Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  søger noget jagtvogn

Tags:
No tags yet.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nææ pladedelen er nok ikke bedre nu om dage, men en god ven af mig der er mekanikker og pladesmed fortalte mig engang, at det rust du kan se på en bil er kun ca 10 procenr af det der er. Dette har jeg selv erfarte utallige gange når man først begynder at skille tingene ad så dukker det værste rust op.
Så derfor mener jeg at når en mand der går op i tingene og laver sin bil, og metaliser bunden er restten helt sikkert også i orden. så er 15000 ikke ret meget at spare. men god jagt man får hvad man betaler for.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hym Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej.
Uha da, sikke en lang tråd, og sikke mange (delte) meninger der er.
Med fare for at få en masse ord kastet tilbage i ansigtet, så vil jeg gerne lige kommentere på et tidligere indlæg.
Mht "tilsyneladende plug and play til 26k" så har jeg set på den. Der skal plugges en svejser i kraftstikket, og så skal der playes med noget svejsetråd.
Bare lige for at give mit besyv med.
Held og lykke med at finde en jagtvogn, håber virkelig det lykkes for dig.

Hym

-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

En Jagtvogn fra 1974, aldrig svejset og uden rust... God fornøjelse, så skal du være heldig at finde en der har været opbevaret tørt indendørs de seneste rigtig mange år.

En mex 181´er ruster lige så modbydeligt meget i inder- og yderpaneler, som en gammel italiener :-(
0,8 mm plade bliver hurtigt 3-4 mm tykt og opsvulmet. De tysk producerede er en anelse bedre, men stadig fra samme periode som 1302/3 = ringe stålkvalitet. Dertil er de sjældent passet ordentligt af deres 1. ejer ;-)

Held og lykke med "jagten", det skal nok lykkes! Men måske du skulle bitche lidt mindre over de biler du bliver tilbudt, og i stedet bare sige nej tak! Det andet er vist ikke særlig befordrene for lysten til at hjælpe dig med at finde den rigtige...

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fint, fint... så er der jo ingen problemer.

Når man opretter en "søges" tråd er det vel fordi man enten ikke gider lede selv, ELLER allerede har afsøgt markedet uden at finde noget, men så på denne måde forventer at finde lige netop "dét" der ikke er annonceret til salg - i min verden lig med at bede om hjælp til at finde frem til den rigtige bil. Enten ved at folk henleder opmærksomheden på det de selv har til salg, eller kommer med brugbare ledetråde. Så jo, jeg mener sgu at en søges tråd er at bede om hjælp!

Med hensyn til tøsefornærmelse synes jeg faktisk du fører godt an selv, ved gentagne gange at skære ud i pap, hvorfor du absolut ikke vil betale udbudsprisen for den ene eller anden bil. Fair nok, men det kommer til at fremstå som om du er forudrettet. Det letteste er vel bare at sige "Tak for tilbuddet, men det er ikke lige det jeg søger!" Høfligt, reelt og uden oplæg til diskussion.

Men sådan er der så meget...

Endnu engang held og lykke med søgningen. Det er venligt og positivt ment!

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ved ikke hvorfor jeg gider kommentere det, men du skriver selv i din tråd

-----hvad er prisen på grisen. Gider ikke ringe hvis den er for dyr-------

Det fortæller jo åbenbart at du ikke har penge nok til en ordentlig vogn.

(permalink) HMS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Næ det kunne også betyde at han mener at pris og kvalitet skal hænge sammen Hendrixxx er ikke alene om at mene at der florer kunstige høje priser på nogle biler.
Din mening om at han ikke har råd til en ordentlig vogn BIG MISTAKE :)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hva faen ???
Har sygeplejersken fået lønforhøjelse ?
Kanon så bygger jeg min som du vil have den , næsten .
Og prisen på grisen er fast 100k ,
Ingen kvaler, Hendrixx betaler !

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) hym Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej igen.
Sikke en sjov tråd.
Havde forståelse af at VWnettet lagde op til en hyggelig, jovial, godmodig og venskabelig omgangstone, men jeg har måske en forkert opfattelse af ovennævnte superlativer.
Vil forøvrigt lige nævne at beige 1976 jagtvogn til 27k ej heller er en plug and play, men den har potentiale for en redningsaktion.

