Afmontering af karrosseri!!!!
Hejsa derude!! :o
Jeg er i gang med at "pille" karrosseriet af min 1303.
Problemet er bare at det ikke vil "slippe" Jeg har læst at der er 34 stk. bolte som skal ud ( har fundet 32!!) og så virker det som om den er limet/snasket sammen med Tjæreagtigt masse. Det er forenden der ikke vil slippe!! bagtil er den løs!!
Er der nogen der kan fortælle hvor den er skruet sammen ude i fronten??
evt. med en tegning!!
Persson :twisted:
Hej Persson.
Jeg har aldrig nogensinde rodet med en 1303, men på dem jeg har ('61 og '62) sidder der 2 bolte under tanken. De holder karossen fast til forbroen. Måske er der noget lignende på en 1303??.
På mine biler skal tanken løftes, for at komme til boltene.
Håber det hjælper en smule.
Splitster Mark
:D
ved ikke om det kan hjælpe
hov... glemt at logge ind :lol:
Har du husket de 2 under reservehjulet.eller hvad med de 2 inde ved kadangtunlen under instrument-bordet
Vh René
-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
Hejsa :D
Dem har jeg vist fundet!!
Den er totalt strippet! Tank, døre, skærme mm. Kun det rene karros!
Den er sikkert bare rustet fast :cry:
Persson :twisted:
som rene skriver er der to propper i reservehjulsbaljen der skal fjernes for at give adgang til 2 bolte, er det dem..?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Tak Morten!!
Men "desværre" :? er alle de markerede punkter afmonteret!!!
Så det er nok rust/snask!!
Persson :twisted:
:D :D [size=18:e6c89ce8ba][/size:e6c89ce8ba]Operationen Lykkedes!!!!!!!!!
[size=12:e6c89ce8ba][/size:e6c89ce8ba]Men jeg ved ikke om patienten overlevede :? :? ???
Der er temmelig meget rust/gennemtæring v. rammehovedet!!
Endnu en opgave!! Tak for hjælpen alle i ovenstående :D
Persson :twisted:
Lige èn ting til!!
Er der nogen der har en tegning af det "rene" skellet på sådan en T1. Dvs. uden nogen pladedele eller rammehoved?? :roll:
Så har jeg nemlig ligt lidt xtra at lave tror jeg :?
Persson :twisted:
Hejsa!
Det "Rene" skellet? hvad mener du? når du har afmonteret alle påmonterede dele har du den "rene" karosse.. hvor man så kan skifte div. pladedele. ....
Med "Skellet" mener jeg det der er tilbage når man fjerner alle pladedele som kan skiftes!!
Jeg regner med at der så kun er "centerkanalen/rørramme" (hvad hedder den??) :?:
Persson :twisted[/img]
Hej Persson
her er hvad du kan købe at pladedele så kan du se hvad du kan og ikke kan få til din bund,meen lad være med at skære rammehovedet af,det skal være 200 % lige når du skal svejse det nye på,der er nok en eller anden her inde som ved mere om,
jj
TAK TAK :D :D
Jeg har kigget lidt på det!!!
Men det er lige det med overblikket! :?
Hvor skæres der, og så vidre!!
Er der nogen derude som har prøvet at skifte rammehoved, mm.???
Erfaringer!!!
Persson :twisted:
Hejsa! :D
okay... du mener altså på bunden... ja, det er faktisk kun centralrøret..
ja, har prøvet at skifte rammehoved.. hvad vil du vide? :D det nemmeste er at låne/lave et stativ/rammehovedlære som du kan spænde det op i, i forhold til bunden, så du er sikker på at det sidder som det skal, da det er meget vigtigt at det sidder lige i alle vinkler.. :!: har selv en original rammehovedlære fra et gammel vw værksted.. gør det lidt nemmere.. :wink:
[quote:e6d81ed021="Chritte"]Hejsa! :D
okay... du mener altså på bunden... ja, det er faktisk kun centralrøret..
ja, har prøvet at skifte rammehoved.. hvad vil du vide? :D det nemmeste er at låne/lave et stativ/rammehovedlære som du kan spænde det op i, i forhold til bunden, så du er sikker på at det sidder som det skal, da det er meget vigtigt at det sidder lige i alle vinkler.. :!: har selv en original rammehovedlære fra et gammel vw værksted.. gør det lidt nemmere.. :wink:[/quote:e6d81ed021]
Hej Chritte!! :D
Har du et billed af sådan et instrument?? så man har en lille ide! :?:
Er det noget du vil anbefale at man "prøver" selv (som ikke mekaninker/smed 8O )
Jeg regner med at få en der har prøvet det før til at udføre indgrebet, det nytter jo ikke noget altid at køre 3grader WEST, fordi man klokker i det! :?
