Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW type1 61`er

Tags:

125
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |

JUBIII!!!

Jeg er nu så langt med mit projekt at jeg snart kan begynde at TILF
IMG_2514.jpg
IMG_2517.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det ser rigtigt godt ud.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |


Motoren,1200cc 34 hk, står færdig og venter kun på at blive monteret.
motoren var, som resten af bilen, i en dårlig stand. Alt var smurt ind i sort klisteret undervognsbehandling/gammel olie. Det tog mig det meste af vinteren at få den renoveret, men resultatet er jeg tilfreds med. Så må vi se om den kan starte når jeg kommer dertil.

Egentligt er det lidt utroligt at motoren ( og retsen af bilen) klarede turen hjem fra Lolland Falster til Randers, men motoren gik fint hele vejen.

Her er et før, under og efter billede. (man kommer langt med knofedt, tålmodighed og ikke mindst stædighed.)
IMG_1377.jpg
IMG_1428.jpg
IMG_1597.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Doller Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det ser sgu godt ud, gid jeg var nået lige så langt. suk suk.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hello


Sådan skal en motor squ se ud !
Flot arbejde!, også med bunden

Hvis ikke det allerede er sket, så ville jeg få udstødning og varmekasser metalliceret, så holder det meget lang tid.
(medmindre det er en billig udstødning, jeg gør det kun ved tyskere)

Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) HNC Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den er virkelig flot den motor! Hvad har du gjort ved blokken??

Det bliver spændende at følge den videre udvikling!
-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) HNC Member
Skrev for 18 years siden | | | |
kleinbusRonnie skrev:
...jeg gør det kun ved tyskere


Ronnie, strider det ikke mod nogen konventioner at metalicere tyskere?? ;-)
-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Doller Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Drhook hvad hr du gjort med bundpladen medhensyn til behandling/maling???
Er den malet, og med hvad eller hvor henne??

Ja jeg kunne også godt tænke mig at vide hvordan blokken er blevet så fin???
Er nemlig selv igang med min.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Doller skrev:
Drhook hvad hr du gjort med bundpladen medhensyn til behandling/maling???
Er den malet, og med hvad eller hvor henne??

Ja jeg kunne også godt tænke mig at vide hvordan blokken er blevet så fin???
Er nemlig selv igang med min.



Mht bunden, så har jeg skiftet hele plader i begge sider samt et nyt rammehoved. Alt er derefter blevet slebet ned til matallet. Først grundende jeg med noget zinkgrunder 2 gange, derefter 2 gange noget rødligt korisionshæmmende grunder, for tilsidst at give det 2 lag af Esbjerg Maskinemalje. Jeg vil mene at det er noget der holder især da bilen udelukkende skal ud at køre når solen skinner.

Motorblokken + gearkassen er renset i an blanding af petrolium + renset benzin, hvilket virker fuldt ud lige så godt som motorrens. derefter er metaldelene blevet slebet med stålbørste på boremaskine, for tilsidst at blive poleret i Autosol. Jeg må tilstå, at det var et stort og møgsommeligt arbejde, men når man er færdig ser det jo fint ud.

Der er sikkert andre gode og sikket også bedre metoder, men jeg synes at jeg er tilfreds med mit arbejde. Det var dog ikke noget jeg lavede på en aften!!
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |

Ups...det var så mig ovenover.
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |
kleinbusRonnie skrev:
hello


Sådan skal en motor squ se ud !
Flot arbejde!, også med bunden

Hvis ikke det allerede er sket, så ville jeg få udstødning og varmekasser metalliceret, så holder det meget lang tid.
(medmindre det er en billig udstødning, jeg gør det kun ved tyskere)

Ronnie


Jeg kan kun være enig med dig.....men det ER netop en billig udstødning! Varmekasserne ved jeg ikke om de er originale, jeg kan ihvertfald ikke se noge VW mærke i dem, men de virker nu meget tunge. Jeg skal som sagt kun bruge bilen på de gode sommerdage, derfor er de ikke metalliseret. Måske jeg fortryder det senere, men nu vil jeg først se hvor længe de de kan holde med den behandling bilen har fået.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |


Har fået lavet lidt plads til VW-bunden i garagen, således at jeg kan begynde at montere. Det er en skøn fornemmelse at tilføje nye dele, fremfor at fjerne gammel rust. Nu er der kun en vej ..og det er FREMAD!
IMG_2525.jpg
IMG_2529.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der er intet som en ren bund.

