Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  En ny Kit Car ser dagens lys

Tags:
No tags yet.

(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

I want one....

Den er sgu lækker!

/Mads

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det dér er en 100% uforskammet lækker kit car. Hvor kan jeg veksle min ene nyre? :-))

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg takker :)
Designet er stadig lidt under udvikling, men den bliver pænere og pænere, syntes jeg.

Kan være vi laver et par eksemplare når vi dertil.
Går osse og leger med ideen om en coupe model :O

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) spaceman Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er så forfriskende at se sådan et kanon-godt design til en vw. Tror aldrig en vw har set så godt ud - i mine øjne.
Når du nu har fat i tegnebrættet og designer en fantasisk lækker 40.tals bil, hvorfor tager du så ikke det hele med ?? der mangler altså omkring 30-35 cm bagi før det hele hænger sammen - dette er ment som en meget positiv kritik, for jeg har aldrig set så godt et hjemmelavet design til en vw kit-car nogensinde. Tænk dig nu grundigt om inden det er for sent - stilen er der jo med en classisk to-farve kurve, fantastisk design hele vejen hen til den to-delte forrude og Buick portholes, tror den blir endnu mere rendyrket hvis den får en lidt længere bagdel, måske en boat-tail ??
VH

Bjarne

-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jep Bjarne har ret. Pas på at karossen ikke bliver "cartoon agtig". Bredden skal også matche længden. Lige nu er den for bred kontra længde. Hvilket i min bog gør den cartoon agtig.

mvh. Erik Bendix

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tanken med den er at den skal minde om en VW fra den til. Det lyder måske tosset, men det er ideen, og designet til. Og bagenden bliver ikke ændret pt, kan godt være vi laver en model med en længer bagende for at se hvordan det ser ud. Men det ikke planen.
Men tak for ideerne/rådene :)
Jeg vil bare gerne ha en speciel/enestående bil ;)

Hvad ser bedst ud, den gamle todelte forrude eller en 356 forrude??

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Todelt

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Casper, jeg tror det folk snakker om vedr bagenden, er at den ser lidt forvokset ud. Hvis den fx var lidt mere i retningen af en roadster bagende, så var den bedre. Længden passer meget godt, men den virker lidt høj:)

Og forruden skal være 2delt:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

SLETTET
-----
Her stod tidligere et af Jakobs indlæg.
Da jeg ikke synes, at udbyttet svarer til den viden og tid,jeg investereri dette forum, har jeg slettet mine bidrag.
-----

(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

bagenden................den kunne også blive lavere i bagenden, hvis du vælger at bruge en flad motor istedet for en med opretstående kølerhus som altid begrenser designet lidt bagpå. jeg synes som sagt før at den er super fed, men bagenden er jeg ikke 100% glad for, men 99................men man skal gøre hvad man synes er fedt, det gør jeg med mine projekter....så kør igang, så vi får lidt flere cool biler på gaden...forøvrigt ville den være super cool som coupé, som du selv er inde på.

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Smag kan som bekendt ikke diskuteres, men jeg synes ikke bagenden skal ændres og foretrækker den buede forrude....

Og super super fedt projekt!!

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak alle.
Ang forruden er det ikke besluttet hvad for en der skal bruges, da jeg syntes de begge ser godt ud. Så det kommer nok til afhænge af hvad for en jeg lettest kan få fingre i :)

Nyt forsøgs billede tilføjet, hvor røven er strukket 20 cm længere, giv din mening:

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja jeg kan personligt godt li at røven er blevet lidt længere.. det fjerner det "Cartoon" agtige og gør den lidt mere elegant ;-)

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Svært at bedømme, når man ikke har et billede mere bagfra - umiddelbart nej tak.....

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fantastisk flot og spændende projekt!

Personligt ville jeg måske foretrække at integrere forlygterne i forskærmene, eller lave dem som ikke-indbyggede lygter.....men alt er jo smag og behag.

Held og lykke med projektet.

Holger

PS....boat tail bagende lyder faktisk også ret fornuftigt i mine ører (læs: øjne) :-)

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mr-M:
Har requested nogle flere billeder fra min 3d mand, men er enig kan godt lide den lille bagende ;)

TheRealHolger:
Ang lygterne, er det for at holde det orginal design så vidt muligt, da det var det jeg faldt for til at starte med :)
De nederste lygter vil nok blive udskiftet med nogle mindre tågelygter, både for funktions og udseende mæssigts skyld.
Boat tail vil ikke passe i designet, ihvertfald ikke med mine øjne;)
Det må blive næste projekt, som faktisk allerede er på tegnebrættet og med boat tail ;)

