI MED OMTANKE FOR DIN OG ANDRES SIKKERHED.
(permalink) Anonym Member
[quote:3b4e8495b4="Dahl"]Hej Arne

At montere forbroen med rustfri bolte....må jeg på det kraftigste fraråde... :(

Rustfrit stål er slet ikke stærkt nok.....det er ikke for sjov at vw bruger bolte i kvaliteten 12.9....

Synsmanden vil sikkert ikke opdage det.....men lad være....det for farligt....
Alle bolte som har med hjulophæng at gøre, må ikke ændres til dårligere stålkvalitet.....

Få i stedet dine bolte el-forzinket...

Tusind TAK for svaret

jeg er i gang med at skaffte 12.9 bolt i elforsinket, med selvlåsende møtrikker.

der er vel ingen problem i at de nu bliver gennemgående?????

Men tak for rådet - så blev man da lidt klogere på rustfri stål

mvh

Arne`s Blå Buggy

/kasper[/quote:3b4e8495b4]
[quote:696197d36f="Anonymous"]VW BEACH BUGGY  1968 model 1600 motor.

Nu syntes jeg tiden er kommet til at alle skulle have glæde af at kigge lidt på min BUGGY - og hvad det er jeg har.

Jeg er som sagt også medlem af VW Club Fyn

Billeder komer på iweekenden.

[/quote:696197d36f]

AFGIFT AFGIFT AFGIFT AFGIFT

Hejsa - så er der nyt.

Jeg har fået forhåndsvurdering fra Told & Skat på Fyn

Fårhåndsvurderinger er KR. 13.425.-

mvh

Arne`s Blå Buggy
(permalink) Krumborg Member
Hej Arne

Jeg synes det er synd at du har 15" på foran. Hvis du går og overvejer at sænken den, vil det pynte gevaldigt med et par 14"

Bare lige til info.

Ellers rigtig fede fælge! Hvor meget måtte du slippe for dine bagdæk?
[quote:49bd8b01e9="thomas_100"]Hej Arne

Jeg synes det er synd at du har 15" på foran. Hvis du går og overvejer at sænken den, vil det pynte gevaldigt med et par 14"

Bare lige til info.

Ellers rigtig fede fælge! Hvor meget måtte du slippe for dine bagdæk?[/quote:49bd8b01e9]

Hejsa

jeg skal nok vende tilbage med nye bilelder har monteret sænkningsforbor og det hjalp meget..

Er der en som vil ligge billederne ud for - så skal jeg nok tage nogen nye så i kan se den

mvh

arne`s blå buggy

ps. mangler kun lige at lave bremser komplet med den med nye rør og det hele - så er jeg klar til syn
[quote:b8eacc705e="Anonymous"][quote:b8eacc705e="thomas_100"]Hej Arne

Bare lige til info.

Ellers rigtig fede fælge! Hvor meget måtte du slippe for dine bagdæk?[/quote:b8eacc705e]

Hejsa

jeg skal nok vende tilbage med nye bilelder har monteret sænkningsforbor og det hjalp meget..

Er der en som vil ligge billederne ud for - så skal jeg nok tage nogen nye så i kan se den

mvh

arne`s blå buggy

ps. mangler kun lige at lave bremser komplet med den med nye rør og det hele - så er jeg klar til syn[/quote:b8eacc705e]

HEJSA GUTTER

så er der syn på Fredag den 6.juni kl. 10.00

jeg har lidt probeme4r med at få tegnet forsikring på min BUGGY

jeg har 2 biler i forvejen på husstanden, og de vil have at BUGGYEN skal være en nytegning, jeg spurgte for sjov hos Top Danmark, de ville med kasko have 19.000.- kr om året - SINDSYGT

mvh

Arne`s Blå Buggy
(permalink) jakob356 Member
Prøv Nordisk Veteran (jeg forstår ikke lige det med "nytegning")

De plejer at være så flinke og spørger ikke om så meget og de forsikrer alt der er over 25 år gammelt til yderst rimelige priser fordi de ved man passer på sit gamle kram og sjældendt har skader.

Ja jeg yder næsten som en reklame, men jeg har været tilfreds kunde hos dem i over 4 år nu.

mvh
JK
[quote:15f4eb4670="JK"]Prøv Nordisk Veteran (jeg forstår ikke lige det med "nytegning")

De plejer at være så flinke og spørger ikke om så meget og de forsikrer alt der er over 25 år gammelt til yderst rimelige priser fordi de ved man passer på sit gamle kram og sjældendt har skader.

Ja jeg yder næsten som en reklame, men jeg har været tilfreds kunde hos dem i over 4 år nu.

mvh
JK[/quote:15f4eb4670]

[color=red:15f4eb4670][/color:15f4eb4670][size=18:15f4eb4670][/size:15f4eb4670]

HURRA

Så er min Buggy blevet synet - i dag kl. 10.49 i Kolding, og der er også lavet toldsyn på den.

