Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kan Man Godt Sætte En Turbo på..

Tags:
No tags yet.

(permalink) 1303jones Member
Skrev for 19 years siden | | | |
HeeeJ VWenner..


Hva for en Turbo kan man sætte på en motor (1303. 74 årg)..?

Kan man overhoved sætte en på den motor..?

I må meget gerne skrive hvis i gider..?

Venlig Hilsen Jonas :D
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jo - men hvorfor ??? er det en alm org motor - så drop det
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) 1303jones Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jo det er en org. motor men den er opboret..
Hvorfor droppe det..?


Venlig Hilsen Jonas
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
der skal laves en masse modificeringer på motoren - inde i blokken hvis det skal holde - også kan man ligeså godt lave en [b:dc8a5a05f9]rigtig motor der holder[/b:dc8a5a05f9].

turbo er ikke ret godt til en luftkølet motor


S
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Du KAN godt sætte turbo på, og det er klart den letteste vej til hurtige motorer, også på luftkølede hvis det laves rigtigt. MEN det er ikke noget man LIGE laver over en weekend, og som Ib (Bornholmer) siger, så holder det ikke på en standardmotor. Dvs. du kan køre med så lavt tryk at det godt kan holde, men så ryger ideen jo lidt..

For det første skal du starte med at sætte dig lidt ind i principperne, og blive enig med dig selv om hvad du vil med din motor. Om det skal være en screamer eller blød daily driver, om det skal være sjovt eller holdbart osv osv.. MEN uanset hvad så kommer det til at koste nogen penge, så du må hellere starte med at tænke det lidt igennem.. Kig evt. på http://www.shoptalkforums.com

De har et forum for trykladning, hvor der er masser af god info.

Der er et godt ordspil som IS
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:d97d50dcee="vwanders"]
Der er et godt ordspil som IS
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8)
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) svendsvin Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej med dig (turbo freak)

en turbo på en luft kølet bil vil gi dig større problemer med vamen end du tror ..

for at få varmen ned i temp. skal der monteres en go stor olie køler gerne med blæser på (termostat styret) nye stempler med lav comp.

forstærket krumtap/lejer og motor block
og osv osv osv osv
hvis du ikke kan lave tingene selv så koster det en bundegård

køb du heller et scat kit af thomas 356 så køre det for dig til meget mindre midler.

hilsen svend
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:e868518668]Turbo er efter min mening kun noget man monterer når alt andet ikke er tilstrækkeligt/nok - også er vi oppe over 200 hk + minimum - og hvem har brug for det på gaden i DK ?? i en bil der vejer under 900 kg[/quote:e868518668]

Vi får se...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[align=center:309856d2e6] [size=12:309856d2e6] sådan skal det lyde : SP_Rasmussen

havde faktisk også SELV tænkt mig at købe noget,
bare et 1600 kit.. skruge det til ca 1.5bar
og se hvor længe det holder ... HVIS det holder...
så ja ... lad os så se, jeg skal NOK aflægge rapport...
---det LOVER JEG---
-----også selv om det skulle springe i luften :twisted: -----


men det er et HERLIGT emne,
lige at skrive lidt om.


Mvh Tagsænket. [/size:309856d2e6] [/align:309856d2e6]
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:59dfaee1cf="SP_Rasmussen"]
Vi får se...[/quote:59dfaee1cf]

jaja - søren du er jo heller ikke "AIRBORN" din skide farisær
wasserslasser :mrgreen: hehe
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) JBI Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:5f3ab54b3c="tagsænket"][align=center:5f3ab54b3c] [size=12:5f3ab54b3c] sådan skal det lyde : SP_Rasmussen

havde faktisk også SELV tænkt mig at købe noget,
bare et 1600 kit.. skruge det til ca 1.5bar
og se hvor længe det holder ...

Mvh Tagsænket. [/size:5f3ab54b3c] [/align:5f3ab54b3c][/quote:5f3ab54b3c]

1,5 bar...?? held og lykke. Jeg har indtil videre ofret over 10K for blot at undgå tændingsbanken ved 0,9 - 1,0 bar. Men bare at høre lyden fra turboen er det hele værd.
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[align=center:dd7052d526] [size=12:dd7052d526] faktum er jo også...
det kunne være, der skete som på billedet :P
--- hvem ved ---
***GGGGGGGG***

Mvh Tagsænket. [/size:dd7052d526] [/align:dd7052d526]
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:dc566f44ed="tagsænket"][align=center:dc566f44ed] [size=12:dc566f44ed] faktum er jo også...
det kunne være, der skete som på billedet :P
--- hvem ved ---
***GGGGGGGG***

Mvh Tagsænket. [/size:dc566f44ed] [/align:dc566f44ed][/quote:dc566f44ed]

det er jo det man lærer noget af :P
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) 1303jones Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Heeej vwenner.. Tak får alle de oplysninger, Men hva er det for et scat kit som "svendsvin" siger..
Hva består det af... Men Jeg vil bare gerne have en standard motor med lidt ryk i.. Har også tænk mig med nogle dobbel Weber..

Hilsen 1303Jones
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Læs lidt om konventionel tuning før du går igang med turbo. Og du kommer længere med en godt bygget N/A motor end en trykladet.

