Specialbygget type 1 roadster, hvor ALT er lavet i jern af "bygherren" Mark
Bilen er bygget på en svensk 62'er og alle forstærkninger der normalt svejses i, i forbindelse med konvertering til roadster med glasfiber-kit, er på plads. Dvs. at der både er cab-vanger og ekstra vanger i døråbninger.
Synsmæssigt er ombygningen derfor i orden.
De kosmetiske ændringer omfatter:
Døre tilbageflyttet 10 cm.
Tilpasset og choppet forrude ramme fra Volvo 444
Instrumentbrædt fra VW med toppen fra Volvoen
Toppen af dørene samt kabinekant bagtil special lavet.
Bagklap fremstillet ved brug af 2 forklapper samt 1 bagklap. Hængsler åbner klappen til lodret position og der er kæmpe bagagerum
I kabinen er gearstangen forlænget med Volvoens forkromede ditto.
Bænksædet er lavet helt fra bunden af, med ramme i krydsfinér, polstret med skum i flere hårdhedsgrader og herefter betrukket med mørk-rød "tuck n' roll" vinyl.
Dørbeklædninger fremstillet i samme stil og materiale.
Sort auto tæppe på tunnel samt gulvflader.
Den silkematsorte lak er sprøjtet i garagen, men er alt taget i betragtning utroligt flot.
Motoren er en gammel 1600, der hostede lidt sidst den var startet. Den er monteret med Kadron karburatorer og har et godt bundtræk, men ville nok have godt af nogle friske cylindre.
Bilen kører ellers som en drøm og er helt fri fra de typiske roadster rasle og skramle lyde.
Den har kørt til nogle få arrangementer, vundet en enkelt præmie, men er stort set ikke eksponeret.
Den er ikke synet og der skal betales afgift.
For at kunne synes bør bremserne nok kigges over...... de er nye, men som sagt.... bilen har stået stille i mange år nu.
Afgiften skal jeg ikke gætte på i dagslejet..... men mon ikke den ligger mellem 10.000 og 20.000??
Prisen på denne "One-off" er kr. 75.000
Absolut kun seriøse henvendelser fra købere med penge på lommen ;-)
Kontakt Mark - 27 26 67 11 eller Thomas - 20 96 44 69
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro