Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  En god start bil?

Tags:
No tags yet.

(permalink) RAndersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har planer om at når jeg er færdig på grund foløb vil jeg igang med en VW Käfer/Bobbel/Bug, og kigger lidt rundt omkring..

Men hvilken model er god at starte med, hvilken stand skal den være.

Kender i evt. nogle gode reservedels side, forhandlere..

Og hvis i har en stående, så send da også lige en mail.

M.V.H. Rasmus Andersen

meistr@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HamDerAndersen skrev:

Kender i evt. nogle gode reservedels side, forhandlere..


ja du kan starte med vores sponsorere her på sitet ude til venstre for de her ord..

det er afgørende hvor meget du har råd til , for at gi dig et godt råd mht til hvad der er bedst at købe.

men en buggy er god som begynderbil - den er super simpel at lave , og hurtig.

når du så bliver lidt dygtigerer kan du altid købe en rigtig vw

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) RAndersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
HamDerAndersen skrev:

Kender i evt. nogle gode reservedels side, forhandlere..


ja du kan starte med vores sponsorere her på sitet ude til venstre for de her ord..

det er afgørende hvor meget du har råd til , for at gi dig et godt råd mht til hvad der er bedst at købe.

men en buggy er god som begynderbil - den er super simpel at lave , og hurtig.

når du så bliver lidt dygtigerer kan du altid købe en rigtig vw



Jo, en buggy, ja kan godt se det.. Men det er vel næsten kun karossen der er anderledes på en buggy.

Satser også på hjælp fra min far og mine onkler, når jeg har brug for det.
2 af mine onkler er bil mekaniker, en anden har kørt rally og lavet rally bil selv, min bedstefar , har sammen med en af mine mekaniker onkler totalt renoveret en Porche 356.

Så håber jeg kan få lidt hjælp der.

Jo ved ikke hvorn mit budget kommer til at være når jeg komme i lære som flymekaniker.

Jeg har været inde og kigge på sponsorenes sites, og de ser fine ud.

Start bilen, tror jeg at jeg vil give 5-8000kr for, engang når jeg har fået de penge.
(permalink) RAndersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har lige nogle spørgsmål:

Hvilket modeller har fjederben foran?

Er der 6volts systemer i alle bilerne?
-Hvis ja, hvor nemt er det at lave det til 12 volts system

Kan jeg bygge en stor nav, og på en model med lille nav?

Kan karossen tages af alle årgange og modeller?
(permalink) ploug Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HamDerAndersen skrev:

Hvilket modeller har fjederben foran?

1302 og 1303
HamDerAndersen skrev:

Er der 6volts systemer i alle bilerne?
-Hvis ja, hvor nemt er det at lave det til 12 volts system

nej - fra årgang 1968 kommer 12V
HamDerAndersen skrev:

Kan jeg bygge en stor nav, og på en model med lille nav?

ikke forstået
HamDerAndersen skrev:

Kan karossen tages af alle årgange og modeller?

ja
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HamDerAndersen skrev:
Kan jeg bygge en stor nav, og på en model med lille nav?


Mener du boltcirklen på hjulene?
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SorenJ skrev:
HamDerAndersen skrev:
Kan jeg bygge en stor nav, og på en model med lille nav?


Mener du boltcirklen på hjulene?


Ja..

Såen så der kan komme normal fælge på..

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
5-8000,- ?
Så tror jeg du skal starte med at interessere dig en del for rustarbejde.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) RAndersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, det er jeg helt klar over..

Men nogle gange, er rusten rimlig dyr vil jeg nu mene.

Der er grænser..

Men jo jeg ved godt der er en del rust at lave.. Bare rolig..
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]5-8000,- ?
Så tror jeg du skal starte med at interessere dig en del for rustarbejde.

Mvh John

Så slemt er det da heller ikke. for 6 måneder siden solgte jeg en tæt på rustfri oval for 9000. Den var ikke komplet, men langt det meste rust var lavet.

Ofte er der da også rimeligt finde biler til billige penge i sverige, men selvfølgelig skal man da nok forvente en smule arbejde med en svejser.


-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Skulle jeg igang med et bilprojekt ville jeg vælge den bil jeg ville have. Altså, hvis jeg ville have en type 1 køber jeg ikke en buggy, for det vil alrig være den bil jeg egentligt hellere ville have.

Da jeg købte min første vw ville jeg have en bus. Jeg endte med at købe en oval, men da det ikke var en bus endte jeg også med at købe en bus inden den anden var blevet færdig.

Det jeg virkeligt prøver at sige er at man skal købe efter interessen under hensygtagen til sine evner. Køber man en bil der kræver mere end man regner med (det vil sige stort set alle gamle biler) vil det altid være lysten til den bil der driver det fremad og ikke om nogen i et forum siger den er nem og hutig at lave.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis jeg må komme med et råd, synes jeg du først og fremmest skal finde ud af præcist hvad du vil have. Split, ovaler, bus, 1302/03, buggy, kitcar osv osv. Når du har fundet ud af det skal du nok regne med at give noget mere end de 5-8000. Du kan sagtens finde en bil til de penge, men så skal du også arbejde tilsvarende meget. Gå et trin højere op og giv måske 20-30.000. Så kan du også finde en bil som allerede er på plader, men som måske trænger til en kærlig hånd. Det er fedt at sætte sin egen bil istand, men jeg ved af erfaring at når man sidder på sjette måned og roder med rustarbejde, så er det bare ikke sjov mere og man bliver sgu træt af det.
Du skal også gøre op med dig selv om det er en bil der skal bruges kun om sommeren eller om det skal være en helårsbil. En boble er nemlig IKKE den optimale vinterbil. Det tror jeg de fleste herinde vil give mig ret i.

