Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Godkendelse til t4 motor i buggy, findes det?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Godkendelse til t4 motor i buggy, findes det?

Jeg har lige været til syn med min buggy, og den blev kaseret pga motoren, han ville have noget på skrift, hvor der står at buggyen godt måtte have en t4 motor monteret, findes der det?
Og er der nogen med ligende problemer, og hvad har i gjort for at få den synet.?


MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det findes ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lige så meget som der findes dokumentation på, at en Chevy 350ér må ligge i en Manta.
- Det skal han slet ikke bekymre sig om. Han skal kun tage stilling til om vognen er i forskriftsmæssig stand, og at den er egnet til den effektstigning der er fra 50 til XX hk.
Men nu ved jeg tilfældigvis, at der for mange år siden var nogen der tog tyren ved hornene og fik testet en kitkar (Som med lidt god vilje kan sidestilles med en buggy) hos JTI. Der blev den godkendt med en "S" motor, altså 85 hk. De papirer kan jo nok findes, med lidt meget detektivarbejde
Men grundreglen for Tüv er, at vognen skal have sin frontvægt på min 20 kg. Min. 5,5" brede fælge, samt bedre end std støddæmpere. OG selvfølgelig skivebremser foran.
(jeg går ud fra at det er et registreringssyn du har været til)

Vil han ikke acceptere det, er det nemmeste nok at finde en synsleder med "personligt kendskab" til de regler der gælder for det pågældende køretøj. (De stakkels synsfolk kan jo heller ikke vide alt)
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nå, du valgte den korte version ! GRIIN
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det er jo også noget et skrummel hvis den er med type4 blæser. Man kunne jo bygge den om til højt blæserhus
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Eg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Blot en lille sidebemærkning:

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/Vejledning_april2007.pdf

Se afsnit 7.06.001 stk. 3 påside 247, citat herfra:
"...Derudover er der for effektforøgelse over 20% yderligere krav om dokumentation
for støj (se pkt. 7.05.001 (4)) samt køretøjets egnethed for effektforøgelsen..."

Så synsmanden har gjort "det rigtige" i forhold til de regler som han skal følge...

MEN, hvis nogen finder noget på skrift, så er der citronmåner i stride strømmen til vedkommende;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer, det må du godt finde, hvis det ikke er til for meget besvær. :D

Og ja det var reg syn.

MVH Jakob
(permalink) Biffo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Trist og surt, Jakob..

Nu kan vi vel heller ikke forvente alverden af de unge synsfolk, der knap nok aner hvad en blæserkølet VW er for noget..

Noger ander er de "gamle" erfarne fra dengang synsvirksomheden var en etat med egen krone i logoet - de burde vel kunne handle lidt efter egen viden og konduite, for slet ikke at tale om sund fornuft.. istedet for bare at reducere sig til et gummistempel og godkende dokumentationer istedet for biler...



(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
DET blir nok et langvarigt projekt. Jeg ved ikke hvor bilen er idag.
- Men hvis det er et Reg.syn, og ovenstående er overholdt burde det da ikke være noget problem. Så er den da lisså "egnet" som en Super 7 er med 1800 cc og 180 hk. (!)

Det ender med at en må betale slanten, og så få en original kopi af regler fra Tüv.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer skrev:
Det ender med at en må betale slanten, og så få en original kopi af regler fra Tüv.


Mon ikke er der adskillige, der kunne være med til at deles om den slante?

Jeg er da ti'vær'ti'fæls interesseret.

Mvh
Mr-M.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Eller også kunne du bare køre til syn med en anden motor...?

-Mark
(permalink) Biffo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Eller også kunne du bare køre til syn med en anden motor...?

-Mark


Sagtens - det er ikke svært at snyde synsmanden på den måde...
men forsikringsmanden bli´r en helt anden snak, hvis du kommer ud for en ulykke :(


(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det kommer så an på syningsmanden
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Biffo - Synsmanden var en gammel mand på din alder, men han havede en ung medhjælper, som ikke havde andet at lave end at slå op i div mapper, og give den gamle ider i hovedet.

Mark - Synsmanden forslog mig at komme tilbage med en anden motor monteret, for så var alle mine problemer løst :D

Det store spøtgsmål er nu hvor mange bobler/buggyer der er synet med t4 motor, for hvis der er mange, så kan de vel ikke forlange at jeg skal komme dokumation på det?

Tror i at det vil hjælpe hvis man kunne finde andre buggyer som er synet med t4, som dokumation?
Jeg kan da ikke være den første som har monteret en t4 motor.

Frank Andersen - Hvad siger du som fagmand, kan det lade sig gøre at syne en buggy med t4 motor med 70 hk?

Jeg talte med en inde fra SMC, som fortalte mig at de ikke havde nogen form for godkendelser hvad andgår t4 motor, men han forslog at man måske kunne få en tysk godkendelse, men han viste ikke om den ville blive godtaget i danmark.

