Første bobbel og mangler hjælp t
[quote:cfc93b66d7="Bornholmer"]Jamen -------- det ER sgu noget pis at man SKAL ha sin bil på veteranforsikring FORDI man er på SU...
Det er en klub forsikring dvs alle dækker underskud og overskud....
Og jeg vil fandme ikke ha at en 18 årig kører rundt i sin veteranbobbel hele året rundt når jeg er med til at betale skaderne - bare fordi de kan få råd til at gå i byen og drikke sig pisse stive hver lørdag.
Så må de fandme købe sig en hverdagsbil som alle os andre, også bruge og forsikre den på samme vilkår...
En veteranbilforsikring er beregnet til folk der har en gammel bil til søndagskørsel- vil man bruge den til andet må man sgu betale klatten
som alle andre..
det er en kanon fin ordning - som skal blive ved at være sån - i deres
årsberetning blev der raporteret at halvdelen af alle skaderne der var blevet dækket var det en søn eller anden/yngre fører der havde kørt
bilen. Det var et problem der ikke kunne fortsætte - ERGO - ingen
hustlerer i denne ordning - ellers ophører den.
det er helt i orden med mig at man brugsveteranforsikrer sin bil hvis man er studerende - men det er også under andre vilkår - det skal de være velkommen til- men den egentlige og billige forsikring er forbeholdt til folk der har to biler og kun bruger den ene til hygge.
Og ikke SUerer der for deres far til at ordne det så de kan få lov til at ha en billig bil -
Det er fint nok at man er SUer og man gerne kunne tænke sig en fin gammel bil og ha interressen omkring den - men de fleste køber den
kun fordi der er en der har fortalt at det er skide billigt i forsikring og vægtafgift - og det er det jeg har noget imod - har set op til flere holde
ved skolerne ude i århus- og de ser misvedligeholdte ud og fulde af skrammel og gammel macdonnals papir - dvs de bliver brugt på lige fod
med andre hverdagsbiler - og der er MANGE af dem på pladserne
foran skolerne- det er derfor jeg er harm over det - jeg har noget at ha det i - det er ikke bare noget jeg fyrer af.....
Hvis man nu er en af dem der virkelig gåt ind i det her med rent mel i posen- og virkelig ER helt vild med gamle biler - og det er der NOGEN af dem der er - det er jeg godt klar over - så stil da bilen hen og gå og få lavet de småting der er og lær lidt om det - også vent med at registrer bilen til tiden med SU er over - har man hjertelig interressen skulle det da nok ku lade sig gøre ....evt sæt et sæt prøveplader på - de par gange om året hvor man vil en tur på træf eller lign.............mvh Ib[/quote:cfc93b66d7]
Hej Bornholmer
Fatter godt at det kan gøre dig pisse sur! Men jeg har en anden bil ved siden af!
Det er en sommerbil jeg vil ha, og det skal være en Bobbel, og det er en jeg vil passe på! Har varm garage osv.
Det eneste er at jeg er på SU, og har ikke råd til at ha to biler på fuld forsikring! Og den er ikke 100% orginal, har brede skærme og andre fælge, og det er mit problem!
Joohoow vi kan.. Det kan du sgu da se... Hvad med den [b:b2534f1543]bagklap[/b:b2534f1543]
[quote:116e7a92c8]Hej Bornholmer
Fatter godt at det kan gøre dig pisse sur! Men jeg har en anden bil ved siden af!
Det er en sommerbil jeg vil ha, og det skal være en Bobbel, og det er en jeg vil passe på! Har varm garage osv.
Det eneste er at jeg er på SU, og har ikke råd til at ha to biler på fuld forsikring! Og den er ikke 100% orginal, har brede skærme og andre fælge, og det er mit problem![/quote:116e7a92c8]
Så er det sgu iorden- her ser man så et exempel på at flertallet ødelægger det for mindretallet,
proviensial er nok det bedste tilbud der pt er - der er dog også Runa forsikring - men ring lidt rundt og forklar dem at du er ærlig og seriøs
så plejer de at være fine at snakke med- de har jo samme holdning som
mig indtil de får andet at vide :D :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:ae3363d89f="Bornholmer"][quote:ae3363d89f]Hej Bornholmer
Det eneste er at jeg er på SU, og har ikke råd til at ha to biler på fuld forsikring! Og den er ikke 100% orginal, har brede skærme og andre fælge, og det er mit problem![/quote:ae3363d89f]
Så er det sgu iorden- her ser man så et exempel på at flertallet ødelægger det for mindretallet,
proviensial er nok det bedste tilbud der pt er - der er dog også Runa forsikring - men ring lidt rundt og forklar dem at du er ærlig og seriøs
så plejer de at være fine at snakke med- de har jo samme holdning som
mig indtil de får andet at vide :D :D[/quote:ae3363d89f]
Oki fatter godt din vrede!