Du kan sagtens lave en motor med ryk i uden turbo! Et godt cylinder kit, lidt portning af toppene, dobbelt karbs, og en god udstødning, så kan du give baghjul til de fleste med omvendt kasket og 10" afgangsrør!

men fedt ser det ud!
Turbo på The samba
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:6d3ced0972="mathiasen"]Læs lidt om konventionel tuning før du går igang med turbo. Og du kommer længere med en godt bygget N/A motor end en trykladet.

Du kan sagtens lave en motor med ryk i uden turbo! Et godt cylinder kit, lidt portning af toppene, dobbelt karbs, og en god udstødning, så kan du give baghjul til de fleste med omvendt kasket og 10" afgangsrør!

men fedt ser det ud!
Turbo på The samba[/quote:6d3ced0972]


Du glemte at montere en stinger :D
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
DAMN! Jeg vidste at jeg glemte noget! HUSK Stinger - Det river godt i løgene!!
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:0c02d86e5b="1303jones"]Heeej vwenner.. Tak får alle de oplysninger, Men hva er det for et scat kit som "svendsvin" siger..
Hva består det af... Men Jeg vil bare gerne have en standard motor med lidt ryk i.. Har også tænk mig med nogle dobbel Weber..

Hilsen 1303Jones[/quote:0c02d86e5b]

Hejsa 1303 jones.. inden du går igang med diverse.. så tjek lige ca. priserne på stumperne.. vw's luftkølede er ikke de billigste at hive flere heste ud af! "bare" en 65-75 hk koster hurtigt 10k med dbl.karbs, udstødning m.v

Scatkittet kostede vist omkring 25k hvis ikke jeg tager helt fejl..

Dette er på ingen måde nedladende ment, men ved fra mig selv af at man hurtigt trækker følehornene til sig når man egentligt har fået sat sig ind i hvad der skal til for at sætte en motor sammen som yder og samtidig også skal kunne holde i længden..

Men hvis penge ikke er en hæmsko, så er det jo bare at sætte iværk..

(Turbo tror jeg dog måske nok lige du skal vente lidt med!?)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Arrhh - så dyrt er det sgu heller ikke Jensen - ved godt det er billigt at chiptune nyerer biler - men de fleste biler fra gamle dage er ret omkostlige at putte ponyer i , vw ligger ikke i den dyreste ende overhovedet - ved godt at V8 måske er billigerer .men der mærker man sgu heller ikke en forbedring på 20 hk som man gør i en gammel boxer, gu er det dyrt hvis det skal holde men gider man springe noget i luften lidt tit er det da blligt nok at putte lidt guf i - isæt hvis man kan acceptere noget gammelt overforknoklet gammelt lort som kører ad h til - men alligevel gir lidt pep....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) 1303jones Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Heej Men Har i så et godt råd om hvordan jeg kan få lidt flere heste i uden den turbo..?

Hilsen 1303Jones
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8) Vi kan vidst kun konkludere at kræfter koster penge, og mange kræfter koster mange penge..

Med VW motorer synes jeg det virker som om der er en "kritisk masse" hvis man kan kalde det det.. Mht. holdbarheden.

En 1600 med skarp knast, Kadron eller små Weber karbs, og en god udstødning som er bygget ordentligt kan sku holde ligeså godt som en standardmotor. Det samme kan 1776'ere og måske 1835'ere, men så er det også ved at være der hvor filmen knækker.. Hvis man vil højere op så begynder det at koste knaster for de gode stumper.

Jeg har da regnet lidt løst på mit eget projekt, en 2110 (90,5x82) med turbo til min bus, og med RIGTIG gode priser på stumperne og det faktum at jeg laver alt selv så kommer det stadig til at koste 25K plus det løse.. Men så skulle den også kunne holde mere end et halvt år..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:6343434f9a="1303jones"]Heej Men Har i så et godt råd om hvordan jeg kan få lidt flere heste i uden den turbo..?

Hilsen 1303Jones[/quote:6343434f9a]

Den er allerede 1600 ccm kan jeg forstå, ikke..

Så køb du f.eks et par Kadron 40mm eller Weber 36mm karburatorer, en 276 eller 284 graders knast og en god udstødning. Så er du et pænt stykke af vejen. Sådan en motor kører sku som en drøm når først den er justeret ind, den kører ligeså stabilt som en std, og alligevel overrasker den folk i lyskrydsene.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:da81c6a045="1303jones"]Heej Men Har i så et godt råd om hvordan jeg kan få lidt flere heste i uden den turbo..?

Hilsen 1303Jones[/quote:da81c6a045]

gør op med dig selv hvor meget du har råd til og hvor mange HK du vil ha - de to ting hænger unægteligt sammen - når vi ved det er det lidt nemmerer at fortælle dig det - du kan sagtens få gode råd om hvad men skal - men der er mange meninger om det - og skal du ta efter de flestes mening - skal der det bedste af det bedste til ,også runder du sgu 50 k inden du er færdig - også sjovt er det heller ikke at køre stærkt hvis man ikke har råd...

så hvor mange hk vil du ha ?
Hvor meget har du råd til ?
kan du lave noget selv ?
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) 1303jones Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja de heste er sku dyre, men jeg havde bare tænkt på lidt flere heste en standard.. Men Weber og knast og en god udstødning, Hva vil du skyde på det giver.. Altså i hyper...
Weber vil jo give 15-20 hk...

Hilsen 1303Jones

Reply »

You must log in to post.