spg. til værktøj
Hej
Findes der et specielt værktøj til at montere stempler i cyl?? ALtså til at holde stempel ringene inde???
mvh thomas
Ja.
Kan fåes i alle autoværktøjsbutikker..
ja..! du kan selv lave et ud af et stykke blik
Køb den, den koster ikke alverden - helt precist 44,90kr i biltema, se varenummer 19-229, på
http://www.biltema.dk
Klip en 20mm bred strimmel af en alm karosseri plade, den skal kunne nå rundt om stemplet + 20 mm.
Buk de yderste 12mm vinkelret og læg den rundt om stemplet, så de 2 ombuk er ca 1 cm fra hinanden.
Hold båndet omkring dit stempel, over stempelringene, pres sammen og skub cylinderen ned over.
Når alle ringe er inde i cylinderen, kan båndet trækkes af igen.
Nemt og smertefrit.
Ps Derfor går jeg- du ville aldrig få noget ud og køre hvis du ikke får hjælp.
Og det ville være synd- For buggyen
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote:d4f96aedc4="microracerdk"]Køb den, den koster ikke alverden - helt precist 44,90kr i biltema, se varenummer 19-229, på
http://www.biltema.dk/quote:d4f96aedc4
1000 tak
køb en , den er lavet af en slags fjederstål - og virker bedre , den koster jo næsten ingenting ...
[img:b811257d9f]http://www.csp-shop.de/shop/images/artikel/10224.jpg[/img:b811257d9f]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:3cd302f045="Bornholmer"]køb en , den er lavet af en slags fjederstål - og virker bedre , den koster jo næsten ingenting ...
[img:3cd302f045]http://www.csp-shop.de/shop/images/artikel/10224.jpg[/img:3cd302f045][/quote:3cd302f045]
hvordan samler de to flapper??? er det er domt spg?
mvh thomas
med en tang , ja på en måde - men en stempelringtang findes til alm biler med rækkemotor - den kan bare "ikke bruges" på en boxer pga de bolte der sidder på blokken
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
nu faldt tiøren.... jeg har forstået princippet nu
tak til dig også
Jeg bruger de der der når uden om hele stemplet hvor man spænder til med en umbrako nøgle kan ik lige komme på hvad de hedder, sikkeret dem du mener Ib. og så sætter jeg bare stemplet i cylinderen, men ikke længere i end jeg kan nå at få krydspinden på, sætter krydspinden på og låseringe og skubber så cylinderen på plads. :wink: Vi kan jo godt skrive lidt extra i denne kedlige tid.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Det er faktisk lettere at bruge den type til almindelige motorer.
Man sætter den ene låsering i stemplet og putter krydspinden i også.
Så sætter man stemplet i cylinderen, oppefra.
Skubber det hele vejen ned og netop så langt ud at krydspinden kan skubbes ud igen.
Resten giver sig selv. Men det er lettere end at stå og fumle, både med stempelringe og samtidig skal have køleribberne ned forbi boltene.
På type4 skal man passe på at ringgabene ikke lige netop sidder ud for udfræsningene i bunden af cyl. Så knækker olieringen. Det er træls på et sæt 103mm.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Har en Hazet Stempelring tang, hvis det er, men den er ikke helt billig (den er jo god at have), med instilling til forskellige stempelstørrelser (70-100 mm) ser ud som ny!
Tusind tak til alle, jeg har klaret den nu... ved hjælp af metoden med metalstykket..
:-)
[quote:f983247403="optikeren"]Hej
Findes der et specielt værktøj til at montere stempler i cyl?? ALtså til at holde stempel ringene inde???
mvh thomas[/quote:f983247403]nej man kan købe deni biltema vare nr er 19-229 og koster 49.95 m v h pickup-jens :lol:
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
[quote:6f1a0880f0="optikeren"]Tusind tak til alle, jeg har klaret den nu... ved hjælp af metoden med metalstykket..
:-)[/quote:6f1a0880f0]
Har du husket og vende stemplerne og stempelringene rigtigt.... Da det er noget tid siden jeg har samlet en vw motor kan jeg ikke huske hvordan de skal sidde, men der er pile på stemplerne og ringene skal osse vende rigtigt.... :lol: Så venner kom lige med guldkornene..
Pilene skal vende mod svinghjulet og ringenes gab skal "fordeles", altså sådan at de gabene er drjet 1/3 i forhold til hinanden..
Så skal topringen selvfølgelig vendes med "top" opad. (udad.. :roll: )
That pretty much it..
Nu vi er ved det. CSP sælger nogle hvide propper som man kan mont. istedet for låseringene til krydspinden, er der nogle der har prøvet dem.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Jeg har ikke selv brugt dem, men jeg kan godt se fornuften i det..
De låseringe KAN godt hoppe af, med det resultat at de ligger og skraber (ødelægger) cylindervæg og evt stempelringe.. Og krydspinden kan også bevæge sig derudaf med tiden.. Nylonpropperne bør ikke lige kunne hoppe af, og HVIS de gør så er de jo så bløde at de ikke skaber større problemer..
Det er nemlig også de tanker jeg havede Anders, men det kunne jo være at de ikke var gode :?
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
[quote:7cfa82eb3f="Henrik_W"]Nu vi er ved det. CSP sælger nogle hvide propper som man kan mont. istedet for låseringene til krydspinden, er der nogle der har prøvet dem.[/quote:7cfa82eb3f]
har altid brugt dem i mine motore har aldrig haft problemer med dem
mvh Dennis_rol.
-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail :
dennis@guwi.dk
Og hvis pilen er væk af en eller anden grund, så har de fleste VW-stempler en firkantet fortykning på undersiden ved krydspinden.
Den skal så også vende mod svinghjulet. IKKE MOD REMSKIVEN
Propperne på batteriet skal vende opad
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:c2e8ace237="Henrik_W"]Nu vi er ved det. CSP sælger nogle hvide propper som man kan mont. istedet for låseringene til krydspinden, er der nogle der har prøvet dem.[/quote:c2e8ace237]
Henrik. Det er kun til ræs. Seriøst ræs. der er nærmest ingen der bruger dem idag til gaden, fordi de med tiden laver et lille spor i cylindervæggen. Og så kan ringene jo ikke slutte tæt mere. Låseringe er fint. Hvis du vil, har jeg nøgle ekstra hærdede man kan bruge istedet. Men de er nogle B****ES at sætte i og tage ud igen.
T