Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Clausens Splitbus-sportsmobilecamper

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Din bus bliver superflot. Er særligt vild med dit "elskab".

Et forslag til dit problem med omdr. tæller.
Hvorfor ikke prøve at få den repareret hos "Tacho Thomas" i tyskland?
Manden er flink og det skader jo ikke at spørge om en pris.

G.
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Anonym skrev:
Din bus bliver superflot. Er særligt vild med dit "elskab".

Et forslag til dit problem med omdr. tæller.
Hvorfor ikke prøve at få den repareret hos "Tacho Thomas" i tyskland?
Manden er flink og det skader jo ikke at spørge om en pris.

G.

kender desværre ikke manden,men lyder da som en fin ide....
Har du mail eller nummer til ham ?
Jeg har ligeledes problemmer med min olietemp. måler, men det må være føleren, da den fint slår ud på rent stel...

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Respekt, siger jeg bare.

/Svendsen
-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Sidste nyt....men ikke godt nyt !!!!!
Efter mange montering aftenner, som jeg nyder meget....var denne weekend udset til at skulle være turweekend med bussen, planen var at tage en masse småture , og finde/justere de sidste ting....men men men :-)

Først på ugen havde jeg stadig det problem at der ikke fandtes kromhjulmøtrikker til mine nye krom fælge,men det løste min meget gode smede kammesjuk....
Fik simpelthen nogle krom kuglehovedet i anden str. boret op med 14x1,5 mm gevind.

Senere skulle motoren lige testes, den havde selvfølgelig været startet masser af gange, men jeg mente at en lang test måtte være på sin plads....
Alle døre op, porten til side og gang i motoren...startede fint, alt kørte godt, og den lød rigtig fint...PIS efter ca. 10 min pissede olien under ud mellem motor og gearkasse...pis pis pis jeg havde glemt at skifte pakdåsen, den skulle jo lige ned af motorbænken for at komme til - så det tager vi den dag den ryger i bussen...
Men den dag kunne det jo ikke gå hurtigt nok, så der glemte Clausen sgu alt om den.
UD med motoren og ordne pakdåse, som viste sig at være et problem, blokken havde en lille skade og hvem det så end er der har lavet denne motor "overthere" havde lige fyldt godt op med flydende pakning...det duede dælme ikke...
Heldigvis for mig, som er så våd bag ørene.....har vi her på egnen ( hvis ikke hele Fyn-han hjælper mange ) en meget meget hjælpsom person, som altid stiller op,når der er problemmer....
Således også denne gang( for nok 10. gang på denne bus ) løste denne person dette motor problem.
Hans navn er John...." Doktor John "

Monteringen kunne fortsætte de næste par dage, hver dag startede med motor test jo den var fin..næsten alt var nu monteret og jeg kunne opstarte montering af indtræk i førerkabinen , sæder - beklædningerne - måtter...lækkert, kl. 03.00 kravlede jeg til køjs, blot for at vågne kl. 06.00 --- NU SKULLE DER TRILLES -----
en tur rundt i omegnen, inden den store tur til Langeland.
Motoren trak lige knapt så godt, og måske var den lige varm nok...tænding !!
Jeg kørte lige forbi Doktor John, jo han var stået op, fint vi gennemgik motor/tænding og den skulle lige justeres lidt, nu kørte den fint !!

Så skulle vi på vøres første køretur hele familien...alle blev læsset
og ungene glæede sig helt vildt, Faren havde lovet dem deres livs køretur....

