t4 1.8-2.0 200.00000e-1ffekt forøgelse
ifølge T&S hjemmeside, er der et eks. på en (mener det er en opel ascona) 1,6s med 75 hk,der har fået lagt en 2.0 motor i med 90 hk,og da det kun er en effekt forøgelse på 20% ,skal der ikke ny afgift på.
så er det lige jeg vil høre om der skulle være nogen her på nettet, der har fået godkendt/synet en "opgradering" fra t4 1.8 med 85 hk - t4 2.0 med 100 hk??? for det er jo "kun" en effekt forøgelse på ca 18%.
Det eneste "sted" det umiddelbart kunne la´sig gøre er i en 412S. Og hvis det var,skulle det ikke være noget problem. Jeg har ikke- og kender heller ikke nógen der har prøvet lige netop det.
Hmm. Havde håbet på at det kunne lade sig gøre i en Buggy.
altså at få den afgift behandlet med en 1.8 og bagefter sætte en 2.0 i lovligt.
øøøøh hvorfor så ikke afgiftsbehandle den med en 2.0...... hvis det overhovedet kan lade sig gøre
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
JADA!!! Det er bare ud og finde en CA, CU eller CJ motor. I med den og så til syn og afgift. Så kan du begynde at lege bagefter. Afgiften er den samme om du gør det eller du lægger en 1,8 T4 i . Så det er da med at få den godkendt med 2,0éren fra begyndelsen.
Og nu synes du nok at det rabler for mig, men du skal altså være mere end HELDIG, hvis du skulle falde over en 100 hk´s 914 motor. De hænger IKKE på træerne. Trim du hellere en 2,0 busmotor. Det er billigere.
T.
hey torben......
ligger der nogle papir for at det er iorden at smide en 2,0 bus kværn i en T1.......??
jeg skal nok snart til syn og told med den grå buggy og hade tænkt på lige denne metode her,,......
forresten..... hvordan går det med de sidste stumper til min T4.... for vi skal vel ose snart have afregnet....!!! ik at jeg har alt for mange penge til overs...... :lol:
leo-polle
Det har været lovligt at køre med 100HK 2,0L type4 med Porsche blæser i en Type1 med skivebremser og nok også fireleddet bagtøj, siden 1971.
Det er bare ikke alle synsmænd der ved det. At man her i landet også skal betale afgift er noget andet. Men jeg har altid sagt: " hvis man ikke spørger, så får man ikke nej"
jamen hvad så når det skal føres ind i papirne at den er godkent med en 2,0 T4....
det er vel synsmanden der noter det til toldsynet hvad der ligger i af kvære, og når han finder ud af at det er sådanne en fætter ryger han da sikkert bag over............ hvad siger man så når han vil have det sort på hvidt at det er lovligt....???
det er vel ikke ham der skal bevise det..... det er vel mig....!!! eller hvad......???
mvh leo-pol
HVA F... (!) Je tror squ det var vores gamle ven Frank Andersen der lige var inde som gæst. Det ligner hans måde at skrive på.
Leo-pol. Er din buggy ikke allerede toldbehandlet en gang i DK ? Hvis ikke, så er det med at få den synet og godkendt (toldbehandlet) med så stor en motor som muligt fra begyndelsen. CC mæssigt. Det koster kun en brøkdel ekstra i forhold til at syne den med f.eks en 1600 T1 . En 2,0 T4 busmotor er perfekt til fomålet, fordi den er stor (!) men ikke så stærk. Men det er der jo råd for senere. OG så er det jo lovligt. S
Grunden til at jeg ville smide en 1.8 i er at det jo nok er noget nemmere at få synet og godkendt.
ang. bremser:Jeg fandt et indlæg i forumet, hvor Frank A. skriver at hvis der er ordentlige bremser på skulle det ikke være et problem at få buggy`en synet med en 2.0
Men hvad er ordentlige skive bremser?? for Frank A. skriver bla. at dem fra KB ikke er gode nok.
Mvh
Wan
Det er måske lidt udenfor emnet, men jeg er blevet oplyst om at man i en 2.0 transporter(eller 914) kan lægge en tidlig 6-cyl 911t motor i(den er på 2.0 liter med 110hk).
Det er i det tilfælde ikke antallet af cylindre, men motorens volume/effekt man dømmer efter.
Har man så 2.0 motorblokken godkendt er det jo svært at se hvaffor cylindre/krumtap der er på :wink:
På den anden side er der nok billigere at betale afgift fremfor at tune på en 911 motor.
:roll:
-------------------------------------------
[quote="Wan"]Grunden til at jeg ville smide en 1.8 i er at det jo nok er noget nemmere at få synet og godkendt.
ang. bremser:Jeg fandt et indlæg i forumet, hvor Frank A. skriver at hvis der er ordentlige bremser på skulle det ikke være et problem at få buggy`en synet med en 2.0
Men hvad er ordentlige skive bremser?? for Frank A. skriver bla. at dem fra KB ikke er gode nok.
/quote]
NEJ der er ingen forskel på syn om det er en 1,8 eller 2,0 !
En 2,0 kan godkendes i en buggy, hvis den har skiver foran og alm tromler bag. (Der kan med fordel sættes en større bremsecylinder på i bag. Men det kan i læse om inde på FAQ)
DVS er det en 5huls "bund" man har, må man ud og investere i et CSP skivebremsesæt til forenden.
