Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW Roadster 68.

Tags:

(permalink) roaddude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg synes den bil er alt for fed. Vil meget gerne se den engang når den er færdig. Det eneste, som jeg synes ikke passer i stilen, er den kæmpe store spoiler bagpå, den er lige i overkanten, men det er jo smag og behag. Fedt projekt glæder mig til at se flere billeder.
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Der.
Lige et spørgsmål angående forløbig værdiansættelse af køretøj:
Jeg har udfyldt sedlen og sendt skemaet og kopi af den svenske registreringsattest ind til Skat.
Har så fået papirene tilbage idag hvor der er to beløb på.
1) Afgiftspligtig værdi
2) Afgift heraf
Hvilke af de to er det som jeg skal hæfte for, er det nummer 2???
Og burde den afgiftspligtige værdi ikke være den største???
Hvor og hvornår skal man så betale det??? Til syn/toldsynet????
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis der er noget originalt fra din 68ér som du ikke skal bruge, hører jeg gerne fra dig.... eks. friskluftknapperne???


Venligst

Mik

Ps. FEEEEE
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja jeg skal nok sige til hvis det er. Men jeg tror faktisk ikke engang de er der nu.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Holmsten Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Doller,

Den ser godt ud. Det er "afgift heraf" du skal betale. Du skal først betale det efter bilen er synet/toldsynet. Husk, de tager ikke dankort. Kun kontanter eller banknoteret check.

M.v.h.

Morten
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for det så må jeg bare vente til efter syn og se om de vil have mere.

Ja de billeder skulle faktisk have været i indlægget nedenunder.
Men fuck fuck da.
P1000557.jpg
P1000558.jpg
P1000559.jpg
P1000560.jpg

-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så fik jeg endelig lavet lidt.
Bund og karosse blev skilt ad og bunden strippet fuldstændig.
Motoren er også godt skilt ad, men svinghjulet driller mig lidt bolten sidder godt nok fast. Jeg har blokken stående på en lille plastik palle og har selv lavet et stykke værktøj til at holde svinghjulet ,men det er svært at holde blokken når man ligger kræfter i for at løsne møtrikken. Kan i anbefale at købe et motorstativ??? vil det så lette mit problem med møtrikken???
Nå men her lidt pics.
P1000553.jpg
P1000554.jpg
P1000555.jpg
P1000556.jpg

-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du tager et rimeligt langt stykke jern og laver 2 huller der passer overens med de 2 nederste bolte til gearkassen, her spænder du den fast og så har du noget at holde igen med! Giver det mening??
Den er spændt med 30 kg/m, hvilket jo så betyder at du skal "trykke" 30 kg med en 1 meter jernstang på din topnøgle!
En 6 kantet top er bedre end en 12 kantet (stjernetop), da den er tykkere i væggende!

God fornøjelse.

Mvh. Niels (tolstrup)
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) supersteff Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tillykke med bilen og drengen. Fik han så en skiftenøgle i dåbsgave!?

Mht til skærme, så er der jo nogle på nettet der kan lave skærme som kun lige dækker hjulene, som på en MC. det kunne jo være lidt råt.

Mht til spoileren, så er den måske lidt for firkantet til resten af bilen. Man kunne jo forestille sig en langtrukket dråbe, hvor man lige trækker enden af dråben lidt op tilsidst i formen. Vi ar et stykke af en formel 1 spoiler på arbejde. Den er vist lavet på en indvendig form. Man laver formen en smule længere i den tynde ende, og laminerer så på den måde, at spoileren ikke er støbt sammen i den spidse ende. Så kan man lirke formen ud efter støbningen, ved at skille spoileren lidt af. Derefter limer man så spoileren sammen i spidsen, der er er jo næsten parallele flader her. Så er der bare finisharbejde tilbage! Let nok ikke!!!??? plukken kan man lave i stålplander som man "valser i facon",men den kunne også laves i MDF plade, og så kun med lidt stål ude i spidsen. Masser af muligheder i kompositmaterialer, totalt fedt at arbejde med.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Tomas, tak for kofangerne og for kigget forleden!

Der er bare super meget potentiale i denne helt unikke vogn :-)
Det kan blive en af de få vogne der ser lige fed ud åben og med hardtop.
Fald ikke for fristelsen til at sætte en grim roadsterkaleche på den med tryklåse og bulet nylon som så mange andre.

mvh og go' weekend
JAKOB
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey Dollar...

Normalt er rods og kits ikke meeeeen

Den der er faktisk flot .. tror på det bliver en fed hadturner.!

Af ren nysgerrighed hvem er karossen lavet af .. Er det et Kit eller individuelt lavet ?
Og fælgene .. hvad er det for no'en....

Glæder mit til at høre mere

PCB
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
PCB 56Ovaler

Karossen er lavet af en svensker (en total iorden svensker) og den er lavet i ren stål ikke noget glasfiber der.

