Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mit Mania Projekt.....Med efterårsbillede

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sholmen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Du kan bare ikke få ros nok! :-D Den er sgu blevet flot! De to Viper-striber sætter lige prikken over i'et.

Lige et spørgsmål: Hvilket forlygter har du brugt til den? De må jo være godkendte og alt muligt. Kunne måske godt bruge noget i den stil et projekt.
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så er den sg så godt som samlet.

Mangler selvfølgelig nogle småting, men det må komme hen ad vejen.

Var dog så uheldig at ødelægge forruden- igen, men en ny må vente til næste år.......NU SKAL DER K
Billede_001.jpg
Billede_002.jpg
Billede_003.jpg
Billede_004.jpg

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Kanon fedt projekt, og flot arbejde. Respeckt herfra.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) JJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jaja ting tager tid sådan er det jo hehe men den er blevet ret fed
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
FIN bil.
Men jeg vil lige komme med en løftet pegefinger, sådan for at beskytte din investering:
Jeg har lidt svært ved at se hvordan motoren får frisk luft, og kommer af med det varme. Hvis, og især hvis headeren stadig ligger oppe foran luftindsugningen til blæseren, og der ikke er nogen afdækning bagved motoren mellem den og fiberen, vil motoren "genbruge" sit eget luft i alt for høj grad. Det betyder alt for varme topstykker og cylindere. Sørg for at der kommer masser af FRISK luft ind forfra og at den kommer af med det varme.

T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
er den ikke lidt høj - har den store hjul på eller ??? - syntes ikke de svenske maniaer ligger så fjernt fra jorden - men hatten af for at der endelig er kommet
en på vejen i dk - flot stykke arbejde - og tillykke

http://mini66.pointclark.net/mania/arcs/fullsize/rightFront.jpg
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) schakenda Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Den er skisme blevet rigtigt flot Søren - det er et flot stykke arbejde du har fået afsluttet - vildt at tænke tilbage på dag 1 og frem til idag hvor den står færdig i garagen ik ?
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Farmer skrev:
FIN bil.
Men jeg vil lige komme med en løftet pegefinger, sådan for at beskytte din investering:
Jeg har lidt svært ved at se hvordan motoren får frisk luft, og kommer af med det varme. Hvis, og især hvis headeren stadig ligger oppe foran luftindsugningen til blæseren, og der ikke er nogen afdækning bagved motoren mellem den og fiberen, vil motoren "genbruge" sit eget luft i alt for høj grad. Det betyder alt for varme topstykker og cylindere. Sørg for at der kommer masser af FRISK luft ind forfra og at den kommer af med det varme.

T


Den bekymring har jeg også haft, men har nu dagen igennem kørt med temperaturmålere på motoren og målt. Umiddelbart så bliver den ikke for varm. Motorblokken er endnu ikke kommet over 90°C. Olietemperaturen ligger også fint mellem 60 og 75 °C. Tror at de to store luftindtag i siden presser en masse luft ind så den ikke kun genbruger sin egen varme.

Har dog også kigget på hvordan jeg ellers skulle lave udstødningen, men kan ikke rigtig finde plads til den nedenunder..... :(
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
er den ikke lidt høj - har den store hjul på eller ??? - syntes ikke de svenske maniaer ligger så fjernt fra jorden - men hatten af for at der endelig er kommet
en på vejen i dk - flot stykke arbejde - og tillykke

http://mini66.pointclark.net/mania/arcs/fullsize/rightFront.jpg


Den kører med 17" så jo det er lidt store hjul :D

Ville såmænd også gerne have den længere ned, men desværre tillader oliesumpen bagi ikke at den kommer længere ned end den er nu. Har haft den længere nede foran, men den bliver ALT for hård i affjedringen, så der er ikke så meget at gøre lige nu....
Ved godt at droppede spindler foran og en mindre oliesump på motoren ville gøre meget, men midlerne er desværre ikke så store i øjeblikket at jeg bare kan skifte ud.


-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |
schakenda skrev:
Den er skisme blevet rigtigt flot Søren - det er et flot stykke arbejde du har fået afsluttet - vildt at tænke tilbage på dag 1 og frem til idag hvor den står færdig i garagen ik ?


Den er jo ikke helt afsluttet endnu, men det skal den nok blive. Men ja du har ret. Dengang jeg købte den havde jeg en forestilling om at det sagtens kunne gøre på et par hundrede timer eller deromkring (var i hvertfald hvad jeg sagde til konen), men man bliver hurtigt klogere. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange aftener der er gået med at slibe skære måle støbe spartle og hvad man ellers måtte komme ud for, når man begiver sig ud i sådan et projekt. Sådan er det jo med hobbyer. De har det med at tage ens tid. Nu begynder konen jo sikkert også at klage over at jeg aldrig er hjemme fordi jeg skal ud og køre i den, men den tid den sorg :D

Nu skal der holdes en "pause" og så må vi se hvad næste projekt så bliver .....

