Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  andreas buggy

Tags:

(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
så fik jeg endelig fat i noget der muligvis kan blive rigtigt godt til en meget fornuftig pris...
buggyred3_940_1_.jpg

(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det startede med en hyggelig tur i dukatoen helt op til jylland-langt-væk. der stod vidunderet og ventede på en ny ejer.
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tillykke med den Andreas - og tak for handelen, håber du stadig er ligeså glad som da du var her :lol: Regner med den har fået de første ture i indkørselen... :D

Mvh Mogens
-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ok... har lånt prøveplader og har været ude og cruise det meste af dagen... Det tror jeg godt man kan vænne sig til.... :D :D :D
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg har netop påbegyndt en renovering og opkortning af en 1303 bund, jeg havde liggende. den skal på buggyen da den bund der sidder på er fra sverige og dermed lavet forkert....

lige nu står der en strippet bund og venter på nye filetter og en opkortning så snart jeg har været oppe hos bent og brugt en masse penge og forhåbenlig er blevet en DEL klogere.

jeg kunne sikkert godt rede den anden bund med lidt tryllerier, men jeg vil gerne prøve om jeg ikke kan lave sådan en bund selv. og så kommer der jo heller ingen små overraskelser til syn da jeg ved præcist hvordan bundens tilstand er... og så er det jo også irs bagtøj der kommer på.
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er jeg godt nok VIRKELIG ked af at høre Andreas - hvad er det helt nøjagtigt der er galt??

Mvh Mogens
-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Til lykke med den. Hvad kan der være så galt med bunden , at den ikke kan bruges?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
som folk så mange gange har oplevet det (med biler fra sverige) er tunellen skåret lige over i stedet for at den nederste plade er skåret forskudt...

mogens det er helt ok... jeg sagde jo også til dig at selvom bunden ikke kunne bruges ville jeg være godt tilfreds alligevel. jeg så det jo.
det er jo en fin vogn. :D
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
med mindre det er for din egen skyld du laver en ny bund så, (eller fordi at du hellere vil have irs eller det er nemmere at lave en ny end at lave rusten på den gamle)
kør dog til syn med den bund der er lavet, min er lavet på samme måde og den er ikke knækket endnu.
Jeg har kørt rimeligt rådent i den bil og på et tidspunkt lettede bilen med ca ½-70 cm fra jorden (bagved) og som man siger det der kommer op må også komme ned!.

jeg lande igen sådan relativt hårdt (det var med ca 60 i timen) og der skete altså ikke noget :D

gad vide om sådan en tur kan erstatte en Danmarks teknologiske institut udmåling.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
fint nok at det holder, det er heldigt nok. Jeg skal bare ikke nyde noget af at køre galt i en bil fordi den knækker på midten.
tænk sig hvis den en dag knækker og du kører galt og slår nogen ihjeld. jeg ved ikke med dig, men jeg vil i hvert fald gerne have mit på det tørre i sådan en situation.

lidt langt ude måske, men man ved jo aldrig. :)
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
var oppe ved bent i dag og hente en masse dejlige ting til undervognen... er der nogen af jer der har prøvet at lave en 1303 om til en buggybund før?

hvad gør man først?
skifter rammehoved eller korter op...

hvor lang er en standardbund (1200/1300)

jeg skal bruge nogle tegninger over en bund med nogle meget præcise mål, så hvis der er nogen der har svar eller tegninger.... kom frisk :D
tak

ved i igrunden hvor meget at bunden skal være kortet op til den der karosse?
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du skal først skifte , det som skal skiftes, lav al rusten først- Sørg for at det bliver 100% lige.
Opkortningen skal du måle dig frem til- der er ikke 2 karosser som er helt ens.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der er et godt indlæg her om som sikkert kan hjælpe dig på vej mod målet :D

http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19132&highlight=rammehoved+1303+forbro

men jeg har ingen personlig erfaring med det. :!: :|
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
puha det er sku da lidt svedigt det her... det er rimeligt svært at finde ud af hvor det der rammehoved skal sidde. jeg har fået nogle glimrende tegninger der viser målene på bunden, set fra oven, men jeg ved ikke hvor langt der skal være fra hullet til pedalerne i tunellen ud til napoleonshatten. det skal jo også gerne passe med bremserne. er der nogen der har en ide om hvordan det skal være vil jeg gerne høre nærmere. plus hvis der er nogen der har prøvet at konvertere rammehovedet fra 1303 til 00 vil jeg da gerne høre hvad i har gjort ved bundpladen i tunnelen...

please???
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 18 years siden | | | |
:lol: Jamen så gør vi bare noget helt andet. Jeg løber lige ned til Boblen og måler hvad den siger der.
Og du skal ikke være nervøs for at sætte den et par milimeter for langt frem eller tilbage, da der er mulighed for justering af den skrue der der sidder fra hovedcylinderen til bremsepedalen. Men jeg løber lige ned og måler :wink:
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 18 years siden | | | |
8O Damn der er sgu da koldt på Fyn i dag. Nå men her er målene så.
Der er 125 mm fra centrum af bagerste gevindhul til pedalerne, til napoleonshattens side der vender ind mod kabinen.
Og ellers hvis du kigger på tegningen jeg gav dig forleden er der et mål der hedder 1750 mm fra bagerst på bunden, til napoleonshattens side der vender mod forbroen. Det kunne du også bare ha' brugt :wink:
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
tusind tak.

