Gode råd ang. buggy søges
Nu har jeg næsten besluttet mig; jeg vil have mig en buggy! :D
Er der nogen der ligger inde med nogle gode råd inden man går igang med sådan et projekt?
Hvad ligger budgettet på hvis man starter fra bunden?
Hvad koster f.eks karossen? Opkortning?
Og til sidst; kan opkortningen laves inden man bestemmer hvilken kaross man vil have; jeg mener er målene ens på alle karosser?
Jeg har selv haft kontakt til Kit og Buggy service. Der kostede en karos fra 7500,- og opefter. Afkortningen skulle de have 3000,- for.
http://www.kitogbuggyservice.dk/
-------------------------------------------
Michael
Jeg kunne godt finde på at lave opkortningen selv; men hvis det kommer til at tage en halv krig så ville pengene måske være givet godt ud?
Er der forresten nogen der ligger inde med en vejledning ang. opkortning?
:D
ellers ka du jo overveje og købe en svensker buggy
der er komplet de koster jo cirka det samme som du skal gi for opkortning og karrosseri alene ?
og så smide lidt penge i en sådan så du sætter dit eget præg på den.
Prøv at søg på opkortning af bund, der har været talt om det før.
Der er helt faste regler for hvordan man korter bunden, hvor man skal skære den osv.
Der er tegninger et eller andet sted på nettet(næsten sikker)
Der er det samme man skærer af på alle korte buggy'er
-------------------------------------------
[quote:5ae4c13092="Fastoldvw"]
Der er det samme man skærer af på alle korte buggy'er[/quote:5ae4c13092]
Er du nu helt sikker på det???!!!... Jeg mener at have hørt de tidligere buggyer blev afkortet mindre end de nu 38 cm der bliver skåret af dem for at de passer på fx mk3...
Det må vi lige have checket op på!!!!...
BB.
Hej Volle
Jeg vil råde dig til at købe en svensk buggy. De kan fåes fra 9000-15000
også kan du selv renovere den.
Det vil jeg mene er det billigste jeg er nemmelig igang med en der bliver bygget op fra bunden og det er sku en dyr omgang.
mVWh Bjørn
Det er meget svært at sige hvad sådan en buggy kommer til at koste med det hele.
Et par hurtige tal:
rammehoved og filleter 3000
Nye bremser, støddæmpere og andet til bunden: 10000 (hvis alt skal være nyt og perfekt)
Mk 4 karrosse: 10000-11000
Indstrumenter, sæder, motor osv: ???? (Jeg ved det ikke selv idet at jeg
ikke selv er nået så langt)
Dertil kommer prisen for maling til bund karrosse osv.
Mht. opkortningen kan jeg faxe nogle papirer til dig hvis det er.
Jeg har selv lavet opkortningen på min. Det kan man sagtens selv hvis man er rimelig god med en svejser, og er nøje med sit arbejde.
Hvis man regner økonomi på det er det meget billigere at købe en svensker. Men hvis man selv vil sætte sit præg på den så...
Hvis man bedre kan li MK3/4 må man nok også selv lave den. Svenskerne er nemme at finde.
Mvh Jakob
Hej Allesammen!
Tak for alle jeres gode råd! :D
Jeg har luret, bare for at starte et sted, på silverminken; der er en der har et projekt fra 68 med opkortet og renoveret bund, med kaross til
3000 evt bud, ville det være helt sindsygt eller er det måske smartere at købe en komplet? Kan man ikke risikere at den er total plumrådden og man så alligevel skal til at lave bund m.m. igen?
Var der ikke en, Nordbaggen, der havde en masse, eller tit og ofte havde buggyer til salg? Nogen der har hans hjemmeside? :D
http://www.norrbaggen.com/
Og ja, han har tit Buggyer til salg.
-------------------------------------------
Michael
Jeg har købt en buggy af norrbaggen, han sendte mig en mail med fem billeder, og ud fra dem købte jeg min ´66 i rimelig god stand, kun kosmetiske småting skulle ordnes, så jeg kan kun anbefale hans buggy´er !
Hej Volle
Prøv at kigge på
http://www.blocket.se
Der plejer også at være en del stykker. Så har du lidt at samlignepriser med.
Der er også nogle projekter hvis det skulle være det som man leder efter.
Mvh Jakob
Jeg fandt lige en til 15000 skr. der var meget fed, MEN der stod det var en -67; betyder det så ikke at det er den gamle model forbro, bremser etc.? Eller er jeg helt forkert på den? :?:
Jeg har lige kigget på KB´s hjemmeside. Der står at det er i 65-66 at de skifter så du har ret.
Men skriv da en email til manden og spørg ham. det er da det nemmeste.
mht til 2-kreds kan jeg da ikke se at der evt skulle være noget problem i.
Det koster jeg heller ikke alverden med en ny to-kredscylinder.
Sorry Jesper du har ret!! Min fejl :oops: :oops:
Så nu er det rettet.
Jeg tænker på 2-kreds bremsesystem, men alt sådan noget kan der vel være ændret på når det er blevet til en buggy?
Jeg mener at forbroen skiftede i 65??..eller er jeg helt galt på den??
//Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
Er der nogle specielle faldgruber man skal passe på ved køb af buggy?
Jeg synes at jeg har hørt at det ikke er alle modeller man kan få godkendt og indregistreret i Danmark?
Hvis der skulle være nogle Buggyfolk i Kbh., kunne det være fedt at mødes og få lidt inspriration!
Jeg skal altså lige ved noget inden jeg roder mig selv ud i noget skidt; synes jeg engang havde læst herinde at det ikke er alle buggyer der kan godkendes i danmark? Er det rigtigt eller er jeg helt galt på den, igen? :?:
Så vidt jeg er orienteret så kan man ikke få de lange buggyer godkendt i DK, med mindre de er godkendt her i forvejen.
Altså hvis du køber en svensk lang model så kan du ikke få den godkendt.
De korte versioner er der ikke nogle problemer med.
Mvh
Palle
-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com
Jeg vidste godt at man ikek kan få de lange godkendt herhjemme, jeg er bare ikke helt med på hvorfor? Og hvorfor der er nogle på plader?
Jamen, så kan det jo være man skal tage en smut forbi Sverige og se om man kan finde noget guld! :D
Jeg tror nok at grunden til at man ikke kan få de lange godkendt er at VW ikke har sagt god for det. Når de er kortet op bliver bunden strærkere og det er det som vw har godkendt.
Blob
Det er nemlig rigtigt. Den uafkortede model bliver for "blød" derfor kan den ikke godkendes i DK.
Mvh
Palle
-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com