Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  At bygge Caroline ('55 Type 1) Med billeder

Tags:
No tags yet.

(permalink) Teis Member
Skrev for 17 years siden | | | |
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Teis Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Caroline.... Jeg købte hende 1 September 2007 i Sverige som en projekt. Efter arbejde kørte jeg de godt 200km til Kritianstad, Sverige hvor jeg hentede hende i en gammel lade ud i en skov. Jeg havde fundet hende over Autoscout24.de sjovt nok, og havde kun se tre billeder af hende før jeg tog afsted.

Jeg blev glædeligt over rasket over hendes stand og gav glad svenskeren pengene.

Lige nogle korte facts:

1955 Type 1 uden motor, interior, tank. Men hun har et foldetag og alle ruder. Faktisk bare en skal, men hun var i fin stand. Tidliger eger havde købt, og prøvet at skifte næsten alle plade dele. Intet ødelagt, men han var gået kold unervejs. Filerene var helt væk, men resten af bunden var rust fri.

Planen er at lave den, som det var muligt i 60erne. Asso sænke den, bredder bag hjul, helt sort interior. Ellers skal den være helt standard.

Jeg har ikke så mange billeder af starten, men her er et par stykker.









Jeg hev karossen af bunden og gik i gang. Skar først de døde filere ud, skrabede alt malingen af, svejste filerene i og malede bunden. Først med grunder, og to gange to-kompenent maling, og jeg har givet den gummihud.







Man skal passe på når man maler med to-komponent.



Da bunden så var færdig, var det forbroens tur. Ny justerbar smallet forbro, nye toisionstænger, nye smallet styrestænger, renoveret styrhus, nye stønddæmpere, sandblæste/malede bærearme og ankerplader, helt nyt indmad i bremserne plus nye 40mm tromler.







Så blev det bagendens tur. Samme omgang som forenden minus toisionstængerne. Gearkassen blev pusset, men ikke åbnet. Plus gearkassen fik nye ophæng.











Jeg trak også nye bremserør overalt, nye to-kreds hovedcylinder.



Den skulle jo også gerne have hjul på. Så måtte jeg jo igang igen.

Skal lige siges at alt på undervognen var skrig gult. Så startede med at få dem sandblæst.





Så skær jeg to af dem i stykker.





Går bare og venter på jeg for mit "tøndebånd" så de kan blive lidt større. Asso 7'' med 205-60-15 bag og 155-60-15 foran.

Motoren bliver en ny renoveret 1600ccm type 1. Mangler bare den sidste justering så er den også klar.




Har ikke lige flere billeder af den.

Jeg vil løbende holde jer opdateret løbende. Den skal stå færdig 1 Marts 2008, og skal derefter bruges som som daily driver. Både vinter og sommer
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nej for satan, den må du sgu ikke bruge om vinteren, så køber jeg sgu den hvis du har tænkt dig det(0:

mvh Daniel
-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Biler er bygget til at køre IKKE stå stille det halve år....

Bare kør og nyd det..........

Hilsen Peter

PS: Har sku da også kørt min splitbus om vinteren..
(permalink) Toke Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Spændende projekt, og cool tilgang til tingene...
(permalink) Teis Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bliver lige nød til at uploade et billede, så der kommer et billede i Forummet.

n661657372_250416_6167.jpg

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det ser rigtigt spændende ud det projekt.

Er foldetaget indtakt, eller skal ud ud og have dig et nyt??

Det er fandeme cool at du vil køre helkårskørsel i den gamle..der er intet sjovere at køre glatførekørsel i end en bil det er tung i rumpen...Det er jo ganske enkelt umuligt, at få Saaben til at køre sidelæns når det er glat..

Hvad går du og roder med på de pt.??

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg arbejder pt. på fælgene, da de skal laves færdige så bunden kan bliver færdig, før jeg kan gå i gang med karossen.

Kluden er der, men den er grå, og har en enkel syning. En ny koster fra 150euro, så der kommer en ny på til den tid.

Teis
(permalink) Teis Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Og det var så mig der skrev...
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey Theis
Det ser sgu godt ud. Det lyder som den helt rigtige stil.
Hvad skal du have for at lave så'n 2 stk fælge?
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Teis Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fælgene bliver "one of". Maskine jeg har brugt til at snitte dem over med, har jeg ikke adgang til mere.

Glemte også lige at uplaode et sidste billede.



Så det skrider da frem.
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fedt projekt. Det ser godt ud. Jeg er også vild med at den får lov at være dailydriver - en bil skal køre jo :D

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Teis Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En lille update. Går og venter på dele til at gøre undervognen færdig.

Men man kan jo ikke gå og lave ingenting.

