Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Oval årg 54 med foldetag

Tags:

(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mig bekendt er industrimotorer ikke ned droslet, og de kører fantastisk, hvis du finder en god strømfordeler og karburator. Du kan godt køre med den karburator der sidder på, men den er beregnet til en 30hk motor og hvis der er tale om en neddrosling, så sidder den i karburatoren.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Sæder og dørbeklædning ser ud til at være fra engang i 60'erne (efter 1958). Eller nye repro.
Oval-dørbeklædninger har sådan en tynd "kromliste" i den øvre del.
Det KAN dog være at der gemmer sig nogle originale sæder under den fine vinyl.

Men hvis du synes de er pæne og gode at sidde i er det jo bare helt fint :-)

mvh
JAKOB
(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har lige smidt en 34 HK industrimotor i min Bobbel - den kører somom den aldrig har været startet ... og den har næsten ikke kørt - helt fantastisk.

MEN - hvad hedder den farve lige. Den ser rigtig feeee ud :-)

Gregers
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ved ikke hvad min farve hedder og vil også gerne vide det... hvis nogen kan hjælpe??

Hvis det er en 30 hk karburator der sidder på kan jeg ligeså godt beholde den... gør den da lidt mere "org" til bilen. Skal jo ikke have en hurtig bil men bare en fornuftig motor. Så hvis den køre ligeså godt med den der sidder på,beholder jeg den. Så er de vidst kun tændingen jeg skal købe... nogle der har forslag til hvor de skal købes... skal den være ny eller findes de som gode brugte?

(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv forresten at se her...: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php

alt efter hvornår den er fra burde du kune finde farvekoden.
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvad jeg kan se udfra den hjemmeside hedder min farve : L 227 Strato Silver

Kan nogen bekræfte det? Skal nemlig gerne se om jeg kan få fat i magen til farve, enten spraymaling eller til pensel. Har et par ridser som gerne skulle dækkes til.
(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tror nærmere det er den nedenunder .. slate blue . klik på billederne og se farven ..
(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Krealler, som jeg fortalte i tlf er kabinen ny og jeg tror ikke at det originale indtræk sidder inden under, da det nye er trukket ud over. Men jeg er ikke helt sikker. Det er en nogenlunde tilsvarende kabine men ikke tidstypisk korrekt. Men den vil bestemt klæde den fine 54 oval.
Jeg har lovet dig farve koden og efter mine oplysninger fra tidligere ejer, skulle den være Tauben blau.
Strato Silver er den ikke det er en metallic farve som Waehrens er.
Men hvis du kigger under mit projekt kan du læse lidt mere om det.

Jeg syntes den ligner L 335 capri eller 62 Gulf blue.

VWenligst Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja det kan så godst være... det er ikke helt nemt at gennemskue da de er lige ved siden af hinanden men du har nok ret.
(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ved du forresten om det er originalfarven .. ellers kan vi ikke bruge siden til noget ?
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja ved faktisk ikke om det er org. farven men går stærkt udfra det. Har du set et sted under lakken at den var født i rød... eller så er det en mærkelig grunder farve. Har tjekket farverne med dem Split har skrevet men synes godt nok det er svært... Mange der ligner hinanden.

Vil nu gå på jagt herinde efter en strømfordeler og mangler desuden udstødningsrør til den da det den sad med på pumpen jo ikke kan bruges.

(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så blev der sat lidt isoleringsmateriale i bilen. Har aldrig prøvet sådan noget før og håber det er gjort godt nok. Nu skal jeg så snart igang med selve himlen som jeg frygter lidt... men man skal vel bare igang.

Har fået strømfordeler og udstødningsrør med nye rustfrie afgangsrør.

Det hele skal nu samles så jeg kan få motor endelig gjort færdig. Mangler blot et nyt 6volt batteri til den... det må man vel kunne få i eks reservedels lagre eller endda T Hansen.

Har sidespejl til bilen liggende men kan ikke helt få det til at passe med dørsplitten. Måske der mangler noget imellem de to ting.
sidespejl.jpg
sidespejl1.jpg
sidespejl2.jpg

(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Krealler, det ser da godt ud. Jeg kan forestille mig det er noget skidt af få til at sidde.
Hvad er der sket med føredøren ved det øvereste hængsel? Det havde den da ikke da jeg solgte den.
VWenligst Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Split.

Nej det ved døren var jeg desværre nød til at gøre, idet døren sad rigtig meget skævt og ikke ville lukke ordentligt. Vi var nød til at banke døren fremad i hængslerne og dermed røg der en lille smule af lakken. Nu sidder døren rigtig men mangler lidt maling til den...
(permalink) jango Member
Skrev for 16 years siden | | | |
krealler skrev:
fik dog at vide at jeg skulle skifte topstykket da motoren var droslet ned (så meget ved jeg altså ikke)

Er der nogen som kan be- eller afkræfte dette? Og hvad betyder det at den er droslet ned. Hvis bilen stadig kan køre med motoren og det kun drejer sig om få hk kan jeg leve med det. Ellers er det vel magnettændingen som skal skiftes og et nyt udstødningsrør. Bare ret mig hvis jeg mangler mere...



