Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mitt Puma GTE 1600 projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hallo Danske folk!

Jeg er en norsk dreng som er helt ny på dette forumet , Tenke jeg skulle lage et lite innlegg ang mitt nuværende projekt.

Bilen er en Brasiliansk PUMA GTE 1600 , 72 modell. Dette skal være den eneste i norge faktisk ,, litt show :) .Vært gøy og høre om er noen i Danmark som har en også , men tror nærmeste er i
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
flere bilder.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nogen flere.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
et til .
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
en til .
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Fed bil...

Dog kan jeg ikke forstå at du sætter røde koni foran og gule bagi? På en hækmotoriseret bil vil jeg altid selv gøre det omvendte, for at få så hård forvogn som muligt - hvilket vil få bilen til at overstyre mindre...

Duus
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hallo Duus .

Ang koni demperne , de røde kan justers opp til den mykeste innstillingen på de gule osv.. På denne måte kan man overlappe om det ønskes. Personlig har jeg i all min tid kjørt bakhjulstrekk biler , og overstyring er mye lettere og kontrollere enn understyring mener jeg , dette er også det oppsettet jeg er ute etter , en bil som "setter" seg litt med enden, og også evt er litt høyere i front enn bak. Bilen er dessuten 130 kg lettere en "bobla" T1 etc . Spesielt i fronten da glassfiberen letter en del . Dette gjør automatisk framvognen litt stivere enn en boble, i orginalstand.

Ps: Takker for response ,
(permalink) hottentot Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Alexander
Jeg så engang en Puma ca 200 km fra Rio.
der var ikke meget maling på den og glasfiberen var
repareret af en der havde fået for meget "Hembrent"
Men smuk det var den.... (Også chauføren...)
Jeg mener at jeg har set i "Classic motor" (Svensk motor blad)
at der findes en (Måske flere) i Sverige.

Hilsen
Peter
-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De røde Koni foran og Gule bagi er spot on til heftig kørsel. ALDRIG omvendt ! medmindre man ønsker at forenden skal skøjte ud over det hele.
Held og lykke med dit PUMA projekt. Det er en fræk vogn.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Her kommer et lille bilde til. Felgene er bare lånt av en venn for og sjekke ut forskjellige innpress og felg bredder. Skal ikke ha fult så "German-Look" felger til slutt hehe. Bare nesten.

NB: Er måten jeg skriver på "norsk" lett forståelig for dere. Eller er engelsk bedre måske ? Lett bladnding Norsk/Dansk hehe.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Felger close up !
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
OK farmer... jeg havde bare forestillet mig at opsætningen ville give stærk overstyring.
Vil samme opsætning virke godt på en svingskasel bil?

Duus
(permalink) Steen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Forsæt du bare med at skrive som du gør. Jeg tror alle forstår det du skriver.

Keep up the good work !!!!!!!!!!

Flot bil, synd den er så sjælden.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:6e87f09613="Duus"]OK farmer... jeg havde bare forestillet mig at opsætningen ville give stærk overstyring.
Vil samme opsætning virke godt på en svingskasel bil?

Duus[/quote:6e87f09613]
Til ræs og/eller med en lidt tungere T4 motor i bagen, ja. Men til alm og lidt fræk weekend kørsel. R
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Da var karossen / chassie av ! Det gikk enklere en forventet grunnet at det var MEGET stivere enn forventet :) Hadde på forhånd hørt skumle historier om karosser som klappet sammen som pappesker når de ble løftet av !!

Så da kan arbeidet på bunnen ta start , rammehode , gulvplater , sandblås , pulverlakk ,motor og kasse må også oppdrives " Ikke orginalt " med andre ord :D Vrooom .. hehe .

Kom gjerne med innspill og tips til projektet .

På forhånd takk , eres norske Vw maniac Puma-Alex
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nogen fler billeder .
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Litt fel rekkeffølge men men ..
(permalink) Niels_Hasselholm Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej vores norske ven!

Meget flot projekt du har - har set en puma i tyskland som var bygget om til cabriolet jeg prøver at se om jeg kan finde billederne og ligge dem herind.

Bliv endelig ved at sende billeder !!

Niels
(permalink) hottentot Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Her er lidt mere PUMA

http://wj2d.100megsdns.com/home.html

Hilsen
Peter
-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis jeg har lyttet ordentligt efter mener jeg at have hørt i kitcar-kredse at Puma'en er nært beslægtet med Amante som blev bygget samtidig med samme koncept blot i UK.... bag til ligner de hinanden til forveksling !!!!

Men igen dette er sjældne biler..... SK
(permalink) puma-alex Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Da er man endeligt kommet seg inn i nye lokaler for vinteren . Her er det godt om plass , ingen unskyldning for at la være å mekke nå hehe !

Status :

- Bunnen er renovert , nye gulv , rammehodet , irs konvertering . Videre er alt blåst , syregrunet , og 2 komp industri lakk , bakstillings detaljer er pulverlakked . " Bilder kommer "

-
(permalink) Arif Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nice´n smooth ...., great job U got there.... 8)


-Take care..., and please some more pictures 8)
-------------------------------------------
"NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF A BUG"
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det der ligner ikke rigtigt et væksted.. for hvor er værktøjet. ej. lækker garage
(permalink) puma-alex Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:28d366c65f="cardude"]Det der ligner ikke rigtigt et væksted.. for hvor er værktøjet. ej. lækker garage[/quote:28d366c65f]

Hehe , stemmer det , 2 dager siden vi begynte og flytte ting over i lokalet så skal nok bli mere etterhvert , verktøyet låser vi inn på et annet rom ,slik at evt kriminelle kjeltringer ikke skal bli fristet så lett .

SP
(permalink) puma-alex Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Da var bunnen klar ! Gulv , rammehodet . irs braketter , Berg girkasse feste er på plass . Nå må man bare henge i mot sommeren . Vroooom :)

Reply »

You must log in to post.