Oplad batteriet så vægtfyllen er helt i top på alle celler.
Pak det ind i et par plastposer og sæt det ned i dybfryseren(-18grader), ja du læste rigtigt,
Ved denne lave temp. vil Sufateringen gå i stand bay,og det er jo det der ødelægger
batteriet.Når du igen skal bruge det vil du se at spændingen er den samme, og det er bare at køre.
Det med at, vinteren igennem,Lade og aflade/punktlade er detsamme som normalt brug og sulfateringen fortsætter. Mit sidste 6 volt var 11 år da jeg kasserede det.
Et lille tips. Et kort sluttet batteri kan måske reddes. Tøm det og skyl alle celler med rent vand. Påfyld dest. vand ej batt.syre og oplad på det med en kraftig lader i ca. 4/5 timer herved bliver de krystaller der sætter sig på blypladerne frigjort. Skyl igen, påfyld så Akkumulatorsyre og oplad det normalt.PS.det har ikke den samme kapasitet, da en del af blypladerne jo er sulfateret væk i årenes løb og det er jo det der ødelægger/kortslutter batteriet.
Et fuldtopladet batteri kan jo ikke Fryse/frostspringe!!!!!!
Vh. FVEE.
Husk at skrive BØFFER på posen ellers får i balade med PIGERNE. HA HA