Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1303 projekt er godt i gang.nye pics

Tags:

(permalink) kjeldahl Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ser fedt ud at du har fjernet tagrenderne, har selv overvejet at gøre det. men jeg ved ikke rigtigt om jeg tør...
er det et kæmpe arbejde...?
-------------------------------------------
jeg vil hellere ha dårlig smag, end at ha en smag der bygger på en kopi af såkaldt god smag...!!!
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer skrev:
Vil du bare ligge og køre lidt rundt på prøveplader ? For de øjenskygger der kan du ikke få den synet med.
T


jeg ved ikke om du er klar over det men man kan faktisk godt eje mere end et sæt skærme til en bil. evt et sæt skærme uden øjenskygger ma kan sætte på til syn..

men hvorfor sku man ikk ku få den synet med dem? de går ikk ned og dækker for lygten og de har en sådan vinkel at de ikk går ind og skygger for lyset.. har nemlig sammenlignet med en skærm uden øjenskygge op ad en væg fra samme afstand og lyskeglen er præcis ens..
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Corradojc Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tror nu ikke så meget det er lysgengivelsen synsmanden vil tænke på, men mere hvis du jerner ind i et lille barn med det monteret???!!!

Jimmy
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg ville nu også gerne vide præcis hvor i detailforskrifter for motorkøretøjer der står at man ikke må køre med øjenskygger..... næst, vil jeg også gerne vi om øjenskyggerne laver det sidste dræbende stød når du rammer en unge med 60km/t, eller om ungen bliver kvast uanset. Hvad hastighed skal man køre for man kan sige at øjenskyggerne laver mere skade end hvis de ikke var der.

Hassan: kør på, der er mange folk der har ideer om hvordan tingene ihvertfald ikke kan se ud til syn....den virkelige verden ser lidt anderledes ud
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Yo Hassan & Hendrixxx

Problemet er ikke at de at monteret, men at der er "skarpe kanter, der kan være til fare for andre trafikanter"

Samme problematik var der om kængurugitre, der heller ikke er specielt hensynsfulde overfor "bløde trafikanter". De er i dag ulovlige på køretøjer efter '98

Jeg har nogle gange måtte skifte pladedele (Zone D) inden syn, da nogle bilinspektører mente der var "farlige kanter" (bl.a. en motorhjælm, der var rusten i "vangerne", men men uden rust i den synlige plade. argumentationen var: Hvis du kører en fodgænger eller en cykelist ned, vil hjælmen krølle sammen og de kan skære sig på den.!
Mit argument var: Hvis jeg klipper en fumlegænger, er den hjælm hans mindste problem.
Resultat af syn: Omstilling.!!
Og jeg købte en "synshjælm"

Så jeg har ikke det store håb om at de to barberknive bliver godkendt uden anmærkninger. :)

MVH Royce
-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Som Royce skriver: Skarpe kanter der er fremadrettet.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
essensen af hvad jeg skrev, er mere at de hersens superkrakilske synsmænd er efterhånden sjældne. Min baja blev synet med h-seler, 15" fælge foran og 17" bagpå og en dækprofil der i den grad ikke overholdte de 10% man må afvige fra det oprindelige, indspartlede skærme som flere herinde mener absolout ikke kunne synes. Synsmanden var meget interesseret i det 2 kreds bremsesystem, skiverbremserne foran og bilens generelle stand. Til resten sagde han at det var mit problem at jeg kørte med et speedometer der viste forkert, alternativet til h-selerne var ingen seler så han kunne godt se det praktiske resonnement med h-seler frem for ingen seler så dem var han ligeglad med. Desuden sagde han også at uanset hvor meget spartel jeg proppede mellem karosse og skærm så blev det aldrig en bærende del, så det så han intet problem i.

Moralen her må være at hvis du kommer med en bil der er i super stand, lys, dæk, styrtøj og bremser er 100% ok så er 90% af synsmændene tilfredse.....meeen der skal da nok være en synsmand der har en dårlig da i ny og næ. Et er at få synet bilen og noget andet er at blive stoppe af politiet....de er mere interesseret i alt det andet, men det er jo uhyre sjældent de gider stoppe en efterhånden.

Som vw-royce står der godt nok i forskrifterne af der ikke må være skarpe kanter ti fare for andre trafikanter på bilen, men jeg har altid tolket det som rust der ikke måtte være sådan at man kunne skære sig på det. Det er jo også biler der bliver synet med vinge bagpå ( og de er jo super skarpe ;-)) og t-bars
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Undskyld at jeg spamer din tråd, men min blev synet uden anmærkninger som sådan her!

Jeg sletter billedet igen hvis du vil have det;-)
Folkevogn_001.jpg

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Syns efterhånden den sætning kan det synes?"og"det der får du ALDRIG synet"fylder en hel del herinde,lav det du brændre for, få det synet.
Hvis det ikke lige er totalt afsporet hælder jeg til hvad Hendrix skriver,det er nok derfor der er forholdsvis få store projekter igang,folk får spurgt og den lyftede pegefinger ryger op fra alle sidder af.

