Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Porsche 356 Speedster (Replica)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Trident Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej - Jeg er blevet dybt forelsket og hendes navn er Porsche, mellemnavnet er 356 og efternavnet er Speedster!! Derfor er mit næste bilprojekt afgjort at bygge en Replica af denne herlige bil. Jeg har ledt og søgt - og fundet bjerge af data på projektet, men der er dog lige et par enkelte og måske uvidende spørgsmål :

Speedsteren har blød top, men findes der også en 'parkeringstop' ligesom Morgan'en, hvor man knapper en Cockpitafdækning på? (Den ligger hen over toppen af dørene, op til forruden og ned til bagkanten af kabinen)

Findes der en Hardtop til Speedsteren?

Hvilken motor? Og hvor får man fat i denne? (Porsche = Type 4 motor?)

Er der en venlig sjæl med bopæl i Nordsjælland eller omegn som har en 356'er, hvor jeg kan få lov til blot at sidde i den en enkelt gang. Kun for lige at se om jeg kan være i bilen - da jeg er rimelig høj...?

Hvilket Replica-kit kan anbefales? Jeg har emailet med Bent fra Jeres link på forsiden (Kit & Buggy Service) Han sendte lidt godter retur, uha!! Der findes angiveligt et De-Lux kit og et billigere. Jeg er klar over at den ikke er lige så samlet i 'øko' kittet - hvilket er helt fint med mig. Da mit ønske er selv at lave alt fra bunden - hvilket mine evner nok skal kunne klare (- med lidt on-line hjælp fra Jer naturligvis, Hehe...)

Dette var hvad jeg lige kunne komme på, jeg kommer helt sikkert på flere og mere uddybbende spørgsmål når projektet nærmer sig dets start og selvfølgelig undervejs...

På forhånd mange tak for Jeres gode svar og idéer, med venlig hilsen Jeres nye medlem; Trident...
(permalink) Blob Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Velkommen indenfor VW-verdenen.

Jeg har ikke så meget forstand på det med porsche.
Men en T4 motor lå i busser om de også har været anvendt til andet, skal jeg ikke kunne sige. Hvilken motor du vil bruger er jo helt op til dig. Alt afhægig af hvilke drømme og forvetet brug du har.

Jakob
(permalink) Blob Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu vi har snakken om porsche oppe at vende, er der så nogen som ved hvad et 718ér kit koster?

Jakob
(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, der findes tonnou cover til speedster ligesom til Morgan.
Det billigste er Roadline kittet fra Sverige men Chesil, som Bent sælger er nok det bedste.

Man kan få hardtops. Chesil har en på trapperne og de gamle Glassparr hardtops er så småt i gang med at blive lavet igen men de er DYRE.

Motoren kan du købe herinde. Der er altid nogle fede symaskiner til salg, også type IV.

Se links:
http://www.roadline.com
http://www.speedsterowners.com (speedsterforum)
http://www.fibersteel.com (hardtops, men han er vidst gået konkurs)

Der er et par stykker på sjælland med speedster og ægte 356, der også er meget på vw nettet, så der kan du nok få lidt inspiration. Ellers er du velkommen til at kigge forbi hos mig hvis du er på de kanter. Jeg har et APAL kit fra Belgien.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De Chesil sæt som Bent sælger er bare kanon kvalitet. Noget du ikke kan se på billederne er at den har en meget kraftig ramme rundt langs bunden, ud i motorrummet og op i dørstolperne. Så der er noget bastant at sætte hængsler låsetøj og sikkerhedsseler i.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Trident Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej igen - tak for de gode svar!!

Så Checil er at fortrække, de er dog også en del dyrere - men hvis kvalitetsforskellen er at se og 'banke' på. Finder jeg nok svaret på min kommentar i linien ovenfor, hehe... Kan man ikke selv forstærke, eller er det en gennemgående kvalitets forbedring som ligger i Checil kittet??

Fordelen ved det svenske Roadline kit, er at man lige kan køre over og hente det - hvorimod man skal betale 4.000 + moms for at få det andet hjem... (hmm!?)

APAL - kender jeg slet ikke noget til, har ikke lige kunnet finde dem på nettet!?

