Søges: Erfaringer med udskiftning af brandvæg
Efter at være gået i gang med rusten på mit karosseri står det klar at den forerste brandvæk højst sandsynligt bliver nødt til at blive skiftet. Inderst er den er rusten ved varmekanalerne og yderst mangler en stor del af den.
Inden jeg begynder at bore, skære, slibe og svejse vil jeg lige høre hvordan I andre gør når i skifter denne.
Og så lige et par spørgsmål:
Er brandvægen punktsvejst fast eller fuldsvejst?
Er det nødvendigt at afstive karosseriet mere end den "normale" afstivning i forbindele med skift af varmepaneler?
Er der forskel på brandvægen i årgangene? (det skulle gerne fremstå som en 1957)
-------------------------------------------
Ring: 28118212
undskyld jeg spørg men hvad er en brandvæg på en bil????? troede kun det var noget man brugte i huse .....................
hilsen svendsvin
Mon ikke det er Torpedo pladen/Væggen,sådan forstår jeg det????
okay så er jeg med...................
hilsen svendsvin
[quote:9a834d0e64="jpwest"]Mon ikke det er Torpedo pladen/Væggen,sådan forstår jeg det????[/quote:9a834d0e64]
nemlig. firewall på udenlandsk.
Så mangler jeg bare de gode råd
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Kommer der billeder? Det er altid spændende at se hvad andre laver...
hej søren, den er punktsvejst på!
det er nok bedst at skifte det hele, hvis du ikke mener at det kan laves!
jeg tror ikke at det er nødvendigt at afstive karrosseriet, da du jo nemt
kan se om tingene når sammen hele vejen rundt.
men du kunne jo skrue kanalerne fast på bunden og hæfte din firewall
op, så sidder den hvor den skal...
mon ikke der er forskel i årgangene på udformningen...
Firewall, brandvæg.
Væggen/pladen mellem grisekassen/bageste bagagerum og motorrummet.
Så vidt jeg forstår på starten af tråden, så må det dreje sig om pladen foran pedalerne, idet det nævnes at varmekanalerne er blandet ind i det.
Den er punktsvejset på. Men det har du vel opdaget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Sådan Jesper
Jeg har gået og tænkt lidt over tingene i dag så....
1. Om den kan laves....... jeg har min tvivl, men det kan godt være. Jeg må lige se på det igen og smide et par fotos online.
2. Afstivning burde ikke være noget problem da inderskærmene holder det hele på plads.
3. varmepanelet bliver "monteret" så jeg er sikker på at torpedoen kommer til at sidde hvor den skal.
4. der er nok en forskel på hvordan de ser ud, alene på den baggrund af den ene er en repro del. Det betyder egentligt ikke så meget da der kommer tæppe ud over - det er mere ens egen kritiske sans som lider under det.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Skift nu varmekanalerne først og skær så lidt af pladen foran pedalerne som muligt til at starte med.
Hele bilen falder fra hinanden nå du fjerner et panel.
Du får brug for al den stivelse du kan få.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
nå, jeg troede at du have skiftet kanalerne!!!
ellers gør det som frank skriver...
og ja den skal stives af når du skifter kanalerne, men det er du jo
fuldstændig klar over Søren.
gi den gas... og tråd 8)
[quote:4c9b3a5149="Frank_Andersen"]Du får brug for al den stivelse du kan få.[/quote:4c9b3a5149]
Jeg må på en hård kur bestående af kartofler, majs, æggehvider og gelatine.
Jeg kan godt følge hvad du siger.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Det er sku da rart der er nogen med humoristisk sans.
Gelatine, det er lavet af døde køer ikke ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Vil det så sige at VWnettet er fuld af gelatine?
-------------------------------------------
Nej, læs nu tråden før du sidder og dummer dig
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
H
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:8f14679ab6="Frank_Andersen"]Gelatine, det er lavet af døde køer ikke ?[/quote:8f14679ab6]
"Den industrielle fremstilling af gelatine er typisk af hud, sener og knogler fra svin og kvæg, men kan også bestå af råvarer fra andre drøvtyggere (får og geder), fjerkræ, fisk og vildt."
Se mere på:
http://www.vom.dk/visdebat.asp?debatid=199
eller
http://www.gelatine.org/
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Mener Christian Duelund har en N.O.S. pladedel liggende.
Han bor på landet, hvor der er masser af drøvtyggere.
Så kan du slå 2 fluer med et smæk.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
[quote:b1d3184e31="Gustav_t"]Mener Christian Duelund har en N.O.S. pladedel liggende.
Han bor på landet, hvor der er masser af drøvtyggere.
Så kan du slå 2 fluer med et smæk.
G.[/quote:b1d3184e31]
Det lyder interessant. Hvordan får jeg fat i Christian?
Telefonen er jo kommet på landet nu til dags ;)
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Spørger ham lige når jeg ser ham, kan jo huske forkert.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Super.
Så venter jeg spændt
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Så er der et par billeder af hvor slemt det står til.
Fixe eller skifte?
-------------------------------------------
Ring: 28118212
8)
-------------------------------------------
Ring: 28118212
hvis du kæler for det, så kan det godt laves...
faktisk ville det efter min mening være det bedste, hvis du giver dig tid til det, men fordybninger osv...
ja christian duelund har den pladedel er jeg helt sikker på,det er en original han har,den har været tilsalg her engang prøver lige og finde et link
hilsen kylle