Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mit Mania Projekt.....Med efterårsbillede

Tags:
No tags yet.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg er imponeret :-) det er så fedt at få synet noget man har bygget selv fra bunden....jeg rider stadigvæk på bølgen fra igår da min hjemmebyg blev synet

tillykke
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) bugservice Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fedt at der endelig var en der ville kører hele vejen igennem og få den synet
Tillykke herfra
Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) SJN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Takker for de rosende ord... :D


Og ja ... nu har der været så meget snak om denne bil, så nu skulle det, håber da at der er andre der følger i mine fodspor.....

Nu jeg tænker over det så er det vel egentlig den eneste Mania der er synet og godkendt i danmark ?!


-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) JJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
godt gået tillykke
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tillykke! Vi venter spændt på at høre hvad afgiften bliver og hvordan den ser ud når den er færdig.
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 16 years siden | | | |
Congrats
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Stort tillykke SJN... jo din er den første mania i DK..... mange andre har ikke turde det du har gjort på trods af de havde de samme drømme...... godt gået... rart der stadig er folk med "hår" på brystet :-)

FEEEDDDTT :-)
(permalink) Chritte Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tillykke med det.

Det ser godt ud. Så lykkedes det.

Er den "bare" synet som en alm. Buggy på opkortet bund?
(permalink) SJN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Takker mange gange ...


Ja den er synet som en buggy, og der står også buggy på papirerne, da han ikke helt ville kalde den en kitcar, og en replica var det jo heller ikke og den var jo bygget på en opkortet bund .... så nu venter vi bare på afgiften ....


-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hæ hæ ja der er nok nogen der sidder med en underlig smag i munden.....her tænker jeg selvfølgelig på alle dem der igennem tiden har pisket en stemning op i forhold til hvad der kan synes og hvad der ikke kan
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
hæ hæ ja der er nok nogen der sidder med en underlig smag i munden.....her tænker jeg selvfølgelig på alle dem der igennem tiden har pisket en stemning op i forhold til hvad der kan synes og hvad der ikke kan



Ja :-) :-)
(permalink) Biffo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Stort tillykke herfra - godt gået - og godt du selv troede på projektet..:)
Respekt..!

mvh
Biffo
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja SJN håber du kommer til kit træffet den 26 her på amager... vil godt trykke din hånd :-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fik du nogensinde en frontrude til den??
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Chritte Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=KC Lasse]
hendrixxx skrev:
hæ hæ ja der er nok nogen der sidder med en underlig smag i munden.....her tænker jeg selvfølgelig på alle dem der igennem tiden har pisket en stemning op i forhold til hvad der kan synes og hvad der ikke kan



Ja :-) :-)


Det var netop derfor jeg spurgte.... Det er nemlig ikke helt ligegyldigt hvad den bliver kaldt... er det en buggy kan kan jo bruge VW´s anvisninger... Der står jo ingen steder hvordan en buggy skal se ud...
(permalink) SJN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=KC Lasse]Ja SJN håber du kommer til kit træffet den 26 her på amager... vil godt trykke din hånd :-)

Naaa.... hvor meget jeg end godt ville komme, så er der desværre ikke tid til det ...

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) SJN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Fik du nogensinde en frontrude til den??
Hilsen Niels Erik

Ja, Anne fra Danglas kunne jo trylle, fik jeg at vide.


Det er hun så igang med nu..... skulle komme om ca 3 uger.

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |


Det var netop derfor jeg spurgte.... Det er nemlig ikke helt ligegyldigt hvad den bliver kaldt... er det en buggy kan kan jo bruge VW´s anvisninger... Der står jo ingen steder hvordan en buggy skal se ud...


men så alligevel er det ligegyldigt.....er du omhyggelig, forbereder dig godt og holder dig indenfor loven kan man faktisk få synet en del. Der er en milliard mennesker der igennem tiden har spurgt på nettet om man kunne få synet en mania herhjemme og de har alle fået et rungende nej. Det siges også at skærme spartlet sammen med karossen muligvis ikke kan godkendes- men som synsmanden sagde til mig: uanset hvor meget spartel du putter mellem skærm og karosse bliver den ALDRIG en bærende del.

