Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nyt legetøj - nedgroet bus

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
På utallige opfordringer fra min bedre halvdel, har jeg købt en splitbus. Jeg er ikke sikker på om den nogensinde kommer ud at rulle igen, da den er ret medtaget af rust, men det skal jo prøves. Desuden er det rart at vide at der findes et vw liv efter speedsteren bliver færdig om et par mdr.

Bussen har jeg fundet i en værkstedsbaggård i Sverige, den har været brugt som vw reservedelslager de sidste 25 år, så den er stoppet op med forskellige type 1-4 dele, som ellers ser ok ud. Disse indgik desværre ikke i handlen, men er stadig til salg.
Jeg har desværre ikke fået bussen hjem endnu, men regner med at hente den om 3-4 uger, så jeg håber fyren jeg har købt den af holder sit ord.

Hvad er prisen på sådan en bus herhjemme, hvis jeg skulle fortryde et så stort projekt.

Fandt desuden en type 1 fra 58 til 2500 kr, men jeg han desværre kun have en bil med hjem af gangen, så den kommer nok ikke lige til DK.
Billede018.jpg
Billede017.jpg
Billede016.jpg
Billede014.jpg
Billede011.jpg

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det kalder jeg sq en mand der vil frem i livet,hvis du ridder det projekt hjem (laver den)giver jeg en ramme Wiibroe Flagbajer ,pilsner af fineste kvalitet(du har nok aldrig gættet det er min "Hof øl")

West

Det bliver et projekt jeg med glæde vil følge
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
der skal plade dele i for alt for mange penge - og timer i for alt for mange penge - til at jeg tror det kan betale sig - det er jo bare en helt alm spitbus - var den speciel kunne det være sjovt at redde den - men da det er en alm standart vil jeg tro den er en alt for stor mundfuld at gå igang med.

den bliver meget dyr inden den er færdig den der- der skal jo gummi, afgift , maling og slid dele i den også ..

som jeg plejer at skrive - det er alt for dyrt at købe billigt ..


men du kan da altid tage op og hugge den op - og husk at tage skaringsdelene med hjem..

men det er jo kun en visuel vudering - dem kan man ikke rigtig bruge til noget , den kan jo være i bedre stand end billederne viser , men også i dårligerer stand ,,

men min erfaring siger mig at der intet er tilbage i bunden der kan bruges til noget som helt når den er rådden så langt op som den ser ud til at være...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, ja så slemt kan det ikke være. lidt plasic padding og lidt spaymailing, så er den på vejen igen.
Og til de lidt større huller, håber jeg der er nogen der lige kan låne mig et svejseværk hen over weekenden.


-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
der er ca 30 meter vanger i sådan en bus - 8 meter yder og inder paneler - og ca 4 kvm bund - også alt det andet - skal det skiftes det hele - så er det slemt - gustav svejsede i 5 år i sin - så kan du gøre det på en weekend er du sej ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sobygaard skrev:
Ja, ja så slemt kan det ikke være.


Det er den rigtige indstilling - man kan trods alt få stort set alt til dem.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
der skal plade dele i for alt for mange penge - og timer i for alt for mange penge - til at jeg tror det kan betale sig - det er jo bare en helt alm spitbus - var den speciel kunne det være sjovt at redde den - men da det er en alm standart vil jeg tro den er en alt for stor mundfuld at gå igang med.

den bliver meget dyr inden den er færdig den der- der skal jo gummi, afgift , maling og slid dele i den også ..

som jeg plejer at skrive - det er alt for dyrt at købe billigt ..


men du kan da altid tage op og hugge den op - og husk at tage skaringsdelene med hjem..

men det er jo kun en visuel vudering - dem kan man ikke rigtig bruge til noget , den kan jo være i bedre stand end billederne viser , men også i dårligerer stand ,,

men min erfaring siger mig at der intet er tilbage i bunden der kan bruges til noget som helt når den er rådden så langt op som den ser ud til at være...


Skal vi ikke prøve og sige det som det er,det kan vel slet ikke betale sig og rode med noget som skal ret meget mere end rengøres,hvis man gør det op i timer og bare selvkost(jeg er selv et glimmerende eksempel i mit projekt)men på den anden side så er det vel ofte drømmerene`s skyld vi vil ha gamle biler om 10/15 år,du har jo nok selv været med da selv en Oval ikke var noget man gad bruge ret meget tid på,og rådne splitbusser var der nok af,nu er selv EarlyBay jo halvdyre.

jeg håber da der stadig er nogen der gider lægge alt fritid i et halvt år eller mere og putte sin hele børneopsparing i noget som os ander har dømt som håbløst for længst,så bare på med vanten derude Projekterne og drømmerne længe leve(håber sq bare jeg selv bliver færdig)

West
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg havde da regnet med at jeg skulle bruge lørdag morgen på lige at lære at svejse. At det tager 4 år at blive pladesmed forstår jeg simpelhen ikke, det ser da meget let ud :-()

Men hvad gør man ikke når man drømmer om et busprojekt og er for nærrig til at betale 50.000 for en bus der ikke er rust i.
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ok, jeg går ikke lige igang får Speedsteren er færdig
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
bruger 50000 kr på plade dele , svejse arbejde - gummi og sliddele - også mangler man stadig maling ,interiør, motor , sænket undervogn og gejler stumper..

det er ikke kun fordi folk de tjener kassen i fortjeneste , at splitbusser er dyre...

men ok mod på - go indstilling - jeg skal ikke tage modet fra dig ...

men jo mere man ved hvad man går ind til - jo større er chancen for at man gennemfører - derfor

og til west - en alm standart er sgu ikke så sjælden , der er masser af dem - så skal man vælge at gøre et stort arbejde burde man i det midste ofre det på noget der var mangel på.... arbejdet er jo det samme
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En bus til 40.000 kr skal jo også sænkes, have nyt gummi og males. Så mon ikke der er lidt til overs til rustarbejde.