Mht "skarp udmelding så ingen misforstår" så er det jo netop hvad der kommer til at ske. Prøv et simpelt "tak, men nej tak" næste gang. Det gjorde jeg:-)

Jeg er ikke ude på at få en litterær reprimande for mit indlæg i denne tråd, men vil udelukkende give mit besyv med.
Hvad angår den hæderlige og billige jagtvogn hendrixxx mener at have fundet, så er vi sikkert mange der ser forventningsfuldt frem til at se vidunderet.
Kan ikke understrege kraftigt nok at det ikke er spydigt ment, men jeg mener da at man skal lade sine meningers mod stå for skud ved at fremvise argumenterne i billedform. Og jeg håber inderligt det lykkes at finde en pæn en.
Jagtvogne er i min optik som et lotteri, for de kan findes i alle tilstande af forfald og i alle prisklasser. Og ikke at forglemme så findes de også i alle mulige udformninger hvad angår udseende og tilbehør.
Endvidere er jagtvogne en vogn affødt af militær nødvendighed, og ikke af æstetik.
Slutteligt, så skiller jagtvogne sig fuldstændigt udfra mængden af øvrige VW modeller, og jeg har tendens til at tro at ejere af jagtvogne gør ligeså.
En af mine mottos er "hvorfor være en kopi hvis man kan være en original", og med original menes ikke særling.
Hvorfor ikke være extremt søde og behjælpelige overfor hinanden hvad angår jagtvogne; der er jo trods alt ikke så mange af dem.

Og til aller aller sidst, jeg er ikke ekspert på VW181, men har haft nok kontakt og korrespondance mht modellen til at jeg tør udtale mig lidt.
- Den ER behæftet med nogle konstruktionsfejl hvad angår rust iflg fabrikken, men dette var betydningsløst set i forhold til at den som krigskøretøj ikke var påtænkt at holde så længe. (Kan jeg ikke bekræfte skriftligt, men ring og jeg skal forklare ophavet til min info)
- VW ville ikke lave en ny jagtvogn efter modellen fra 2 verdenskrig, men pres blev pålagt fra regeringen hvorefter produktionen opstartede. Motivationen har sikkert også været derefter.
- Dem som tror på produktions styk tallene offenliggjort fra VW tror sikkert også på julemanden. De er lavet under den kolde krig og det var nærmest en folkesport for både WAPA og NATO at misinformere osv mht krigsmateriel.

Og som sagt, ønsker hendrixxx al mulig held og lykke med at finde en pæn, billig og usvejst jagtvogn, samt at jeg håber vi får nogle billeder af vidunderet.
Der er for få jagtvogn på de danske veje, så lad os da hjælpes ad. Om ikke andet så med at beholde kammertonen.

Hym

-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) simon Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har sendt mail igen;-)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) hym Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej H.
Jamen, selv tak da.
Kan sagtens følge hvad du mener, men er ked af at tonen nogen gange er lidt harsk på VW nettet.
Du ER en af de erfarne, og med tre jagtvogne på bagen tør jeg også godt kalde dig en "senior".
Som senior så ved du også godt at hvad angår folks hobbies, herunder også køretøjer, så rammer man meget nemt et ømt punkt. Hobbies er tit det der får os til at overleve den trælse hverdag, ved at vi kan se frem til noget positivt, og det får desværre nogle til at have følelserne til at sidde udenpå tøjet.

Udover at forsøge at oplyse om de jagtvogne jeg har set på, så har jeg haft to yderligere formål når jeg har skrevet i din tråd.
1. at forsøge at gyde olie på rørte vande, samt
2. at forsøge at appellere til mere kammertone blandt det fåtallige jagtvognsfolk.

Som nævnt, de jagtvogne til 26k og 27k som du nævnte er IKKE indenfor den kategori du søger.
Har været oppe og kigge på dem og prøvede bare at hjælpe......

Herudover er jeg kun stærkt uenig med dig på et punkt, og det er i dit allersidste indlæg mht priser på jagtvogne.
I bund og grund er jeg enig med dig mht pris problematikken, men ifølge de (to) kilder jeg har talt med i tyskland, så er prisen dernede stigende fra og med 2009.
Årsagen hertil er at første årgang 1969 fylder 40 år i år, og det har en tendens til at få prisen opad. Men derfra og til at forlange helt op imod 13-14000 euro i tyskland for en jagtvogn synes jeg selv er at stramme prisen lidt.
De gode gamle dage med jagtvogne til 1,5k eller 2stk til 5,5k tror jeg er forbi.
Leder selv efter en fin jagtvogn da jeg lige har solgt mit 69 projekt, og er ikke afvisende overfor 40k, hvis den altså er rigtig flot og iorden.

Og endnu engang, ønsker dig god jagt og håber det lykkes for dig.
Håber endvidere vi får den at se en dag.
(Og jeg regner ikke med at ville skrive flere indlæg i din tråd, for bliver jeg sikkert bare opfattet som kværulantisk af nogle.)

