Mitt Puma GTE 1600 projekt
Hallo Danske folk!
Jeg er en norsk dreng som er helt ny på dette forumet , Tenke jeg skulle lage et lite innlegg ang mitt nuværende projekt.
Bilen er en Brasiliansk PUMA GTE 1600 , 72 modell. Dette skal være den eneste i norge faktisk ,, litt show :) .Vært gøy og høre om er noen i Danmark som har en også , men tror nærmeste er i
Fed bil...
Dog kan jeg ikke forstå at du sætter røde koni foran og gule bagi? På en hækmotoriseret bil vil jeg altid selv gøre det omvendte, for at få så hård forvogn som muligt - hvilket vil få bilen til at overstyre mindre...
Duus
Hallo Duus .
Ang koni demperne , de røde kan justers opp til den mykeste innstillingen på de gule osv.. På denne måte kan man overlappe om det ønskes. Personlig har jeg i all min tid kjørt bakhjulstrekk biler , og overstyring er mye lettere og kontrollere enn understyring mener jeg , dette er også det oppsettet jeg er ute etter , en bil som "setter" seg litt med enden, og også evt er litt høyere i front enn bak. Bilen er dessuten 130 kg lettere en "bobla" T1 etc . Spesielt i fronten da glassfiberen letter en del . Dette gjør automatisk framvognen litt stivere enn en boble, i orginalstand.
Ps: Takker for response ,
Hej Alexander
Jeg så engang en Puma ca 200 km fra Rio.
der var ikke meget maling på den og glasfiberen var
repareret af en der havde fået for meget "Hembrent"
Men smuk det var den.... (Også chauføren...)
Jeg mener at jeg har set i "Classic motor" (Svensk motor blad)
at der findes en (Måske flere) i Sverige.
Hilsen
Peter
-------------------------------------------
Med venlig hilsen
Peter "Hottentot"
De røde Koni foran og Gule bagi er spot on til heftig kørsel. ALDRIG omvendt ! medmindre man ønsker at forenden skal skøjte ud over det hele.
Held og lykke med dit PUMA projekt. Det er en fræk vogn.
T.
Her kommer et lille bilde til. Felgene er bare lånt av en venn for og sjekke ut forskjellige innpress og felg bredder. Skal ikke ha fult så "German-Look" felger til slutt hehe. Bare nesten.
NB: Er måten jeg skriver på "norsk" lett forståelig for dere. Eller er engelsk bedre måske ? Lett bladnding Norsk/Dansk hehe.
OK farmer... jeg havde bare forestillet mig at opsætningen ville give stærk overstyring.
Vil samme opsætning virke godt på en svingskasel bil?
Duus
Forsæt du bare med at skrive som du gør. Jeg tror alle forstår det du skriver.
Keep up the good work !!!!!!!!!!
Flot bil, synd den er så sjælden.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
[quote:6e87f09613="Duus"]OK farmer... jeg havde bare forestillet mig at opsætningen ville give stærk overstyring.
Vil samme opsætning virke godt på en svingskasel bil?
Duus[/quote:6e87f09613]
Til ræs og/eller med en lidt tungere T4 motor i bagen, ja. Men til alm og lidt fræk weekend kørsel. R
Da var karossen / chassie av ! Det gikk enklere en forventet grunnet at det var MEGET stivere enn forventet :) Hadde på forhånd hørt skumle historier om karosser som klappet sammen som pappesker når de ble løftet av !!
Så da kan arbeidet på bunnen ta start , rammehode , gulvplater , sandblås , pulverlakk ,motor og kasse må også oppdrives " Ikke orginalt " med andre ord :D Vrooom .. hehe .
Kom gjerne med innspill og tips til projektet .
På forhånd takk , eres norske Vw maniac Puma-Alex
Litt fel rekkeffølge men men ..
Hej vores norske ven!
Meget flot projekt du har - har set en puma i tyskland som var bygget om til cabriolet jeg prøver at se om jeg kan finde billederne og ligge dem herind.
Bliv endelig ved at sende billeder !!
Niels
-------------------------------------------
Med venlig hilsen
Peter "Hottentot"
Hvis jeg har lyttet ordentligt efter mener jeg at have hørt i kitcar-kredse at Puma'en er nært beslægtet med Amante som blev bygget samtidig med samme koncept blot i UK.... bag til ligner de hinanden til forveksling !!!!
Men igen dette er sjældne biler..... SK
Da er man endeligt kommet seg inn i nye lokaler for vinteren . Her er det godt om plass , ingen unskyldning for at la være å mekke nå hehe !
Status :
- Bunnen er renovert , nye gulv , rammehodet , irs konvertering . Videre er alt blåst , syregrunet , og 2 komp industri lakk , bakstillings detaljer er pulverlakked . " Bilder kommer "
-
Nice´n smooth ...., great job U got there.... 8)
-Take care..., and please some more pictures 8)
-------------------------------------------
"NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF A BUG"
Det der ligner ikke rigtigt et væksted.. for hvor er værktøjet. ej. lækker garage
[quote:28d366c65f="cardude"]Det der ligner ikke rigtigt et væksted.. for hvor er værktøjet. ej. lækker garage[/quote:28d366c65f]
Hehe , stemmer det , 2 dager siden vi begynte og flytte ting over i lokalet så skal nok bli mere etterhvert , verktøyet låser vi inn på et annet rom ,slik at evt kriminelle kjeltringer ikke skal bli fristet så lett .
SP
Da var bunnen klar ! Gulv , rammehodet . irs braketter , Berg girkasse feste er på plass . Nå må man bare henge i mot sommeren . Vroooom :)