Skal jeg overveje at slagte den ?
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Matthias Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Få den tilbage på vejene - jo flere jo bedre!
Ingen af folks projekter kan sjældent betale sig økonomisk alligevel.

Jo flere gamle biler der kan reddes jo bedre - i mine øjne i hvertfald.
-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er vel også en personlig sejr og respekt fra anden side at Ridde et Projekt i land som alle andre har dømte ude,syns tit der mangler lidt vildskab og stædighed,Giver Mattias ret,der skal også være gamle biler til Børbebørnene

West
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sobygaard skrev:
En bus til 40.000 kr skal jo også sænkes, have nyt gummi og males. Så mon ikke der er lidt til overs til rustarbejde.

Skal jeg overveje at slagte den ?


nej du skal ikke slagte den før du ved noget mere om hvad den kræver for at blive go igen - tag den nu bare hjem - også tag den derfra ...

husk at få papirene med ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Efter billederne ser den for god ud til at slagte.. Desuden er 11 vindues (kombi) bussen den absolut bedste at lave campingbus af, og DET er najs!

Fedt at der kommer flere busser hertil, uanset stand.. klø på!!
-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det er jo ikke for at jeg skal opfordre til at alle bare slagter deres biler i stedet for at få dem lavet..

men her er et eksempel...

1.

et rustfri stk bus på dk plader kørt 180000 km - har fået skiftet det halve schoufields pladedels katalog - fået nye uorg slid dele som bremser , motor styrtøj mm - har fået nyt uorg gummi over det hele - og har evt en brugbar campingindretning eller lign - lakken er brugbar med lidt småt opkog hist og pist men har været reppet uheldigt flere steder - sån en bus koster fra 50 >> 150000 kr alt efter stand og model og tilbehør

2.

et rustfri stk bus på dk plader kørt 1800000 km - import fra calif eller sydtyskland - har ingen rust og har aldrig haft det - har org slid dele der fungerer , noget eller det meste org gummi er der og er brugbart - har evt en brugbar campingindretning eller lign - lakken er brugbar med lidt småt opkog hist og pist men har været reppet uheldigt flere steder - sån en bus koster fra 50 >> 150000 kr kr alt efter stand og model og tilbehør

hvilken bus tror du jeg ville vælge af de to..

og hvilken en af de to ville bedst kunne betale sig at ofre det sidste på før den er helt perfekt ??? lak motor og undervogn mm

og sidst men ikke mindst - hvilken en af de to vil holde længst med samme mængde vedlighold og kørsel...


-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jpwest skrev:
Er vel også en personlig sejr og respekt fra anden side at Ridde et Projekt i land som alle andre har dømte ude,syns tit der mangler lidt vildskab og stædighed,Giver Mattias ret,der skal også være gamle biler til Børbebørnene

West


He he... Når jeg engang får børnebørn er det da Golf 5 R32 og Porsche GT3'ere de ligger og tøffer rundt i på veteranplader!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tænkte vores bedste forældre også sån da de havde denneher - hvor mange af os i dag gider cruise rundt i en bil fra år 1900 ??? hehe

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er for sejt at du gider!!! og hvis de her gutter kan så kan du vel også:-)
http://kustomcoachwerks.com/gallery/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=50842
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Måske er det bedre at slagte den, og bruge pengene til at komme godt fra start med en bus uden så meget rust
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sobygaard skrev:
Måske er det bedre at slagte den, og bruge pengene til at komme godt fra start med en bus uden så meget rust


Hej,inden du går igang med den store vinkelsliber, hva koster bussen evt.som renoveringsobjekt ? hvis man nu syntes det er hyleskægt at svejse :-) !!

mvh. Henrik.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sobygaard skrev:
Måske er det bedre at slagte den, og bruge pengene til at komme godt fra start med en bus uden så meget rust


kommer der penge ud af at slagte den?

Jeg ville satse på at få den hjem, renset af så man kan se hvor dårlig den er. Viser det sig så at den er dårlig ville jeg udbyde den til salg hel eller gemme den indtil jeg viste præcis hvilke dele der skæres skal skæres af for at lave bus nummer to.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Morten P Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Dyb dyb respekt..

jeg har taget hatten af på forhånd
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Noget af en udfordring..men de er set værre !

Den er da lidt sjælden, ser ud til kun at have klapdøre i venstre side, sikkert venstre styret.
En helt almindelig "dansk" kombi eller standard ville være venstre styret og have klapdøre i højre side.

Anyway er alle splitbusser værd at redde..så mange er der heller ikke tilbage.

Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den er ikke højrestyret, men der er en del af busserne i sverige der har klapdørre i venstre side. Set ud fra førens synspunkt er det vel også mere praktisk

Hvilket år var det Sverige skiftede til at køre i højre side ?.
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com

Reply »

You must log in to post.