Kin-pin fornyelse
Hvilken rival skal der bruges til at rive bøsningerne til nye kin-pins op, så tolerancerne passer.
8) En der passer i hullerne...!
Nej, en rival er jo normalt justerbar indenfor et vist område, og de kommer som regel i sæt. Så du burde kunne finde en der passer i et helt sæt..
en rival er da ikke justerbar. hvad mål skal den have?
[quote:6e156e4a93="mathiasen"]en rival er da ikke justerbar. hvad mål skal den have?[/quote:6e156e4a93]
du kan godt få en justerbar rival, men mine affaringer siger det noget skammel. men det var måske bare dem jeg har haft mellem hænderne? så heller finde en på tolerancen. og husk kun at køre en vej med den så du ikke ødelægger skæret
Jep. kender godt til rivaler. Det er jo i princippet et bor med lange skær og efterlader et rent hul i modsætning til alm. bor. Men spørgsmålet er jo så tolerancen.
jeg har et nyt sæt king-pins fra K&B Jeg skal have sat i mine spindler, da der efterhånden er meget slør i.
Hvad har I andre gjort ved dette problem?
Jeg har aldrig brugt rivaler der IKKE var justerbare..
Hvordan skulle man ellers fjerne nok materiale. Jeg mener, rivalen skal kunne gå i ned i bøsningen, spændes op så den tager lidt af gangen, osv, osv indtil du har en god pasning.
Det er en honer du snakker om er det ikke?
[img:7a7980b15a]http://www.fagteori.dk/mv/boremaskine/image/vt-rival-haand.jpg[/img:7a7980b15a]
Det er hvad jeg forstår ved en rival, dem kan man jo få på alle mulige tolerancer.
de fleste fåes på H7 tolerance.
[quote:3cfd35106a="mathiasen"][img:3cfd35106a]http://www.fagteori.dk/mv/boremaskine/image/vt-rival-haand.jpg[/img:3cfd35106a]
Det er hvad jeg forstår ved en rival, dem kan man jo få på alle mulige tolerancer.[/quote:3cfd35106a]
det er lige nødagtig hvad det er! og det er jo bare at bruge en bor der ligger tæt på den ønskede tolerance. man kan dog også få en slags skrup rival der baner vejen for slet rivalen med den ønskede tolerance.
DSA har absolut ingen tolerance overfor deres rivaler.. Vi har vist ikke engang nogle rivaler.. Dem har vi røgpølset!.. FYR NU! :p
Jep. det hedder en sænker.
[quote:8fb0da7d43="mathiasen"]Jep. det hedder en sænker.[/quote:8fb0da7d43]
Jeg har brugt en 240mm sænker foran på min 67er.. Hvor store "hævere" kan man få til bagi og kan malteserkorsgær gøre tricket?
/Kasper
8) Ja, jeg har bare et sæt med 6 stk som er justerbare..
Jeg ville aldrig drømme om at købe en rival som kun kan bruges et sted..
Den rigtig rival til styreboltebøsninger ser ud som på billedet men har yderligere et langt stykke foran skæret.
Det kan så nå igennem spindlen og styre i en dertilhørende konisk styrebøsning sådan at de færdigbearbejdede bøsninger sidder i forlængelse af hinanden. Ikke bare næsten.
Se i en original rep.håndbog eller lad et VW/porscheværksted lave det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank - der er jo ikke noget vw-værksted heroppe der laver sådan noget mere, de grinte af mig sidst jeg var derude!
Jamen så så lad Porscheværkstedet i Svenstrup lave det.
Du kan selv presse de nye bøsninger i og så lade Peter rive dem op.
Så kan du selv samle det hele bagefter.
Bøsningerne til bundboltene skal ikke tilpasses. Kun shimmes op og samles
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg troede bare man kunne købe et sæt styrbolte og tilhørende bøsninger og så få det monteret i, og så skulle det hele bare være godt..... er de ikke tilpasset når man køber sådan et sæt eller er det mig der overser noget ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Nej styreboltebøsningerne skal tilpasses ligesom krydspindbøsninger.
Det er meget normalt med den slags.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Her kan i lære noget om rivaler:
http://www.fagteori.dk
se under Boremaskinen
Frylund
bare lige et råd:
Lad være med at prøve at lave det med en rival uden styr(den Frank A omtaler har styr) - det har jeg prøvet og det bliver noget lort idet bøsningerne hver for sig bliver fine, men de bliver ikke "på linje" med hinanden...
I øvrigt vwanders, faste(ikke justerbare) rivaler har altid et indløb i hvilket de er koniske. Håndrivaler som den klokmose viser et billede af er konisk over omtrent 1/4 af længdten og maskinrivaler noget mindre.
Duus
Er der nogen der har sådan en rival med styr man kunne låne?
Slid på styrebolte er måske ikke så normalt, at folk skifter dem, ved en renovering af styrtøjet? Jeg mener.. Det kan ikke passe at alle der skifter dem kører på værksted og får det gjort. :roll:
Duus: hvad gjorde du så da du fandt ud af at det var noget lort?
hey Rasmus
da jeg lavede min droppede spindler på den grå racer køret jeg ind til
SMC biler i Aalborg og fik lv til og låne deres rival
og så købte jeg en kage på vej ud med den igen 3dage senere
og så var alle glade
hilsen Thomas 356 :twisted:
Hej Thomas! Det vil jeg prøve. Evt kan jeg jo bare tage spindlerne med derud og lige låne den derude. Tak for tippet!
eller send dem over til Jan Koed i St Merløse , han laver dem så det duer 110% , han snakker om tollerencemål i MY - ikke mm , så kan det vist ikke blive bedre...
Også husk at smør dem jævnligt - så holder de evigt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)