Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

TV2 Dok: Dødskørsel

Tags:
No tags yet.

(permalink) Morten P Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg var helt målløs :O

jeg synes det er uforsvarligt..
jeg er 17 og min venner kalder mig "morfar" når det kommer til det punkt... ja men det er sq mit liv det gælder

og ham steffan... han var da fuldstændig langt væk.. først da hans anden kammerat døede solgte han bilen... kvajnakke det synes jeg virkelig
(permalink) Farmer Member
Kennethlee skrev:
der kunne jo også blive tale om hastighedsbegrænsere på biler ligesom lastbiler har det

NU STOPPER DU ! Så kom vi jo aldrig nogen steder !
Der er forskel på at køre kvikt, og at køre med hovedet under armen.
Men jeg er fortaler for flere baner, til ræs under kontrollerede forhold. Men det er et svært projekt. Var involveret i det dengang der skulle have været et komplet banesystem på Lindtorp. Men det blev stoppet i 11´te time af - miljøorganistionen (?) Go figure.
Siden er jeg blevet spurgt et par gange, om jeg ville med til at prøve at få noget gennemført der, og på Vandel. Men jeg har takket pænt nej. Når halvhjerner som "dem" bare kan protestere, og så var det det. De behøver ikke engang dokumentere noget.
Nå. ´nuf said.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
HMS skrev:
Den klage sang om at de kan få en bane den kan de putte skråt op i R.... det er de jo i bund og grund ikke intresseret i jeg møder aldrig de mongoler der kører ræs i Næstved og Fuglebjerg når der er street race i feks Holeby det er jo nok fordi at deres Thansen tunet mormor biler ikke kan en skid når det virkeligt gælder og så vil de ikke tabe ansigt næææ det er åbenbart sejere at drøne rundt med 150 kmt gennem en bygade i en bil der ikke er bygget til race bare den larmer og der står nogle små børn som de kan dupere for jeg tror ikke at der er nogle voksne menesker der mener de er seje tvært imod.

Jeg høre det samme- En del af mekanikerlærlingene på mit arbejde , ligger også og leger i weekenden. Ind imellem kommer de . Hva maler skal du ikke med ud og køre ræs i aften?
Når jeg så takker nej til at være med , og istedet foreslår at de kan komme til Holeby og køre . Får jeg også besked: Det er for dyrt-Vi kan ikke vinde de andre er for hurtige-Og :Det er ikke sjovt når vi ikke må lave hjulspin, og KUN må køre 201 meter.
Og her er det drenge med en 1600 toyota-eller fiat bravo som taler-Og det hjælper ikke at fortælle at selv en 2cv kan lave hjulspin(hvis man løfter den lidt i skærmene)
De vil kun køre der hvor det er ulovligt-En af drengene mistede sit køre kort efter 2 måneder-kørte ræs i gågaden om natten!!!!
Hilsen Niels Erik
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Hurtige klip i kørekortet for konstruktive ændringer ? Er det misundelsens fedt eller var det det tekniske spøgsmål ?
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PcbOvals Member
Frank_Andersen skrev:
Hurtige klip i kørekortet for konstruktive ændringer ? Er det misundelsens fedt eller var det det tekniske spøgsmål ?

Frank - Misundelse ??????? tror jeg sgu ikke du!
Der er intet misundelsesværdigt ved at fratage uskyldige mennesker livet fordi ens p.. ikke er stor nok.

Teknisk spørgsmål .... heller ikke.. hvis du er i tvivl så sidderdit kørekort ikke i bilen men ligger (forhåbentligt da) i din lomme.

Min hensigt var selvom drengerøvene ikke bliver stoppet for ulovlig kørsel men kun taget på vej ud gennem kontrollen så er der eks.vis 2 klip i kortet for konstruktive ændringer på bremser, en en 500HK stor 2,7 E36 bmw motor i en 318 for at fjolset kan betale forsikringen.

Så bremser + ulovlig potte = no fucking license !!!!

Misundelsesens fedt.... hvad fanden er det iøvrigt for et lorteudtryk ???
Lortespasserbus er bedre. *S*

Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) thogaa Member
Det er helt utroligt! Så godt som alle unge under 25 kan jo aldrig nogensinde forsikre deres egen GTI/brianbil, og derfor bliver bilerne indregistreret og forsikret i forældrenes navn.

