Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ekstrøms 58er

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nårh.. Du mener ham der med daggamle skægstubbe der ytrede sig om rom og kugler? En drink jeg glæder mig til at se mikset, men ikke til at smage...

100_2491.jpg

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Idag fik jeg lavet en vange til under tankstolen. 4 timer tog det. Tænk hvis man selv skulle lave alle pladedele... Til gengæld er jeg super tilfreds med resultatet.

100_2499.jpg
100_2500.jpg
100_2501.jpg
100_2502.jpg
100_2497.jpg

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det ser rigtig godt ud Lars!!

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Dejligt projekt at følge med i. flot arbejde!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Af hjertet tak. Det går LAAANGSOMT, men støt frem af.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er der sket lidt igen. Har fået muret mit lille vangestykke i og hæftet en forspids. I dag havde jeg så muligheden for at få lavablæst karrossen. En hård dag og jeg er helt færdig. Selv i underdrengene var der lavasand, men det er det hele værd. Det lavablæsning er sgu noget der virker. Stor tak til wcmekanikeren.

Desværre nåede jeg lige at sende en nos inderskærm til sandblæsning inden jeg fik tilbuddet om lavablæsning. De har desværre været lidt hårdhændede ved den, men jeg skal kun bruge nederste halvdel, så det går nok.

100_2514.jpg
100_2515.jpg
100_2512.jpg
100_2518.jpg
100_2519.jpg
100_2525.jpg
100_2527.jpg

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Flot arbejde og mega coole billeder ! Det sidste hvor 58'erens karosse svæver frit i luften, ligner noget fra et Siegfrid og Roy magic act a la den svævende dame..

Jeg vil gå linen fuldt ud og sige "Najsigt" !!

;-)

M.

-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Selvtakker! Det var jo hyggeligt..

Men 2 dage i træk med det apperat er sku HÅRDT :0)

Jens

-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 14 years siden | | | |

Det ser ud til at have været mere effektivt med den større dyse og større kompressor, end den dag jeg var med deroppe.. Nu er jeg helt misundelig!

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Lars

Den går da hen og bliver helt fin, den boble.
Husk jeg har stadig en bagspids til dig, men kan se du er godt optaget oppe foran.
Har du forreste kofangerholdere(hedder det forspidser?), jeg har et sæt, dog brugte.

Hvad er lavablæsning? er det mildere end sandblæsning? kan man bruge det på fx min westy, som har lidt flyverust(altså let overfladerust)

Ronnie

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 14 years siden | | | |

Lavasandet er meget finere end det sand man normalt blæser med og efterlader materialet med en meget fin overflade. Nu ved jeg ikke om det var lige så "blødt" ved materialet med større dyse og kompressor, Jens eller Lars?
Men den dag jeg var med oppe ved Jens, må jeg sige at det var faktisk umuligt at beskadige pladen og det var godt for mig.
Så ja, hvis du vil hae blæst din flyverust af, så vil jeg mene at du godt kan det..

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du kan SAGTENS blæse flyverust af med en lavablæser.. Har selv lige gjort det på et par pladedele....

Størrelse af dyse og lufthastighed har ingen betydning! Det er meget mildt, men tager også lidt længere tid end med sand, men det er klart det værd!

Jens

-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, ifølge Jens var det en helt anden oplevelse med den store pistol. Den tog da også både undervognsbehandling og spartel. Men vi var igang i mange timer.

Ronnie. Du har fået en sms.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er altså gået et eller andet helt galt med rollefordelingen her.. Næste gang er du prøveklud Lars, og jeg er nr 2, hvor alting er nemmere og bedre (omend stadig hårdt) ;-)

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvordan tror du så JEG har det??? :0)

-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) TheRealBundy Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Har lige fået info på bilen, km garanti. Max 200000 Første ejer 30-35000 km
Anden ejer der total renoverede den. op til 50000 km
Trejde ejer kørte 130-140000 km i den.
Når du modtager att.en står hans tlf.nr der. og han vil gerne give dybtgående info.
Mvh per

-------------------------------------------
MvH TRB
Mob. 61368171
mail: per@perblock.dk
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fedt fedt. Tusind tak Per.

..Og jaja, der kommer snart en opdatering.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Sonjas familie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej - det er os, der var de forrige ejere af Sonja, som hun hed i vores tid.
Den første ejer - ham fra Horsens - købte den som nyregistreret men kørte ikke ret meget i den. Da han i 1972 skulle have fornyet kørekortet, syntes han ikke, det var udgifterne værd. Altså stod den i familiens garage frem til 1989, hvor vores kammerat Ole, der er pædagog, fandt den sat til salg af dødsboet. Bilen var rådden i den ene forskærm, og hjulene var rådnet op, men ellers stod den i sin oprindelige lyseblå lak, som da den kørte af samlebåndet på Folkevognsfabrikken. Da havde den kørt under 30.000 km, så vidt vi husker.
Ole strippede den ned og renoverede den til den stand, du modtog den i. Blinkerarmene, der jo var ulovlige på den tid, blev nænsomt svejset fast, og bilen blev malet i en kopi af Porche-rød. Sæderne, der også var ret medtaget af tidens tand, blev skiftet ud med et par særdeles uoriginale sæder, og også motoren fik en "opgradering".
Han - Ole, altså - kørte godt 20.000 km i den men valgte så at sælge den. Vi købte den i 90-91 og brugte den til job og skole i en årrække. De sidste år, inden Per købte den af os, stod Sonja inde i vores lade.

Vi glæder os til at se den færdigrenoverede Sonja! :-)Og - vi sender papirerne på hende i den her uge.

Hilsen fra Tranum, Nordjylland

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for info. Det er altid sjovt at høre om historien. Skulle I ligge inde med billeder er jeg meget interesseret i at se dem.

Jeg har godt nok fundet lidt lyseblåt, men f.eks. bag typeskiltet, bag sidebeklædningerne og andre steder man typisk ikke ville male er den lysegrå. Jeg har dog også fundet noget orange i inderskærmene. Når papirerne lander vil jeg få sendt en dåbsattest fra Wolfsburg, så må vi se hvad der er af oplysninger.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lars er det på wolfsburg vw museum du har udyldt de 4 felter under Urkundengenerator??

Vh Henrik

(permalink) Sonjas familie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Vedr. motoren er det vistnok en Type 2 fra et Folkevognsrugbrød - med 1600 cylindersæt monteret samt - kan du jo se - de to dobbel Weber karburatorer. Den er blevet målt til 78 HK på ruller.
Speedertrækket er specialkonstrueret inde fra Aalborg for at passe til de to kaburatorer, der oprindeligt stammer fra en Simca.
Vi har, så vidt vi husker, eet foto af Sonja, fra 90'erne en gang. Det skanner vi ind en af dagene - er lige lidt optaget p.gr. af hundehvalpe for tiden :-)

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lyder som en spændende motor. Den har jeg dog ikke fået med.

Henrik: Ja det er den. http://automuseum.volkswagen.de/urkunden.html

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tak for det Lars, jeg må snart op og se hvor langt du kommet, det ser skam godt ud det du for lavet. ;)))

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lidt update. Har ikke fået lavet så meget på det sidste. Frontspidsen er færdig og jeg er gået lidt igang med inderskærmen. Ved forreste del af varmepanelet var 4 lag plade...

100_2529.jpg
100_2530.jpg
100_2531.jpg
100_2532.jpg

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) TheRealBundy Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej ekstrøm, under oprydning dukkede typeskilt op. det sender jeg lige næste uge

-------------------------------------------
MvH TRB
Mob. 61368171
mail: per@perblock.dk

Reply »

You must log in to post.