VW T3 Vanagon GL 1.9i digijet fra '85 - Kan pt. ikke køre.
- Pæn stand
- 7 flystole, alle med armlæn
- Blåt indtræk på gulv og alle sider
- Bil 260.000 km
- Motor 180.000 km
Historien:
Bilen er importeret fra mississippi, så vidt jeg husker en gang i 1990'erne.
En mekaniker og VW-bus entusiast fra det lokale VW-værksted købte bilen, og kørte i den nogle år, hvorefter han solgte den videre til min kammerats far, Søren, som købte den for ca. 60.000 kr. For ca. 1,5 år siden gik topstykket i stykker, og da det lokale VW værksted ikke ville give nogen garanti for reparationen, valgte han at sælge bilen til sin søn og 4 af hans kammerater (deriblandt mig). Vi ville efter vores studentereksamen kører Europa rundt, vi skulle bare skaffe en ny motor og en ny tank. Efter længere tid fik vi skaffet begge dele, og fik det sat i af en mekaniker vi var blevet anbefalet. Dog viste det sig, at mekanikeren ikke var speciel smart. Motoren der sad i var en DH, og den nyindkøbte var en GW. Begge motorer minder MEGET om hinanden, eneste forskel en lambdasonde, og gasspjældet. Mekanikeren skulle derfor blot skifte motoren KOMPLET med ledningsnet, og styreboks. Det troede vi også han havde gjort fra start, men pludselig var der problemer, og det viste sig at han havde skiftet (selvfølgelig) motoren, men ikke ledningsnet og styreboks, dog var gasspjældet skiftet, og måske mere?! Efter at have prøve at flytte dele frem og tilbage uden noget held, samt meldinger fra mekanikere om, at de ikke havde tid før til efteråret, gav vi op, og tog den hurtige beslutning at tage til Jylland og købe en gammel 1.6 diesel fra '83 da vi kunne få den billigt - Vores tur skulle ikke ødelægges af en klodset mekaniker. Nu her efter al besværet står vi tilbage med vores gamle dieselbus som mere og mere bliver klar til vores tur, juhu! Men også med vores ellers elskede Vanagon, som vi må sælge. Bilen kører altså ikke nu, men hvis nogle har mod på at gå i gang med at fikse motoren for os, eller selv købe den, så ring til mig! Kabinen er lækker, der er både bånd- og CD-afspiller samt tagbøjler til bilen.
Bilen har fået noget overfladerust af at stå stille i over 1 år, men det kan sagtens reddes!
Prisidé som bilen står: 15.000 kr.
Tlf.: 51 20 69 38
Køster
- Pæn stand
- 7 flystole, alle med armlæn
- Blåt indtræk på gulv og alle sider
- Bil 260.000 km
- Motor 180.000 km
Historien:
Bilen er importeret fra mississippi, så vidt jeg husker en gang i 1990'erne.
En mekaniker og VW-bus entusiast fra det lokale VW-værksted købte bilen, og kørte i den nogle år, hvorefter han solgte den videre til min kammerats far, Søren, som købte den for ca. 60.000 kr. For ca. 1,5 år siden gik topstykket i stykker, og da det lokale VW værksted ikke ville give nogen garanti for reparationen, valgte han at sælge bilen til sin søn og 4 af hans kammerater (deriblandt mig). Vi ville efter vores studentereksamen kører Europa rundt, vi skulle bare skaffe en ny motor og en ny tank. Efter længere tid fik vi skaffet begge dele, og fik det sat i af en mekaniker vi var blevet anbefalet. Dog viste det sig, at mekanikeren ikke var speciel smart. Motoren der sad i var en DH, og den nyindkøbte var en GW. Begge motorer minder MEGET om hinanden, eneste forskel en lambdasonde, og gasspjældet. Mekanikeren skulle derfor blot skifte motoren KOMPLET med ledningsnet, og styreboks. Det troede vi også han havde gjort fra start, men pludselig var der problemer, og det viste sig at han havde skiftet (selvfølgelig) motoren, men ikke ledningsnet og styreboks, dog var gasspjældet skiftet, og måske mere?! Efter at have prøve at flytte dele frem og tilbage uden noget held, samt meldinger fra mekanikere om, at de ikke havde tid før til efteråret, gav vi op, og tog den hurtige beslutning at tage til Jylland og købe en gammel 1.6 diesel fra '83 da vi kunne få den billigt - Vores tur skulle ikke ødelægges af en klodset mekaniker. Nu her efter al besværet står vi tilbage med vores gamle dieselbus som mere og mere bliver klar til vores tur, juhu! Men også med vores ellers elskede Vanagon, som vi må sælge. Bilen kører altså ikke nu, men hvis nogle har mod på at gå i gang med at fikse motoren for os, eller selv købe den, så ring til mig! Kabinen er lækker, der er både bånd- og CD-afspiller samt tagbøjler til bilen.
Bilen har fået noget overfladerust af at stå stille i over 1 år, men det kan sagtens reddes!
Prisidé som bilen står: 15.000 kr.
Tlf.: 51 20 69 38
Køster