Nu da vi snakkken om skivebremser oppe. Er der så nogle af jer der har nogle erfaringer med nogle som ikke var srligt gode, eller nogle som i syntes er super??
mvh Jakob
Der har været nogen dårlige skiver / tromler i omløb, men jeg mener de er ved at være væk nu. (Men køb ALDRIG v. Høyer/T.Hansen etc. De er for ringe. De holder maksimalt en sæson, så er de lige til jernkassen. (Medmindre de selvfølgelig kan sælge kvalivare. Men det knivered sgu med synes jeg)
Men for en sikkerheds skyld køber jeg altid SEBRO. Og når vi taler skiver bruger jeg ALTID de enkelt ventilerede fra Kerscher. Det dur ! OK hvis gutten eller tøsen absolut ikke vil betale det ekstra ca 80 kr. pr skive kan jeg da osse godt sætte alm. på. Men de andre virker bare og hjælper til med at holde klodserne rene. Og bremser derfor mere optimalt hele tiden.
T.
Okay så ved jeg det når jeg når til det engang. Det lyder som om du også har sådan noget på lager så det finder vi ud af engang.
Nu skal jeg først se om jeg kan finde en triangel til venstre side. Men det er ikke nemt. Er der nogel som ved om man kan købe nye, og hvad de evt koster??
Mvh Jakob
Triangel ? - Du må forklare nærmere.
T.
Hejsa.
Har set billeder under projekter.. Han mener en venstre IRS "arm"
Grunden til at jeg kalder den det er fordi at det står i min rep. bog
prøv at se billedet. det er ikke særlig tydeligt men det kan nok lade sig gøre.
mvh Jakob
Har jeg forstået det helt korekt !
Jeg har en buggy fra den er fra 70 den har skiver for og tromler bag den har enkelt kreds bremse system men det skal skiftes til 2 kreds inden told og syn !
Kan den godt godkendes/synes med en 2.0 t4 motor fra en bus med 70 hk ?
Hvor mange hk må man udsætte bremserne for og er der evt nogen der har det sort på hvidt ?
Det sker jo alt for tit at dem i synshallen ikke ved hvad man må og ikke må !
Har nemlig sådan en motor stående det kunne da være fedt at få den lagt i buggyen lovligt !
Det kan du godt, og der er ikke nogen problemer i det for såvidt, idet den er indenfor kravene i henhold til effekt/undervogn/bremser.
Loven siger (TüV som vi jo læner os gevaldig opad her) max 85 hk på Svingaksler. Og en 2,0 busmotor har 71.
Det vil dog være fordelagtigt for dig at montere kraftigere bremsecylindre bagi så du ikke fåre den der irriterende tendens med overbrmsning på forhjulende. Hvis du kører med f.eks. 5,5 - 6" foran og 7 -8" bagi, så monter en 22 mm bremsecylinder bagi, så er bremsefordelingen væsentlig bedre. Den må selvfølgelig ikke overbremse på bagenden. Men det kan du jo så justere på flere måder efter eget valg. T.
Det kan du godt, og der er ikke nogen problemer i det for såvidt, idet den er indenfor kravene i henhold til effekt/undervogn/bremser.
Loven siger (TüV som vi jo læner os gevaldig opad her) max 85 hk på Svingaksler. Og en 2,0 busmotor har 71.
Det vil dog være fordelagtigt for dig at montere kraftigere bremsecylindre bagi så du ikke fåre den der irriterende tendens med overbrmsning på forhjulende. Hvis du kører med f.eks. 5,5 - 6" foran og 7 -8" bagi, så monter en 22 mm bremsecylinder bagi, så er bremsefordelingen væsentlig bedre. Den må selvfølgelig ikke overbremse på bagenden. Men det kan du jo så justere på flere måder efter eget valg.
Bare husk at få det skrevet i toldpapirene med det samme, så er den i vinkel. Med motoren altså.
T.
Lige nu står min buggy på 4 stk 7" fælge, men der er lidt plads problemer når der bremses, så planen var at jeg ville have 4 stk centerline style i 5,5" !
Så er det vel ikke nødvendigt med andre bremse cylinder når der er tale 4 ens fælge, oder was ?
Har godt nok at tilbud på opkortning af mine to foreste fælge men syntes det er synd og skam og opkorte sådan to fine Porsche Fuchs fælge !
De enkelt ventilerede skiver som blev omtalt, er det bare en anden type skive, eller er der andre ting som skal skiftes før de passer på ?
P.T.
att: Torben (Farmer)
Du siger det med max 85hk på svingaksler. Jeg har 4-ledet giver det noget andet?? :roll: :roll:
Kan jeg læse noget om alt det på den der side med Bilinspektion hvor der står en masse?? Eller hvor har du fundet ud af det henne?? Så kunne jeg jo selv læse om det, og var fri for at ulejlige dig. :) :)
Hvis vi andre bare kunne blive 1% så klog som dig så ville vi være noget bedre stillede... :D :D
Mvh Jakob
Tak for roserne, men du skal ikke se op til mig, - for jeg ved ikke en skid om resten af bilen 8O Nå det var måske osse overdrevet, men lidt sandt er der i det.
De tal jeg referer til er T