Så jeg pillede et speedometer fra hinanden, ordene det og spolede det til 00000km.



Da det så var gjort, skilte jeg mine solskærme ad, da skumgummien var helt væk. Har pudset cromet så godt jeg kunne, så nu mangler jeg bare skumgummien til at putte i, og så skal det samles igen.



Pindene er blevet sandblæst og malet med cromspray.

Flere updates kommer løbende. Næste store foran fjernsynet projekt er at skille sæderne af og male understellet sort.
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Inden du samler det hele ville jeg lige tjekke den gearkasse. Jeg mener at det er en del-synkron (Du skal holde helt stille før du kan sæt den i første gearkasse, og den er ikke glad for en 1600 motor. Jeg har selv kørt med samme setup, dog med en 1200 34 hk motor.

Det er ikke for at tage modet fra dig, nu er den jo blevet så pæn :)

- Casper
(permalink) Steven Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Først vil jeg sige tillykke med din ovaler, jeg har selv haft en 56´er.
Hvis du vil lave den rimelig original, så vil jeg da lige sige at den originale solskærm er blå plexiglas og der er kun en i venstre side, man kunne så få en til højre side som tilbehør som blevet skruet sammen med spejlfoden, selve dit bakspejl er også fra en nyere model, august 1959 og frem.

Hilsen Steven.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Is it so that you eventuelt have a little bit overlook of when it could go hen to be finished... :-)

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Teis Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har også tænkt på at købe en 1500 gearkasse fra en type 3, men er bare ikke lige nået så langt. Og ja, den er delsynkroniseret.... Skal lige finde ud af hvad jeg gør.

Det med den skal være original. Det holder jeg mig sådan til, at det skulle kunne skiftets på en weekend. Det kan godt være den solskærm med blå ålast er org, men jeg synted ikke den er så køn. Har en org. liggende, men den kommer først i, når den skal sælges. Indtrækket bliver heller ikke org. men har det liggende.
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Teis Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Okay, en lille update.

Siden sidst har jeg fået hentet mig en renoveret 1500 gearkasse, som er blevet sat på bunden.

Ud over det, har jeg i løbet af julen lavet den ene dør, bagklappen.




Så har jeg også rodet med fronten. Alt var skildt ad da jeg købte den, og noget af det var fra en nyer model. Så jeg købte en front fra en oval og bygge den sammen de nye dele jeg havde, så den blev rigtig og original. Plus jeg satte kofangerholderne fra den, over på de nye front inderskærme. En masse biks og baks, men det blev rigtig godt.





De nye bagerste inderskærme der sad på den, havde de forkerte hvad end de hedder. Så en masse boren og så var de væk. Har købt nogle rep. stykker i Tyskland, og jeg også borede af, så inderskærmen bliver så hel så mulig.



Bagstykket havde det heller ikke så godt, og jeg ville gerne beholde det originale med H'et i. Så igen frem med vinkel sliberen.




Jeg har også næsten samlet motoren færdi. Fik købt en anden indsugningsmanifold, så jeg kunne få min 34pitc karburator på.



Jeg har også besluttet mig for en farve.



L240 Agave green. En original farve fra en 56'er. Jeg syntes den farve er så lækker.

Interiøret bliver sort, helt sort. Jernet i kabinen bliver selvfølgelig grønt, og rattet og knapperne bliver råhvide.

Maleren er bestilt til den 1/2-2008, så der er masser af tid.

Det var vist updaten for denne gang, vender stærkt tilbage når der sker noget igen.
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Teis Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøve
DSC02938.jpg

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Hepe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Flot arbejde teis! Den skal nok blive flot!
Men den du har afbilledet er ikke Agave grøn, men Islands grøn.

Mvh Henrik P
(permalink) bjrn l.pedersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej teis, ang. dit fælg pro. så har du skåret fælgen det forkerte sted. den

skulle være skilt ad en bid længer inde mod samlingen, med venlig hilsen

Bjørn l.p.
(permalink) Teis Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er ellers blevet meget godt. Tror det går, uden de store problemer.
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) bjrn l.pedersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej teis, har du fået dæk på, ?.. med venlig hilsen Bjørn l.p.
(permalink) Teis Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nope, ikke nednu. Hvorfor?
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) bjrn l.pedersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej, Teis tror ikke at det kan lade sig gøre, monalt skal det på fra forsiden

men den har du jo lavet bredere, så må du jo prøve fra bagkant, men det kan

man monalt ikke, har du dæk, hvad størlse skal du evt. bruge, har måske den

størlse du kan bruge. med venlig hilsen Bjørn L.P.

Reply »

You must log in to post.