T265 1962...:)
Hej med jer alle
Eftersom der jo nærmest er gået inflation i at hive VW hjem fra udlandet....ja så bliver man jo nærmest presset ud i det.....:)
Jeg havde længe kigget efter denne T265 på Samba. Den stod i sydamerika/Uraguai, og er handlet i al tillid på distancen. Det er kæmpe chance at tage, men det kan lade sig gøre... Standen skuffer altid lidt virkeligheden i forholdt til billeder på en mail. Men denne sælger var absolut reel og proffessionel.! Og efter at have sendt mig ca. 250 billeder af alle kroge og kanter så tog jeg chancen....
Den ankom i august....den var kørende....så vi fik lige et par ture i den inden efteråret....
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Hvordan i alverden er det lykkedes dig at få den på sorte danske nummerplader???
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
Hold da helt K.. hvor er den fed. Tillykke med den.
-------------------------------------------
Michael
Bussen skal dog have lidt rustarbejde her til vinter......
Bunden er skiftet på et tidspunkt, men gjort med VW stumper. Den skal dog rettes lidt i hjørnerne og foran rumdeleren. Alle trekant vangerne skal skiftes og også de tværgående vanger. Enter er de rustne eller kørt i stykker...Batteripladen i hjørnet skal også skiftes og til næste vinter skal panelerne rettes.....Men til denne vinter er det bunden der skal svejses og males op....og ny forbedret undervogn og drivenhed........så er der en chance for at den kører igen til næste sæson...:)
Men nu er den flået og klar til sandblæsning....
J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Nummerpladen var venligst lånt til lejligheden......skulle lige se om den sorte ville "klæde den"....;)
Man kan ikke få disse plader.... endnu...har hørt at disse plader også ville blive udbudt fra CRM til næste år vist nok....er ikke sikker, men det er der sikkert andre herinde der ved......med en årgang 62 står den jo til et hvidt stor selvlysende skilt....:(
J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Hvad er det for en fin flyver du har hængende i loftet???
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
Hej Jesper du kan i 2011 få opfyldt dine våde drømme om sorte plader til den. Men de er jo ikke helt identiske med de originale, men det kan de fleste alm mennesker ikke se forskel på. Men de skal bestilles via crm og koster vist 2480kr. Men den er fin, tillykke med den, det vil du ikke fortryde. Det er skønt at køre split bus.
VWenligst Split
[quote=Split 261 ]Hej Jesper du kan i 2011 få opfyldt dine våde drømme om sorte plader til den. Men de er jo ikke helt identiske med de originale, men det kan de fleste alm mennesker ikke se forskel på. Men de skal bestilles via crm og koster vist 2480kr. Men den er fin, tillykke med den, det vil du ikke fortryde. Det er skønt at køre split bus.
VWenligst Split
Op til hvilken årgang kommer det til at gælde??
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
alle dem der ville have kørt med sort plade på, hvis de havde været i dk, dengang ..og dem der har haft det.
Og det var vidst 1/4 1976 de gik over til de hvide, så biler indreg. før denne dato.
Det kommer til at gælde fra 2011 hvilket jo giver et problem hvis man gerne vi have dem der engang tilhørte bilen egnsplader mm ..idet "vi" starter forfra med nummerpladerne snart idet enden er nået..
Man kan så købe sig til dem selvfølgelig men skal være ude nu hvis man har ønske om nummerplader i beg af alfabetet. Så anskaffer du dig en hvid ønskenummerplade med pålydende nummer..
Håber det var svar nok ??
Vibeke
Og lige for at orientere uvidende, så er det i dag muligt at "få" nye sorte nr.plader, hvis bilen er indregistreret første gang før den 1. april 1958...
Mvh. Kåre
APOCALYPSE skrev:
[quote=Split 261 ]Hej Jesper du kan i 2011 få opfyldt dine våde drømme om sorte plader til den. Men de er jo ikke helt identiske med de originale, men det kan de fleste alm mennesker ikke se forskel på. Men de skal bestilles via crm og koster vist 2480kr. Men den er fin, tillykke med den, det vil du ikke fortryde. Det er skønt at køre split bus.
VWenligst Split
Op til hvilken årgang kommer det til at gælde??
Dette kommer til at gælde fra 1/4-58 og op til 1/4-76 hvor de sorte plader udgik. Det vil først være muligt i 2011 da de sidste fra 76 da bliver 35 år som kræves for at være veteran biler. Dette vil gælde alle biler og motorcykler, også importerede som altså ikke har kørt med sorte plader. De må dog nøjes med et nummer i rækken som det er nu med de hvide. Hvis man kan dokumentere den dansk fødtes 1. reg nummer er det muligt at få dette igen, hvis det ikke allerede er i brug.