Efter 10 km. lyste ladelampen æv ...ind til siden og kigge...HVAD min helt nye tandrem på mit serpintine sæt lå overalt i motorrummet i stumper på max. 5 cm længde....
Endvidere måtte jeg konstaterer at mit "førstehjælps" kasse med bestod af alt det værktøj-olie-ja alt andet...bare ikke den ekstra tandrem, den lå på værkstedet....
Men hvem kører op bag ved bussen ? Doktor john med frue i deres meget flotte buggy
Igen er John manden der hjælper,jeg får fruens plads og afsted med fuld fart efter den ekstra rem, den er godt nok hurtig hans buggy...
Tilbage til resten af familen og på med remmen...turen kunne fortsætte, men hvorfor havde den spist remmen ??? Havde jeg strammet for meget mon ? når men nu var vi afsted igen...
Da vi ankom til vores opsamlings punkt med alle de andre der skulle med på Langelandsturen, som havde ventet tålmodigt, skulle motoren jo lige dobbelt tjekkes.
Og så viste det sig at her endte turen for vores vedkommende...
Det første jeg så, var at den nye rem også var lidt flosset nu..
Så her lærte Clausen noget mere nyt...når man arbejder med svinghjul i den ene ende af krumtappen ( pakdåsen) så EFTERSP
IMG_1488.jpg
IMG_1490.jpg

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Clausen,

Din Camper er blevet super fed. Virkelig flot stil der er på den. Der er jo altid nogle ting der skal tilrettes på en bil der har været så adskilt om din. Det med den utætte tank er jo sindsygt irriterende. Særligt når alt din maling er opløst. Hvordan hænger det sammen? Er det fordi det er den nye vandbaserede type lak? Normalt opløser benzin jo ikke lakken.

Held og lykke med at få rettet div. skavanker. Vi glæder os herovre på Sjælland til at se dig til Bugs Funny.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |
fuck den er blevet fed... trist at høre om alle dine uheld det kommer sikkert også hos mig og alle andre der har skilt bilerne ad i atomer..
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Allan_Wind skrev:

Hej Clausen,

Din Camper er blevet super fed. Virkelig flot stil der er på den. Der er jo altid nogle ting der skal tilrettes på en bil der har været så adskilt om din. Det med den utætte tank er jo sindsygt irriterende. Særligt når alt din maling er opløst. Hvordan hænger det sammen? Er det fordi det er den nye vandbaserede type lak? Normalt opløser benzin jo ikke lakken.

Held og lykke med at få rettet div. skavanker. Vi glæder os herovre på Sjælland til at se dig til Bugs Funny.


Hej Allan

Jeg selv og alle de andre deltagere igår havde samme spørgsmål, men jeg afventer lige at høre maleren af imorgen Mandag,jeg skal jo have noget nyt maling og igang igen ....
Har fået motor, tank , el pillet ud af den igen
Jeg skal nok lige smide hans svar op, men jeg selv tror det er grunderen der er synderen, for det virker som om det kun er der hvor lakken måske har været lidt tynd, at det er skallet af, til gengæld kommer lakken af i store flader.
Bugs Funny er bestemt en mulighed, hvis ellers det snart lykkedes med at kunne køre uden de store problemmer, selvforskyldt eller ej :-)
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja sikke da noget træls noget , men lidt begynderproblemer kan man vel altid forvente
efter en total renovering , den er ellers blevet flot - på et tidspunkt skal den nok også komme til at virke lige så godt som den ser ud , det kræver vel bare lidt
fin justering hist og pist .

den med benzinen er jeg dog også lidt overrasket over - men se det positive i det - det kunne ha gået meget værre end det gjorde ...

busser har rygte for at brænde
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Kan kun give Allan ret, du har virkelig ramt en rigtig flot (og brugbar - ikke mindst) stil med din bus. Du kan godt klappe dig selv på skulderen, det er sgu blevet et flot slutresultat.

Mht. alle de uheld, så er det desværre sådan det indimellem er med de gamle biler, og når man kombinerer det med stress-skruen så går det sgu tit galt. Kender det kun alt for godt selv.
Men du er altså ekstremt heldig at der ikke gik ild i hele motorrummet på bussen... set i forhold til at der gik ild i hele bussen, så er det billigt sluppet at skifte tanken og male lidt om ;-)

Du er garanteret køreklar inden udgangen af næste uge... klø på!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Efter lang tids søgen herhjemme efter en org. radio til bussen, måtte jeg indse at
det næsten var umuligt at finde den rigtige....

Så efter en lang køretur til Skagen og hjem igen uden musik, overgav konen sig...
Og forærede mig en af de renoverede fra Koinigs i tyskland i fødselsdagsgave ..fedt!!!