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Fantastisk flot fiberbil!!
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Farmer skrev:
FIN bil.
Men jeg vil lige komme med en løftet pegefinger, sådan for at beskytte din investering:
Jeg har lidt svært ved at se hvordan motoren får frisk luft, og kommer af med det varme. Hvis, og især hvis headeren stadig ligger oppe foran luftindsugningen til blæseren, og der ikke er nogen afdækning bagved motoren mellem den og fiberen, vil motoren "genbruge" sit eget luft i alt for høj grad. Det betyder alt for varme topstykker og cylindere. Sørg for at der kommer masser af FRISK luft ind forfra og at den kommer af med det varme.

T


Tog lige lidt måling på cylindre og topstykker efter en FRISK køretur. De ligger på mellem 105 og 115 °C, motorblok på ca 80°C og olietemperatur på 65°C (målt i oliesumpen).... er det for meget ?



-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Har du en ide om hvad den har stået dig i efterhånden? Indkøb mm? Syntes det er en FED bil. GODT ARBEJDE.
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
SJN skrev:
Farmer skrev:
FIN bil.
Men jeg vil lige komme med en løftet pegefinger, sådan for at beskytte din investering:
Jeg har lidt svært ved at se hvordan motoren får frisk luft, og kommer af med det varme. Hvis, og især hvis headeren stadig ligger oppe foran luftindsugningen til blæseren, og der ikke er nogen afdækning bagved motoren mellem den og fiberen, vil motoren "genbruge" sit eget luft i alt for høj grad. Det betyder alt for varme topstykker og cylindere. Sørg for at der kommer masser af FRISK luft ind forfra og at den kommer af med det varme.

T


Tog lige lidt måling på cylindre og topstykker efter en FRISK køretur. De ligger på mellem 105 og 115 °C, motorblok på ca 80°C og olietemperatur på 65°C (målt i oliesumpen).... er det for meget ?

Hej. Nej, det lyder egentlig ret ok for sådan en mild sommeraften. Olietemperaturen kan du nok ikke regne med, hvis du tar den i sumpen. der er som regel en 15-20 gr. fejlvisning. Det afspejler din blok jo osse med omkr. 80 gr.
- Nu kommer det jo osse lidt an på hvor lang den friske tur var. Man kan først rigtig begynde at se det reelle resultat efter 20 - 30 min konstant belastning. (Ikke WOT hele tiden, men en høj procentvis belastning) Men det kunne da godt tyde på, at dine luftindtag virker ret godt. Det er jo fint. Og så er der umiddelbart ikke så meget at være nervøs for.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Farmer skrev:
SJN skrev:
Farmer skrev:
FIN bil.
Men jeg vil lige komme med en løftet pegefinger, sådan for at beskytte din investering:
Jeg har lidt svært ved at se hvordan motoren får frisk luft, og kommer af med det varme. Hvis, og især hvis headeren stadig ligger oppe foran luftindsugningen til blæseren, og der ikke er nogen afdækning bagved motoren mellem den og fiberen, vil motoren "genbruge" sit eget luft i alt for høj grad. Det betyder alt for varme topstykker og cylindere. Sørg for at der kommer masser af FRISK luft ind forfra og at den kommer af med det varme.

T


Tog lige lidt måling på cylindre og topstykker efter en FRISK køretur. De ligger på mellem 105 og 115 °C, motorblok på ca 80°C og olietemperatur på 65°C (målt i oliesumpen).... er det for meget ?

Hej. Nej, det lyder egentlig ret ok for sådan en mild sommeraften. Olietemperaturen kan du nok ikke regne med, hvis du tar den i sumpen. der er som regel en 15-20 gr. fejlvisning. Det afspejler din blok jo osse med omkr. 80 gr.
- Nu kommer det jo osse lidt an på hvor lang den friske tur var. Man kan først rigtig begynde at se det reelle resultat efter 20 - 30 min konstant belastning. (Ikke WOT hele tiden, men en høj procentvis belastning) Men det kunne da godt tyde på, at dine luftindtag virker ret godt. Det er jo fint. Og så er der umiddelbart ikke så meget at være nervøs for.
T



Der er kun EN måde at teste det med varmen på - ud på motorvejen 20-30 min kørsel med konstant fart mellem 120-140, så skulle du gerne se resultater.
Selv de mest pumpede motorer kan som regel holde olietemperaturerne nede på "friske"
ture, men motorvejen afslører hvem der falder igennem og hvem der har bygget rigtigt.
Kunne være sjovt at se en måling efter sådan en tur.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Rasser skrev:
Farmer skrev:
SJN skrev:
Farmer skrev:
FIN bil.
Men jeg vil lige komme med en løftet pegefinger, sådan for at beskytte din investering:
Jeg har lidt svært ved at se hvordan motoren får frisk luft, og kommer af med det varme. Hvis, og især hvis headeren stadig ligger oppe foran luftindsugningen til blæseren, og der ikke er nogen afdækning bagved motoren mellem den og fiberen, vil motoren "genbruge" sit eget luft i alt for høj grad. Det betyder alt for varme topstykker og cylindere. Sørg for at der kommer masser af FRISK luft ind forfra og at den kommer af med det varme.