Jeg har søgt forsikring i søg, men fandt ikke noget om hvordan den var 100% iorden.
skal jeg bar ringe til provinsforsikring, for prisen lyder fin til mig, men det er om det kan lade sig gøre pga. at den har brede skærme og andre fælge.
Jeg har et billede når jeg kommer hjem, hvis i ville kikke, og sige hvis jeg sendte billeder, om det kunne lade sig gøre at få den forsikret til veteran pris.
Hej..
Billeder kan vi jo altid godt lide.. om forsikringen vil godtage den kan vi nok ikke love dig...
Men prøv at ringe og snakke med dem, de er til at snakke med. Det er jo muligt du kan få klar besked af dem inden du får forsikringsbeviset. (Du har kig på den ? Ikke købt den endnu eller hvordan?)
~Mette
[quote:814f81aa88="Mette"]Hej..
Billeder kan vi jo altid godt lide.. om forsikringen vil godtage den kan vi nok ikke love dig...
Men prøv at ringe og snakke med dem, de er til at snakke med. Det er jo muligt du kan få klar besked af dem inden du får forsikringsbeviset. (Du har kig på den ? Ikke købt den endnu eller hvordan?)[/quote:814f81aa88]
Nej ikke købt endnu!
Jeg vil gerne at den kan forsikres inden at jeg køber den.
Men hvor meget er de til at snakke med? Jeg har ikke nogend idé i at snyde dem, men den har bare brede skærme og andre fælge! Tror du at det er til at tale om?
Den bliver kun kørt om sommeren som en lækker sommer bil.
Uha hvornår de ikke regner den for original det tør jeg slet ikke gisne om.
Men ja jeg synes absolut de er til at snakke med.
De første par år jeg havde bilen forsøgte jeg ikke engang at få den veteran forsikret da jeg ikke lever op til alle de skrevne regler, falder på den med hverdagsbil ved siden af.
Efter 2 år kunne jeg jo alligevel godt se at det var omsonst at give over 10k i forsikring om året når jeg kun kører sommer og weekend kørsel (fra 1/6 til nu har jeg kørt 3800 km i bilen til eksempel).
Jeg ringede derfor og forklarede dem hvad mit brug af bilen er og forklarede at jeg ud over at ikke at have hverdagsbil lever op til de øvrige krav.
Jeg emailede et par billeder af bilen og så var det sådan set det. Nu står min pt. også ret originalt i forhold til så mange andre, den står ikke med næsen i sky mere og har heller ikke orginal farve men ellers er alt andet originalt, sådan forventer jeg nu ikke den forbliver til evig tid, men nok et stykke tid endnu.
Mit råd: ring og tage en snak med dem, fortæl du har kig på en boble og spørg om de kan hjælpe med forsikring og svar så på de spørgsmål de stiller.
~Mette
Skal der laves custom øse engang MexiMette?? Så kan du passende købe min .......! :P
[quote:357489cf5c="Mette"]Uha hvornår de ikke regner den for original det tør jeg slet ikke gisne om.
Men ja jeg synes absolut de er til at snakke med.
De første par år jeg havde bilen forsøgte jeg ikke engang at få den veteran forsikret da jeg ikke lever op til alle de skrevne regler falder på den med hverdagsbil ved siden af.
Efter 2 år kunne jeg jo alligevel godt se at det var omsonst at give over 10k i forsikring om året når jeg kun kører sommer og weekend kørsel (fra 1/6 til nu har jeg kørt 3800 km i bilen til eksempel).
Jeg ringede derfor og forklarede dem hvad mit brug af bilen er og forklarede at jeg ud over at ikke at have hverdagsbil lever op til de øvrige krav.
Jeg emailede et par billeder af bilen og så var det sådan set det. Nu står min pt. også ret originalt i forhold til så mange andre, den står ikke med næsen i sky mere og har heller ikke orginal farve men ellers er alt andet orginalt, sådan forventer jeg nu ikke den forbliver til evig tid, men nok et stykke tid endnu.
Mit råd: ring og tage en snak med dem, fortæl du har kig på en boble og spørg om de kan hjælpe med forsikring og svar så på de spørgsmål de stiller.[/quote:357489cf5c]
Mange tak for rådet Mette :D
Så kan det været at når jeg forklare dem at jeg har en anden bil, garage, kun sommerkørsel, osv. at de vil gå med til at den har brede skærme og andre fælge. For det skal kun være en sommerbil :)
Hvilken forsikring er det du er med i? Jeg har tænkt lidt på provinsforsikring!
