Hej.
Jeg har altså fået et problem med min nye 2110ccm.
Jeg har samlet buggyen efter den blev lakket og har samtidig monteret den nye 2110ér. Jeg har dog fået det problem at jeg har svært ved at tørne motoren.
Med den gamle 1914 med 1:8 i CR kunne starteren godt tørne motoren. Efter jeg har samlet bilen og med den nye motor kan den dog ikke køre motoren rundt. Den nye er 2110ccm og med 9.5 i CR.
Idet jeg forsøger at starte bilen drejer motoren til jeg kan høre stemplet nærmer sig top. Lige inden starter den og så sluger den ALT strøm på hele bilen... Starteren brummer bare og alle instrumenter/lys/radio osv går ud til jeg stopper med at køre startmotoren.
Er det et elektrisk problem jeg har eller er det min startmotor der er for lille til at starte den nye motor og dermed sluger alle amperene når den forsøger?
Det skal lige siges at selv med en 150 amp booster fra 230V kan jeg ikke starte så jeg ved ikk lige hvor fejlen skal ligge elteknisk...
Hvis jeg "pumper" starteren et par gange kan jeg lige tvinge den over stemplets toppunkt og så starter bilen med det samme og kører uden problemer! Så er batteriet dog afladet rimeligt kraftigt og det burde heller ikke være nødvendigt... Vil gerne bare kunne starte under alle forhold...
Hvad gør i andre når i har motorer med flere ccm og hojere CR? Synes en GeneBerg til 3000,- er lige i overkanten for at kunne starte...
Kan man evt få flere vindinger viklet på motoren så den får større trækkraft?
Håber der er nogen der kan være mig behjælpelig.
På forhånd tak.
Jacob.
Jeg har altså fået et problem med min nye 2110ccm.
Jeg har samlet buggyen efter den blev lakket og har samtidig monteret den nye 2110ér. Jeg har dog fået det problem at jeg har svært ved at tørne motoren.
Med den gamle 1914 med 1:8 i CR kunne starteren godt tørne motoren. Efter jeg har samlet bilen og med den nye motor kan den dog ikke køre motoren rundt. Den nye er 2110ccm og med 9.5 i CR.
Idet jeg forsøger at starte bilen drejer motoren til jeg kan høre stemplet nærmer sig top. Lige inden starter den og så sluger den ALT strøm på hele bilen... Starteren brummer bare og alle instrumenter/lys/radio osv går ud til jeg stopper med at køre startmotoren.
Er det et elektrisk problem jeg har eller er det min startmotor der er for lille til at starte den nye motor og dermed sluger alle amperene når den forsøger?
Det skal lige siges at selv med en 150 amp booster fra 230V kan jeg ikke starte så jeg ved ikk lige hvor fejlen skal ligge elteknisk...
Hvis jeg "pumper" starteren et par gange kan jeg lige tvinge den over stemplets toppunkt og så starter bilen med det samme og kører uden problemer! Så er batteriet dog afladet rimeligt kraftigt og det burde heller ikke være nødvendigt... Vil gerne bare kunne starte under alle forhold...
Hvad gør i andre når i har motorer med flere ccm og hojere CR? Synes en GeneBerg til 3000,- er lige i overkanten for at kunne starte...
Kan man evt få flere vindinger viklet på motoren så den får større trækkraft?
Håber der er nogen der kan være mig behjælpelig.
På forhånd tak.
Jacob.