VWenligst Split
[quote=Split 261 ]
APOCALYPSE skrev:
[quote=Split 261 ]Hej Jesper du kan i 2011 få opfyldt dine våde drømme om sorte plader til den. Men de er jo ikke helt identiske med de originale, men det kan de fleste alm mennesker ikke se forskel på. Men de skal bestilles via crm og koster vist 2480kr. Men den er fin, tillykke med den, det vil du ikke fortryde. Det er skønt at køre split bus.
VWenligst Split
Op til hvilken årgang kommer det til at gælde??
Dette kommer til at gælde fra 1/4-58 og op til 1/4-76 hvor de sorte plader udgik. Det vil først være muligt i 2011 da de sidste fra 76 da bliver 35 år som kræves for at være veteran biler. Dette vil gælde alle biler og motorcykler, også importerede som altså ikke har kørt med sorte plader. De må dog nøjes med et nummer i rækken som det er nu med de hvide. Hvis man kan dokumentere den dansk fødtes 1. reg nummer er det muligt at få dette igen, hvis det ikke allerede er i brug.
VWenligst Split
Super god info! Tak for det... :) Og så er det jo generelt godt nyt for rigtig mange!
Og undskyld jeg lige låner tråden til dette..., men ved du hvordan jeg kan gå tilbage og se første tildelte reg. nummer? Står det i et register et sted?
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
selvfølgelig helt ok...:)
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Ja det er godt nyt, men hvis det skal være rigtig sjovt skal de naturligvis være de originale gamle.
Men for at få de korrekte historiske nummerplader, kræver det lidt(Noget) arbejde, jeg fik dog oplyst forleden om at crm har været behjælpelig til at finde det originale reg nummer (En gang). Normalt må de ikke oplyse om tidligere ejere eller forhold men om de må/vil gøre det med andre ved jeg ikke. Da det jo kun er reg nummeret de skal finde. Men de kan gå tilbage i registrene og se ud fra stelnummeret hvilket reg. nummer den havde. Ellers kan nogle forsikringsselskaber være behjælpelige med disse oplysninger, men det kræver at man ved hvor den har været forsikret, og det er ikke så let at finde ud af.
Men når bilerne er så gamle kræves der også tolddokument ved omreg. og der er det første reg nummer også trykt på.
Og er dette ikke muligt, eller det er en import bil, er der kun at tage til takke med de historiske nummerplader som altså bare er et nummer i rækken.
Husk det tager ca 14 dage at få de sorte plader som skal bestilles hjem. Så man skal lige planlægge det hele.
VWenligst Split
Har selv fået den "første" nummerplade med en type 1 fra 53, ud fra den kendte oplysning om hvilket toldkreds bilen blev indregistreret i første gang. Mener at kunne huske, at der skulle lokkes lidt før end at registreringsattesten kunne udleveres, men det kan sagtens lykkes ...... og det er jo alt andet lige sjovere med den første plade.....:)
J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
jesper_arndt skrev:
Har selv fået den "første" nummerplade med en type 1 fra 53, ud fra den kendte oplysning om hvilket toldkreds bilen blev indregistreret i første gang. Mener at kunne huske, at der skulle lokkes lidt før end at registreringsattesten kunne udleveres, men det kan sagtens lykkes ...... og det er jo alt andet lige sjovere med den første plade.....:)
J.
Jeg mindes DINE plader har to skrue huller i toppen...og lavede man plastik propper i 53;)
Vi skal jo lige have et par billeder af den stolte ejer.
Takker Hansi.....for de fine billeder....:( Kan stadigvæk finde Uraguaisk tjære i lokkerne efter 3 timer med en hedvandsrenser......:/
J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Men du kom i vw-babe billedalbummet så det har ikke været forgæves jo :wink:
Pas på Snibeke...den dreng kan ikke tåle ros...
Han bor i Jylland så det går nok.. er det ikke dig der også er kommet i vw-babes??
det er en fin vong jeg så på dtc i vejle
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Hej Jens
Ja den blev luftet lidt i sommeren...:) Det gik nu bedst når vi kunne ligge i læ af jeres pick up...... Nu er den "lettere" adskilt til sandblæsning og lidt pladearbejde.......;)
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
Flot vogn så den på vej til skagen ved DTC i vejle
må man spørge hvad det koster at få sådan en hjem i fragt
hilsen kanalt
Det er meget forskelligt med fragtpriser alt efter destination og hvor den bestilles....Denne her blev fragtet fra Sydamerika. Fragten blev bestilt i sydamerika og det var ca. 2/3 pris....tror prisen var ca. 15k
J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964