T


Tog lige lidt måling på cylindre og topstykker efter en FRISK køretur. De ligger på mellem 105 og 115 °C, motorblok på ca 80°C og olietemperatur på 65°C (målt i oliesumpen).... er det for meget ?

Hej. Nej, det lyder egentlig ret ok for sådan en mild sommeraften. Olietemperaturen kan du nok ikke regne med, hvis du tar den i sumpen. der er som regel en 15-20 gr. fejlvisning. Det afspejler din blok jo osse med omkr. 80 gr.
- Nu kommer det jo osse lidt an på hvor lang den friske tur var. Man kan først rigtig begynde at se det reelle resultat efter 20 - 30 min konstant belastning. (Ikke WOT hele tiden, men en høj procentvis belastning) Men det kunne da godt tyde på, at dine luftindtag virker ret godt. Det er jo fint. Og så er der umiddelbart ikke så meget at være nervøs for.
T



Der er kun EN måde at teste det med varmen på - ud på motorvejen 20-30 min kørsel med konstant fart mellem 120-140, så skulle du gerne se resultater.
Selv de mest pumpede motorer kan som regel holde olietemperaturerne nede på "friske"
ture, men motorvejen afslører hvem der falder igennem og hvem der har bygget rigtigt.
Kunne være sjovt at se en måling efter sådan en tur.


Tja-Sidste år i Juli, kørte jeg og min ælste søn til byggytræf ovre hos biffo-I min buggy med 2332cc motor!Til vestkysten fra Lolland. På motorvejen holdt vi farten mellem 110 og 130-Hele vejen-Og olietemperaturen kom ikke over 100 grader!
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Peterwings skrev:
Har du en ide om hvad den har stået dig i efterhånden? Indkøb mm? Syntes det er en FED bil. GODT ARBEJDE.


Kan faktisk ikke engang sige hvad den har kostet at lave. Var ellers fast besluttet på at jeg skulle gemme ALLE kvitteringer, men det glemmer man hutigt når man lige skal have lidt fiber her og en skrue der .....
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
SJN hvad vil du anslå ca.? kunne godt være interesseret i at lave et projekt selv.

taler vi 150.000 kr +?

Jeg overvejer også at ombygge en mazda mx5. de ligner jo hinanden.

Jeg tror at mange folk vil tro at din bil er en ombygget mazda mx 5.

Jeg tror bare at jeg vil kunne købe en mazda og ombygge den for ansl. 120.000 kr.

Maniakittet koster ca. 40.000 kr i indkøb ik?

vh kristian


(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |
Great looking car you have now !!!

Congrats
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Anonym skrev:
SJN hvad vil du anslå ca.? kunne godt være interesseret i at lave et projekt selv.

taler vi 150.000 kr +?

Jeg overvejer også at ombygge en mazda mx5. de ligner jo hinanden.

Jeg tror at mange folk vil tro at din bil er en ombygget mazda mx 5.

Jeg tror bare at jeg vil kunne købe en mazda og ombygge den for ansl. 120.000 kr.

Maniakittet koster ca. 40.000 kr i indkøb ik?

vh kristian




150k er nok lige i overkanten. Hvis jeg skulle give et bud, så er det et sted mellem 90 og 110k.
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Problemet er bare at en ombygget mx5, vil ruste, og tabe i værdi fra den dag du anskaffer den.
En fiber bil holder sin værdi, og bliver måske tilmed mere værd.
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så har den været ude og yde lidt. Den fik ca 20 min for mere eller mindre fuld gas, dog ikke motorvej, ind til siden og måle. Cylindre lå på ca 135°C toppe på ca 120° og motorblok på 85-90°C og olietemperatur på små 70°C.


Er det iorden ???

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
SJN skrev:
Så har den været ude og yde lidt. Den fik ca 20 min for mere eller mindre fuld gas, dog ikke motorvej, ind til siden og måle. Cylindre lå på ca 135°C toppe på ca 120° og motorblok på 85-90°C og olietemperatur på små 70°C.


Er det iorden ???



svært at sige.... men prøv motorvejen - kan den klare 120-140 på motorvejen så er det fint. Bare husk, at det er først efter ca 20km med de hastigheder på motorvejen at temperaturen virkelig begynder og kravle op af, så skal du bare se hvor langt den kravler ;-)

Men hvad måler du egentlig de temperaturer med, og hvad motor er det ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Temperaturen i oliesumpen bliver målt med det termometer der er i bilen. Alle andre temperaturer bliver målt med et infrarødt termometer.

Motoren er en 1835 med dobbelte DRLA.
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej.
Jeg har selv en Mania Spyder, og har haft den i ca. 5 år nu. Ville meget gerne se din for lige at få nogle af de problemer løst som jeg er gået i stå over..
Kunne det være muligt at få et lille kig hos dig..
For kommer jeg ikke snart videre med min kommer den altså tilsalg, men har jo drømt om den bil i mange år efterhånden..

Mvh Anders Andrews.

AndersAndrews@gmail.com

Reply »

You must log in to post.