Persson :twisted:
Hejsa!
Jeg skal nok lige se om jeg ikke kan få lagt et billede på, har pt. en bund spændt op i den, men fidusen er at man faktisk spænder hele bunden op så den er fast og så monterer man faktisk forbroen på det nye rammehoved og spænder også det op i bunden så det hele er fikseret og så har du målene, altså så kan det faktisk ikke sidde forkert..og så er det bare at svejse.. nu lyder det nemt, men det er ikke bare lige noget man gør, så vil anbefale at du får en mekaniker til at hjælpe..
Morten
Hejsa :D
Det er også min konklusion efter hånden, det må jo godt være lavet ordenligt!! :P
Vil alligevel gerne v. lejlighed se den rammehovedlære!!!
ps. Er der nogen som kender en mek./smed som kan operere sådan et rammehoved nær Vordingborg(Sydsjælland)??
Persson :twisted:
Hej Persson
Fandt du en (på Sjælland), der kunne skifte dit rammehoved?
Jeg har selv en 1303 bund fra -72, der skal kortes og have nyt rammehoved, så en 66 forbro kan skrues på.
Mvh Jørgen
:D Hej Jørgen
Nej !! Jeg fandt ikke nogen der ville røre det for anstændige penge :o
Men Bent fra kit&bug. gav en fin pris på rammehoved-skift samt opkortning!! så skal man bare lige derover!!
Ring og få en snak med ham!! :wink:
ps. Har du fået solgt buggy`en / bund/ ramme?? :roll:
Persson :twisted:
Hej Jørgen og Persson
I efteråret havde jeg selv samme problem med opkortning og skift af rammehoved.
Da jeg spurgte KB hvad han skulle have for det blev det omkring 800kr for skift af rammehoved og 3000 kr for opkortning. Jeg er ikke lige 100% sikker på priserne men jeg mener det var der omkring.
Men idet at jeg er på lærlingeløn kunne jeg jo se at det ville var et godt stykke tid før jeg så kunne komme vidre. Så jeg fik en ven til at hjælpe med at svejse. :)
Det er altså ikke så slemt som man kunne frygte. Jeg havde ingen rammelære men tog en fandens masse mål osv. for at sikre at det kom til at sidde lige og alt det der.
:wink:
Det som jeg ville frem til er: Kender I da ikke nogen som kan svejse?? Hvordan i korter den op, skifter rammehoved og alt det der kan i bare spørge mig om.
Jeg har også nogle papirer til at ligge som måske kan være en hjælp.
Bare skriv så skal jeg nok forsøge at hjælpe jer. Vi vil vel alle gerne spare penge ikke??? :D :D
Mvh Jakob
Hej Persson
Hvis jeg skal transportere mit chassis til Bent fra Kit & Bug, koster det mindst en tusse ekstra (og så skal jeg have det med hjem samme dag).
Så jeg vil helst have arbejdet udført på Sjælland.
Nej, jeg har ikke fået solgt den gule. Jeg overvejer at finde en der har noget spændede at bytte med, f.eks. 5 gear til VW, sænkede spindler o.l.
Hej Jacob
Tror du man kan "låne" din svejsende kamerat?
Hej Chritte
Kan man låne din rammehoved lære??
Mvh Jørgen
Mvh Jørgen
Jeg mener at Leo-Pol har lavet et par stykker..men om han har tid og lyst det ved jeg så ikke, men det skader vel ikke at spørge???
MVH. Jesper
[quote:c5dca69365="persson"]:D Hej Jørgen
Nej !! Jeg fandt ikke nogen der ville røre det for anstændige penge :o
Men Bent fra kit&bug. gav en fin pris på rammehoved-skift samt opkortning!! så skal man bare lige derover!!
Ring og få en snak med ham!! :wink:
ps. Har du fået solgt buggy`en / bund/ ramme?? :roll:
Persson :twisted:[/quote:c5dca69365]
Hey Persson
Har du prøvet hos knud pladesmed ? du ved linket på vores hjemmeside.
HMS.
Hej Henrik :D
Det er et gl. indlæg!! (før SAC) som bare stadig er aktivt!! Jeg overvejer at anskaffe endu en model! lidt ældre pga. afgift og sådan :lol:
Men jeg er skam opmærksom på "vores" forskellige kontakter!!!
Vh. Persson :twisted:[size=18:c440e1f21d][/size:c440e1f21d][size=24:c440e1f21d][/size:c440e1f21d]