Uha!! De Hardtops er bare for lækre! Og fedt at høre man kan bruge Tonnou-cover til Speedsteren - så kan man også selv lave det jo!! Er ikke så meget til kaleschen på Speedsteren, ikke så pæn - men nu har jeg jo også kun set billeder!

Tak for tilbudet Claus, men jeg håber at der er en godhjertet sjæl som tilbyder noget lignende her på Sjælland, hehe. Men vil meget gerne, hvis turen går dertil, kigge forbi til en kop kaffe... (- og din bil er bare super fed!!!)

Mht. motor er jeg interesseret i den originale!? Men det er vel en af de sjældne efterhånden!? Eller kan man samle en selv af indkøbte reservedele...??

Sikke en masse spørgsmål igen, hehe...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad koster sådan et sæt fra Chesil?
(permalink) Trident Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bent skrev at de kostede 49.995 u.moms (+ fragt 4.000 u.moms) 62.493,75 + 5.000 = 67.493,75 Dkk m.moms - Hvorimod Roadline kittet koster 45.800 Sek. som er omkring 37.372,80 Dkk. Hvilket giver en prisforskel på 30.120,95 Dkk!

Men Bent sælger også et Checil 'øko' kit - hvilket jeg lige ringer og forhører mig om, da jeg mener at der skal være en rigtig god kvalitetsforskel før jeg vil bruge 30.000 Dkk. mere på et kit som stort set er det samme, hehe...

Men så er der jo også APAL som jeg ikke har kunnet finde noget om...!?
(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kubelsvinet skrev:
Jeg har et APAL kit fra Belgien.


-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Trident Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hehe, det ser meget Tysk og fornuftigt ud!! Har printet en prisliste som jeg vil regne lidt på - udfra den kan man jo så begynde at tage nogle valg. (Der står dog at kittet er produceret i Belgien)

Att: Claus, hvordan er APAL kittets kvalitet fremfor f.eks. Checil kittets? (Hvis du altså har nogle forestillinger om dette...?)
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her er en hardtop vi så på SPA for et par år siden, ret cool..

Danborn ved helt sikkert noget om fabrikanten..
spa_001.jpg

-------------------------------------------
(permalink) K.G.Strom Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har et Roadline kit fra Sverige, stående i en kælder på
(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 17 years siden | | | |
APAL var oprindeligt en belgisk producent (de lavede også buggys) men nogle tyskere har købt formene og laver vidst ikke rigtigt noget mere.

Min har også en kraftig ramme og det skal den vel have? Hvis man knalder sammen med nogen kører de jo lige igennem dig hvis ikke der er noget stål til at tage fra.

Mht. Chesil Vs. andre billigere kits tror jeg at de 30kilo kan være godt givet ud.
Der er mange småting som samlet kan blive så irreterende, at man kører sur i projektet og dermed aldrig kommer ud at køre. Ejeren af Chesil, der selv er ingeniør, har tænkt over og fundet løsninger på mange af disse småting. Jeg tror ikke der er ret meget produktoptimering hos de andre producenter....

Der er også "rå" hardtops til salg på thesamba.com til $800. Men før de er i Danmark og man har gjort dem brugelige, er der brugt mange penge.

Check evt. også pilgrim kittet. http://www.pilgrimcars.com . De har en forhandler i Sverige. Kenneth (Kew), der også kommer herinde, har haft både APAL, Pilgrimm og Roadline. Han ved en masse.
(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der var Søren hurtigere end mig...
(permalink) kew Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du er også velkommen til at kikke med i kælderen og se et Roadline og et Pilgrim kit,
hvis jeg skulle bygge et nyt ville jeg klart vælge et Pilgrim kit, det er mere som en original,
Et Prilgrim koster fra 32000 til 43000,- mm. Ex rude ramme (4000,-) Jeg ville vælge Deluxe som er meget som Chesil
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg kender ikke Pilgrim og M&W. Men udfra hvad jeg har set rundt om af diverse kits, er jeg HELT enig med KEW. Det kan IKKE betale sig at spare 10-15K på kittet. De billigere kits holder bare ikke. Døre begynder at hænge efter få km etc etc.
Men hvis KEW mener at Pilgrim kittene er på højde med Chesils, så må jeg tro på den. Det ved han meget mere om end mig.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Prøv lige at tjekke the samba, der er af og til komplette kits til en rimelig penge, jeg har selv lige købt et komplet kit, incl sæder og alt i crom, lamper lygter, indtræk og kaleche for 5.200 $ dertil skal så lægges 30% moms, men venter på at få det hjem fra USA
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
Du må gerne ringe til mig, jeg er i gang med en Pilgrime, så kan du jo se hvor et kit ser ud i virkeligheden!