Kun få af nørderne ved, at forsikringen kun dækker delvist eller slet ikke, hvis det egentlige ejerforhold bevises anderledes end det, man betaler forsikring for. Det er bedrageri - og det er strafbart.

Man burde gøre mere ud af at kontrollere de forhold fra forsikringsselskabernes side. Så kunne vi andre måske også spare nogle kroner i forsikring, hvis der ikke skal udbetales erstatning for deres VR-sewsere, som totalskades ved idiot-kørsel, sammen med kæmpeerstatninger for personskade ifb deres ulykker.

En regel om, at unge mennesker under 25 år skulle til syn med deres bil hvert år kunne måske være en ide?

Forholdet til fart og fare grundlægges formentlig ret tidligt i ungdommen, og det hjælper jo ikke, at Politiet er fuldstændig ligeglade med idioter, der kører 100 km/t UDEN hjælm på deres tunede scootere. Vi bor overfor en benzintank, hvor der er knallertmøde hver aften med 20-30 tunede knallerter med 1-2 solariebrune hættetrøje-strithårsaber på hver knallert - alle uden hjælm. Det lokale politi har ikke "ressourcer" til at rykke ud, selvom der køres på fortorv, over for rødt lys og til fare for alle øvrige trafikanter.

Jeg tror at den generelle accept af knallert-idioter fortæller de unge mennesker, at det er helt i orden at bryde færdselslovene - det har jo ingen konsekvens, og det er jo klart, at de ikke har nogen som helst respekt for forholdene, når de senere får overtalt deres forældre til at registrere en bil til dem.

For at understrege den udbredte svindel med forsikringer er her et billede fra påsken 2005 hvor en fart-idiot dræbte en døv far og hans spædbarn uden for
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) Anonym Member
Problemet er Frank, det er svært at lave en regel som er fair over for alle da man er monteret forskelligt oppe i hjernekassen.
Man ser jo tydeligt i udsendelsen at der hvor nogen har en hjernekasse er der andre der har en KASSE MED JERN!
Men et lillet klip i kortet eller en bil der bliver "væk" et stykke tid var nok en god ide, OG VIGTIGST AF ALT OPDATERING/OMPROGRAMERING AF KASSEN MED JERN. , det ville nok hjælpe en hel del.
Jørgen Andersen
S.Jylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Gammel talemåde. Men den skal nok udtales på jysk: "Misundelsens "fjæt" bliver også ædt". Deraf "lorteudtrykket"

Der er noget galt i dine beregninger PcbOvals, det er ikke de konstruktive ændringer der slår nogen ihjel.
Jeg har kørt med konstruktive ændringer i 29 år og det er ingen døde af.

Man får da ikke klip i kørekortet for konstruktive ændringer. Så skal vi da til at holde op med at indføre dem i bilens papirer ved syn.

Men politiet har mandskab til at rykke ud til fodboldkampe. Ku´de ikke vente med det til der blev slået nogen ihjel og ellers bare lade fodboldtilhængerne slås færdig.
Når vi vil have en racerbane kunne de jo også få en boksearena.
Når jeg siger "vi" er det fordi jeg engang har givet penge til en motorbane der skulle bygges ved Ellidshøj, lidt syd for Aalborg. Der var det nemlig meningen at man skulle kunne leje sig ind og køre ligesom på Nürburgring.
Der bliver jo i øvrigt gennemsnitligt dræbt en om ugen dernede. Men det er farligt at leve, man kan dø af det.

Og det kunne jo også være at en døv far medbringende en barnevogn skulle lade være med at gå med ryggen mod trafikken. Da jeg var barn lærte jeg at gå med front mod trafikken. Men vi lærte også at holde tilbage for højresvingende lastbiler, selv om lastbilen skulle standse. Der er ikke meget ved at have ret og være død.
Men i dag, så kan de dumme lastbiler bare lære det ka´de !

