porsche motor
hej jeg ville høre om der er nogen der har prøvet at ligge en porsche 911 motor i en bobbel motoren er en 2.0l fra 68 typenr 901/03 passer den på gearkassen, i en 1300 fra 69 osv. jeg har nemlig en motor på hånden men kun i kort tid. på forhånd mange tak
Det kræver en del ombygning af Karossen for at den ka være der - samt en motoradapter , men det kan lade sig gøre , men det er jo ikke lovligt og kan gi en mega bøde. Og er motoren iorden ??, går den i stykker er den yderst kostbar at reparere . men det er fandme sjovt når det virker , det er meget nemmere at ligge den i en bus , men er den iorden og billig så prøv da , er den meget billig kan du da altid sælge den igen hvis du fortryder.... oppe i venstre hjørne her på sitet er en søge funktion , skriv [i:4037b9a7b4][b:4037b9a7b4]porschemotor[/b:4037b9a7b4] [/i:4037b9a7b4]og du vil finde en masse info om det
Her er det gjort i Frank Andersens gamle vogn - lækkert arbejde, men ikke bare lige , det tar tid og kræver evner og omhu...
[img:4037b9a7b4]http://www.gearheads.dk/nuke/files/6cyl1_109.jpg[/img:4037b9a7b4]
lad mærke til det modificerede bagpanel , og bagklappen - selv om det er kamofleret godt...
Det er "nemmere"*** og bedre at lave en alm vw motor om (tune den) , det kan blive betydeligt quikerer end en porsche motor hvis man gør det rigtigt...
***= hvis man altså kan bygge en motor
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Ja yderligere kommentar unødvendig, men det kræver ikke nogen adaptor. Porschemotoren passer på de samme fire bolthuller som en VW motor.
Svinghjulet skal ændres. Men det kan købes så det passer på en Porschemotor med en VW-kobling.
Resten skal man selv lave. Og glem alt om at køre med en anden udstødning end en der passer til en 911. Den kan kun køre med den eller to åbne tragte, ligesom stingers. Lyden bliver også derefter. Første gang gik der to timer før min hund kom hjem igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Og så skal man lige huske at for 7500 kr som motoren koster, kan du lave en rimelig frisk VW motor... sidst men ikke mindst skriver manden der har motoren at den kan dreje rundt... lyder ikke som en garanti jeg ville satse på..
Bare stødstangsrør koster 300 kr stykket.. kan du så selv regne ud hvad det koster at pakke den om og tjekke op på den 8O 8O
-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar
ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
[quote:cb75202d7c="SoLow"]... for 7500 kr som motoren koster, kan du lave en rimelig frisk VW motor... [/quote:cb75202d7c]
Hvordan gør man det??? Der er kun lige til et par karboratorer og et pakningssæt... :D Jeg vil gerne vide hvor meget motor man får for 7500 hvis man skal starte helt fra bunden...
Sagde jo ikke at det var en 2275 motor med 2x48 IDA...
men en 1914 med standard 1600 karb virker da næsten ligså friskt som en 2L Porsche fra ´68, og de 7500 kr var jo kun indkøb af motor... så kommer der jo svinghjul, oliesump, slanger og alt hvad der ellers skal til før den ligger der og virker !!
-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar
ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
Regn med 50000-75000 kr. i stumper hvis du skal skal lave en 911 motor
Da jeg lavede min for 10 år siden gav jeg 15000 kr for den opslidte motor og brugte 50000 kr på at få den op at stå som på billedet.
Og for 7500 kommer du ingen steder, selv med en std VW motor. Jo hvis du laver en vandkølet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hvorfor er det egentligt så dyrt at bygge/tune en luftkølet? Er det netop fordi den er luftkølet eller er der andre grunde???
En luftkølet er da noget af det billigste man kan tune , men man siger jo at heste koster penge-mange heste koster mange penge.
For at "bore " en vw motor op,skal man "bare "skifte de løse cylindrer-hvad koster det ikke at bore en vandkølet motor op??
