Nårh.. Du mener ham der med daggamle skægstubbe der ytrede sig om rom og kugler? En drink jeg glæder mig til at se mikset, men ikke til at smage...
24430551 lars(a)ekstromit.dk
Nårh.. Du mener ham der med daggamle skægstubbe der ytrede sig om rom og kugler? En drink jeg glæder mig til at se mikset, men ikke til at smage...
Idag fik jeg lavet en vange til under tankstolen. 4 timer tog det. Tænk hvis man selv skulle lave alle pladedele... Til gengæld er jeg super tilfreds med resultatet.
Det ser rigtig godt ud Lars!!
Dejligt projekt at følge med i. flot arbejde!
Af hjertet tak. Det går LAAANGSOMT, men støt frem af.
Så er der sket lidt igen. Har fået muret mit lille vangestykke i og hæftet en forspids. I dag havde jeg så muligheden for at få lavablæst karrossen. En hård dag og jeg er helt færdig. Selv i underdrengene var der lavasand, men det er det hele værd. Det lavablæsning er sgu noget der virker. Stor tak til wcmekanikeren.
Desværre nåede jeg lige at sende en nos inderskærm til sandblæsning inden jeg fik tilbuddet om lavablæsning. De har desværre været lidt hårdhændede ved den, men jeg skal kun bruge nederste halvdel, så det går nok.
Flot arbejde og mega coole billeder ! Det sidste hvor 58'erens karosse svæver frit i luften, ligner noget fra et Siegfrid og Roy magic act a la den svævende dame..
Jeg vil gå linen fuldt ud og sige "Najsigt" !!
;-)
M.
Selvtakker! Det var jo hyggeligt..
Men 2 dage i træk med det apperat er sku HÅRDT :0)
Jens
Det ser ud til at have været mere effektivt med den større dyse og større kompressor, end den dag jeg var med deroppe.. Nu er jeg helt misundelig!
Hej Lars
Den går da hen og bliver helt fin, den boble.
Husk jeg har stadig en bagspids til dig, men kan se du er godt optaget oppe foran.
Har du forreste kofangerholdere(hedder det forspidser?), jeg har et sæt, dog brugte.
Hvad er lavablæsning? er det mildere end sandblæsning? kan man bruge det på fx min westy, som har lidt flyverust(altså let overfladerust)
Ronnie
Lavasandet er meget finere end det sand man normalt blæser med og efterlader materialet med en meget fin overflade. Nu ved jeg ikke om det var lige så "blødt" ved materialet med større dyse og kompressor, Jens eller Lars?
Men den dag jeg var med oppe ved Jens, må jeg sige at det var faktisk umuligt at beskadige pladen og det var godt for mig.
Så ja, hvis du vil hae blæst din flyverust af, så vil jeg mene at du godt kan det..
Du kan SAGTENS blæse flyverust af med en lavablæser.. Har selv lige gjort det på et par pladedele....
Størrelse af dyse og lufthastighed har ingen betydning! Det er meget mildt, men tager også lidt længere tid end med sand, men det er klart det værd!
Jens
Ja, ifølge Jens var det en helt anden oplevelse med den store pistol. Den tog da også både undervognsbehandling og spartel. Men vi var igang i mange timer.
Ronnie. Du har fået en sms.
Der er altså gået et eller andet helt galt med rollefordelingen her.. Næste gang er du prøveklud Lars, og jeg er nr 2, hvor alting er nemmere og bedre (omend stadig hårdt) ;-)
Hvordan tror du så JEG har det??? :0)
Hej Har lige fået info på bilen, km garanti. Max 200000 Første ejer 30-35000 km
Anden ejer der total renoverede den. op til 50000 km
Trejde ejer kørte 130-140000 km i den.
Når du modtager att.en står hans tlf.nr der. og han vil gerne give dybtgående info.
Mvh per
Fedt fedt. Tusind tak Per.
..Og jaja, der kommer snart en opdatering.
Hej - det er os, der var de forrige ejere af Sonja, som hun hed i vores tid.
Den første ejer - ham fra Horsens - købte den som nyregistreret men kørte ikke ret meget i den. Da han i 1972 skulle have fornyet kørekortet, syntes han ikke, det var udgifterne værd. Altså stod den i familiens garage frem til 1989, hvor vores kammerat Ole, der er pædagog, fandt den sat til salg af dødsboet. Bilen var rådden i den ene forskærm, og hjulene var rådnet op, men ellers stod den i sin oprindelige lyseblå lak, som da den kørte af samlebåndet på Folkevognsfabrikken. Da havde den kørt under 30.000 km, så vidt vi husker.
Ole strippede den ned og renoverede den til den stand, du modtog den i. Blinkerarmene, der jo var ulovlige på den tid, blev nænsomt svejset fast, og bilen blev malet i en kopi af Porche-rød. Sæderne, der også var ret medtaget af tidens tand, blev skiftet ud med et par særdeles uoriginale sæder, og også motoren fik en "opgradering".
Han - Ole, altså - kørte godt 20.000 km i den men valgte så at sælge den. Vi købte den i 90-91 og brugte den til job og skole i en årrække. De sidste år, inden Per købte den af os, stod Sonja inde i vores lade.
Vi glæder os til at se den færdigrenoverede Sonja! :-)Og - vi sender papirerne på hende i den her uge.
Hilsen fra Tranum, Nordjylland
Tak for info. Det er altid sjovt at høre om historien. Skulle I ligge inde med billeder er jeg meget interesseret i at se dem.
Jeg har godt nok fundet lidt lyseblåt, men f.eks. bag typeskiltet, bag sidebeklædningerne og andre steder man typisk ikke ville male er den lysegrå. Jeg har dog også fundet noget orange i inderskærmene. Når papirerne lander vil jeg få sendt en dåbsattest fra Wolfsburg, så må vi se hvad der er af oplysninger.
Lars er det på wolfsburg vw museum du har udyldt de 4 felter under Urkundengenerator??
Vh Henrik
Vedr. motoren er det vistnok en Type 2 fra et Folkevognsrugbrød - med 1600 cylindersæt monteret samt - kan du jo se - de to dobbel Weber karburatorer. Den er blevet målt til 78 HK på ruller.
Speedertrækket er specialkonstrueret inde fra Aalborg for at passe til de to kaburatorer, der oprindeligt stammer fra en Simca.
Vi har, så vidt vi husker, eet foto af Sonja, fra 90'erne en gang. Det skanner vi ind en af dagene - er lige lidt optaget p.gr. af hundehvalpe for tiden :-)
Lyder som en spændende motor. Den har jeg dog ikke fået med.
Henrik: Ja det er den. http://automuseum.volkswagen.de/urkunden.html
tak for det Lars, jeg må snart op og se hvor langt du kommet, det ser skam godt ud det du for lavet. ;)))
Lidt update. Har ikke fået lavet så meget på det sidste. Frontspidsen er færdig og jeg er gået lidt igang med inderskærmen. Ved forreste del af varmepanelet var 4 lag plade...
hej ekstrøm, under oprydning dukkede typeskilt op. det sender jeg lige næste uge