Jeg skal ikke gøre mig hellig. Jeg kører for hurtigt hver dag, bare ikke med røg ud af skærmkasserne. Slet ingen tvivl om at de unge i udsendelsen var helt galt på den
Det går så også ud over alle os andre. Min far er lige fyldt 75. Han har fået flere fartbøder end mig, siden man indførte kamerabilerne. Men disse pengemaskiner hjælper ikke på problemet. Min far har har fået bøder for at køre 55-65 km/t på 50-60 km/t strækninger. Altså 500 krs bøder og så går han nede til politiet og får pensionistrabat.
Hvis SF tror det hjælper noget så, gerne for mig. Men jeg er åbenbart bedre til at spotte kamerabilerne end min far. 7-9-13, bank under bordet.
Det var så også et gammelt mundheld.

I øvrigt ingen sympati for dem der drikker og kører. Herude i Nibe ligger der næsten hver weekend en bil og roder i en grøft, med sprit i blodet. Bare de ikke tager andre med sig så --
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Buskov Member
Hej folkens..

Igen synes jeg svaret ville være, at gøre det forbudt/umuligt for unge, under en bestemt alder, at føre en bil med for mange kræfter.. Og det skulle være uanset om den var lånt eller ej.. Ligesom med motorcykler.. Jeg mener forsikringen burde lave klausuler der gjorde det umuligt for unge, at komme bag rattet af en for hurtig bil.. Nu når politikkerne ikke føler det nødvendigt..

Jeg har siden jeg fik kørekort som 18årig haft mange "GTI" biler.. Og har altid selv forsikret dem.. Mit forsikringsselskab (som føler ansvar overfor andre) nægtede bare at kaskoforsikre bilerne.. Det betød at jeg bl.a havde en 200hk Bmw E30 M3 ansvarsforsikret..!! og samtidig en heftig selvrisiko i tilfældet af tyveri eller skader..!! S
(permalink) Ian H. E. Member
Efter nogle år på motorcykel, så kunne jeg godt se hvor det bar henad.

Hvis det ikke skulle ende galt, så skulle der køres på bane.
Dengang startede jeg i Herning Road Racing klub, men allerde efter et par år, så havde Staten og dens miljø-politik sat en stopper for at kunne køre i Danmark.

Man må kun benytte banerne nogle enkelte gange om året, så alt vores træning skulle være i udlandet....... så begynder det at blive dyrt.

Vi har mange fine baner i Danmark, men de restriktioner der er for brugen af dem, er helt til grin. (med mindre man vil køre Scooter eller PocketBike)

(permalink) munken Member
And skrev:

Der var da meget mere mand og sympati i ham sjællænderen der kørt med sprit i blodet, og været skyld i sin bedste vens død...han havde da i det mindste lært noget af lektien.

Ja, ham underviste jeg i engelsk og matematik i 10. klasse tilbage i '98 og det første man så hører til ham siden den gang, er at han har forårsaget sin bedste vens død. Det var rart at se den eftertænksomhed og skyldfølelse som han trods alt var helt med på, er en ufravigelig del af at have forårsaget sin vens død.
Karaktertræk som den bebumsede knægt fra Amager ikke havde meget af tilbage i '98.

Jeg var tilsvarende målløs over de små sønderjyske knægtes optræden. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at en samling knægte på den alder kunne fremstå så iskolde og sten-fjæs-agtige på skærmen når talen faldt på deres hedengange venner. Uden at være i nærheden af en kandidatgrad i psykologi, er det da indlysende at lillebroren er fuldstændig fucked up. Han beskrev hele blodbadet og flyveturen 6 meter op i luften som en tur i Damhus Tivoli - og ikke en eneste gang fortrak han en mine eller blinkede med øjnene.....

De skulle fandme ha´ et lag tærsk hele bundtet!

Cheers
Kasper

Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) mathiasen Member
Forældre skal bare tage sig sammen og tage del i ansvaret! At Far forsikrer sønnens bil i sit navn, samtidig med at Mor ryster i bukserne når han forlader indkørslen er simpelthen for dobbeltmoralsk.

Og ja, det burde kunne lade sig gøre at begrænse helt unge billisters adgang til hurtige biler. Der er trods alt kun 2 år i mellem man får adgang til en 1 hk knallert og en 200 hk bil!

