Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor problemer hjælp

Tags:
No tags yet.

(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kan ikke få den til at gå ordenligt dvs at når den kommer ned under 1500rpm ca har ingem omdrejnings tæller går motoren bare ud har følgende setup 1500 blok og 1500 enkelt toppe og (1600 cylinder kit nyt) scat c25 knast og har std 1500 karburator (har også prøvet med 1303 karburator) nogle forslag
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har den kørt som den er før eller er det en nysamlet motor ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
den har kørt men uden den knast
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så er det nok din vende højde geomatri den er gal med - men det har jeg ikke forstand på - så der må en anden hjælpe dig.

eller har du samlet noget forkert uden på blokken

vist den ellers drejer pænt rundt uden at føles træg/stram
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja den køre let og fint rundt den køre som den skal så snart den kommer op og få noget at leve af
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kan den gå normalt over 1500 omdrejninger?

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sæt tomgang til 1500 rpm og kør videre :-)
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja når speederen er ca 1/3 nede så går den fint og når man så slipper den så går den bare død
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Juster ventiler,karburator og tænding igen.
Og tjek for utætheder ved indsugningsmanifolden
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
he he har oss tænkt på den men det lyder bare så dumt når man holder for rødt men det kan jeg da oss prøve på at vende mig af med :-)
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har gjordt det 5-10 gange i dag
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nu skal jeg ikke være klog - men min 1500 drillede også mig helt vildt - det var indsugningsmanifoldet der var revnet på bagsiden - den kunne dog godt gå i tomgang - bare ikke ret godt - jeg undersøgte det med dieselstart.
også havde jeg to sæt nye tændrør hvor af et var defekt pr sæt.

men har du prøvet med flere forskellige karberatorer med samme symptom ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja jeg har prøvet med enstd 1303 mener den hedder 31 pic4 og en 1500 den hedder 30 pic2 og den kan holde sig igang ved lidt laver omd med 1500 karburatoren
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
thomas_dk skrev:
ja jeg har prøvet med enstd 1303 mener den hedder 31 pic4 og en 1500 den hedder 30 pic2 og den kan holde sig igang ved lidt laver omd med 1500 karburatoren


på den anden side - har du ikke pillet i den siden bilen kørte sidst burde den jo virke igen - medmindre der er en utæthed et sted efter du har samlet det hele igen.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja men har oss lidt mistanke til at den ikk får helt nok at leve af ned de enkelt portet toppe sammen med den knast(scat c25) eller hvad mener i?
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er temlig sikker på fejlen er en utæthed.
Har du prøvet med dieselstart?

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
thomas_dk skrev:
ja men har oss lidt mistanke til at den ikk får helt nok at leve af ned de enkelt portet toppe sammen med den knast(scat c25) eller hvad mener i?



jeg forstår ikke hvad du vil med den knast i den lille motor - om det overhovedet kan køre ved jeg intet om...

og var det en ny knast og har du kørt den ordentligt til ?
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Scat c25 er fin til en 1600 motor men det kræver nok to kaburatorer for at blive helt godt.
Jeg tror ikke det har noget med den at gøre.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja det er en helt ny knast nej har ikke kørt den til skal jo lige have den til at køre først
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tror du det ville hjælpe at få fat i nogle dobbelt portet toppe?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
thomas_dk skrev:
ja det er en helt ny knast nej har ikke kørt den til skal jo lige have den til at køre først


efter hvad de andre skriver skal den jo ha fuld øre i 5 - 10 minutter , for at blive kørt rigtig til - men jeg er ikke nogen motor guru - jeg formidler bare hvad de andre skriver

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay det må jeg jeg da lige prøve og se om det kunne hjælpe på problemerne
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvor langt har du kørt med den nu da ?

man skal efter hvad de siger jo gøre det som det første

når det er en helt ny knast
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
den har heller ikke kørt mere end max 20-30 min hjemme i værkstedet mens jeg har prøvet at få den til at gå ordnligt
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
knasten skal køres varm fra starten for at hærde ordentligt - også selvom den ikke går ordentligt i tomgang - også skal man skifte olie inde man kører afsted i den igen - det er sån jeg forstår at de anbefaler det - så det ser ud til at du har gjort noget galt - men det er ikke sikkert det er derfor den ikke går ordentligt...

hærder knasten ikke rigtigt første gang bliver den vel bare hurtigerer slidt - men nok ikke på 20 -30 minutter
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply »

You must log in to post.