Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Topstykker ????????

Tags:
No tags yet.

(permalink) fvee Member
Skrev for 15 years siden | | | |

I et tidligere indlæg blev der spurgt om en clips der var mont
på vippearmsakslen.Kan ikke finde indlæget og ved ikke om der er nogen der har svaret.
De første 1200 34 hk motorer kom på typ 2 i 1959.Foto 1.
Det var en motor der var lidt speciel, Axial spill. var ikke med skiver mellem
svinghjul& hovedleje 1, men ved hjælp af hovedleje 2 som var i forskellige bredder.
Bemærk den specielle ventildækselpakn,og de lave konsoller til vippetøjer.Denne motor kørte også med en speciel svinghjulspakdåse.
På typ 1&2 34hk i 1960 var der runde konsoller Foto 7&8 ,her var der lange støttebolte til vippetøjet & ventilafstand 0,20mm. Det var en dårlig løsning da boltene gik løse og vippetøjet faldt af.Fra fabrikken fik vi så et rep.sæt hvor man
skar nyt gevind & mont. korte bolte.Derved skulle ventilafstanden ændres til 0,10mm
og der blev mont. den lille clips på vippearmsakslen. (Data ud fra motorno. sagde jo 0,20mm).I aug. 1964 kom så det topstykke med de firkantede konsoller Foto 5 (Korte bolte) som kører op til i dag. På et tidspunkt ændrede man ventilafstanden til 0,15mm (klistermærke på blæserhus) det galt også tidligere motorer.De første typ.3 kom også med runde konsolder &0.20 i afstand ( de faldt også af). Kan du huske den tid Torkild Osted.
Den første halvdel af 60erne var det nogle dårlige motorer som VW kom med. Foto2&6 er et NOS 1200 34 hk, med runde konsoller, men det er fra Fabrikken mont. med korte bolte da man kan se der ikke er boret gevind der hvor de lange skal mont.Jeg vil tro det er fra ca. 1964. Jeg fik det ved en Lagerstatus fra min tid hos VW i Hillerød.

Vh. FVEE.

fvee vw 009.jpg
fvee chcp vwdele 010.jpg
fvee chcp vwdele 013.jpg
fvee chcp vwdele 017.jpg
fvee chcp vwdele 009.jpg
fvee chcp vwdele 010.jpg
fvee chcp vwdele 008.jpg
fvee chcp vwdele 011.jpg


Reply

You must log in to post.