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
tak for de hurtige svar er heller ikke helt vild for at kaste 7500 efter en motor som man ikke har hørt igang.men er måske tosset nok til at kunne finde på det. er bare ikke meget for at skære/bygge karossen for meget om men hvis det kun er bagpanelet og klappen kunne det jo godt lade sig gøre. skal sku have lidt fler hk. ps hvad med ophæng der skal vel forstærkes lidt hist og her...... og tusind tak for hjælpen
Ja, men det er dyre heste i en luftkølet i forhold til at tune en moderne honda foreksempel. Der kan der hentes mange flere hk. Men man skal lige huske at se det i perspektiv. Hvis vi tager udgangspunkt i en 1200ér motor med 25 hk. For 15.000 kan den bygges om så den leverer ca 100 hk. Altså 4 gange så meget som std. Hvis man tilsvarende skal tune en moderne motor så den leverer 4 gange så mange hk - det kan næsten ikk gøres for almindelige penge... Bare husk det når i tuner motorer - husk hvor fedt det er at have en motor der yder 400% så meget som standart :twisted: og som er til at betale...
[quote:ba101c19ab="SVINGEL"]Hvorfor er det egentligt så dyrt at bygge/tune en luftkølet? Er det netop fordi den er luftkølet eller er der andre grunde???[/quote:ba101c19ab]
Fordi den konstruktion vi bygger på er 70 år gammel, og bygget til at levere 18,5 hestekraft ved 3000 omdr/min..
Ja jeg ved godt den er forbedret og forstærket gennem årene, men for nu at kalde en spade for en spade..
Det er som Buggyboy skrev, en meget mere omfattende tuning vi skal lave for at lave f.eks 150 hk på en 1,8-1,9 liters blæsermotor..
150 Hk fra en moderne motor i samme størrelse er jo næsten "standarden"..
Ja hvis det bare er for hestene burde man købe en 4 cyl. 16 ventils moderne vandkølet japanermotor eller lignende. Montere den med en adapterplade og fremover have masser af villige hk, aldrig køleproblemer, god benzinøkonomi og elektrisk justering af det hele... nemt og effektivt... Men er det virkelig det man vil??????? Hvor er charmen så????
8) Præcis. Hele sporten i det er jo at løbe fra alle gti-nørderne med omvendte kasketter med de gamle motorer!
[quote:612c4450d0="vwanders"]8) Præcis. Hele sporten i det er jo at løbe fra alle gti-nørderne med omvendte kasketter med de gamle motorer![/quote:612c4450d0]Nemlig ja.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Jo, men se dog i øjnene at det koster skjorten at lave sådan en "GTI-dræber"
KUN bagklappen og bagpanelet. HA-haha-hahhaah.
Ja gør du det min dreng. Men prøv lige at måle hvor stor den er inden du skærer.
Gearkassen er flyttet 50mm frem på min bil på billedet. Der er 140mm i midten af bagpanelet. Bagspidserne er flyttet tilsvarende ud og skærmene er lavet om. osv.osv. Jeg arbejder måske nok langsomt, men prøv med at halvt års tid.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
det er kamofleret [b:bd10d0229f]MEGET GODT [/b:bd10d0229f]S
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Ja. Men prøv at lægge mærke til at "knækket" hvor bagskærmen bliver lodret til sidst, sidder 150mm længere oppe end std.
Selve kanten rundt om motorrummet er faktisk skåret af og sidder som std. For at klappen skulle passe. Og så er hele lortet svejset op af kiler og strimler igen.
Porschemotoren er en skiderik med de to store dæksler til knastkæderne. Og jeg ville også have plads til at kunne servicere den.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Lad nu være med at gøre det sværere end det er !! :wink:
Se nu f.eks denne fyr :
http://www.griebel2.blogspot.com
Hvem er den pæne unge mand med sygekassebrillerne.
Og nej du har ret det ser da nemt ud.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
heheheheheheheeeeeeeee hvem er de 2 unge drenge..? De ligner nogen jeg kender..... haaaaaahaaaaaaaaa
Lars
-------------------------------------------

Respekt for dem som har rodet med VW i så mange år.
Personligt legede jeg mere med computere på den tid.
Der har sgu været nogle heftige vogne til allerede dengang.
mvh
Henrik
Ja det var før periodesynenes tid.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Nej det var som sagt før periodesynenes tid.
Den var synet med 2,6L type4
Tak
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.