Eller da maleren (undertegnet) lærte nyt om mærkelige lyde i en vw motor.
Jeg har idag startet min 1914 op igen efter en total renovering, der er ny blok-nyslebet krumtap-nye lejer-afballanseret plejllejer-308 knast-crom moly. stødstænger-1-1,25 vippetøj-højere komp.=10,15 til 1-portet toppe-40mm weber idf og kontaktløs tænding.
Nå men da den var startet kom der en pip pip, lyd fra den. En kollega mente at det lød som en kanariefugl! Efter at have rendt rundt om motoren et par minnutter (den sidder i prøvestand) for at lokaliser lyden, fandt jeg ud at den kom fra weberne ved cylinder 3 og 4. Jeg pillede og skruede på alle de skruer på weberne som jeg kunne finde, uden at fuglen forsvandt! Efter et stykke tid kom der en anden kolega forbi, og han sagde med det samme: Den er sgu da utæt i indsugnings manifolden!
Og ganske rigtigt, da jeg holdt en stump slange samlingen mellem manifold og topstykke, kunne jeg tydeligt høre fuglen.
Nå men af med weberen,for at finde ud af hvorfor den var utæt der:En lille kant af køleblikket var imellem, pis. Efter et par slående argumenter med en hammer, besluttede blikket så at nu måtte weberen godt være der. og vupti , så var fuglen væk- Og motoren lød straks meget bedre, så blev weberne justeret ind igen, så nu er motoren klar til at blive lagt i buggyen, her i weekenden. Så skal den lige køre 1000km tilkørsel, så kan jeg køre ræs på holeby flyveplads D. 17 sept.
Hold da k... hvor jeg glæder mig.
Hilsen Niels Erik
Jeg har idag startet min 1914 op igen efter en total renovering, der er ny blok-nyslebet krumtap-nye lejer-afballanseret plejllejer-308 knast-crom moly. stødstænger-1-1,25 vippetøj-højere komp.=10,15 til 1-portet toppe-40mm weber idf og kontaktløs tænding.
Nå men da den var startet kom der en pip pip, lyd fra den. En kollega mente at det lød som en kanariefugl! Efter at have rendt rundt om motoren et par minnutter (den sidder i prøvestand) for at lokaliser lyden, fandt jeg ud at den kom fra weberne ved cylinder 3 og 4. Jeg pillede og skruede på alle de skruer på weberne som jeg kunne finde, uden at fuglen forsvandt! Efter et stykke tid kom der en anden kolega forbi, og han sagde med det samme: Den er sgu da utæt i indsugnings manifolden!
Og ganske rigtigt, da jeg holdt en stump slange samlingen mellem manifold og topstykke, kunne jeg tydeligt høre fuglen.
Nå men af med weberen,for at finde ud af hvorfor den var utæt der:En lille kant af køleblikket var imellem, pis. Efter et par slående argumenter med en hammer, besluttede blikket så at nu måtte weberen godt være der. og vupti , så var fuglen væk- Og motoren lød straks meget bedre, så blev weberne justeret ind igen, så nu er motoren klar til at blive lagt i buggyen, her i weekenden. Så skal den lige køre 1000km tilkørsel, så kan jeg køre ræs på holeby flyveplads D. 17 sept.
Hold da k... hvor jeg glæder mig.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
En buggy ser bedst ud med originale centerline!