Tror heller ikke det ville løse noget problem med flere baner til ræs. Det ville være pokkers lækkert med dem, men det ville ikke få unge idioter til at køre pænt. Bare se hvordan folk kører på vej til og fra DHB!

K
(permalink) micha racing Member
så også programmet og kærsten og jeg var målløs når man ser idioten udtale at nu var der 2 af hans venner der var døde og ikke havde nogen af køre med. men alligevel skal han lige prøve hvor det nær var gået galt.. og hvad med ham nøden der stod og drak øl og sætter sig ind i bilen og køre ud for at køre race... det kan godt være det er mig der er underlig eller gammel men de skulle ha en røvful.. og ikke nok med det så køber han en vr 6 for ikke at blive stoppet da han har fået taget køre kort :(

sygt de skulle bures inde....
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) SorenJ Member
løsningen med indføre regler som for motorcykler løser ikke noget. Reglerne er nemlig sådan at man som 18 årig kan tage prøven til stor motorcykel og så må man køre hvad man vil. Hvis jeg ikke husker helt galt kan man tage køreprøve til stor motorcykel i forlængelse af sin køreprøve til lille MC.

For mig ville det være helt fint at lade evolutionen tage sig at de gutter, men desværre er det ikke en løsning da de kører og opholder sig sammen med os andre.
Ring: 28118212
(permalink) Mbechmann Member
De har en ting i USA som vi godt kunne lære noget af. Der må man godt nok få kørekort allerede fra du er 16, men du må ikke køre alene indtil du er 18. Det kunne vi godt bruge. At imellem 18 og 21, så skal du have dine forældre (eller anden person over 21) til at køre med. Hvis du så bliver snuppet for at køre forstærkt eller andet, så sker der 2 ting.

1. Den unge mister rettigheden til at køre bil i 1 år.
2. Den der køre med, for en stor bøde, plus klip i kortet.

DET virker.
Michael
(permalink) cardude Member
SorenJ skrev:
løsningen med indføre regler som for motorcykler løser ikke noget. Reglerne er nemlig sådan at man som 18 årig kan tage prøven til stor motorcykel og så må man køre hvad man vil. Hvis jeg ikke husker helt galt kan man tage køreprøve til stor motorcykel i forlængelse af sin køreprøve til lille MC.

For mig ville det være helt fint at lade evolutionen tage sig at de gutter, men desværre er det ikke en løsning da de kører og opholder sig sammen med os andre.

rettelse til det, først når man som under 21 har haft lille kørekort til mc i 2 år kan man tage prøven til stor mc. når man fylder 21 får man automatisk stort kørekort, altså er det tidligste man kan få mc kørekort stor når man er 20.
(permalink) cardude Member
Mbechmann skrev:
De har en ting i USA som vi godt kunne lære noget af. Der må man godt nok få kørekort allerede fra du er 16, men du må ikke køre alene indtil du er 18. Det kunne vi godt bruge. At imellem 18 og 21, så skal du have dine forældre (eller anden person over 21) til at køre med. Hvis du så bliver snuppet for at køre forstærkt eller andet, så sker der 2 ting.

1. Den unge mister rettigheden til at køre bil i 1 år.
2. Den der køre med, for en stor bøde, plus klip i kortet.

DET virker.

det er ikke fair at give klip til den der sidder ved siden af, under alle omstændiheder er det jo stadig føren der har pedalerne, passageren kan i realiteten ikke køre andet end at skrige STOOOP men hvis han ikke gør det hvad så, skal han stadig have en bøde?

sådan var det sgu ikke edr hvor jeg boede i USA. Der måtte man køre alene fra man var 16

Der var flere fra den high school jeg gik på der belv dræbt i trafikken det år jeg boede der. Ikke nok med det kørte for stærkt, havde dårlig køreuddannelse var tendensen også at de kørte når de var stive.

Jeg ville passe på hvad man lærte af dem.
(permalink) Jvang Member
´
så ikke programmet... var ude at køre ræs!( i en to-rust-a hi ass )

men hvor gamle er de gutter?

jeg kan slet ikke forstå, at de kan have penge til at kører i de biler, jeg har

fanme knap nok råd til at købe en bil, der er nyere en 1975!!!

forsikringerne gør det da helt håbløst! hvis det så er forældrene, der forsikre

bilerne for dem, så er det sgu da dem, der skulle have en nakkeskud og i den blå

avis under bortgives!

lovgivning... glem alt om det, det er ikke der problemet er!

