Host og hakke
Hejsa håber der er nogen der kan hjælpe.
Efter vores meget vellykkede europa tour.. ville vi være lidt gode ved en lille bobbel og smed noget karburatorsprit på den.. hvilket vi aldrig skulle have gjort.. nu er den meget svær at starte, og det er som om at motoren ikke rigtig vil tage ved.. den accelerer næsten ikke..og det tager ca . 5- 10 min at få den op på 80 km/t
Vi har haft skildt karburatoren af.. og den er ikke tilstoppet.. andre forslag til hvad det kunne være..
Måske det er tid til lidt vedligholdelse.. Nye tændrør, tændkabler, fordelerdæksel, platiner, justering af tænding og ventiler og udskiftning af olie. Og karburatorsprit skal I kun bruge når det er koldt ikke for at være gode ved den om sommeren.
-------------------------------------------
~Mette
Den har lige være til sommer tjekup hos Dennis.. og fik nye tændrør og ny olie.. Vi gav den spritten fordi at den lavede små hop mens vi kørte.. og fik at vide at det kunne være fordi der var en lille dråbe vand i tanken.. og at karubratorspritten ville kunne få det til at fordampe.. men det var i samme øjeblik som at spritten kom i at den døde fuldstændig.. det er det jeg finder lidt mærkeligt
Hvor meget sprit fyldte I på?
Der stod på dunken at der skulle en ½l i til en tank.. så det har vi puttet i..er det for meget!!..
Nu skriger jeg hvis i siger at man kun skal putte ½ cl i..
Det er vel ikke sprinklervæske I har hældt på ?
En af mine X´er hældte engang sprinklervæske på. Så hældte jeg 5 L karburatorsprit oveni og så mærkede vi ikke noget til det.
Men det var self. også en Toyota !!
Nej spritten skader ikke
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nej det var karburatorsprit og blyerstatning i et.. den er også begyndt at prutte og sende store går skyer ud og lugte brændt når vi starter hende.. stakkels bil
Platinindstilling hvis ikke det er fordi den har brændt hul i forvarmerøret under karburatoren
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ok... takker jeg vil smører mig ind i olie.. igen..
blyerstatning og sprit i et? hvad er det for et mærke? for mig lyder det som om at i
har hældt en halv liter blyerstatning på! tøm tanken og hæld ny benzin på!
cab66
Ja i et.. ved sgu ikke lige hvad det hed.. købt det på en tank.. men der er kørt 2-3 tanke igennem siden.. og det er ikke blevet bedre.. hvilket vi havde satset på at det ville..
Hmm du giver mig grå hår men du skriver der kommer grå røg og den lugter brændt det kunne godt tyde lidt på at der er sket noget inde i motoren, måske stempelringe eller en brændt stempel, jeg tror du skulle få taget en kompresionstest på motoren.
ses-auto
-------------------------------------------
Alt hjælp er godt, men rigtig hjælp er bedre, så lær FØRSTEHJÆLP før det er for sent.
Europatour, hvor mange km. ? Efter et "sommercheck" lad mig så få bekræftet at I har kontrolleret platinernes kamvinkel eller i det mindste at de åbner 0,4mm. efter at I er kommet hjem.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg kom ved et uheld til at hælde noget gammel dieselsnask på oval'en her for nylig, pyha.
Total afmontering og tømning af tank, slanger og karburator var svaret.
Efter noget startgas og frisk benzin var den pludselig nogenlunde i live igen, men den var godt nok noget død i sværen inden.
Læste bag på en flaske blyerstatning (som man IKKE skal bruge i en standard VW motor) forleden at det meste var petroleum, så det fedter vel en del, hvis den får for meget (?)
Jeg kom engang til at hælde diesel på min Polo. 10 liter i en 35 liters tank.
Det kørte jeg igennem Ungarn på. Jeg vil ikke sige den ku´li´det, men den hakkede ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Uha.. ok nu er der meget vi kan afprøve.. så frem med manualen og værktøjskassen..
og krydse fingre
Ja, platiner, platiner og platiner
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Vi jo 2 ejere på Brunhilde... -og tænkte det var de sorte fingres tur til at skrive.
Karburatoren har nu været splittet ad, takket være en 13'er fra ses-auto. Tak. -men det var desværre ikke det.
Jeg prøver at skaffe en/et platin -er??? i morgen. -den kører nærmest med minus-omdrejninger når den skal igang nu, så det kan vel aldrig skade.
Det er sgu bare mærkeligt, at efter lidt kængure-hoppen og en ½ liter karburatorsprit, (uden blyadstatning/sprinklervæske mm), hvor den så holder op med at hoppe, får dårligt optræk og kan ikke komme over de 90, hvor før kunne den runde de 130... -den blev dog holdt på max 110 på motorvejen.
Man tak for de forskellige forslag indtil nu.
Mvh
Klein
Jamen se dog efter om de lukker op, de skide platiner, og hvis de ikke gør så indstil dem. Hvis den så kører, så køb et sæt nye. ORIGINALE !!
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
-og hvor gør jeg det? -hos Dennis? -eller??? Har været på et par tanke, men sådan ting er ikke standartvare på hylden i kbh.
Jeg vil meget gerne skifte.
Jeg købte mine platiner hos sådan en bremseservice..butik ting der sælger reservedele til div. gørdetselv, samt værksteder, de fleste værksteder bestiller også gerne uden gebyr, hvis man spørger pænt
Vibeke
Eller køb noget elektronisk tænding, pertronix, compufire og hvad det ellers hedder.. Så slipper du for at skulle rode med platiner af svingende kvalitet igen.
Og det er rigtigt hvad man skriver om eletronisk tænding.. Det sværeste ved at installere det, er at få ledningerne igennem hullet på fordeleren.
kik på disse billeder det er platiner og det er afstanden mellem de to kontakter du skal kontrollerer.
-------------------------------------------
Alt hjælp er godt, men rigtig hjælp er bedre, så lær FØRSTEHJÆLP før det er for sent.
Nu har jeg været ude og rode i bilen igen. Jeg har "justeret" lidt på platinerne (hvorfor er dette ord i flertal) først den ene vej, og så den anden vej, og nu kører hun sgu. Topfarten hedder nu igen 130, så...
Men er ikke helt sikker på hvad det var der gjorde udfaldet. Er det afstanden mellem D og E (se figur) hvis ja, er det så når D er ud for E's lige side, at der skal være omkring 4 mm?
-glæder mig til næste tirsdagstræf...
Det er afstanden imellem de to kontakter B, og afstanden skal være 0,4 mm. Hvis den kører fint nu, er det vel ok. Vi kan kigge på det til næste tirsdagstræf?
Nu kører bilen og så er afstanden nogenlunde rigtig.
- Casper