Jesper 23201389
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Trident

Den vigtigste forskel på basic og deluxekit fra Chesil, er at huller i karossen er lavet, døre og for/bagklap er monteret.

At nogle af hullerne så ikke sidder lige i øjet, og at de ydre dele (lygter mm), man kan købe hos Chesil tydeligvis er fjernøsten'kram' - tjah....
Eksempelvis sad fatninger på baglygterne forkert, så man har blink, hvor bremse/baglys skulle være og omvendt.

Men selve karossen er flot og OK.

Se her for yderligere omkring forskelle mellem Basic og Deluxe-kit:
http://www.chesil.co.uk/showcontent.asp?CollectionID=@0000000021&ParentID=@0000000003

Jeg har lige fået mit projekt fra maleren og mangler at montere diverse udstyr, men derefter kan vi godt finde ud af en kigger.....

Mvh
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) BRB Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du er velkommen til at se en Platinum i Horsens..Den er under ombygning,men så har du da noget at sammenligne med.
(permalink) Trident Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mange tak til Jer alle!!!

Hold da op der var meget som lige skulle læses igennem! Jeg vil meget gerne besøge Jer alle - samle erfaringer og røverhistorier!! Så kan jeg trille en rundtur i Kbh. og omegn en lørdag eller søndag om et par uger. Vi kunne evt. lave en lille tur ud af det, så andre også besøgte andres garager - delte historier, håndtryk osv. - ja vel nærmest et rullende garagetræf!!

Kan ikke få 'thesamba' til at virke??

Iøvrigt et meget fint lille svenskforum - gode historier, billeder og projekter!!

Pilgrim kittet ser rigtig godt ud - er det Engelsk? Så kan man jo selv hente det og samtidig gøre en tur ud af det...
(permalink) Krumborg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Trident.

Der er selvfølhgelig mange forskellige meninger omkring, hvilket kit der er bedst. Jeg tror ikke du får svar på det, med mindre de forskellige kit bliver linet op ved siden af hinaden.

Jeg har en roadline, og er særdeles godt tilfreds med kvaliteten. En ting som jeg ikke bryder mig om ved Chesil, er den måde de laver deres kalecher på (Se billede) Jeg ved ikke om det er på alle Chesil hvor den er placeret således, men de stykker jeg har set er monteret med en kaleche, som ikke ligger ned i skrovet.

Det er utrolig hvad en lille detalje som en kaleche kan gøre, men den går fra at være en super cool "ungdoms ræser" til mere at ligne en "gammelfar" bil. Det skal selvfølgelig ikke tages ilde op, og jeg er ikke ude på at fornærme nogen. Hver mand sin smag.

Du er velkommen til at komme forbi og studere min, hvis du på et tidspunkt er på disse kanter.

Held og lykke med projektet.
simonk-43b.jpg
simonk-45b.jpg
simonk-46b.jpg

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Chesils kaleche kan både ligge ude på bagdelen og nede over 'bagsædet'.

Det er et spørgsmål om, hvordan man folder kalechen sammen.

Mvh
Mr-M
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Trident skrev:
Hehe, det ser meget Tysk og fornuftigt ud!! Har printet en prisliste som jeg vil regne lidt på - udfra den kan man jo så begynde at tage nogle valg. (Der står dog at kittet er produceret i Belgien)

Att: Claus, hvordan er APAL kittets kvalitet fremfor f.eks. Checil kittets? (Hvis du altså har nogle forestillinger om dette...?)


(permalink) Dynamic Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tjek også
http://www.vintagespeedsters.com/

De har sagerne, og en fantastisk service.

Mvh D

Reply »

You must log in to post.