Rigtigt flot
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) kew Member
Skrev for 18 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Der er intet som en ren bund.

Rigtigt flot
og i enn farve..

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |


Så er gearkassen, bremserør og andre småting monteret.
Størst besvær var at få bærearmene på plads. Jeg lavede det således: en stor bjælke i klemme mellem VW-bund og loftbjælke, derpå kunne jeg nemt bruge en donkraft til at hæve bærearmen, da bunden ikke kunne rokke sig.

Jeg har bestemt mig for at få udskiftet styrbolte og bundbolte foran, således at det "funger"...det er jo nemt at komme til nu, hvor bunden er "monteringsvenlig".

Første billede: gearkasse monteret

Andet billede : svingakslen mm adskilt


IMG_2538.jpg
IMG_2539.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) HNC Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kære Doktor Krog

Dejligt at se nye billeder fra operationsstuen, men er du ikke nok rar at dække den gearkasse til næste gang du har kameraet fremme. Det skærer så frygteligt i mine øjnene, når jeg tænker på de utallige timer jeg har brugt af min sparsomme fritid på at rense, slibe, grunde og male min egen kasse...
-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |


Så har Dr.Krog været på operationsstuen igen. Bagerste ankerplader og bremser er lavet, samt støddæmper monteret....det går fremad og jeg NYDER det!

Til HNC: Jeg skal se om jeg kan huske at dække gaerkassen til næste gang :O)...Meeeen den lyser nu også mere op på et billede end i virkligheden..blitz gør jo undeværker ;o)


IMG_2540.jpg
IMG_2544.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |


Så er der blevet lavet lidt mere idag i Dr. Kroghs operationsstue....Har monteret svingakslerne, der har fået nye bund- og styrbolte. Ankerplader er skruet på, samt nye bremsedele og støddæmper. Desværre mangler jeg det forreste højre hjulleje, så bunden må vente lidt endnu med at komme ned på jorden igen...måske det sker i næste uge.

Jeg har monteret støjdæmpning på rammetunnel og foran på bunden. Har købt støjdæmpningsplader i Harald Skrald, men de fungere nu overraskende godt og er gode at arbejde med.

Det varer ikk` så længe før end bunden er 100% færdig. Det være; det sidste støjdæmpning bag, Hjullejet + tromlen, bundpakningen samt når den er på hjul; gummimanchetter bag og gummiknotter foran. Måske jeg sætter motoren på ??



her lidt nye billeder....
IMG_2613.jpg
IMG_2616.jpg
IMG_2622.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Doller Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej DRHOOK det der rigtig godt ud , jeg er selv igang med selv samme projekt men er ikke nået nær så langt (suk).
Men ville lige høre dig omkring bremse rørene, er det købt som et sæt eller skal man selv bøje og skære til og montere omløber???
Det er også rart med nogle gode, pics keep up the good work.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |

Hej Doller!

Bremserør er købt som et færdigt sæt. Nemt og bekvemt og det passede fint. Man skal jo lige selv bøje det til, men det er ikke noget problem.

Rigtig god arbejdslyst!
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 18 years siden | | | |
FUCK det er fint arbejde - du får en dobbel`5tal af mig!!! Kan bare ikke blive bedre!!!
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |


Tak vwmichael!!

Jeg er også selv meget tilfreds med resultatet. Det er nu engang sjovere at skrue nye dele på end at banke rust og skrue noget gammelt lort fra hinanden (hvis det da kan!)...som man håber på at der duer, men som i den sidste ende alligevel skal skrottes. Og tro mig, det HAR jeg så sandelig prøvet med dette projekt.

Her et par billeder fra samme bil, inden jeg begyndte på bunden.

IMG_0866.jpg
IMG_0871.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Doller Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ok men hvor købte du bremse rørs sættet henne og hvad kostede det????
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |


Update...

Så er bunden endelig på hjul igen! Efter at have svævet i 1 1/2 år, er det rart at kunne trille igen. Jeg tror sq at bunden kan erklæres 100% færdig. Jeg overvejer at sætte motoren på, men er stadig i tvivl om det er sagen eller jeg skal vente til karossen er på....skal, skal ikke?


Lidt nye billeder..


IMG_2637.jpg
IMG_2642.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Flot det dér!

FWM.
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com

125

Reply »

You must log in to post.