Byg hvad du vil,så må det afpasses en af vejen,vil vædde på procentdelen af det der bliver godkendt er 75 eller derover hvis man bare bruger sin fornuft lidt

West
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
vil det sige at man så bør skrive , at der evt kan opstå komplikationer med at få det synet , men at det måske godt kan lade sig gøre eller hvad. sådan helt pædagogisk korrekt set...
jeg vil godt vide det , det er en udbredt undrende stemning om at forholde sig til reglerne ret tit.
eller skal man skrive på en dårlig dag kan det ikke synes , og på en god dag kan det godt,
kan man bruge det til noget ?
eller i den ene synshal kan det godt synes , men nok ikke i en anden,
kan man bruge det til noget ?
jeg ville da selv sætte pris på et ærligt svar det forholder sig til reglerne,
især som nybegynder,
og ikke at visse folk til tider har været røv heldige.(inkl mig selv)

jeg spørger bare fordi jeg er i tvivl - holder man sig til reglerne er der vel ingen tvivl.om end det måske er lidt småkedeligt til tider.

mht til øjenlåg , så aner jeg ikke en skid om det - har aldrig kørt med sådan noget.
med undtagelse på min luftkølede T3 transporter i 1995 da det var smart , jeg vidste dog godt at det ikke var lovligt dengang.


jeg vil dog godt rose at de er indbygget i skærmene og spartlet ind i , det er nyt
og positivt anderledes at se på , ser godt ud på den bil der.
fedt lille costumtrick man normalt kun ser på de voldfede costumbiler af anden mærkat med lodrette lygter.
fin detalje
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Niels_Tolstrup skrev:
Undskyld at jeg spamer din tråd, men min blev synet uden anmærkninger som sådan her!

Jeg sletter billedet igen hvis du vil have det;-)

Det blir de ikke mere lovlige af.

Men jeg ville dog personligt være noget træt af at komme til syn med en bil, hvor de sad på, og så få den kasseret på det, fordi der nu var en synsmand der kendte den pågædende regel.
- Jeg bruger ofte reglerne helt ud i det grå felt. Men jeg be´r ikke om at få en omstilling på banale ting.

- jeg er enig med Ib om at det ser frækt ud med "inbygget" øjenskygge, - på den rigtige vogn. Men det var jo ikke det vi diskuterede.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
præcis bornholmer. Det var også derfor jeg nævnte/påpegede tingene ved min bil da jeg var til syn, for det skulle fanme ikke hedde sig at jeg bare havde været heldig. Synsmanden så nogle ting og jeg fremhævede resten så han var tvunget til at tage stilling til det så derfor har der ikke være held med i mit syn. Et var at bilen skulle synes men noget andet var også at mange påstande skulle prøves, så derfor mødte jeg forberedt op og med ting der var ulovlige hvis man følger lovgivningen slavisk.... jeg var bare i den opfattelse at hvis man kommer med en bil der er uden rust, i pæn stand og det mekaniske var topdollar, så kunne meget godkendes- og det blev den
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) kenneth jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hei..hvor fik du skaffet de flade baglygter? har selv samme projekt
(permalink) kenneth jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hei..hvor fik du skaffet de flade baglygter? har selv samme projekt
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jamen tvivler sq på synsmanden( min kammerats far) går super meget op i de øjenskyger, når først den inderste del af øjenskyggen blir svejset i så er de rundere end dem man køber hos vores sponsorer.. men hvis det er så må man jo sætte et almindeligt sæt skærme på.. du må hellere ikk udspartle sideskørterne eller de udvidede skærmkanter på eksempelvis en golf4 men har endnu ikk set nogen blive kasseret på det.... Jegt kører svinet til syn og hvis de vil se mig igen pga øjenskyggerne ligger syns hallen kun 2 kilometer herfra*g*
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kjeldahl1977 skrev:
Det ser fedt ud at du har fjernet tagrenderne, har selv overvejet at gøre det. men jeg ved ikke rigtigt om jeg tør...
er det et kæmpe arbejde...?


kæmpe arbejde vil jeg ikk kalde det men tager lidt tid.. man ska bare lade være med at kværne hele tagrenden på én gang og så svejse det hele. man ska tag en 20 centimeter, svejse og tag 20 centimeter mere.. for så er det nemmere at styre..
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=VW-Royce]Yo Hassan & Hendrixxx

Problemet er ikke at de at monteret, men at der er "skarpe kanter, der kan være til fare for andre trafikanter"

Samme problematik var der om kængurugitre, der heller ikke er specielt hensynsfulde overfor "bløde trafikanter". De er i dag ulovlige på køretøjer efter '98

Jeg har nogle gange måtte skifte pladedele (Zone D) inden syn, da nogle bilinspektører mente der var "farlige kanter" (bl.a. en motorhjælm, der var rusten i "vangerne", men men uden rust i den synlige plade. argumentationen var: Hvis du kører en fodgænger eller en cykelist ned, vil hjælmen krølle sammen og de kan skære sig på den.!
Mit argument var: Hvis jeg klipper en fumlegænger, er den hjælm hans mindste problem.
Resultat af syn: Omstilling.!!
Og jeg købte en "synshjælm"

