Jeg kan ikke huske om det firma er blevet diskuteret fornylig herinde. Men jeg har talt med diverse personer i den seneste tid vedvørende deres fallit. - Det viser sig at de er IKKE gået fallit!!!
Jeg har været med til at udsprede forkerte informationer baseret på hvad jeg fik at vide gennem nogle af mine bekendte i USA. Jeg har her til aften fået en mail fra Chris Nowak, Direktør for RMM., (nok fordi jeg var på deres mailingliste) Hvori han kraftigt dementerer at de skulle være gået fallit.
I grove træk lyder mailen således:
I forbindelse med en bankfusioni begyndelsen af 2001 begyndte deres bank at stramme noget op på deres kreditter, hvilket besværliggjorde deres muligheder for at købe stort ind når mulighederne var der. Endvidere var forretningen heller ikke ligefrem strålende på det tidspunkt. De var lige begyndt at ånde lettet opda 11. sept katastrofen indtraf. Det slog omgående 25% af omsætningen.
Så i januar 2002 blev de, (ligesom en del andre større firmaer der producerer accessories til VW) så ramt af et massivt erstatningskrav af VWoA på $ 5.000.000. det tvang dem så til at gå i en slags betalingsstandsning. (Chapter 11) De fyrede nogle folk, og dem der blev tilbage måtte så bare løbe hurtigere. Derudover har de reduceret varelageret for at kunne købe nye varer hjem, og har med ganske få undtagelser kunne servicere deres kunder.
Kravet fra VWoA er vist så vidt jeg er bekendt ved at løse sig. Set ud fra mit synspunkt kan jeg nu osse kun mene at VWoA skyder sig selv i foden. Men sådan er det når advokater får hidset hinanden op. Så hopper kæden da HELT af.
Synes barte lige i skulle vide hvo´n det hang sammen.
Torben
Jeg har været med til at udsprede forkerte informationer baseret på hvad jeg fik at vide gennem nogle af mine bekendte i USA. Jeg har her til aften fået en mail fra Chris Nowak, Direktør for RMM., (nok fordi jeg var på deres mailingliste) Hvori han kraftigt dementerer at de skulle være gået fallit.
I grove træk lyder mailen således:
I forbindelse med en bankfusioni begyndelsen af 2001 begyndte deres bank at stramme noget op på deres kreditter, hvilket besværliggjorde deres muligheder for at købe stort ind når mulighederne var der. Endvidere var forretningen heller ikke ligefrem strålende på det tidspunkt. De var lige begyndt at ånde lettet opda 11. sept katastrofen indtraf. Det slog omgående 25% af omsætningen.
Så i januar 2002 blev de, (ligesom en del andre større firmaer der producerer accessories til VW) så ramt af et massivt erstatningskrav af VWoA på $ 5.000.000. det tvang dem så til at gå i en slags betalingsstandsning. (Chapter 11) De fyrede nogle folk, og dem der blev tilbage måtte så bare løbe hurtigere. Derudover har de reduceret varelageret for at kunne købe nye varer hjem, og har med ganske få undtagelser kunne servicere deres kunder.
Kravet fra VWoA er vist så vidt jeg er bekendt ved at løse sig. Set ud fra mit synspunkt kan jeg nu osse kun mene at VWoA skyder sig selv i foden. Men sådan er det når advokater får hidset hinanden op. Så hopper kæden da HELT af.
Synes barte lige i skulle vide hvo´n det hang sammen.
Torben