Slibning i gearkasse for anden kop
Jeg har lige købt Holmen's gamle 1600 motor som vwMorten har lavet!
Når jeg strammer de sidste par millimeter på de fire skruer ml. gearkasse og motor, kan motoren pludselig ikke køre rundt længere... :(
Jeg går udfra det er svinghjulet der støder på gearkassen...
Jeg har slebet lidt i gearkassen i nærheden af starteren, fordi jeg troede at det var her det stødte sammen. Men dette var uden resultat.
Er der ikke nogen der har et billede eller på anden måde kan forklare mig hvor jeg omtrent skal slibe??
Duus
8) Slib den hele vejen rundt på det "flade" stykke.. Hvis du forstår. Den plejer at gå på deromkring hvor koblingshuset begynder at snævre ind..
hej duus hvad er det for en bil du har..... hvis det er en gammel model fra 50érne så passer motor ikke i din gearkasse ,,,men den kan komme til det hvis du sliber nok... men ikke den bedste løsning....
mvh thomas
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
Det er en t1 1200 73 - med original 73 gearkasse går jeg udfra...
Anders mener du den flade som ligger foran svinghjulet og som er vinkelret på kørselsretningen?
Duus
[quote:cb255b6f2c="Duus uden login"]Det er en t1 1200 73 - med original 73 gearkasse går jeg udfra...
Anders mener du den flade som ligger foran svinghjulet og som er vinkelret på kørselsretningen?
Duus[/quote:cb255b6f2c]
Hvis det er den originale gearkasse fra 73 skal den passe i,og det er uden at slibe, det er nok nærmere koplings trykfoden det er galt med, er der føringsrør til udrykker lejet i din gearkasse.
Rene
"HVIS" du skal slibe kan du løsne den lidt og så dreje motoren forsigtigt rundt med en nøgle der hvor den så har lavet mærker der skal du slibe ikke for vildt det er 5 punkter det drejer sig om.
Har lige lavet samme operation med et godt resultat og jeg kan lige tilføje at det ikke er en klunser løsning at slibe af gearkassen vw har lavet en udførlig beskrivelse af hvordan man gør og med en tegning af en skabelon til det.
PS har du 6 volt starter ell 12 volt der er forskel på tandningen men det kan de kloge nok fortælle mere om men jeg skulle ihvertfald skifte til 12 volt så den passede på svinghjulet.
HMS
48ida: Føringsrør, er det det rør som udrykkerlejet sidder på og kører frem og tilbage på(når man kobler til og fra), hvis ja så har den det.
Men hvad gør jeg så ved det? er det føringsrøret der er for langt?
Er du med på at det ikke er en original 1600 kombling, men noget vwMorten har sat på...
HMS: jeg er med på det der med grove eller "fine" tænder, på en 73' kører både 12 og 6v med 130tænder.
Duus
Tillykke med motoren.!
Hvis der er føringsrør på din gearkasse, skal du bruge en kobling uden den "ring" som udrykkerlejet (på de ældre gearkasser) trykker på.
(Jeg ved ikke hvilken kobling der sidder på motoren nu..)
Husk at få synchroniseret de to 412S karburatorer perfekt efter montering, ellers kører de af H.. til..
(lige som alle andre dobbeltkarburatorer)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Hmm nu når folk snakker om at slibe i gearkassen så er et godt råd at være ultra forsigtig.. For lige pludselig er der ild OVERALT.. Magnesium har en tendens til at antænde ret heftigt og det er sgu ikke alt for griner når du pludseligt har det der ligner et blitzlys overalt.. Det gør nas.. Har en kedeldragt som bevis.. Eller rettere nogle rester af en kedeldragt.. Mine øjenbryn er dig groet ud igen.. :lol:
Mitch - var det ikke dig jeg så løbe ud fra et værksted for et stykke tid siden, råbende noget alla "Fuck! Det er hot at lave VW..." :-)
BB.
