Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Veteran campingvognen Birger

Tags:

(permalink) Leth Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mig bekendt kan man ikke få synsfrit træk på en bil med 6V, men du kan naturligvis bygge din campingvogn om (skifte baglygtepærerne) og stille til syn med hele vogntøjet...

God jagt!
-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) Leth Member
Skrev for 17 years siden | | | |
PcbOvals skrev:
Eller denne vildt orange sag , også i gøteborg.!

http://www.blocket.se/vi/9125797.htm?ca=16_s


Satme en stiv pris! - gav 3500 for min, oven i købet på sorte plader!

a_PICT0003.jpg

-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Prøv at gå ind på http://www.veterancamping.dk klubsiden der det du søger.
Allan
-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Selvfølgelig kan du få synsfri kobling på en 6volt'er..
Du skal bare ha' 12volt i stikdåsen. Er bekendt med nogle få, der har lavet dette. De gjorde det i form af relæer, omformere, m.m.
Mener osse at en enkelt har lavet det ved at skifte dynamoen til 12v, og så med diverse relæer/omformere, osv...

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Leth Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Jan
Vi er skam ikke uenige i at det kan laves til synsfri træk, gør bare opmærksom på at der er lidt arbejde i det.

Men hvis der ikke skal andre ting på krogen er der jo heller ingen grund til synsfri! Så er de jo bare at få synet bil og vogn sammen! Vibeke skal jo aligevel til registreringssyn for at få godkendt trækket. (mig bekendt er der ikke træk på bilen pt)

-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er der jo en del rigtigt i. Klart. Men hvis hun fik lavet bilen til 12V, og campingvognen (det er jo bare pærerne..), til 12V, så er hun jo frit stillet med begge dele. Og så er det jo osse muligt for hende, at kan køre med en almindelig trailer. Det ville gøre hende mere fri, so to speak... ;-)

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du har helt og aldeles ret clausruko..den er simpelthen for ...øh sød -hvis en campingvogn altså kan være det... Jeg vil gerne have en vogn der ikke vejer for meget..så den super lækre røde tingest fra sverige er lidt for stor..
Guud Pcb ovals det liger jo noget fra rummet..he he den er sjov... men der står ikke de store oplysninger om den syns jeg ..og jeg skal ikke ha ringet til nogen i sverige .jeg fatter ikke en meter...
He he Jan og Leth hvad nåede i så frem til ?? Sjovt at læse en debat om min bil *GG*..(mener det..)
Lad mig gøre det lidt lettere...min bil skal ikke på 12V...er jeg nået frem til... Kan man da ikke "bare" skifte pærer i campingvognen??
Og hvad er nudet for noget med synsfrit træk ..og bla bla..jeg forstod ikke så meget efter synsfri kobling..og hvad skal de nu begge to til syn for??

Og til Jan jeg er fri som fuglen saaben har træk på, men jeg skal jo kunne trække vogn efter boblen , for jeg bliver buet ud, hvis jeg torpper op med en saab til træf tror jeg he he..

Summo sumarum...Jeg skal kunne trække en campingvogn med min 1300 45hk 6V fra 65...
Hvad gør en klog ?? og husk det er en pige i svarer *G* nej jeg mener jeg har ikke erfaring med syn og trailer i det hele taget ..så tag den skåret ud i dørkplade ...
Vibeke

(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du sætter træk på, og sætter 6V pærer i campingvognen, og ører til syn med begge to. Måske du lige skulle runde synshallen inden... og få lidt råd der... Ellers til syn og så kan du køre med dette vogntog. Men så kan du nok ikke liiige køre med campingvognen efter andet...
Og så har din '65-er ikke 45HK. Hvis den er original har den kun 40HK... ;-)

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HA HA !! Men det er den ikke nemlig den fik ny motor i i 80érne engang så den har faktisk 45 hk det er en rigtig racer jeg har fået banket ned der...
Men i teorien kan jeg vel have 12V pærer liggende til hvis Saaben skal trække den eller hva?? Eller må den kun trækkes af bobbelen hvis jeg syner dem sammen ??
Vibeke
(permalink) Leth Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal til registreringssyn med både bil og vogn hvis du vil beholde den på 6V - Synsfrit træk kan man kun få til biler med 12V - Det vil sige at du kun må køre ned den vogn efter bilen og ikke andet - Vil mene at du bare kan skifte til 6V pærer i campingvognen, så er den i vinkel. Når du aligevel er på motorkontoret kan du omregistrere din bil til veterankørsel, hvis den da ikke er det - Så skal den først til syn i 2013 og derefter hvert 8. år :-)