Den fik 2 små anmærkninger, lille problem med min bakgearlås, han syntes ikke den fungerede rigtig.
Så min bremseslanger foran rør ved støddæmper og kunne rørre ved fælgkant når jeg drejede.

Men det er kun småting lige at rette.

Han kiggede og legede også med den i næsten 1 time, så den blev kigget efter i kanterne.

GOD PINSE til jeg alle og nyd nu det gode vejr.

mvh

ARNE`S BL
(permalink) Rasser Member
Efter at han havde leget med den i en time... begyndte han så ikke også at syne din bil ????

(Sorry... det barnlige kom vist op i mig!!! :-) )

//Rasser
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:b0efa28ec2="Rasser"]Efter at han havde leget med den i en time... begyndte han så ikke også at syne din bil ????

//Rasser[/quote:b0efa28ec2]

[color=yellow:b0efa28ec2][/color:b0efa28ec2][size=18:b0efa28ec2][/size:b0efa28ec2]

NYT NYT NYT NYT

så har jeg d.d. 19.juni fået plader på min BUGGY.

jeg har idag betalt afgift på den hos Told & Skat Odense

kr. 13.425.- kontant kas.

kørte herefter på motor kontoret og hendet nummerplader til den og kl. 13.30 var jeg ud at køre min første lovlige/reelle tur efter jeg har hentet den i sverige.

Jo nu er du sku sus i skørterne, og fuld kanld på anlæget.

VI SES VENNER.

mvh

Arne `S Blå BUGGY
[quote:1cca7aab02="Anonymous"][quote:1cca7aab02="Rasser"]Efter at han havde leget med den i en time... begyndte han så ikke også at syne din bil ????

//Rasser[/quote:1cca7aab02]

[color=yellow:1cca7aab02][/color:1cca7aab02][size=18:1cca7aab02][/size:1cca7aab02]

NYT NYT NYT NYT

så har jeg d.d. 19.juni fået plader på min BUGGY.

jeg har idag betalt afgift på den hos Told & Skat Odense

kr. 13.425.- kontant kas.

kørte herefter på motor kontoret og hendet nummerplader til den og kl. 13.30 var jeg ud at køre min første lovlige/reelle tur efter jeg har hentet den i sverige.

Jo nu er du sku sus i skørterne, og fuld kanld på anlæget.

VI SES VENNER.

mvh

Arne `S Blå BUGGY[/quote:1cca7aab02]

HEJSA

jeg fik også en god kasko forsikring hos TRYG kr. 3.777.- pr år og med friskade, hvilket betyder jeg ikke stige ved skade.
Aflevere jeg plader min. 2 måneder i vinterhalvåret får jeg kr. 1.000.- retur - jeg tror det er billigt nok for en BUGGY.

Det eneste jeg ikke ved på nuværende - hvad er vægtafgiften?

mvh

Arne`s Blå Buggy
[quote:785d546ee9="Anonymous"]Det eneste jeg ikke ved på nuværende - hvad er vægtafgiften?[/quote:785d546ee9]
212,- +/-
[quote:337903d81d="Anonymous"][quote:337903d81d="Anonymous"]Det eneste jeg ikke ved på nuværende - hvad er vægtafgiften?[/quote:337903d81d]
212,- +/-[/quote:337903d81d]

Hejsa

så er er der lagt allu bund i BUGGYEN, og efter den er synet er sænkningforbroen skruet ned, og californiapipes blevet monteret, jo nu ser det helt godt ud. (mangler lige at få monteret stk 40 mm dobbelt Weber kabs. - men der er klar)

Jeg har billeder men kan ikke ligge dem på nettet, er der en der vil hjælpe mig, så kan vi godt klare det.

mvh

Arne`s Blå Buggy
(permalink) arne_dolleris Member
[quote:2a2062cac3="Anonymous"][quote:2a2062cac3="Anonymous"][quote:2a2062cac3="Anonymous"]Det eneste jeg ikke ved på nuværende - hvad er vægtafgiften?[/quote:2a2062cac3]
212,- +/-[/quote:2a2062cac3]

Hejsa

så er er der lagt allu bund i BUGGYEN, og efter den er synet er sænkningforbroen skruet ned, og californiapipes blevet monteret, jo nu ser det helt godt ud. (mangler lige at få monteret stk 40 mm dobbelt Weber kabs. - men der er klar)

Jeg har billeder men kan ikke ligge dem på nettet, er der en der vil hjælpe mig, så kan vi godt klare det.

mvh

Arne`s Blå Buggy[/quote:2a2062cac3]

Hejsa
hvordan går det så her i sommervarmen

Nu har jeg fundet en god kammerat som er ved at svejse en ny forruderamme i rustri står til min buggy.

Så her midt i ugen skulle den være klar, og han har også lovet at poler den, så den bliver nok helt flot og OK

Så det næste jeg ska have lavet som projekt til Buggyen er min bøjle som også skal laves i rustri stål 100mm - så den kommer nok til at pynte på vognen.

