Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  punktsvejsning af bundfiletter?

Tags:
No tags yet.

(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
altså montering af nye på tunnelen.

hvordan plejer i at gøre dette?
bruger i meget varme i kort tid?
eller lidt varme i længere tid?
hvilken trådstørrelse?

er der evt. nogen der har et link til en opskrift på nogle solide klatter:-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Se det link her:

http://vwnettet.dk/forum/topic/245747

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tak. jeg har studeret denne flotte vejledning nøje, og har gjort som beskrevet.

problemet er bare med at få sat de nye filleter fast. jeg tror muligvis jeg bruger for tykt tråd, da jeg kan vride forsøgspladestykkerne fra hinanden uden videre...

erfaringer søges! :-)

(permalink) Jesper_Fogt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Andreas.

Tror ikke det er erfaring du søger, men derimod en svejser.

Da jeg har et CO-svejseværk, kan vi da prøve om vi kan få det hæftet sammen.
Hvis det hele er passet til, tager det vel en ½ time pr. side.

Bor i Odense..

Men du kan jo melde tilbage..

Jesper
(permalink) Nybegynder Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvad har du af amp 200 ?, 3 på strømmen 2,5-3 på tråden hvis de sprutter og skubber i håndtager så giv den lidt mindre tråd, hvis den sprutter og laver nogle mærkelige klatter lidt mere tråd.
Bare hold på til du får en dejlig mørkerød klat på den nederste plade så er det lige før den brænder igennem.
God ide med forsøgsplader hvis du ikke er øvet, husk at presse filletten godt ned til det stykke du skal svejse den fast til ellers får du bare lukket dit lokke hul uden at du får svejst dem sammen.
Held og lykke og husk øvelse gør mester.
Ps husk din skærm ved godt at det først er om natten de kære svejseøjne kommer snigende med de er ikke behagelige og du har kun 2 øjne som skal holde længe.

Mvh
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hehe. mange tak.

jeg har et alle tiders svejseværk (til låns) men jeg tror måske det er lidt overdimentioneret. (det er sådan en co2 fætter der normalt bruger 32amp kraftstik og med trådrullen ovenpå maskinen)

jeg tror jeg prøver med en mindre svejser en af dagene, med en tyndere tråd (man når jo dårligt at varme emnet op før end der ligger en ordenlig mågeklat)

det kunne måske også være det med at presse emnerne ordenligt sammen, det er galt med.

yderst betænktsomt af dig jesper, men jeg tror jeg prøver selv i første omgang. ellers mange tak for tilbudet:-)
(permalink) Jesper_Fogt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Alt i orden. Held og lotto.. :-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg mener det er 0,6 mm tråd du skal bruge.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mange tak. den jeg bruger er vist nok en 1,0 eller 1,2 mm.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Problemet er ikke svejserens størrelse, heller ikke mandens evner.
Det er bare pissesvært at varme den tykke tunnel op uden at den tynde bundplade brænder væk.
Hvis jeg skulle lave det igen kunne jeg finde på at bore 7-8mm huller i tunnelkanten og så svejse nedefra. Så skal man tænde ret nøjagtigt i midten så man faktisk starter nede i hullet i den tynde plade.

Den rigtige måde var at finde en gammeldags elektrisk punktsvejser at lave det med. Sådan som fabrikken har gjort.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Problemet er ikke svejserens størrelse, heller ikke mandens evner.
Det er bare pissesvært at varme den tykke tunnel op uden at den tynde bundplade brænder væk.
Hvis jeg skulle lave det igen kunne jeg finde på at bore 7-8mm huller i tunnelkanten og så svejse nedefra. Så skal man tænde ret nøjagtigt i midten så man faktisk starter nede i hullet i den tynde plade.

Den rigtige måde var at finde en gammeldags elektrisk punktsvejser at lave det med. Sådan som fabrikken har gjort.


Det er nok ikke så let og finde en punktsvejser der kan gå så dybt ind,ellers var det nok det bedste.

West
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |

man kan jo også lave mindre sammenhængende svejsesøm, det er vi begyndt på, så ved

man at skidtet bliver hængende!

når samlingen alligevel skal seales, så kan man jo ikke se om det er blevet

propsømmet eller har fået mindre svejsesøm!