Så fik jeg det sku til at virke... Den måtte ligge ind og ud et par gange... løsningen var bare at slibe det rigtige sted(sjovt nok).
Denne motor har indbygget laderelæ hvor jeg før kørte med et eksternt...
Den har to udgange, nemlig D+ og DF, jeg går udfra D+ skal til +, og skal DF så til ladelampe eller hvordan?
Duus
[quote:2451c3e662="BuggyBoy"]Mitch - var det ikke dig jeg så løbe ud fra et værksted for et stykke tid siden, råbende noget alla "Fuck! Det er hot at lave VW..." :-)
BB.[/quote:2451c3e662]
Jo noget i den dur.. Tror jeg råbte noget på jiddisch med en ½meter flammer fra mine øjenbryn.. Jeg selvantændte totalt.. Syntes endda jeg passede ret godt på..
ja nu skal man ikke grine men jeg har faktisk lavedet dette "stjerne kaster" nummer her til aften.....!
jeg stod og sleb en masse kanter væk på et std blæser hus til en T4 og det støvede temligt godt......!!
så var det jo lige at jeg osse skulle fjerne det rør hvor oliepinden løber gennem, og der skete det.......
en ænkel gnist hoppede hen af mit fine nylakeret arbejts bord og panikken brede sig i skalden på mig......
jeg greb et hundklæde og smed det hen til og bankede på det med det resutat at det brede sig meget mer.......
men jeg fil slukkedet det og kun lakken var forsvundet i sorte pletter....
der var helt tilrøjet og det væltede ned med sort fnuller fra loftet.......
jeg kunne lige se mig at jeg skulle forklar bonden hvor gården var blevet af mens han ikke var hjemme........
men fuck det gik stærkt......!!!
leo-pol
Er der ikke nogen der har svar på mit generator spørgsmål??
Hvad skl D+ og DF til????
Duus
HMS har vist måtte erfare at D+ er til batteriet på den hårde måde :D :D :D
Det er en [b:ad0bb0c47e]dynamo[/b:ad0bb0c47e] på billedet, og de findes ikke med indbygget laderelæ..!?!?!?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
OK morten, med hvad skal D+ og DF til???
Ellers saetter jeg sq bare min gamle 12 generator paa...
Duus
hvis du har en gammel generator til at ligge så sæt da den på istedet for en dynamo.... den lader bedre
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Df til Df på laderelæet..
D+ til D+ på laderelæet
61 fra laderelæet til ladelampen
B+ fra laderelæet til batteriet
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Tak for hjælpen Morten...
Jeg har nu lige sat den gamle generator over på motoren... så slipper jeg for at bøvle med at skulle have fat i et laderelæ der passer til dynamoen!
Nu magler jeg kun lige at få udstødningen på og at få skruet lidt på speedertræk+carbs - det bliver helt spændende at starte den op... :P
Duus
[quote:5edb6852a0="Duus uden login"]Tak for hjælpen Morten...
Jeg har nu lige sat den gamle generator over på motoren... så slipper jeg for at bøvle med at skulle have fat i et laderelæ der passer til dynamoen!
Nu magler jeg kun lige at få udstødningen på og at få skruet lidt på speedertræk+carbs - det bliver helt spændende at starte den op... :P
Duus[/quote:5edb6852a0]
Hey Duus hvis du vil af med din dynamo så er jeg evt intresseret jeg har lige betalt lære penge på den hårde måde og mangler tilfældigvis en dynamo :wink: giv lige et ring hvis du vil af med den.
30 27 08 50 MVH HMS.
Nååår det var det Hendrixxx hentydede til... Jeg ringer til dig imorgen!
Duus
Nååår det var det Hendrixxx hentydede til... Jeg ringer til dig imorgen!
Duus
Nååår det var det Hendrixxx hentydede til... Jeg ringer til dig imorgen!
Duus
DF er D felt den skal ned på lade relæet.....