Hej krealler

Der er ikke nogen af Beredskabsstyrelsens vw motorer der er droslet ned - der er dog en forskel på årgangene - så vidt jeg husker så skiller de ved 63' hvorefter man kan opgradere med større stempler og såen. - det sidste må du ikke hænge mig op på.
Fordelen ved dem alle er at de er blever serviceret før og efter brug .


venlig hilsen

Jan

(Sektionsleder, Beredskabsstyrelsen)
-------------------------------------------
VW181 - "Hitlerpotten"
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Misforståelsen omkring industrimotorer stammer vist fra at der i nogle fortegnelser bliver refereret til 28 hk. motorer frem for 30 hk. Jeg har selv flere af slagsen og de kører perfekt. Dem jeg har er fundet med 0 timer på bogen.

G.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej
Tillykke med din super flotte kludetags VW, vi er
nok en flok som overhovedet "ikke" er misundelige.
Den ser da meget overkommelig ud, både i lak og hvad
rust angår. Måske vi ses i naturen en gang.
Mange gode køreture
hilsn
VW 61
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det var da rart at høre at motoren ikke er neddroslet. Troede heller ikke helt på ham... måske ham der påstod det bare ville sælge nogle dele til mig.

Har været igang med lidt rengøring af motorens ydre og skilt lidt den lidt af. Glæder mig til at høre den starte. Måske det bliver i næste weekend.

Og den skulle gerne komme ud og rulle på de danske veje engang til sommer. det er i hvert fald mit mål.
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tog lige et par billeder af motoren under rengøringen. Dem der er taget af i bunden hvor udstødningsrøret går igennem. Hedder de et eller andet?
motor.jpg
motor1.jpg

(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så er motoren blevet sat i takket være min hjælpsomme svoger. Det gav ikke så mange problemer, dog må der være et eller andet galt... Der hvor afgangsrørene skal sidder på udstødningsrøret kan de ikke komme på!!! Udstødningen sidder nærmest for højt og dermed er der ikke fri adgang ud igennem de to huller i karoseriet til afgangsrørene. Og man kan jo ikke ligefrem ændre højden på hverken udstødning eller motoren.... Hvordan er det lige sket? Er det forkert svejsning eller har vi lavet en brøler?


Der kommer snart billede af problemet så i kan se hvad jeg mener.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
krealler skrev:
Så er motoren blevet sat i takket være min hjælpsomme svoger. Det gav ikke så mange problemer, dog må der være et eller andet galt... Der hvor afgangsrørene skal sidder på udstødningsrøret kan de ikke komme på!!! Udstødningen sidder nærmest for højt og dermed er der ikke fri adgang ud igennem de to huller i karoseriet til afgangsrørene. Og man kan jo ikke ligefrem ændre højden på hverken udstødning eller motoren.... Hvordan er det lige sket? Er det forkert svejsning eller har vi lavet en brøler?


Der kommer snart billede af problemet så i kan se hvad jeg mener.



En 54èr har jo aldrig været med 2 afgangsrør,og hvis yderligere bagpanelet har været skiftet 2-3 gange de sidste 54 år,og motor og gearkasse ligeså,så er dre ikke så meget der passer sammen mer,derfor en rigtig god ide og prøve samle hele bilen inden dne ryger til lak

(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det har jeg også tænkt mange gange det med at man samler bilen helt inden den ryger til lakering. Men købte desværre bilen sådan her. Der er så mange ting der ikke er samlet rigtig ind den blev lakeret, men det kan jeg så gå og rette op på nu... men det tager tid og koster penge og især kræfter.

Der er vel ingen anden udvej end at få svejst to stk vinkelrør så afgangsrørene kan komme ud igennem hullerne. Og ved den kun er født med et rør , men nu får den altså to!

Havde håbet det var en justerbar forbro der sad på bilen men lige meget hvor meget man løsner de skruer der sidder i midten på forbroen så vil den ikke op eller ned... Bilen er alt for høj.

Overvejer stærkt at sætte org. standard fælge med mindre dæk på bilen istedet.
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så er Cromefølgene solgt og gamle grimme standardfælge er købt. Nye dæk er bestilt i str. 165/80/15. Nu skal fælgene bare have en omgang med sandblæser.

Der er blevet sat det meste af himlen i nu og er gået igang med foldetaget. Det er sku noget af et projekt men det går fremad nu.

Nye historiske nummerplader er bestilt ved skat. Super god oplevelse ved skat i Middelfart. Ingen kø selvom det var tirsdag middag. Hun oplyste at mit orginale reg. nr. ikke var optaget så nu er nummeret som bilen blev født med bestilt. Men så i ved kan der gå op til 3 mdr... Og regner faktisk med at bilen er færdig om ca. 1. mdr.

Glæder mig helt vildt! Nye billeder kommer snart.
(permalink) krealler Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Efter rigtig mange forsøg og omkring de 500 timer er foldetaget endelig... endelig færdig. Det blev et uoriginalt tag og alt er hjemmelavet. Jeg er dog ovenud tilfreds og det fungere rigtig godt. Himlen er sat i og bilen er faktisk færdig. Dog er fælgene ikke helt færdige endnu, hvorfor jeg lige venter med de sidste billeder af bilen. Men de kommer snart.

Her er et par billeder af selve foldetags mekanismen som min svoger har lavet helt fra bunden.
Billede_1182.jpg
Billede_1186.jpg
Billede_1183.jpg

(permalink) krealler Member
Skrev for 15 years siden | | | |
så blev den endelig helt færdig:o)
Billede_1211.jpg
Billede_1214.jpg
Billede_1216.jpg
Billede_1217.jpg


Reply »

You must log in to post.