Så jeg har måske en god bøjel til salg når jeg nu lige får lavet en kopi af den, hvis nogen står i et byggeprojekt.

forsat god sommer.

mvh

Arne`s Blå Buggy
[quote:bb132ebb8f="arne_dolleris"][quote:bb132ebb8f="Anonymous"][quote:bb132ebb8f="Anonymous"][quote:bb132ebb8f="Anonymous"]Det eneste jeg ikke ved på nuværende - hvad er vægtafgiften?[/quote:bb132ebb8f]
212,- +/-[/quote:bb132ebb8f]

Hejsa

mvh

Arne`s Blå Buggy[/quote:bb132ebb8f]

Hejsa
hvordan går det så her i sommervarmen

Nu har jeg fundet en god kammerat som er ved at svejse en ny forruderamme i rustri står til min buggy.

Så her midt i ugen skulle den være klar, og han har også lovet at poler den, så den bliver nok helt flot og OK

Så det næste jeg ska have lavet som projekt til Buggyen er min bøjle som også skal laves i rustri stål 100mm - så den kommer nok til at pynte på vognen.

Så jeg har måske en god bøjel til salg når jeg nu lige får lavet en kopi af den, hvis nogen står i et byggeprojekt.

forsat god sommer.

mvh

Arne`s Blå Buggy[/quote:bb132ebb8f]

Hejsa

nu nærmer tiden sig at det r 3 måneder siden jeg betalte afgift, og told & skat har ikke givet lyst at de vil se den til besigtelse/vurdering, så jeg har hørt at når der er gået 3 månder så bliver den ikke indkaldt - nogen der ved noget om dette, og har erfaring/viden om det???

mvh

arne`s blå buggy

vw club fyn
(permalink) Rasser Member
Så længe den er ikke er "spritny" eller veteran så skal du vel selv bede om at få den afgiftsvurderet... Hvorfor spurgte du ikke om det da du betalte afgiften ???
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:f3a2dbe327="Rasser"]Så længe den er ikke er "spritny" eller veteran så skal du vel selv bede om at få den afgiftsvurderet... Hvorfor spurgte du ikke om det da du betalte afgiften ???[/quote:f3a2dbe327]

Hej rasser

jeg gav 13.425kr. i afgift, og var godt tilfreds med prisen, men havde bare hørt de kunne indkalde til til vurdering op til måneder efter.

Jeg skal ikke ret gerne have den fremstillet, er bange for de så ville have noget mere.

OK - kunne måske lave lidt så den ikke var så pæn - men det orker jeg bare ikke.

tak for dit svar

mvh

arne`s blå buggy
(permalink) niels-erik Member
Min buggy er bygget af mig selv og den kostede 9450 i afgift sidste år.
Hilsen Niels Erik EPR
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote:c4397fd301="niels-erik"]Min buggy er bygget af mig selv og den kostede 9450 i afgift sidste år.
Hilsen Niels Erik EPR[/quote:c4397fd301]

Er det tid for vinterhid eller???
[quote:de9c64ea5b="niels-erik"]Min buggy er bygget af mig selv og den kostede 9450 i afgift sidste år.
Hilsen Niels Erik EPR[/quote:de9c64ea5b]

Er det tid for vinterhid eller???
(permalink) Azzaco Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad med nogle billeder af bilerne så man har lidt at gå efter når man skal afsted med sin egen? :D Altså billeder af den inden vud. :)
http://www.karrosseriteknik.dk
[quote:7e95a0d06a="J_S"]Hvad med nogle billeder af bilerne så man har lidt at gå efter når man skal afsted med sin egen? :D Altså billeder af den inden vud. :)[/quote:7e95a0d06a]

Hej JS

min Buggy har ikke været til fremvisning - det er kun en skrivebordvurdering - som de kalder det, men jeg er godt tilfreds med de 13.425. kr jeg har betalt til T&S.

mvh

arne`s blå buggy
[quote:2c69b6d3de="Anonymous"][quote:2c69b6d3de="J_S"]Hvad med nogle billeder af bilerne så man har lidt at gå efter når man skal afsted med sin egen? :D Altså billeder af den inden vud. :)[/quote:2c69b6d3de]

Hej JS

min Buggy har ikke været til fremvisning - det er kun en skrivebordvurdering - som de kalder det, men jeg er godt tilfreds med de 13.425. kr jeg har betalt til T&S.

mvh

arne`s blå buggy[/quote:2c69b6d3de]

(permalink) Henrik W Member
Så snart det ikke er en org. bil kan de forlange at se den,og der er ikke noget at gør,kan du ikke den dag de vil se den kan du bare få en ny tid,de vurder vær 3uge mener jeg,så hvis den ser rigtigt flot ud nu,ja så må du nok hen at mont. alt det gamle hvis du ikke vil op med tegne bogen-
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn

Reply »

You must log in to post.