jeg har forsøgt mig ldt med tegningen. men det er ligesomom at den tegning ikke helt passer på en 1303. jeg ville derfor gerne have nogle mål på det fordi det må jo være vigtigt at det passer der, så kan jeg jo altid justere når jeg skal til opkortningen... :D

ved ikke om det gav mening..
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja ok. så blev det vist tid til en opdate.

jeg har droppet 1303 bunden igen efter en laaaaang og hyggelig diskution med nogle af folkene herfra. I stedet har jeg svejset lasker hen over svejsningerne på den bund der sad på bilen.

jeg har skitet:
støddæmpere (for) styrestænger, fra 1kreds til 2kreds, nye rør, ny bezinslange, fra tromler til skiver (for) fra 6v til 12v, lavet sideblink i de eksisterende blinklys og skiftet ledningsnet.

ting jeg mangler før syn:
lidt el, forskærme, montere sæderne, lave beslag til at sætte fronthjælm og sidespejl på da jeg syner den uden forrude, justering af motor, sporing, og bremesekontrol. hvis de så virker som de skal er den klar til syn... 8O

Skulle der sidde en og tænke: nu skal han sku da lige huske at tjekke "et eller andet" for ellers så gør synsmanden i hvert fald, så spyt lige ud. tak.

hvis der er nogen der ligger inde med en 12v visker vil jeg gerne bytte med en 6v. der er kun en funktion på den jeg har, tror jeg, så den jeg søger skal ligne den, bare 12v.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
så skete der lidt mere.

jeg har jo for længst synet dyret og betalt afgiften. der findes stort set ikke en del på bilen der ikke er ny:-)

jeg har også betalt forsikring: sølle 9300 om året i ansvar... dejligt. men det er da heller ikke så galt når man tænker på at den har hele 39 hk.

her for nylig fik jeg sat en anden og nyere gearkasse på som jeg havde gået og pudset om et stykke tid. ja, det var jo da endnu en milepæl:-)

det jeg sådanset er kommet vil frem til er at det er totalt nice at køre buggy og jeg glæder mig til at få sat mine nye små gummibasser på.

to helt nye dæk 295/50/15
det er personbilsdæk og ikke til en 4x4 som jeg mener at de fleste cobra dæk er, dvs de vejer så at sige ikke en skid:-)

der kommer lige et billede:

Billede_042.jpg
Billede_041.jpg
Billede_040.jpg

(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
så fik jeg lige en hurtig udløsnings adaptor i buggyen :-) det spiller godt.
jeg skilte mit gamle nav fra hindanden og brugte det lille stykke aluminium hvor strålerne sidder i.... de huller der var i det passede ikke med dem i adaptoren + at der skulle være plads til den store møtrik der går på ratstammen, så jeg lavede et mellemstykke i alu (i fællesskab med min smed) som blev drejet til så det er ca 2,5cm tykt. vi drejede midten ud så møtrikken kunne nå at være der (og der skal jo selvfølgelig odså være plads til den top man spænder med:-) så borede jeg huller i klumpen så de passede med hurtig udløseren fra den ene side og "strålealufætteren" fra den anden og skar gevind.

det virker pissegodt og er flot. det gode er at rattet ikke er kommet tættere på selvom der er lagt hurtig udløseren imellem.

udløseren virker rigtigt fint og ser godt ud, men der er en lille smule slør i den, det er næsten ubetydeligt, men det er der. (ikke sidevejs men hvis man tager fat i toppen af rattet og vipper det frem og tilbage)

men det er mega nice:-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hey, dejlig beskrivelser du giver af dine opblevelser med bilen, har du ikke nogen billeder af hvordan den er kommet til at se ud ?
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
tak.

det kommer. indtil videre ligner den sig selv... det er først nu her jeg begynder at tænke på det kosmetiske. jeg skal til at lave lidt om på det ydre (skærme og skørter) hvis i har nogle forslag til lidt bodywork, så smid dem her:-)









(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så er jeg gået i gang med at male bilen.
den bliver flot. foreløbig er det kun de løse dele der bliver malet.
jeg skal have bunden sandblæst og der skal laves en del justeringer inden den skal males.

toppen kommer senere. der skal laves bredere skærme og måske noget skørtehalløj, men der er jeg løbet lidt tør for ideer.

til sidst skal jeg have lavet en styrtbøjle og ruderamme i rør. men det gider jeg slet ikke spekulere på lige nu:-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
to helt nye dæk 295/50/15 YOKOHAMA
Jeg mangler også nye "sutter til min Buggy
Hvor har du købt dem om jeg må spørge.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
de kan købes hos ovethi.

mener de koster ca 4500 for to. men nogle gange kan man handle:-)

Reply »

You must log in to post.