Hvis det hele går i vasken, ender det nok med at jeg har en t4 motor til salg....Hvem var det nu der forslog at t4 motor var vejen frem, tror at det var en jyde.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Chritte Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Jakob M]Det store spøtgsmål er nu hvor mange bobler/buggyer der er synet med t4 motor, for hvis der er mange, så kan de vel ikke forlange at jeg skal komme dokumation på det?

Tror i at det vil hjælpe hvis man kunne finde andre buggyer som er synet med t4, som dokumation?
Jeg kan da ikke være den første som har monteret en t4 motor.

MVH Jakob

Hvor mange af dem tror du der er synet og godkendt lovligt med dem? sikkert ikke mange... det er motorskift i forbindelse med syn og så hjem og skifte bagefter... og dem får du sgu nok ikke til at stille op......
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
:D Det var ikke lige dem jeg havde i tankerne, for det kunne jeg jo selv gøre, det ville være den næmme løsning, men jeg kan få store problemer med forsikringen hvis jeg gør det.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
NEJ hold nu op. Nu har jeg personligt synet 3 buggyer med 2,0 T4 UDEN problemer what so ever, og har kendskab til mindst 3 mere. De har kun gjort som jeg beskrev længere oppe. Og så skrevet 2,0 + Motorkode i toldpapirerne. Og så er den ikke længere.
Hvis det er så stort et problem, nu og her, er løsningen da at betale den færgebillet og komme herover og få den synet hos en synsleder med tilstrækkelig baggrundsviden. Og jeg nævner ingen navne.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak farmer, men mit problem nu er at der står den skal til omsyn, og der skal fremvises dokumation på t4 motoren, det skal 'din' synsmand vel også se hvis han skal følge reglerne.
Eller er det ikke tilfælledet?

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det var ikke lige dem jeg havde i tankerne, for det kunne jeg jo selv gøre, det ville være den næmme løsning, men jeg kan få store problemer med forsikringen hvis jeg gør det.

Selv om den er "smuttet" gennen syn, med en T4 motor hænger du stadig med problemet ang. forsikring og ikke synsmanden / synshallen.
Forh. "Forsikringsmand"
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er ikke noget problem, for forsikringen er tegnet til en buggy med en t4 2,0 motor

Så er det jo ikke mit problem når de selv er kommet med et tilbud.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Chritte Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer skrev:
NEJ hold nu op. Nu har jeg personligt synet 3 buggyer med 2,0 T4 UDEN problemer what so ever, og har kendskab til mindst 3 mere. De har kun gjort som jeg beskrev længere oppe. Og så skrevet 2,0 + Motorkode i toldpapirerne. Og så er den ikke længere.
Hvis det er så stort et problem, nu og her, er løsningen da at betale den færgebillet og komme herover og få den synet hos en synsleder med tilstrækkelig baggrundsviden. Og jeg nævner ingen navne.
T


så enkelt er det bare desværre ikke torben... men den lader vi bare ligge til en anden go gang...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Jakob M]Tak farmer, men mit problem nu er at der står den skal til omsyn, og der skal fremvises dokumation på t4 motoren, det skal 'din' synsmand vel også se hvis han skal følge reglerne.
Eller er det ikke tilfælledet?

MVH Jakob
Jamen han følger da reglerne. Han bruger bare sin viden om tilladelige/lovlige ændringer på det pågældende køretøj.

Mht. forsikringen er der heller ingen problemer når det står i toldsynspapirene. så bliver det jo skrevet , og så kommer det jo osse til at stå i forsikringspolicen. Så er den ikke længere.
Man behøver jo ikke gøre det mere kompliceret end det er. Det er der nok andre der forsøger på.
T

(permalink) Chritte Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten.

Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være T
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Chritte skrev:
sikkerhedsmæssigt forsvarlig.


:D :D

Det er et plastik badekar, jeg har ikke engang lyst til at køre galt med en 34hk motor.

Takker for alle jeres svar.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Chritte skrev:
Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten.

Ja, og det er baseret udfra en original vogn med std dit og dat. jænvfør hvad jeg skrev tidligere kan den pågældende synsleder/inspektør bruge sin viden om/fra feks merblatt 25 (Jeg ku ikke huske hvad nr. den havde. Men der er osse andre der omhandler dette)til at inspicere/godkende/kassere køretøjet udfra. Og i den står der hvilke ændringer der SKAL foretages for at det kan godkendes. Det har jeg osse nævnt.

Godkendelser fra fabrikanten er megasvære at få. Det er næsten kun Volvo der har lavet sådan noget.
Hvad angår afgiften. Det kommer jo af sig selv når det et registrerings/toldsyn.

Og mht ulykker, God forbid, er der jo osse en grund til at jeg, og andre ævler løs om at der skal være en styrtbøjle i køretøjet, der rent faktisk har en virkning, og ikke bare er noget ligegyldigt "pynt", skulle uheldet være ude.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply »

You must log in to post.