Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  alfa turbo

Tags:
No tags yet.

(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej jeg ville gerne høre om man skal skifte stempler vis man smækker en turbo på en alfa motor, om original spemplerne kan holde ..?

mvh Asger:D
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Std grjerne kan godt holde hvis du har kontrol over dit ladetryk, brændstof og tænding (retard ved ladetryk)
Hvad er dine forudsætninger for at "smække" sådan en på?
Jeg har nemlig stadig tilgode at se en vw gut der bare lige har "smækket" en turbo på og fået det til at virke som det skal.
Det ender som regel med et tændingsbankende, olierygende, halvkogt øg der prutter på 3cylindre og har brændt lakken af bagpanelet.

Held og lykke

/Kasper
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
http://www.alfanettet.dk ?
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bip bop jeg havde ikke lige læst mig til Alfa.. Sorry
(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
he det er helt iorden

og der er ikke noget der hedder alfa nettet men vis den skal i en bobbel vedrøre det væl stadig det her forum

mvh Asger
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det ultimative sted vedr spørgsmål om alfa boxer motorer !

http://www.alfa-pages.co.uk/phpBB3/index.php
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Og som en bemærkning til spørgsmålet, så ved jeg ikke hvorfor folk der vil turbotune altid tror at man skal skifte stempler. Og at stemplerne ikke kan holde.

Så længe blandingsforholdet og tændingstidspunktet er korrekt så holder std. grejer til næsten hvad som helst. Prøv at tænke hvordan de bliver behandlet af almindelige mennesker i årevis og med uhyggeligt lange olieskiftintervaller, koldstarter og alt muligt.
Jørn Dalsgård kørte i sin tid med turbo på en type4 motor, med std. busstempler med 2 bar i ladetryk fordi wastegaten brændte op, 150 grader olietemp. og tændingsbanken.
Stempelringene knækkede men han satte en tid på Heidbergring som holdt i mange år.
Stempelringene knækker ved tændingsbanken fordi forbrænding slås ned forbi ringe så de faktisk flyder ligesom en ventilfjeder der ikke kan følge med.

Det vi kan købe som bliver kaldt smedede stempler, er bare et billigt stempel drejet i aluminium. Det er slet ikke samme kvalitet som de originale. Bare se de tolerancer de kører med. Helt op til 0,1mm hvor de originale kører med 0,03-0,05mm
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
asssger skrev:
men vis den skal i en bobbel vedrøre det væl stadig det her forum

mvh Asger


Nej, det mener jeg ikke det gør, det her er efter min mening et luftkølet vw forum, så hvis du har spørgsmål om bilen er du velkommen.

Men Alfa-romeo ekspertise må du søge andre steder, det siger da vist også sig selv..

Drop nu den Alfamotor og find en Mazdawankel hvis det ikke må være VW, Wanklerne er 1000 gange sjovere og mere modtagelige for turbotryk(kun roterende dele)!!

Og Mazda ekspertisen finder du nok heller ikke her ;-)

-------------------------------------------
(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=KC Lasse]Det ultimative sted vedr spørgsmål om alfa boxer motorer !

http://www.alfa-pages.co.uk/phpBB3/index.php/quote

tak for dit svar jeg vil lede videre der inde..

mvh asger
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Wankel motorer ER sjove og kan yde afsindigt mange HK desværre er der ikke efter min mening nogen i Danmark der ved nok om at skrue på sådan én ! Mazda Wankel motoren har jo det mest komplicerede tændingssystem overhovedet - rotoren er i 2 etager og der er 2 tændrør af hver sin type pr rotor ! Skal man have tunet eller ombygget (over 300 hk) sin Mazda Wankel motor skal man efter min mening til sverige eller england - HAR PR
(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg er intr.. i at få den til at yde 230 til 270 kan man gøre det uden man skal smække en turbo i...


mvh Asger
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
230-270 hk med alfa boxer NEJ kompressor / turbo - motoren vil derefter holde ca max 100.000 km
(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay tak for det ellers..! hvor mange hk kan den egentlig få uden turbo (højst)?

:D
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
220 hk max med en 16v carb motor med 4 overliggende racerkanster og med 1988 11,7 qv strømfordeler og tændingssystem....MEN der er jo altid NOS :-)
(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay tak ..!! hvad med en 1,5 8v kender du noget til den motor ..?

mvh Asger :D
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja da super driftsikker, nemt 115 - 120 hk, eneste minus er man skal spænde kilremmen varsomt da vandpumpelejet ikke tåler for meget og så at tandremmene skal skiftes for hver 30.000 km ellers en super motor der i en kitcar typist går 13-15 km/l
(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kan den ikke få mere end 120 hk..? og har du et link til den kitcar ..?

mvh asger
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
der er et billede af den selv samme motor herinde

http://vwnettet.dk/gallery/picture/14572
(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg er meget intr. i hvor mange hk man kan få ud af den. jeg vil nemlig gerne have en der kan løbe fra de der hoveder i deres mazda 323f når de sider der og spiller smarte.. hehe :D

mvh Asger
(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
men ellers et fedt forom og mange fede biler ..!


mvh asger :D
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvis vi snakker kitcar kan sådan en 1,5 alfa boxer få dig til at rulle afsted med 235 km/t,,,, på racerbanen naturligvis
(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja jeg havde tænkt mig den skulle i en roadster men skal man bare smække nogle store cabs og et nyt tændingssystem og en tun udstødning..?

ps. min motor er fra 88..

mvh asger :D
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
sådan en motor som din er født med dobbelte 36mm karbs - det er også dem der giver den den bedste 0-100

Udstødning ja men ikke for stor rør diameter prøv at holde dig til den diameter der svarer til dens org diameter

Luftfilter her er lidt af hente ig det lyder godt - KN feks eller dem farmer sælger

Racerknaster giver godt men er dyrt

tændingssystemet på din motor er OK

alternativt sælg den motor du har og køb en 1,7 16 v alfa boxer og ombyg den til 2x40 mm karbs + luftfilter + tændingsys + udstødn = 170-210 hk
(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay paser min adaptor den jeg købte af teodor_fælge på den motor ..?

mvh Asger
(permalink) asssger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
og hvad koster sådan nogle Racerknaster til min så du havde nogle til salg på et tidspunkt..?

mvh Asger:)

Reply »

You must log in to post.