HURRA jeg er blevet buggy ejer !!!
Ja så er det tid til at se på hvad der er sket i weekenden, næsten alle delene til bunden er blevet sandblæst, også bunden. Den var nu ikke helt så god som jeg troede, så vi har svejset lidt i den også, men blev ikke færdige. Det sidste svejsen blev overladt til en kammerat, og så regner jeg med at få den metaliseret i næste uge. det var det. man skal jo også se lidt på konen en gang i mellem
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
Pas nu på med at lave det for godt(pænt) inden afgiften er betalt.
Det bliver kun dyrere jo pænere det er :!: :!: :!:
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
:) Hej...
fed buggy... Tillykke med købet, jeg blev også buggy ejer for ½ år siden. Ville lige høre om dine fælge er til salg. Skriv lige et svar på :
Eiskjaer@e-mail.dk
Venlig Hilsen Jacob Olesen
Steen: ja det rigtigt, men bunden kan ikke rigtigt ses, hvis man ligger nogle grimme måtter i. og så har jeg fået lov at låne nogle rigtigt grimme sæder, til når den skal vurderes. så tror ikke det er så slemt.
jeolesen: nej desværre, de er for fede, dog kunne de bagerste godt være lidt bredere efter min mening.
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
og tak forresten!!!!
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
der var desværre mere der skulle svejses, end jeg havde regnet med, men nu skulle den være klar til metalisering, i morgen kl. 07.00 bliver den afleveret. Jeg har købt en ny juste'r bar forbro, som jeg bare havde tænkt mig at male oveb på den lak den havde, men heldigvis blæste vi den lige og det var da den værste gang hattelak, den havde fået, det kunne næsten blæses af med almindeligtrykluft uden sand, så husk det hvis i køber en, fjern det der sidder der inden i maler. (men det ved i sikkert godt) Alle dele er nu blevet malet, på nær bund og forbro, så det går da lidt fremad. og lige en lille tak til min gode ven tomas G for sandblæsning. Og til nuser hvis han gider hjælpe med billedene?
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
lidt billeder fra virring, uden kommentarer, billederne taler for sig selv
lidt flere, ved ikke om rækkefølge er rigtig :D
det ser da godt ud, det bliver spændene at se den til sommer....
Fortsæt med det gode arbejde
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
allerførst igen 100000000 tak til nuser for billederne.
dernæst tak til tomas g. for sandblæsning
Og så tak for de rosende ord, til cristoffer (yb)
og så lige et par ord om billederne:
1. her er de nymalede dele.
2. blæst og nymalet gearkasse.
3. her er nogle af de sandblæste bremse og undervognsdele.
4. her er min ven tomas G. i færd med at sandblæse bunden.
5.her er så et billede af bunden fra i går, helt ren, klar til metalisering.
6. Forbroen var lakeret med noget vand farvelad, så den blev rengjort og bliver sendt til auto lakerer i weekenden.
I morges afleverede jeg bunden til metalisator og i morgen skal jeg hente den, pris incl. lidt ekstra sand blæsning (på grund ag den var lidt for fin i overfladen) 1200 jyske dollars. Det er ikke så galt efter min mening.
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
afhentet og det er bare kanon godt, havde tænk på at spare det væk, men det er jeg glad for jeg ikke har gjort.
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
Told og skat i horsens forlanger 16712 kr. i foreløbig reg. afgift. (de må da have spist svampe) de kan få 10k´, men det går det nok ikke med til, men havde egentligt regnet med at betale ca. 13,5k så det er meget for højt.
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
Pas nu på ikke at gøre den for flot, den SKAL ligne noger der løgn men selfølgelig skal den også kunne synes, men allerede nu har du lavet for meget til at slippe "billigt", tendensen er faktisk at vurderingsfolkene skruer afgiften op, prøv at se på T&S hjemmeside, stort set ingen under afgiftpligtig værdi 10.000, og det er lig med at betale 13.200 ca., de holder squ øje med "vores vw-net og alle steder hvor der bliver handlet med buggyer, besked til mig: jamen buggyer handles jo ikke under 40 k :evil: det er fa....... surt :cry:
13,5k er også alt for meget efter min mening..... Men det er sgu noget ... at de holder øje med salget af buggyer, men tror nu stadig at der kan hentes lidt...
Jeg vil mene at de skulle gerne ligge på 10k eller mindre i afgift....
Jeg syntes at det er fint at du laver buggyen i stand, men jeg tror bare jeg ville have smidt den til syn og vurdering inden, og så have lavet den bagefter..... men det er jo bare min mening.....
Ellers fortsæt det fine arbejde....
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
ja det var også planen, men gad ikke svejse bund, skifte forbro o.s.v. for at køre til syn og vurdering, og så lige bagefter køre hjem og gøre det hele en gang til, godt nok er det hygge arbejde, men min ellers dovne krop gider kun en gang. så hellere betale en tusse mere i afgift. sorry og tak for de pæne ord!
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
jo nuser og YB, men en buggy der sælges for 40 K er jo også pæn og evt. med noget rustfri gejl, og en kaleche, pæne sæder, rimeligt pæne alufælge og en ordenlig motor. Alle de ting mangler på min buggy, og hvis man regner prisen ud på de ting så er det lige før at told og skat skal give mig penge for at få plader på skidtet! (de kan rende og skide, de røvh.......)
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
Hvis nuse´r gider (igen igen) at smide pic's på så kommer engang når han har tid. og her en lille fortælling om hvad der er sket: nyt benzin rør er trukket, nye kabler trukket, pedaler og bremse cylinder monteret, samt bagtøj/gearkasse og støddæmpere og næsten bremser. så det går fremad. Desuden klippede jeg lige noget dørkplade og lagde i bunden, det er meget nemmeret nu, end når karrossen er kommet på.
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
:D jeg har ingen ad delen på min buggy, gamle sæder elendig bøjle og ruderamme, defekt instrumentbord, grimme forfælge, ingen gejl på motor, grimme blinklys og baglygter, den blev stadig vurderet til en afgiftpligtigværdi på 10.000,-, som giver en afgift på 13.176,- at betale, så du skal passe virkelig meget på ikke at lave formeget, men held og lykke med den :D, jow bare send de pic, så kommer de på med det samme :D
Ja, min er ca samme stand som Nusers og prisen osse den samme dog angler jeg syn og skynd.
Mvh Bjørn
så er der billeder, Wirring du sender bare når du har nye :D , no problemo, vi skal da se hvad du laver :D
Endnu engang tak nuser.
På det sidste billedede kan man lige se min/vores "rigtige" bil. Forbroen til buggy'en skulle meget gerne komme hjem fra maleren her en af de nærmeste dage, så skal jeg se om jeg kan finde ufd af at samle den?
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
og lige en anden ting der er ca. 3000 kr. i forskel på jeres og min afg. det er da også en pæn slat penge. Eller det er det i hvertfald for mig.
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
Hej
Min er endelig vuderet til 10kg 13kg i dipositum!
Det ser godt ud det du laver
Mvh Bjørn
jammen mange tak!
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
så sker der lidt på wirrings buggy
lidt billeder om hvad der er lavet.