ja så fik jeg fat i et formel vee prosjekt :-) en dollig fra 66
skal total restores planen er at bringe den tilbage til orginal stand og få den ud og køre til sommeren 2011
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
ja så fik jeg fat i et formel vee prosjekt :-) en dollig fra 66
skal total restores planen er at bringe den tilbage til orginal stand og få den ud og køre til sommeren 2011
2011 ? not 2010 ?
Hej vsmeden.
Har aftalt med Thomas ang. FVee reglement.
Har du spørgsmål må du endelig ringe.
FOTO,FOTO!!!!!!!
40257965.
FVee hilsner FVEE.
lyder godt fvee er lidt - meget spænt på at se det relemang
er det dine de to vee så kunne jeg da godt tenke mig at se lidt flere fotos af dem den grønne er det ikke også en dolling
angåne fotos er pc gået i fuch så de må vente et par dage men som info kan jeg oplyse den er splittet totalt ad og ingen pedaler eller gir eller ligne kund en bar ramme og en glasfiber karos og så de fleste stumper var også med minus motor og gerkasse
Hvordan fungere det egentlig i Danmark?
Hvor meget ræs bliver der kørt?
Jeg synes ikke det er noget man hører så meget til.
Jakob
faldt lige over dette ved søgning på formel vee
Ja det er mine Vee`r. Det er begge 2 RPB. Den grønne årg. 1967
den blå årg. 1970.
Det fungerer 100% i Danmark (se HMS.DK)Historisk Motorsport, der bliver kørt 5-6 afdl.om året.
jeg kører også i den Svenske løbsserie hvor der også er 5-6 løb om året.
Der er også løb i Norge/Findland/ Tyskland/Belgien/Østrig,så der er nok af løb.
Man kan købe nye FVee men de kan ikke køre Historisk.
Vh. John Øhlers.
Hvor kan man finde en præcis beskrivelse af de forskellige klasser?
Det kunne være spændende at prøve...:)
Kan du her: http://www.hms.dk/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=32&page=1
Den dækker dog også andre formelvogne. Men Formel Vee kan kører i 2 klasser herhjemme. Div. 1 og 2.
John´s kører i Div 1, mens min som kommer ud til næste år kommer til at køre i Div.2
Div.1 er 1300 cc med en enkelt 30 mm karburator, og mellem 65 og 75 hk
Div.2 er 1300 cc med 2 enkelte 34 mm karburatore, og mellem 95 og 105 hk
Vægt køreklar under 500 kg!
Ja men er der ikke noget mere specifikt?
Hvad med sådan noget som bremser, dæk, osv?
Hvordan tester man eks. de 105hk? Har man et rullefelt den bliver sadt på?
Jakob
Så er det du skal have fat i regelmentet.... gg
Men groft sagt skal følgende fra en Bobbel bruges:
Foraksel
Bremser for/bag
Akselrør bag
Motor (Fra mildt tunet til kraftig tuning)
Gearkasse - som skal være standard.
er der ikke lige en der vil forklare mig hvordan motor og gearkasse virker når det sider omvendt hvad laver man om i gearkassen
fedt at se der er gang i tråden :-)
angåne gerkassen skal diffet bare vendes :-))
Af ren nysgerrighed sad jeg og kiggede på DASU, for at se om jeg kunne finde regelementet, men det er jo ikke just nemt at overskue:)
Thomas: Motor (Fra mildt tunet til kraftig tuning)
Hmm hvordan mener du med kraftig tuning når grænsen er 105hk?
så vidt jeg ved indtil vidre er der to motorklasser i de gamle formel vee fra 0 til 1300 ccm med begranset tuning hvor der er granser som knast max 284g karburator 1 stk 28 mm og en masse andet... 0 til 1300 ccm fri tuning knast fri karburator 2 stk 34 mm og stadig en masse andet
men er det ikke muligt at få thomas eller fvee til at ligge det relemang ind :-))
Der er ingen grænse der siger 105 HK ,eller FRI tuning man skal bare over holde reglementet. De skrappeste 1300 cc m. 2 karburatorer
er på 135 HK, men de skal også renoveres efter max 4 løb,foruden en masse pleje
ind i mellem.Husk de er ikke nok at se det ternede flag, man skal passere det for at vinde.
Vh. FVee VI SES PÅ BANEN!!!!!!
Foto til V er Svenskeren Bror Jagtlund som konstruerede min Vee. Jeg mødte ham sidste år i Sverige da jeg var oppe og køre den sidste afdl. i det Svenske mesterskab. Foto til H er en dansk konstrueret JALA. Ejet af Fa. Heno, et tidligere Auto ophug og rep. værksted på Fyn.De byggede mange VW typ 1 om til stor bagrude. Se i baggrunden FYFYFYFYFY.
Ang. Gearkasse flytter man Kronhjulet over på den anden side af Spidshjulet.
Okay jeg forstod bare sådan på det som Thomas havde skrevet, at de max måtte yde 105hk.
nej det var en misforståelse han angav bare hvad de fleste i de to størelser haved hk er fri det er kund stumperne der er begranset
Hej
Kan se i alligevel er en del der går og skruer i de veeér.
Har kigget på nogen i sverige men de var alt for klyt skruet sammen ligesom den buggy vi hented der. Så tænkte på om det var muligt at bygge en selv som man også må deltage i løb med?
Mvh Kai
Det er ikke sådan lige til. Stell no./gl. historie.Apendix k. osv.
Inden du går igang så tal med Ole Ingeman i DASU.(Dansk Automobilsports Union).
Der skal jo laves en FIA. vognbog før du kan deltage i løb med den.
Vh. FVEE.
Customkai det er muligt at jeg ved hvor du kan finde et prosjekt her hjemme til omkring 10 kg en karolin er også fra en gang i 60
og så lige et par bilter af mit prosjekt
kan den bruges til RACE... ??????
:-)
vwmanden1979 har du drukket :-)))))
den kan da kund bruges til race
vsmeden.
Jeg finder lige hvad jeg har om dolling.
Der går nok noget tid,da jeg her en del at se til lige nu.
Vh. FVEE. 20758607 PS Thomas har fået noget til dig.
SMS lige dit tlf. no.