Den kom idag meget fint pakket ind..den er bare iorden alt er renoveret og alt det man skal bruge er medleveret...

radio-beslag-skruer-ledninger til strøm-højtaler-kopier af alle org. brugsanvisninger-indbygningsvejledninger med mål-samt ikke mindst...
Tilslutning til IPOD... lavet uden at ødelægge radioen på nogen måder


Glæder mig til at få den sat i !!

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det er det fedeste item der kan købes for penge - må man spørge hva "du" gav - eller konen ?

hva er udgangeffekten i watt ? eller er det tilslutning til forstærker ?

for feeed - og tillykke med fødselsdagen clausen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
det er det fedeste item der kan købes for penge - må man spørge hva "du" gav - eller konen ?

hva er udgangeffekten i watt ? eller er det tilslutning til forstærker ?

for feeed - og tillykke med fødselsdagen clausen



Den er desværre kun i mono, men kan vist nok også fåes kun med linieudgang til en ekstern forstærker...Udgangseffekt kun som org.

Men jeg har stereo i bag, til når vi "camper" så det var en org. radio jeg ville have, men at den kan spille ens eget musikbibliotek kunne jeg ikke stå for...

Pris på PM til dig....

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Cruus Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Totalt cool radio,

Jeg har købt en FM sender til min Ipod, det virker også ganske udemærket, hvis man ikke lige hár råd denne fine radio med ipod ledning.


Mvh

Michael
-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej clausen.
Tillykke med fødselsdagen og radioen.
jeg har selv en org gammel radio i min,den virker bage ikke tror det er en 6v og bilen er 12v,hvad er ipod tilslutning ??.
Hilsen Claus Bendix.
-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ClausBendix skrev:
Hej clausen.
Tillykke med fødselsdagen og radioen.
jeg har selv en org gammel radio i min,den virker bage ikke tror det er en 6v og bilen er 12v,hvad er ipod tilslutning ??.
Hilsen Claus Bendix.



Tilslutning af Mp3 afspiller, således du kan høre din egen musik :-))
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |
-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak for svaret.
Hilsen Claus Bendix.
-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Du rykker for vildt clausen!

Til min gl blaupunkt havde jeg på et tidspunkt delt højttaler ledningen ud til 2 moderne højttalere, det lød meget godt.
Nu er jeg mest glad for min moderne radio, der kan spille højt. Så den gamle får 1 højttaler under gitteret som org. Bare for at vise folk at den skam virker.

Claus Bendix, nu ved jeg ikke hvilket mærke din radio er, men på mange blaupunkt'er findes der en lille plade man vender bagpå, afhængigt om radioen skal være 6 eller 12 volt.
Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak Ronnie
Det vil jeg undersøge.
Undskyld vi bryder din tråd Clausen
-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ClausBendix skrev:

Undskyld vi bryder din tråd Clausen


ja, men vi husker at kommentere/rose Clausens bus :-)

Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så kom der lidt "nice" sager til vinter aftener på værkstedet....
Bliver da lidt spændende at få dem bygget på bussen
Billede_001.jpg
Billede_002.jpg
Billede_003.jpg
Billede_004.jpg
Billede_005.jpg

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) bugservice Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hej

efter at havde prøvet en bus med det der styretøj S
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |
bugservice skrev:
hej

efter at havde prøvet en bus med det der styretøj S
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg har skrevet sammen med 4-5 stykker henholdsvis i England samt Holland og Tyskland der har monteret dette system , de er alle enormt glade for det, derfor skal det da prøves ....så må vi se om det duer til noget ....

Ligesom med alt andet skal det jo monteres korrekt for at virke efter hensigten :-))
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej clausenvw.

Det ser sku`godt og dyrt ud så jeg håber sku du kan mærke forskæld glæder mig til at se den til bus træf til sommer hvis du alså kommer,det er mit første og jeg tror det bliver godt,ses.

Hilsen Claus Bendix.
-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk

Reply »

You must log in to post.