(permalink) mSTIGAARD Member
Jeg fatter også minus af deres tanke gang.....
Rystende og se!!

Men kan kun give jvang ret, jeg forstår slet ikke hvordan de kan have råd til at køre i de biler.... Jeg betaler sgu rigeligt for at få lov til at køre i en standart Corsa B (det er bestemt ikke en racer) og jeg har da trods alt 4 års forsikring i eget navn bag mig...... og for ikke at tale om hvad de biler koster i indkøb!? de var jo ikke mere end 20 år gamle de der klaphatte!!!

Den er helt gal og det bliver jo kun være og være...... (kender da heldigvis slet ingen der er så hjerne forladte, det er jeg sgu glad for)

Mads
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) mathiasen Member
De bor jo hjemme hos mor og far = 0 udgifter, og låner hele dynen af banken.

Så betaler de 3000 om måneden af på lånet, 1200 i forsikring om måneden og vupti.. hurtig bil på en lærlingeløn.

Hvis man først kunne få kørekort som 21 årig er de fleste flyttet hjemmefra, har ingen penge og fået lidt mere hjerne.
(permalink) Kennethlee Member
Farmer skrev:
Kennethlee skrev:
der kunne jo også blive tale om hastighedsbegrænsere på biler ligesom lastbiler har det

NU STOPPER DU ! Så kom vi jo aldrig nogen steder !
Der er forskel på at køre kvikt, og at køre med hovedet under armen.
Men jeg er fortaler for flere baner, til ræs under kontrollerede forhold. Men det er et svært projekt. Var involveret i det dengang der skulle have været et komplet banesystem på Lindtorp. Men det blev stoppet i 11´te time af - miljøorganistionen (?) Go figure.
Siden er jeg blevet spurgt et par gange, om jeg ville med til at prøve at få noget gennemført der, og på Vandel. Men jeg har takket pænt nej. Når halvhjerner som "dem" bare kan protestere, og så var det det. De behøver ikke engang dokumentere noget.
Nå. ´nuf said.
T

man kunne sagtens smide fartbegrænsere ind på f.eks. 140 eller 150 km/t da man under ingen omstændigheder må køre mere her i landet
(permalink) Jens Member
Jeg har nogle venner som kender dem der var med. De siger at der var meget mere på bilerne der var ulovligt.

her er siden som de sidder og glor på http://www.striben-esbjerg.dk/

jeg fatter ikke de tør køre sådan jeg er gledet i et sving inde i en by kørte 50 km/t og jeg gled over vejen op over en sten og ind i en have hvor at var bilen kørt 5 meter længere så var jeg landet i en pool. så jeg synes det er latterligt at køre som de gør.
Nu hvor vi taler om unge mennesker som ikke kan styre deres fart: http://www.jp.dk/timeout/artikel:aid=4105158/

(permalink) Anonym Member
Ja der var sgu ikke så meget tilbage oppe i hans hovde.. men bare fordi vi så det programmet skal vi jo ikke til at lave loven om... Eller sætte hastighedsbegrænsere i de unges biler. hvis dette skulle ske, skulle der jo også sættes hastighedsbegrænsere i de gamles biler ikk? Eller det med at give et klip i korte for at have lavet noget om på sin bil, den er langt ude i skoven, hvis der er nogen som laver meget om på ders biler er det vel nok mest gamle biler der bliver lavet om på....

Bare fordi dem som vi lige så igår køre af h til skal vi jo ikke dømme alle unge... der må jo være op til politiet at tag sig af de unge som ikke køre pænt.
jeg snyes det ville være en god ide at få lavet baner så de kan komme af med ders lyst til at køre ræs.

"selv om de ungen kun måtte køre i bil med motor på til 1,4-1,6 ind til de er 25 vil de jo bare lave mere ved ders bil ind de gør nu..en 1600 kan jo også få mange hk.

Reply »

You must log in to post.