Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Klargøring til sandblæsning/metallisering

Tags:
No tags yet.

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej Volkens!

Sidder og læser lidt på Jyderup Sandblæseris website om klargøring til sandblæsning som man slev skal gøre, og de skriver at "Delene skal være rengjorte for fedt, olie, tectyl, gummihud, gummilimrester, sealere på samlinger, svejsesømme, rudefalser, støjdæmpende materialer samt "kager" af jord og snavs skal også være fjernet."

Er det normal procedure at delene skal være S
-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er fordi de nævnte, bløde, materialer ikke forsvinder ved sandblæsning.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja det er helt normalt - du kan også betale dem for at gøre det - for det skal gøres inden - men det bliver det jo kun voldsomt meget dyerer af ...

så igang med knofedt hvis du vil spare lidt ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nåh.... så ved jeg vel hvad julen skal bruges til :^) Takker for svarene!
-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lerup skrev:
Nåh.... så ved jeg vel hvad julen skal bruges til :^) Takker for svarene!



det er det eneste der er træls ved at lave gamle biler . det er rengøring og rengøring og rengøring...

jeg kunne godt bruge et par slaver så jeg kunne nøjes med at lave det der var sjovt.
men slaver tror jo de skal ha mad flere gange om dagen - det har jeg sgu ikke råd til.

_______________________________________________________________________

du kan evt blande lidt terpentin og lidt dieselolie , og sprøjte alt det fedtede ind med en blomster forstøver - lade det trække et par dage også damprense det hele rent , vist du har en hedvandsrenser eller kan låne en.

det der ikke kommer af første gang skal bare lige skrabes af - også ha en tur mere,
og jo renerer det er inden du afleverer jo bedre .

alt det sorte og klæbrige noget skal HELT væk. i sær i hjørner og kroge ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har lige et tillægsspørgsmål (Går ud fra du når til samme punkt Lars) Der står man skal dække alle huller til med tape og sætte bolte i alle gevind, men hvordan med alle kablerne? Det kunne jo være lidt rart hvis man kunne undgå at hive dem allesammen ud.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Roger that.... har desværre ingen damprenser, men en varmepistol og knofedt må kunne gøre det :-)
-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
de skal vikles ind i 4 - 5 lag gaffatape - men det er nemmest og bedst at pille dem ud , alle kablerne skal ikke fjernes - men du kan sætte en træ eller gummi prop i begge ender.

man kan ikke snadblæse bløde matrialer - de reflekterer bare sandet - heri blandt gaffa tape - men der er ingen sikkerhed - pil det derfor ud hvis det er muligt.
og det er det på en vw.

brug min et par timer på at blæse rent for sand når du får den tilbage fra blæser - sand suger fugt og giver støv i malingen. og det var 2 = TO TIMER...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lerup skrev:
Roger that.... har desværre ingen damprenser, men en varmepistol og knofedt må kunne gøre det :-)



er det halvtørt nu er det bedre bare at skrabe det af - varmepistolen gør det bare blødt og klasset - og endnu værre at få af.

evt en spartel - eller et halvskapt stemmejern - pas på ikke at lave mærker i stålet der kan ses efter lakering.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er da absolut en fordel at hive alle kablerne ud. Så er det lettere at smøre fedt på de NYE, og montere dem bagefter.
Men prop føringsrørene til med gummi/tætningsmasse eller ?
Dæk huller med gaffa/racertape. Brug tid på at tætne alle åbninger. Sandet kommer ind alle steder.

En trekantet spartel, hvor man klipper det meste af bladet væk, er god som skraber.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jo, men det må da være meget nemmere at hive de nye kabler igennem rørene hvis de bliver forbundet med de gamle, ligesom med ledninger i elektrikerrør, men de kan selvfølgelig bare skubbes lidt ind i rørene og proppes af.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
øøøhhhh skubber du ind i den ene ende kommer de ud i den anden ende - helt af sig selv...

ingen problem at få dem ud OG IND..

det værste er ledningerne til elnettet - men det er heller ikke så galt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ok. Har bare hørt det skulle være noget værre baks at få nye kabler igennem. Jamen så ryger de bare ud.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Ekstrøm]Ok. Har bare hørt det skulle være noget værre baks at få nye kabler igennem. Jamen så ryger de bare ud.

er rørene iorden - som de er på de fleste biler - der aldrig har været kortet op
så er det ikke slemt med kablerne - det er slemt med benzin røret - så husk at beskyt det godt - hvis det ikke skal skiftes alligevel.det skal det somregel.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg er i hvert flad også moden til et nyt benzinrør :-)
-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Også her. Ingen gennemgang
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har du planer om køre røret ad "snyderuten" eller "den rigtige vej"?
-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja okay - begge to - så skal det jo skiftes - det kan godt være lidt bøvlet - men nemmest når bunden er blæst og ren og afmonteret
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har opgivet at få det gamle benzinrør ud, men planen er da at et nyt kobberrør skal ind i tunnelen
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Ekstrøm]Jeg har opgivet at få det gamle benzinrør ud, men planen er da at et nyt kobberrør skal ind i tunnelen


kæmp nu lidt for det - det kan man godt :0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lad det gamle ligge.... så har du noget at stripse det nye fast til?!
-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det virker som om det sidder sammen med andre rør. Det sidder ihvert fald godt fast, så jeg tænkte der ikke skete det store ved at lade det sidde nede i tunnelen.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det sidder klemt nede bag nogle metalflapper... har du bukket dem fri?
-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det sad så godt at jeg var sikker på det var loddet eller noget. Nå, må vist kigge på det igen.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Hvoldal Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Da jeg sku ha min bund sandblæst, skrabte jeg lige det værste tectyl væk, og den lydisolerings tæppe der er limet på inde mit på bunden kunne jeg ikke få af, men sandblæseren blæste det hele af, jeg skulle give 1000 kr for at få sandblæst bunden og 5 fælge..
-------------------------------------------
28156614 - hv87@msn.com - Lemvig/Vestjylland

Reply »

You must log in to post.