Det koster gratis at omregistrere den!
-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det har jeg også en idé om at gøre nu hvor den ikke længere kører vinterkørsel..
Men jeg tror den har godt af en tur i synshallen faktisk for lige at få sat træk på og synes den med det...
Så jeg vil med andre ord aldrig kunne trække den efter begge biler... med mindre jeg har prøveplader på den så..det er da noget mærkelig noget ..hvad er grunden til det ?
Hyggelig compicamp i øvrigt vi havde en da jeg var dværg (læs barn red.)
(permalink) Leth Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Din campingvogn skal være godkendt til sysnfrit træk hvis du skal have den efter SAAB'en og det tror jeg ikke den kan have hvis den er synet specielt sammen med VW'en - men jeg har ikke helt styr på reglerne. Opret evt. en bruger på http://www.bilboksen.dk og stil spørgsmålet der - de har helt styr på reglerne!
-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Takker det prøver jeg pyyha det er sku ikke let at være dronning nu om stunder..
(permalink) Leth Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Synes du klarer det fint :-) Det er en jungle med de regler! Jeg har heldigvis 12V på Rekorden som standard, så den har synsfrit træk på. Men jeg synes det er fedt at du vil holde den original med 6V!
-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det har skam også krævet sine modne overvejelser skal jeg fortælle dig, der er flere fordele end ulemper ved at skifte den ...autohjælp er en af dem og campingvogn er jo så nummer 2.. men jeg er nået frem til, at det er en af charmerne ved min bil, så den bliver på 6V.. Morten (aircooledboxer) har tilbudt at skifte den over for mig så det er ikke et problem at får det gjort, men jeg synes det er synd..
Vibeke
(permalink) Leth Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Håber du finder hvad du søger - Jeg skal ihvertilfald nok holde øjne og ører åbne. Jeg kender mange tossede mennesker i veterankredse....
-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Leth skrev:
Håber du finder hvad du søger - Jeg skal ihvertilfald nok holde øjne og ører åbne. Jeg kender mange tossede mennesker i veterankredse....

Det ville være nice...men helst til max 15000...ja om ikke andet kender du da mig..hæ hæ
Vibeke
(permalink) HeineDalgaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Vibeke..

Så har jeg fået fat på linket....


http://www.marketplatz.nl


Der skulle være mange veteran campingvogne til salg.....

mvh Heine
-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tusind tak Heine..du er en guttermand ..
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Jag bor i Helsingborg och jag har en mycket pen Combi Camp fra 1968. Den vill jag ha 5000 för.
blixten.pson@swipnet.se

Tomas
CC.jpg

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hej

Jag bor i Helsingborg och jag har en mycket pen Combi Camp fra 1968. Den vill jag ha 5000 för.
blixten.pson@swipnet.se

Tomas


Er den på sorte plader..hvor meget vejer den
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
"sorte plader" ? Den är svensk registrerad såklart. Jag tror den vägen 280 kg.
(permalink) Leth Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er godt nok en flot Combicamp! Men der kommer hvide plader på når det er import!

Vibeke: Husk at 5000 Skr er lig ca. 4000 danske. Hvis teltet er 100% er det ikke en dårlig pris...
-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Leth skrev:
Det er godt nok en flot Combicamp! Men der kommer hvide plader på når det er import!

Vibeke: Husk at 5000 Skr er lig ca. 4000 danske. Hvis teltet er 100% er det ikke en dårlig pris...


Jow men hvad er din erfaring med at have en Combicamp stående udendørs om vinteren bliver den ikke mør i stoffet af fugt ??
Vibeke
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Snibeke; Jeg har været slem og uartig,så det må jeg råde bod på!
Jeg har en lade på Lolland ,hvor jeg bor-Der må du stille din compicamp om vinteren-Gratis!
Du skriver bare hvis du vil tage imod tilbuddet!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply »

You must log in to post.