(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jvang skrev:

man kan jo også lave mindre sammenhængende svejsesøm, det er vi begyndt på, så ved

man at skidtet bliver hængende!

når samlingen alligevel skal seales, så kan man jo ikke se om det er blevet

propsømmet eller har fået mindre svejsesøm!




Har aldrig skiftet bundfileten på en VW(men lavet så mange andre ulykker) tænkt på og skære et lille hak ud i kanten på fileten med vinkelsliberen(med samme afstand som hvis man lokke )Og så svejse der,lidt i tråd med det du skriver
West
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg mente nu at man skulle bore og svejse med CO2.

Hvis man bruger en gammeldags punktsvejser skal man jo ikke bore
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |

hvorfor en gammeldags modstandssvejser? Frank ikke alt var bedre i de gode gamle

dage : )

Men som en anden skrev, det er svært at få elektroder, der kan nå ind over så meget materiale. det giver en masse induktiv modstand og svejsningerne bliver tvivlsomme! men de amp som de mobile modstandssvejsere kan levere!



(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er skam ikke fordi jeg tror det er bedre fordi det er gammelt.
Jeg mener heller ikke lange elektroder, men typen med det håndtag der nærmest ligner en nittepistol.

Jeg har lige nu talt med Peter Iversen (Porsche 356 Specialværksted) i Svenstrup.

Han bruger også CO2, men laver punkter med punktsvejseren bagefter for at det ser rigtigt ud. Han siger også at de ikke kan holde.

Han mener også at mit forslag med at bore huller i tunnelen og så svejse "nedefra" kunne være en mulighed.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Det er skam ikke fordi jeg tror det er bedre fordi det er gammelt.
Jeg mener heller ikke lange elektroder, men typen med det håndtag der nærmest ligner en nittepistol.

Jeg har lige nu talt med Peter Iversen (Porsche 356 Specialværksted) i Svenstrup.

Han bruger også CO2, men laver punkter med punktsvejseren bagefter for at det ser rigtigt ud. Han siger også at de ikke kan holde.

Han mener også at mit forslag med at bore huller i tunnelen og så svejse "nedefra" kunne være en mulighed.


Hvor tyk er selve tunnelen der hvor fileten skal svejses???
West
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sådan en her: http://www.youtube.com/watch?v=RTQ4YLJNAKw

2-2,5mm
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |

ja, det er en mulighed at bore huller nedefra, men det bliver så kompliceret så...

hvorfor gøre det så vanskeligt!

den du tænker på Frank hedder en stødsvejser eller noget ligende! den holdes ned mod emnet, de findes også til de helt nye modstandssvejsere, men er ikke rigtigt anerkendt til rep, da det er meget usikkert hvor godt det egentlig holder!

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Selv om det ikke er orginalt, kan man (hvis man er bange for det ikke sidder fast, give fileterne et par halvlange fuldsvejninger på udvalgte steder.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
yes, det er præcist det jeg skrev ( læs - det var i hvert tilfælde meningen!!)

hehe
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Man skal jo huske på, at rammetunnelen er tykkere i pladen end selve bundpladen. Når man så svejser, lukkes hullet ret hurtigt i bundpladen førend at det når at smelter ordentligt på det tykkere gods i rammetunnelen...derfor kan det nemt vrides fra hinanden og er UBRUGELIGT. Man laver enten større huller i bundpladen eller laver små fuldsvejsninger langs kanten. (eller begge dele)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En ting er at være anonym. Noget andet er at det er da dejligt at hele tråden lige bliver kogt ned til et simpelt svar.
Man skulle ikke tro du havde læst tråden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
: ) ja, du har ret Frank, man føler ens indlæg er spild af tid!!! men det er det

nok også...
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jvang skrev:
: ) ja, du har ret Frank, man føler ens indlæg er spild af tid!!! men det er det

nok også...


Mon ikke bare det er en af dem der ynder og sætte hele forumet i splid med en dumsmart bemærkning

West

Reply »

You must log in to post.