Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mit lille buggyprojekt..........

Tags:

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Når man maler med flake er der en del flakekorn, som "står "op. Det gør at hele overfladen ligner skridsikker lak, men når klarlakken er blevet mellemslebet nogle gange, begynder det at blive blankt. denne buggy er blevet mellemslebet 3 gange, og de første gange fik den 3 lag klarlak, mod normalt 2 lag, så der er en meget stor lagtykkelse på, det betyder at der er meget dybde i lakken.
Derfor er der 10 lag klarlak,og der er brugt 12 l ialt
En almindelig bil får 2 lag.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) stroemberg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Rigtig, rigtig fed farve og sikke et fantaktisk stykke arbejde du har lavet Niels-Erik. Jeg er jo selv igang med at skrue på et ligne projekt og jeg tænkte på om du Niels-Erik måske, når jeg er kommet så langt, havde lyst til at hjælpe mig med min lakering? Men som sagt så der går altså et pænt stykke tid endnu. Det er bare for at være på forkant med det hele. :roll:

Stroemberg
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så lad og kikke på det når du er ved at være der.
Lysten til den slags arbejde , er der , men det er ikke altid at jeg har tid til det.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
må man spørge til prisen på sådan en omgang?....skal nemlig også have det gjort engang...så et tak til budgettet ville være nais...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg mener at prisen er et privat anliggende-meen hvis du skriver en pm til mig, får du måske svaret der.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
må man spørge til prisen på sådan en omgang?....skal nemlig også have det gjort engang...så et tak til budgettet ville være nais...
(permalink) MANDARINEN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja det kunne da være lækkert at høre hva det koster at få såen fed farvelade smurt på.
kim
(permalink) stroemberg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det lyder godt! :)

Stroemberg
(permalink) Chefen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:07fcfdb924="MANDARINEN"]ja det kunne da være lækkert at høre hva det koster at få såen fed farvelade smurt på.
kim[/quote:07fcfdb924]

Prisen forbliver mellem Niels Erik og jeg. :wink:

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
enig!
Prisen på en opgave som denne er forskellig fra buggy til buggy.
Ting som trækker prisen ned= At det er et løst karosseri(ingen afdækning) simple farver (pastel eller normal metal lak) At der er et veludført fiber arbejde.
Ting som presser prisen op= At karosseriet sidder på undervognen-manglende eller dårligt fiber arbejde- kompliserede lakeringer såsom flake-flere farver-staff-motiver-harlequin lak og 3 eller 4 lags lakeringer.
Jeg har ikke noget imod at give tilbud på lakeringer HVIS der er et reelt ønske om at få det gjort af mig. Men jeg har ikke lyst til at svare på hypotetiske spørgsmål, som hvis jeg vælger det eller det hvad koster det så.
Find ud af hvad det præcis er du/i vil have lavet,og send et eller flere fotos til mig, så kan jeg lave en aftale med alle. Men som chefen skriver: Hvis du køre med en stram økonomi- så lad være med at spørge. Det er med maler arbejde som med alt andet: Kvalitet koster,og du får ikke mere end du betaler for.
Håber ikke at nogen er stødt over dette, sådan er det bare.Måske derfor at hjemmelavet matsort er populært.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis vi nu lige skal bore lidt i det med prisen :D , er flake så dyre end en metal feks, hvis vi nu snakker liter pris.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Chefen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:37cc61ac74="Henrik_W"]Hvis vi nu lige skal bore lidt i det med prisen :D , er flake så dyre end en metal feks, hvis vi nu snakker liter pris.[/quote:37cc61ac74]

Ja, metalliclak er en proces. Flake kommes på efter bilen sådan set er færdiglakeret. Man blander flaken op i klarlak og sprøjter det på. Kornene er meget store, så derfor skal der meget klarlak på- efter flaken, og mange mellemslibninger til. 8O
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
For at bore videre. Den absolut billigste lakering som jeg vil udføre på en buggy , starter ved ca 6k.
Og det er med løst karosseri- ingen eller kun lidt fiberarbejde, og "normal" 1 eller 2 lags lakering.
Flake er nok ikke den dyreste lak, men det er den mest tidskrævende. Faktisk tilbød jeg at male chefens buggy i harlequin (verdens dyreste lak), og det havde været billigere end flake, pga tiden for at male det.
MEEnn Det skulle være retro 80 flake- og det tager jeg hatten af for.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Volle Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hva så Chef....har du fået den samlet?? :wink:
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
He he Du drømmer!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Volle Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det kan være at Chefen skal i læer hop SP-Rasmussen...?? :wink:
Se at komme i sving, jeg glæder mig til at se den!!
(permalink) Chefen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja ja jeg indrømmer det går langsomt 8O

Jeg har malet fælge i weekenden, så nu mangler jeg "kun" og rense hele bunden - så den kan males.
Og så skal hele molevitten skrues sammen igen, det skal nok give nogle kvaler :?

Jeg har sat mig selv det mål, er den ikke samlet til 1 september 2005 så tager jeg det med ro og klargøre den til sommeren 2006.

Ja ja så kan i skrive >der er da lang tid til den 1 sept.< Men JEG har altså også en mening om der findes andet her i livet end VW´r :wink:
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Chefen skev:Men JEG har altså også en mening om der findes andet her i livet end VW´r
Hvad er det?
Hvis det ikke er sex eller modelfly- Så er jeg blank for ideer!
God arbejdslyst.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:ae34d057ee="niels-erik"]Hvis det ikke er sex eller modelfly- Så er jeg blank for ideer![/quote:ae34d057ee]

Du er sgu inde på noget af det rigtige :D
(permalink) Chefen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:f7520fede1="Anonymous"][quote:f7520fede1="niels-erik"]Hvis det ikke er sex eller modelfly- Så er jeg blank for ideer![/quote:f7520fede1]

Du er sgu inde på noget af det rigtige :D[/quote:f7520fede1]

Ja ja det var så lige mig der skrev :oops:
(permalink) Volle Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:bfb1f0256e="Chefen"] Nu mangler jeg "kun" og rense hele bunden - så den kan males.

Men JEG har altså også en mening om der findes andet her i livet end VW´r :wink:[/quote:bfb1f0256e]

Hmm....hvad i hel.... har du så lavet mens karossen har været til maleren? Dér skulle du jo have lavet bunden klar; er du gal du må få meget f....!! :wink:
(permalink) Stjernetosse Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Meget flot lakering!!!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:4e5403cfe2="Stjernetosse"]Meget flot lakering!!![/quote:4e5403cfe2]Tak!
Ps Chefen kunne ikke lave bund mens bilen blev malet- han var selv med til at slibe og fotografere.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Chefen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
I snakker og snakker, jeg sliber stadig på bunden :evil: :evil:
Så den kommer ikke på gaden før til foråret.... Glædelig jul :lol:
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvordan går det egengligt frem af?

Reply »

You must log in to post.