BMD pulley system
Nogen som kender til dette system? Jeg har læst lidt om det på thesamba, men er der nogle her i DK som kører med det?
[img:9a71d862b3]http://www.bmdpulleys.com/pic-1.gif[/img:9a71d862b3]
det er mit total ynglings bælt træk alt for cool
bare for dyr
vil total gerne have et
[quote:f5999bea12="Thomas_356"]det er mit total ynglings bælt træk alt for cool
bare for dyr
vil total gerne have et[/quote:f5999bea12]
Præcis..og så slipper man for græsslåmaskine lyden og at brænde sin motor af hvis man smider en rem.
[quote:2f8ace24d6="Transporter1968"][quote:2f8ace24d6="Thomas_356"]det er mit total ynglings bælt træk alt for cool
bare for dyr
vil total gerne have et[/quote:2f8ace24d6]
Præcis..og så slipper man for græsslåmaskine lyden og at brænde sin motor af hvis man smider en rem.[/quote:2f8ace24d6]
Den kan vel sagtens ryge af alligevel...?
Nej, i hvertfald ikke lige så let som et normalt v-bælte system. Den skulle også køle bedre. De er oprindelig bygget til store motorer hvor systemet skal forhindre motoren at smide remmen.
Det er rigtigt at motorer der snurre hurtigt op samt snurrer mange rpm nemt taber remmen.
Min løsning var at montere et powerpulley (mindre remhjul), det giver selvfølgelig lidt mindre køling, men også mere power... tabet i køling er efter mine erfaringer rimelig minimalt (kun baseret på olietemp. målinger)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Er det ikke bare at lave en dansk udgave af det system der? Det varer jo aldrig at høvle sådan nogle ud af en cnc maskine. Bare uden det jegskagidigblådioderogplexi-look.
[quote:dabc11fbbc="Transporter1968"]Nej, i hvertfald ikke lige så let som et normalt v-bælte system. Den skulle også køle bedre. De er oprindelig bygget til store motorer hvor systemet skal forhindre motoren at smide remmen.[/quote:dabc11fbbc]
Hvis det køler bedre så er det nok fordi remhjulene er ændret i størrelse så "gearingen" bliver anderledes på systemet, og blæsermøllen derved kører hurtigere rundt og forsøger at suge mere luft ind (men der er også en grænse for hvor mange omdr der reelt er effektive - for blæseren når et punkt hvor den ikke suger mere luft blot fordi den snurrer flere omdr.) og så er der også lige den ofte oversete faktor at blæsermøllen kan risikere at smide et af møllebladene hvis den roterer for hurtigt rundt, og det kan resultere i katastrofale motorskader hvis det flyver igennem blokken med stor hastighed. Til store omdrejningsvillige motorer er de gamle kendte tricks med powerpulley og en forstærket (ekstra svejset) mølle nok ikke så dårlige endda....
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:046f6fd15a="Rasser"][quote:046f6fd15a="Transporter1968"]Nej, i hvertfald ikke lige så let som et normalt v-bælte system. Den skulle også køle bedre. De er oprindelig bygget til store motorer hvor systemet skal forhindre motoren at smide remmen.[/quote:046f6fd15a]
Til store omdrejningsvillige motorer er de gamle kendte tricks med powerpulley og en forstærket (ekstra svejset) mølle nok ikke så dårlige endda....[/quote:046f6fd15a]
Den slags møller mener jeg da af have set adskillige steder, nogle reklamere da sågar med at have afballancerede af slagsen... :D
[quote:abd365b507="Bobbel_Janus"][quote:abd365b507="Rasser"][quote:abd365b507="Transporter1968"]Nej, i hvertfald ikke lige så let som et normalt v-bælte system. Den skulle også køle bedre. De er oprindelig bygget til store motorer hvor systemet skal forhindre motoren at smide remmen.[/quote:abd365b507]
Til store omdrejningsvillige motorer er de gamle kendte tricks med powerpulley og en forstærket (ekstra svejset) mølle nok ikke så dårlige endda....[/quote:abd365b507]
Den slags møller mener jeg da af have set adskillige steder, nogle reklamere da sågar med at have afballancerede af slagsen... :D[/quote:abd365b507]
Ja, de er afbalanceret og svejste...Mener de kan klare 7-8.000 omdr.
Nu skriver i det er alt for dyrt, hvad er prisen på sådan et setup
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
hvorfor vil du ha det?. kan du ikke finde en rem der passer?.
ser det fedt ud?.
som det sidder der er det bare en ting mere som kan gå i stykker.
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.
trump1@webspeed.dk
Det at remmen flyver af er da en GOD ting!!
Hellere det end en eksploderet mølle!!
Det er også fint at man kører rundt i byen og leder efter ballade, møder BMW/Opel/Honda/whatever der vil ræse, og så smider remmen ved 7500 i anden, gratis HK, du vinder ræset og kører stille hen og monterer reserveremmen.
Ikke at jeg har prøvet det, men det lyder da som en god plan..
Jeg opfordrer dog ikke nogen til at race på offentlig vej!!
-------------------------------------------
som det sidder der er det ekstra hjul overflødigt. at ændre udvæksling på blæserhjulene er noget helt andet.
det hjul (leje) er overflødigt , og dermed spildt hk.
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.
trump1@webspeed.dk
der er ingen hjul, der er overflødige der!!! hvad mener du?
det mindste hjul holder jo remmen på plads...
hvordan kører det originalt?. uden ekstra bæltestremmerhjul.
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.
trump1@webspeed.dk
[quote:02000900a5="trump"]hvordan kører det originalt?. uden ekstra bæltestremmerhjul.[/quote:02000900a5]
Ja, men det er jo også et v-bælte..... Det ekstra hjul er der jo nok af en årsag.
ja nogle vil sælge et dyrt pulley kit.
som ingen har brug for.men det er da meget flot.
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.
trump1@webspeed.dk
Jeg har kun haft problemer med at min smed remmen når jeg hamrede den af i 1. og så videre afsted..... men men man skal heller ikke glemme at det er pinedød nødvendigt at line de 2 remhjul 100% korrekt op med hinanden
Den hurtige ændring i hastighed for remmen gør at den ikke følge med - Altså med standard remhjul! Jeg skiftede til et remhjul med mindre diameter og vupti var problemet en saga blot.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Nu skriver i det er alt for dyrt, hvad er prisen på sådan et setup
HER er prisen
http://www.bmdpulleys.com/order.html
[quote:6268d02e57="mathiasen"]187 $ = 1.184.39 kr[/quote:6268d02e57]
og fragt
og told
og moms
så den kommer nok om omkring de 2k
Jeg synes det er rigtig cool!! Især som Santana style.
Jeg forestiller mig en længere rem og en G-lader måske..eller?
[img:9de5f8cd47]http://www.bmdpulleys.com/rex1.JPG[/img:9de5f8cd47]
-------------------------------------------