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er squ imponeret over de 3D layouts :) Den ser mega fed ud. Hvor omfattende er det at få lavet form osv der matcher de 3D tegninger? Tror bestemt du kunne sælge det karosse som kit. Jeg ville ik afvise at jeg er fristet hvis det kom dertil :) Den er jo lidt mere speciel end en buggy og speedsters er jo set ;) (selvom de også er MEGA fede)

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, han er osse meget dygtig, tjek evt hans side:
http://www.palat.com.br

Den skulle kunne laves så den matcher faktisk identisk, kan godt være detaljer som håndtag, lygter osv bliver lidt anderledes end fra 3d tegningen, men det kommer til at ligge meget tæt op af.
Men det skulle kunne lade sig gøre.
Pt er det grill og frontrude som er min bekymring, da grillen er en der skal custom laves (har ideen til det) og det samme med den 2 delte frontrude.

Planen pt er at bygge plugget, også lave en støbeform, også se hvordan tingene går derfra.
Kan ikke udelukke der bliver lavet et par kits ekstra ;)

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jah, Jeg synes den "lange" bagende er MEGET flottere. Den giver bilen et mere balanceret look og fjerner cartoon looket næsten fuldstændigt.

Hvis "40ér" stilen skal beholdes helt igennem tror jeg du skal beholde splitforruden.
Jeg kan faktisk godt li´ ideen med et ekstra sæt lygter. Det er jo helt i tråd med den tids sportsvogne. Men det er ligesom fronten er lidt for "lukket" mellem de øverste lygter og tilskudslygterne. Omvendt har jeg ikke rigtig nogen gode ideer til hvordan man ellers kunne lave det. Men man kunne jo sove på det, og se om der dukkede en god ide op.

Det begynder at ligne en bil nu ;-)

T
Edit: Man kunne evt. "skyde" underdelen af front lidt længere frem for at glatte den lidt ud.
- En anden ting. Den tids vogne havde jo nærmest alle "blad" kofangere. Var det måske en mulighed? - Det ville osse hjælpe på længde versus bredde problemet.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Farmer:
Hvis du tænker på de øverste lygter som nærmest er integeret i skærmen, så der mening med det, man kan se det på de sidste billeder hvor den er grå, der der sådan nogle spidse lygtehuse på, og vi syntes det så halv grimt ud, så vi lavede dem, så de nærmest går i flow med skærmen ;)
Og ja det er det nemlig med de 2 lygter, dog bliver de nederste nok skiftet ud med nogle lidt mindre custom tågelygter i stedet :)
Det er osse splitforruden jeg satser på pt, vi tror vi har en løsning til at lave den custom selv.

Kofangerne er vi gang med at prøve os lidt frem, og se om det bliver godt :)
Så der går nok ikke mange dage før mening om kofangere skal høres ;)

Ja det går stille frem, det skal nok blive en kompelt bil inden længe :D

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej de øverste er rigtig fine, som i har lavet dem (syns jeg). Men de nederste kunne måske blive skudt lidt fremad, for at mindste "lukketheden" i frontstykket. Et sæt Dodge RAM projektører i de nederste kunne være et fint bud. De er heller ikke så store. De kan få´s både som tåge- og fjernlygter, såvidt jeg er orienteret.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Okay, så jeg med.
Det har vi faktisk haft prøvet, næsten. Det hvor de fremskudt ca 7 cm, så der lige var en kant. Og det så ikke specielt godt ud. Men men, det kan man altid tilpasse til dem der har smag for det.
Har fundet nogle tågelygter til bobblerne, så regner med der bliver lavet noget med dem, det er 10cm diameter lygter. Tror det vil matche ret godt.

Og din ide med blad kofanger er givet videre, så må vi se om vi kan få noget smart ud af det ;)

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) skovbamsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er glad for at du har tage mit forslag op med at lave den længere og lavere i røven

(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nye billeder.
Røven ser okay ud de 20 cm længere, og det ødelægger ikke orginal designet.
Så det bevares.
De nederste lygter er ændret til de små tådelygter og gir et bedre look.
Farmers ide med med blad kofangere ser godt ud, så det bevares osse.

derudover er der Hebmuller licenselight på, og det ser godt ud.
Der er osse addet luftindtag.

EDIT: skovbamsen, jeps, han har lavet det så det ser godt ud. Dit forslag til navn blir osse taget i brug ;)

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Solmex Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er hel vild med jeres design. Den er utrolig flot og den vil egne sig til alt fra det nuværende klassiske design til en cool baneracer med kørenummer und alles! Eller som svulstig hotrod....
Jeg tror bestemt den har en fremtid og ville sælge godt som kit

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev

Reply »

You must log in to post.