Fælgene kan jeg ikke lige huske hvad hedder men ddet er i en anden tråd, vender lige tilbage med det.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Angående fælgene følg denne genvej:

http://vwnettet.dk/forum/topic/253922

Der er navnet på dem og sådan noget.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mht fælge... du skriver du har 3...og tror det er dem jeg har hvis det er...

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=143422

Djimmy
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så blev bunden endelig afleveret ude hos Dennis (Bugservice) så kan han trylle lidt med den. Skal have sat de 2 nye side stykker på og hvis der er nogen der kan gøre det godt må det da være ham. Er selv igang med at sandblæse andre ting der skal med til maler bagefter. Kan næsten ikke vente....JUBII nå ik.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja så fik jeg endelig afleveret alle undervognsdele og undervogn hos maleren. Det tog sgu sin tid med at rense delene af og sand/glasblæse dem.Så nu er det bare at vente til Carsten fra Metacoat ringer så man kan samle undervognen igen. Næste ting jeg skal hygge mig med imens må være at bygge et flytbart stativ til karossen så den kan komme afsted til Jylland.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Igår mandag fik jeg startet Chewooen op og hentet en trailer hos Shell (autotrailer) i Farum derefter læsset karossen op på ladet og afsted mod Jylland det gik. Alt gik fint indtil jeg ramte Fyn omkring Odense der stod Jørgen betjent og lurede, og søreme om jeg ikke kørte lidt for stærkt 104 så jeg måtte lige af med en tusse men slap for klip i kortet pyh-ha.Men videre det måtte jeg så afsted igen mod Pladebixsen i Farsø ,jeg kom da også derop.Fik læsset den af og set Bjarnes kommende nye værksted samt luret lidt på hans arbejde som han er igang med på to andre biler, det er bare iorden så jeg er godt tilfreds med at skulle lade Bjarne lave på min bobbel. Jeg er ret sikker på der kommer noget vildt ud af det.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
30% over 80 det er jo lige 104 så du er godtnok tæt på. jeg plejer at holde den på 99 km/t med gps'en så er jeg på den sikre side. :D

skal du ikke lave noget selv? det virker som om at du uddeligerer det hele?
(permalink) formanden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nøøj hvor er den fed, den ville jeg godt nok gerne have. Den er jo faktisk fed som den er, tør slet ikke tænke på hvordan den kan komme til at se ud.

Og jo, spoileren holder.
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jo cardude jeg syntes jeg laver noget. skilte bilen ad ,skilt motor ad var da også ved at købe svejseværk men har ikke så meget træning i det og ville gerne have et pænt/godt resultat samt færdigt om ikke alt for lang tid og det værdsætter min kone også da vi lige er blevet forældre (4 måneder siden) så derfor har jeg fået hjælp lidt hist og her hvor man er garanteret godt resultat. Men skal da stadigvæk samle en hel del selv ,det skal jo gerne blive en komplet bil igen. Og det med maling det roder jeg ikke med hjemme i en garage.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Doller skrev:
Jo cardude jeg syntes jeg laver noget. skilte bilen ad ,skilt motor ad var da også ved at købe svejseværk men har ikke så meget træning i det og ville gerne have et pænt/godt resultat samt færdigt om ikke alt for lang tid og det værdsætter min kone også da vi lige er blevet forældre (4 måneder siden) så derfor har jeg fået hjælp lidt hist og her hvor man er garanteret godt resultat. Men skal da stadigvæk samle en hel del selv ,det skal jo gerne blive en komplet bil igen. Og det med maling det roder jeg ikke med hjemme i en garage.


godtnok da, det skulle jo også helst blive dit eget projekt hvor du selv har en ejer fornemmelse på projektet, men sådan lyder det også somom at det bliver. :D

du er også sprunget ud i det helt store lige med det samme, mig selv jeg skulle lige have en buggy at starte på og nu er jeg så begyndt på en roadster renovering også fra sverige selv, det er også nemmere at tage sig tid til at renovere en bil heltselv når man har en anden der er køreklar.

(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er der sket lidt igen, maleren blev færdig med bunden og en masse løsdele som også er blevet malet. Så nu skal jeg til at samle bunden igen og det er jo altid sjovest når det går den vej. Her er lige et par pics.

Forresten jeg har en justerbar forbro til salg ,den er sandblæst den er fra 1968.
Jeg laver en auktion med den.
P1000832.jpg
P1000833.jpg
P1000831.jpg
P1000858.jpg

-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja så har jeg malet gearkassen, så skal jeg snart til at samle den igen (FUCK) nå men det skal nok blive spændende.
Fotografier-0041.jpg
Fotografier-0042.jpg
Fotografier-0043.jpg
P1000958.jpg

-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) SPS Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det ser rigtigt godt ud. Glæder mig til at se den snart på gaden!!!
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lidt flere pics denne gang af min adskilte og rengjorte motorblok.
motorblok_000.jpg
Fotografier-0002.jpg
Fotografier-0003.jpg
Fotografier-0004.jpg

-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.

Reply »

You must log in to post.