Mvh Steffen
Til Kasp - custom øse og MexiMette - det kan da ikke være mig du snakker til... ;-)
Steffen, det er nordisk veteran, som er en del af Provins.
http://www.nordiskveteran.dk/
~Mette
[quote:170042e00b="MitchBuchannon"]Hvis du [b:170042e00b]køber min bagklap[/b:170042e00b] så lover jeg at sove i ske med dig hele weekenden..
Meen så skal du også [b:170042e00b]købe min bagklap[/b:170042e00b][/quote:170042e00b]
Ellers tak så vil jeg hellere sove med din bagklap og købe en ske af dig :-)
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:aa583b9d46]- Forskellen på drenge og mænd er prisen på deres legetøj............. [/quote:aa583b9d46]
Hmm Rasser jamen så sæt da et billede på istedet for at skrive om det legetøj konstant! :lol:
Hvad satan......
hvad skal du ha for den der ??? evt. byttehandel ??
299,- og den er både med porschemotor og hydraulik.. Kan forsikres som indbo og skal aldrig synes.... Kan kun fås med brune numre godt nok..
Ok der er sgu gået nougatplov i den her tråd.. Jeg beklager..
[quote:409564adb9="MitchBuchannon"]299,- og den er både med porschemotor og hydraulik.. Kan forsikres som indbo og skal aldrig synes.... Kan kun fås med brune numre godt nok..
Ok der er sgu gået nougatplov i den her tråd.. Jeg beklager..[/quote:409564adb9]
Ja vi må heller stoppe mens legen er god....
PS: du sender den som aftalt express... ikke ?? :wink:
Jeps jeg har lige pumpet den op og sendt dem med et brunt bud for 2minutter siden.. Han havde faktisk kun plads til den et sted sååå.. Du må selv lige rive ham af den når ham komme ik?
Jeg venter i spænding..... Så sender jeg den der "HD Curlyhair Goat Strap-ON" som du bad om.
Nu vil jeg hjem og vente til budet kommer med den lille sag... takker for handlen !
Hej Bornholmer
Det eneste er at jeg er på SU, og har ikke råd til at ha to biler på fuld forsikring! Og den er ikke 100% orginal, har brede skærme og andre fælge, og det er mit problem!
Hej
Jeg har selv provinsforsikring og det koster ca. 750kr. om året. Jeg er også selv på SU og bruger kun min VW om sommeren når det ikke regner.
Hilsen Steven.
Her er så et par billeder.. tror I at den kan gå, hvis jeg forklare forsikringen at jeg har anden bil og kun vil bruge den som sommer kørelse + at jeg har garage osv.
Jeg kan ikke fjerne billede nr. to!!!
[quote:09dc85be15="Stef_H_Larsen"]Her er så et par billeder.. tror I at den kan gå, hvis jeg forklare forsikringen at jeg har anden bil og kun vil bruge den som sommer kørelse + at jeg har garage osv.[/quote:09dc85be15]
Hej
Det er et krav at den skal stå i garage og for at få veteranforsikring må du kun bruge bilen fra marts eller april til november.
Da jeg skulle have forsikret min 56´er mailede jeg bare nogle billeder af den og så var det i orden. Den var også 100% original, men mon ikke de godtager din når du har en anden bil også.
Jeg ved dog ikke om din bil er for ny til veteranforsikring? Skal den ikke være over 35 år gammel?
Hilsen Steven.
hvad er årgang er den bil stefan ???
[quote:b57a54e631="Rasser"]hvad er årgang er den bil stefan ???[/quote:b57a54e631]
Den er fra 72!! Den er da meget pæn.
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 aaah det lettede
1972+35 = 2007
Så er den vel heller ikke veteran endnu.... men der er vist nok noget med hobbybil el. lign. Var det ikke det Mette snakkede om, hun havde fået lavet på hendes bilforsikring ?
Godmorgen de herrer,
Rasser forsikringerne kører med 3 alderstrin, klassisk bil og veteran bil, og så alle de andre nyere.
Vægtafgiftsmæssigt er der "kun" veteran og ikke-veteran.
Når en bil bliver 25 år kan den forsikres som klassisk bil hos f.eks Nordisk veteran - den bliver så forsikringsmæssigt billigere endnu når den runder veteran status altså de 35 år.
Så nej min bil er ikke en hobbybil - det er en klassisk bil, årgange for dette er 1969-1978.
~Mette