Så det jeg i bund og grund råder dig til er at købe en bil som allerede er på plader og indregistreret. Når du ikke har haft en boble før skal du jo også lige finde ud af om det overhovedet er noget for dig. Det er jo en ret speciel bil. Så kan du også efterhånden finde ud af hvilken stilart der passer dig bedst.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nemlig Søholmen

en god start bil er en man ikke går kold i
en god startbil er et kørende projekt

derfor foreslog jeg en buggy fordi den er hurtig og simpel at lave
men er det en bobbel man vil ha skal man selvfølgelig købe det
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Søholmen]Hvis jeg må komme med et råd, synes jeg du først og fremmest skal finde ud af præcist hvad du vil have. Split, ovaler, bus, 1302/03, buggy, kitcar osv osv. Når du har fundet ud af det skal du nok regne med at give noget mere end de 5-8000. Du kan sagtens finde en bil til de penge, men så skal du også arbejde tilsvarende meget. Gå et trin højere op og giv måske 20-30.000. Så kan du også finde en bil som allerede er på plader, men som måske trænger til en kærlig hånd. Det er fedt at sætte sin egen bil istand, men jeg ved af erfaring at når man sidder på sjette måned og roder med rustarbejde, så er det bare ikke sjov mere og man bliver sgu træt af det.
Så det jeg i bund og grund råder dig til er at købe en bil som allerede er på plader og indregistreret. Når du ikke har haft en boble før skal du jo også lige finde ud af om det overhovedet er noget for dig. Det er jo en ret speciel bil. Så kan du også efterhånden finde ud af hvilken stilart der passer dig bedst.

Ja det er også min mening - når man er helt ung og skal have sin første bil så blir man træt af det hvis man det første lange stykke tid ikke kan komme ud og kører i den.

Mvh John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) RAndersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Søren, Søholmen og John, jeg er blevet lidt klarer på det som i har skrevet.

Jeg kan godt se det med rust arbejdet, tror nu også man ville gå træt i det, men jeg kigger lidt på nettet endnu, det kan være at der lige pludselig kommer en billig en med lidt rust.

Spørgsmål igen:

Hvor meget koster det cirka at importere en Bug, som kører på de Svenske- eller Tyske veje?
---------------------

Det eneste jeg såen går efter lige nu er bare at der skal være fjederben foran, skal kigge lidt mere for at finde gode ting.

---------------------

Jeg har fundet en på bilgalleri:
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=323457

Den ser ud til at væ forholdsvis fin at gå igang med, men jeg skal lige vide lidt mere, om forskellige ting, før jeg vil købe en.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En god begynderbil: http://www.martins-kaeferparadies.de/

Bare lad være med at købe en uden tag, så har du bil i 20 år hvis du rustbeskytter.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HamDerAndersen skrev:

---------------------

Det eneste jeg såen går efter lige nu er bare at der skal være fjederben foran,

--------


Hvorfor egentlig det?

De kører altså ikke væsentlig bedre end dem med forbro, og hvis du vil have stor boltcirkel, synes jeg da du skal købe en der har det fra starten, det andet ser bare fjollet ud efter min mening..

-------------------------------------------
(permalink) RAndersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay.

Spørsmål:

Hvilket modeller har afstiver på bagtøjet, så den ikke havner opp bag passager sædet?
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HamDerAndersen skrev:
Okay.

Spørsmål:

Hvilket modeller har afstiver på bagtøjet, så den ikke havner opp bag passager sædet?


Jeg er ikke helt med.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sidder du bare og finder på spørgsmål eller har du lige set en Herbie-film ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HamDerAndersen skrev:
Okay.

Spørsmål:

Hvilket modeller har afstiver på bagtøjet, så den ikke havner opp bag passager sædet?


Allesammen, har aldrig i 20 år hørt om bagvogne der knækkede sammen..

'68 1500 modeller og visse andre har en slags krængningsstabillisator bagi, men den har vist ikke den store effekt..

Til alle svingaksel bobler kan man købe en "camber Compensator", der stiver bagvognen noget op.. Man kan iøvrigt købe sig fattig i alle mulige opgraderinger til undervognen til alle årgange, der findes en million produkter hvoraf nogen faktisk fungerer..
Seek and you will find..


-------------------------------------------
(permalink) RAndersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay, hvoraf noget faktisk fungere :D hehe

Jo jo, det vil sige der ikke er noget problem der.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er så ikke en krængningsstabilisator.
Det er en kompensationsfjeder.
Den skal kompensere for en tyndere hovedfjeder på de modeller. En hækmotorbil bliver nemlig mere retningsstabil af at køre med en svagere bagfjeder. Så kan den jo bare ikke bære så meget. Derfor en kompensationsfjeder der kommer i brug når bilen lige har sat sig et par cm.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) RAndersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay.

Kigger lidt efter det, er der evt. nogen der har et link, til en shop der sælger dem, til de forskellie årgange.
(permalink) RAndersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay.

Kigger lidt efter det, er der evt. nogen der har et link, til en shop der sælger dem, til de forskellie årgange.

Reply »

You must log in to post.