Med de venligste hilsner
Hym

(PS. Vil ikke ændre i min profil hvor der står "V-MEK in a VW 181" selvom jeg ikke længere har en jagtvogn. For det får jeg igen en dag......... Og desuden lyder det stupidt at skrive "V-MEK without his VW 181")

-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hym Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Hendrixxx.

Tillykke med den nye jagtvogn.

Hurtigt spørgsmål...er det den gule som har kørt 74800 km???

-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) HMS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

HæHæ winner

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hym Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej.

Tja..........., vinder af hvad???
Gættede jeg rigtigt, eller er det hendrixxx der er vinder af en jagtvogn???

Hym

-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hym Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Hendrixxx.
Kritik er mange ting, blandt også af positiv og konstruktiv art.
Var oppe og se på den og må ærligt indrømme at jeg (og kammeraten) fandt den for ringe til at jeg ville købe den. Projekt har jeg nemlig selv nok af.
Faktisk var den så ringe at jeg ikke engang gad have en prøve en tur, men blev nødet af sælger til i det mindste at høre motoren køre.
Da motoren blev startet fandt vi at tomgangen var for høj, samt at chokeren ikke virkede ordenligt grundet at skruen på spændebånd til luftfilter stak ind i. Godt for dig at han rettede det på stedet ifølge anvisning.
Mht rust, så synes jeg at den havde adskillige steder, at tre af skærmene var svejst, put og mut i nogle af hjørnerne, spartel nogle mærkelige steder osv osv.
Var der ikke også noget med en utæt udstødning?
Har den virkelig 24v eller er det en seperat 12v kreds til radioer?
Din turnkey motor er en bus motor, renoveret i tyskland og ombygget til gas.
Siden du var i Rødkærsbro, var du så ikke forbi og kigge på den beige? Den havde virkelig en flot ny kaleche.
Ifølge opstarten på dit indlæg havde du nogle krav til tilstand, og jeg må indrømme at vi har en divergerende opfattelse af selvsamme punkt.
Håber virkelig at du kører sommeren i møde i en velfungerende og uproblematisk jagtvogn, samt at den kommer til at gøre dig ære i mange år fremover.
Og et stort tillykke med at endnu en jagtvogn er kommet en fanatisk og energisk ejer i hænde, og at den forhåbentlig er reddet for fremtiden.
(Ville forøvrigt ikke skrive mere i dit indlæg af fare for at blive opfattet som kværulantisk, med dette var iht en købsforespørgsel, og ikke iht kritik af et foretaget køb.)
Som tyskerne siger "krieg ist krieg und schnaps ist schnaps".
Med venlig hilsen
Hym

-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

skærme er skærme....de kan skrues af og skiftes ved behov og da jeg formentlig skal bredde dem uanset så hængte jeg mig ikke i det- planene er at tage en afstøbning og lave et sæt i fiber der er +4, og det fungerer de helt fint til. Rusten er lavet tilbage i 90 og er ok. Jeg løsnede en del af boltene der holdte skærmene og ingen af gevindene gik i stykker, så der er gods tilbage i skærmkanterne. Det er muligt han ikke har været så heldig med at spartle skærmene men igen....de er ikke så vigtige. Resten har jeg banket igennem minutiøst uden at finde noget, så til prisen er det det jeg søgte og lidt til. En billig std. jagtvogn, uden rust. Nu skal den bare sænkes, have breddet skærme, lidt lækre fælge og en gang maling- så skulle den være der......og så er vi stadig noget under 40000kr

Karosse/bund/rammehovede/ruderamme/gearkasse/motor/forbro/sæder/kalechestativ er rigtig godt og det er det vigtige.

Motoren er renoveret, men ikke bygget om. Det er en alm. std. motor med et aggregat til at sætte gas på.

Det glæder mig du fandt den for ringe :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hym Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Stort smil herfra:-)

God fornøjelse.

(PS: overvejer at skifte ud i min profil. Hvordan lyder "back laid fucking mother")

-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg ville tage "fucking laidbak mother"

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hym Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Helt ærligt hendrixx, så er jeg glad for at du kan tage lidt fis og ballade.
Livet er trods alt for kort til at blive harm....

Og forøvrigt, hvis du søger et ombygningsprojekt til din jagtvogn, så se lige de billeder af verdenens eneste vw 181 amfibie jeg har lagt ind på nettet.
Og det ER fabrikken selv der har lavet den.
Der kan man seriøst snakke om en ombygning der trækker tænder.

Sagt på militærisk radiosprog herfra. Modtaget, slut.
Hym

-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.

Reply »

You must log in to post.