Caroline.... Jeg købte hende 1 September 2007 i Sverige som en projekt. Efter arbejde kørte jeg de godt 200km til Kritianstad, Sverige hvor jeg hentede hende i en gammel lade ud i en skov. Jeg havde fundet hende over Autoscout24.de sjovt nok, og havde kun se tre billeder af hende før jeg tog afsted.
Jeg blev glædeligt over rasket over hendes stand og gav glad svenskeren pengene.
Lige nogle korte facts:
1955 Type 1 uden motor, interior, tank. Men hun har et foldetag og alle ruder. Faktisk bare en skal, men hun var i fin stand. Tidliger eger havde købt, og prøvet at skifte næsten alle plade dele. Intet ødelagt, men han var gået kold unervejs. Filerene var helt væk, men resten af bunden var rust fri.
Planen er at lave den, som det var muligt i 60erne. Asso sænke den, bredder bag hjul, helt sort interior. Ellers skal den være helt standard.
Jeg har ikke så mange billeder af starten, men her er et par stykker.
Jeg hev karossen af bunden og gik i gang. Skar først de døde filere ud, skrabede alt malingen af, svejste filerene i og malede bunden. Først med grunder, og to gange to-kompenent maling, og jeg har givet den gummihud.
Man skal passe på når man maler med to-komponent.
Da bunden så var færdig, var det forbroens tur. Ny justerbar smallet forbro, nye toisionstænger, nye smallet styrestænger, renoveret styrhus, nye stønddæmpere, sandblæste/malede bærearme og ankerplader, helt nyt indmad i bremserne plus nye 40mm tromler.
Så blev det bagendens tur. Samme omgang som forenden minus toisionstængerne. Gearkassen blev pusset, men ikke åbnet. Plus gearkassen fik nye ophæng.
Jeg trak også nye bremserør overalt, nye to-kreds hovedcylinder.
Den skulle jo også gerne have hjul på. Så måtte jeg jo igang igen.
Skal lige siges at alt på undervognen var skrig gult. Så startede med at få dem sandblæst.
Så skær jeg to af dem i stykker.
Går bare og venter på jeg for mit "tøndebånd" så de kan blive lidt større. Asso 7'' med 205-60-15 bag og 155-60-15 foran.
Motoren bliver en ny renoveret 1600ccm type 1. Mangler bare den sidste justering så er den også klar.
Har ikke lige flere billeder af den.
Jeg vil løbende holde jer opdateret løbende. Den skal stå færdig 1 Marts 2008, og skal derefter bruges som som daily driver. Både vinter og sommer