Moralen her er at der er flere historier om synsfolk end der er synsfolk, og man skal bare forsøge sig frem indenfor de rammer der er.....JJ fik jo også synes sin v-rod med extender på forbroen OG DET KUNNE IHVERTFALD ALDRIG GODKENDES HERHJEMME
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er nok "THE CODE" Som sætter reglerne for hvad man må og ikke må-Stærkt at du så prøver alligevel-Og får bilen synet.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Det er nok "THE CODE" Hilsen Niels Erik


hæhæ
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Chritte Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:


Det var netop derfor jeg spurgte.... Det er nemlig ikke helt ligegyldigt hvad den bliver kaldt... er det en buggy kan kan jo bruge VW´s anvisninger... Der står jo ingen steder hvordan en buggy skal se ud...


men så alligevel er det ligegyldigt.....er du omhyggelig, forbereder dig godt og holder dig indenfor loven kan man faktisk få synet en del. Der er en milliard mennesker der igennem tiden har spurgt på nettet om man kunne få synet en mania herhjemme og de har alle fået et rungende nej. Det siges også at skærme spartlet sammen med karossen muligvis ikke kan godkendes- men som synsmanden sagde til mig: uanset hvor meget spartel du putter mellem skærm og karosse bliver den ALDRIG en bærende del.

Moralen her er at der er flere historier om synsfolk end der er synsfolk, og man skal bare forsøge sig frem indenfor de rammer der er.....JJ fik jo også synes sin v-rod med extender på forbroen OG DET KUNNE IHVERTFALD ALDRIG GODKENDES HERHJEMME

Jojo, men nu arbejder jeg jo som synsmand til dagligt.... Så har også hørt min del, Men ja, kan sagtens følge dig og kun give dig ret...
(permalink) SJN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ved ikke helt om der er en morale med alt dette, men hvis der var skulle det nok være lidt retningen af ; Prøv, istedet for at snakke tingene ihjel. Det er jo netop det der skete med manian.

Snakker man med en synsmand, så har de godkendt biler der lå langt fra de egentlige specifikationer, men tingene var lavet ordentlig, så derfor kunne de godkendes. Det samme gør sig vel gældende her. Hav alt papirarbejdet på det lavede iorden, tag ud og snak med dem før du kommer med bilen, så alt de skal koncentrere sig om ved synet er bilen. Ved mig tog det kun ½ time, for jeg havde lavet alt papirarbejdet først og fået det godkendt før jeg kom med bilen.

Selvom det ikke er verdens nemmeste bil at bygge, så håber jeg da at andre har fået mod på det også.



-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SJN skrev:
Ved ikke helt om der er en morale med alt dette, men hvis der var skulle det nok være lidt retningen af ; Prøv, istedet for at snakke tingene ihjel. Det er jo netop det der skete med manian.

Snakker man med en synsmand, så har de godkendt biler der lå langt fra de egentlige specifikationer, men tingene var lavet ordentlig, så derfor kunne de godkendes. Det samme gør sig vel gældende her. Hav alt papirarbejdet på det lavede iorden, tag ud og snak med dem før du kommer med bilen, så alt de skal koncentrere sig om ved synet er bilen. Ved mig tog det kun ½ time, for jeg havde lavet alt papirarbejdet først og fået det godkendt før jeg kom med bilen.

Selvom det ikke er verdens nemmeste bil at bygge, så håber jeg da at andre har fået mod på det også.







Perfekt..!! :O)

Jeg har stadig mappen med mine papirer, så måske vi snart skulle kigge på den øl og sammenligne papirer...

Tillykke med synet :O) Glæder mig på dine vegne.!

Vi ses derude..

Hilsen Skallerup.

-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) SJN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, kan se at det er nogen tid siden jeg har opdateret denne tråd.


Der er i mellemtiden blevet lavet interiør, nu mangler kun stolene, så skulle den være klar til mit bryllup d.22 sep (det har fandme bare at holde tørt så vi kan køre i den)


Ved godt at jeg ikke er den store sadelmager, men jeg har da gjort et hæderligt forsøg med symaskinen :D


Lidt billeder :
IMG_3414.jpg
IMG_3421.jpg

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) AC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg er imponeret :) det er så fedt det her Mania project.
Nok engang tillyke med billen .

AC
-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk

Reply »

You must log in to post.