Så jeg har ikke det store håb om at de to barberknive bliver godkendt uden anmærkninger. :)

MVH Royce

nej men synet med anmærkninger er stadig synet*g*
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
vil det sige at man så bør skrive , at der evt kan opstå komplikationer med at få det synet , men at det måske godt kan lade sig gøre eller hvad. sådan helt pædagogisk korrekt set...
jeg vil godt vide det , det er en udbredt undrende stemning om at forholde sig til reglerne ret tit.
eller skal man skrive på en dårlig dag kan det ikke synes , og på en god dag kan det godt,
kan man bruge det til noget ?
eller i den ene synshal kan det godt synes , men nok ikke i en anden,
kan man bruge det til noget ?
jeg ville da selv sætte pris på et ærligt svar det forholder sig til reglerne,
især som nybegynder,
og ikke at visse folk til tider har været røv heldige.(inkl mig selv)

jeg spørger bare fordi jeg er i tvivl - holder man sig til reglerne er der vel ingen tvivl.om end det måske er lidt småkedeligt til tider.

mht til øjenlåg , så aner jeg ikke en skid om det - har aldrig kørt med sådan noget.
med undtagelse på min luftkølede T3 transporter i 1995 da det var smart , jeg vidste dog godt at det ikke var lovligt dengang.


jeg vil dog godt rose at de er indbygget i skærmene og spartlet ind i , det er nyt
og positivt anderledes at se på , ser godt ud på den bil der.
fedt lille costumtrick man normalt kun ser på de voldfede costumbiler af anden mærkat med lodrette lygter.
fin detalje


det der er ved det her er bare at JEG aldrig har spurgt om den kan synes med det.. Farmer kom med en kommentar om det og jeg fortalte ham at jeg har et sæt ekstra skærme og det udløste denne ligegyldige diskussion.. men du har ret HVIS jeg spurgte ville jeg ha et ærligt svar*g*
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Niels_Tolstrup skrev:
Undskyld at jeg spamer din tråd, men min blev synet uden anmærkninger som sådan her!

Jeg sletter billedet igen hvis du vil have det;-)


super fin bil.. nej lad dog billedet være...
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer skrev:
Niels_Tolstrup skrev:
Undskyld at jeg spamer din tråd, men min blev synet uden anmærkninger som sådan her!

Jeg sletter billedet igen hvis du vil have det;-)

Det blir de ikke mere lovlige af.

Men jeg ville dog personligt være noget træt af at komme til syn med en bil, hvor de sad på, og så få den kasseret på det, fordi der nu var en synsmand der kendte den pågædende regel.
- Jeg bruger ofte reglerne helt ud i det grå felt. Men jeg be´r ikke om at få en omstilling på banale ting.

- jeg er enig med Ib om at det ser frækt ud med "inbygget" øjenskygge, - på den rigtige vogn. Men det var jo ikke det vi diskuterede.
T


jamen hvorfor overhovedet starte en diskussion med din popsmarte prøveplader kommentar???? jeg ville vise min bil for at se om folk ku lide udseendet af den.. ikke om den ka syns eller om den er politisk korrekt*g*
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tror sq det gør ligeså ondt at få jj's dæk og skærm i hovedet som det gør at få min øjenskygge*g*
Billede_222.jpg

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har fået synet min gamle sophie med øjenskygger på 2 gange, men har også altid hørt at det var ulovligt, men aldrig blevet kanøflet af en synsmand!

Glædelig jul

Jens wcmekaniker
-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
POPSMART (!) Må jeg så være fri.
jeg har sku aldrig været popsmart, og slet ikke overfor dig. Jeg påpegede kun at du skulle være forberedt på at kunne få problemer med det du havde gjort.
Og nu du selv nævner det, så blir din bil vist IKKE politisk korrekt. Men det er jo op til dig.
Men jeg skal hermed undlade at kommentere yderligere i denne tråd.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) JJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hassan skrev:
tror sq det gør ligeså ondt at få jj's dæk og skærm i hovedet som det gør at få min øjenskygge*g*


tro nok at dine øjenskygger bukker før min skærme hehe men de så lavet efter f-styrs egne regler så de kan desværre nok ikke bruges som en samligning,men kan ikke se hvorfor du ikke skulle få den synet med låg på for mig bekendt er der rundning på dem (ret mig hvisjeg tager fejl) og det skal du jo så fortælle synsmanden når/hvis han spørger
men bortset fra det er det en fed detalje du har lavet glæder mig til at se hva du ellers finder på
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer skrev:
POPSMART (!) Må jeg så være fri.
jeg har sku aldrig været popsmart, og slet ikke overfor dig. Jeg påpegede kun at du skulle være forberedt på at kunne få problemer med det du havde gjort.
Og nu du selv nævner det, så blir din bil vist IKKE politisk korrekt. Men det er jo op til dig.
Men jeg skal hermed undlade at kommentere yderligere i denne tråd.
T


nu ikke blive fornærmet bette farmer.. var kun sagt i god spøg.. ville bare påpege at jeg aldrig havde spurgt om synsråd*g*

var sq ikk min mening at gøre nogen sure..
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com

Reply »

You must log in to post.