Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vakuumtester

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nogle der kender Vakuumtester fra biltema, og kan den ikke også bruges til at synkronisere karburatore med.
Mvh Kenneth

http://www.biltema.dk/
under bil/værkstedstilbehør/TESTINSTRUMENT

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej det kan du ikke - du skal have sådan en her til dine karburatorer. Det virker! Og den er nem at bruge... http://www.carbtune.co.uk/

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du prøvet den BB ser ud som om den er til motorcykler

(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

eller vacuum tester på
http://www.csp-shop.de

se under værktøj...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er lige meget hvad den er til - princippielt er det det samme...
I værste fald skal du, alt efter hvilke karburatorer, have lavet en adapter mellem slangerne og diameteren hvor du tilslutter dem på karburatorerne/manifoldet eller hvor du nu måler...
Det gode ved den der er at alle 4 vises samtidig og at den altid er kalibreret så længe den hænger lodret! Ikke noget med 4 ure der er fjederbelastede (og hvor fjedrene ikke har samme modstand over hele skalaen... Dou´h) Du har kun tyngdekraften til at lave rod i det, og den er sgu altid ens på alle 4 søjler. Så du finder ikke lettere metode til at stille det på. Det med at have en løs måler som CSP sælger man skal flytte fra karburator til karburator, og så tilbage og kontrollere igen... Det er noget lo... Monter det der instrument på alle 4 og se dem samtidig. Hvergang du ændrer suget i én ændrer de andre tre sig nemlig også lidt. Her får du overblikket til billige penge og det virker hver gang... Også uden strøm hehe ;-)

Jeg har brugt et differenstryksmeter i sin tid, men det er mange gange dyrere, men resultatet bliver det samme.

Du kan bruge det der til alle motorer med sug hvor slangerne kan tilsluttes... bilen, motorcyklen, havetraktoren, båden, osv osv.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den synchro-tester fra CSP kan jeg som sagt ikke anbefale. Du ser kun én cylinder ad gangen, hvilket ikke er optimalt. Det kræver du har filtrene af karburatorerne så du kan komme ned til tragtene. Du skal have plads over karburatorerne (hvilket kan være problematisk hvis man fx vil stille det på en buggy med karossen hængende lige over...)

Den med kviksølv tilsluttes i siden af karburatorerne så man skal ikke andet end skrue en enkelt skrue ud til hver cylinder. Thats all... Det hele kan justeres med filtrene på, der skal næsten ikke være noget plads for at komme til... Jamen det er bare den nemmeste og mest præcise løsning... og koster kun 500,-

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det ser da lovende ud på videoen , har du købt ved carbtune, og er de stabile at handle med ?

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

og så for de travle http://www.youtube.com/watch?v=ZR6Q2J4jBck
justering af karburatorer på 45 sek hehe...

Nej jeg har ingen erfaring med selve carbtune, men tilsvarende produkter. Det er ligegyldigt hvem der producerer dem så længe det er samme funktionsprincip. Der er mange der tilbyder de løsningsmodeller så det er bare at google og bestille... :-)

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for svarene

(permalink) curthhansen (kbh-2800) Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej
de har en her, men har hellere ikke nogen erfaring med den
http://www.classicare.dk/html/gunsonin.htm

curth

-------------------------------------------

tlf: 26172817
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har brugt denne her i 25 år
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D7125
Den er god fordi viseren er dæmpet og står roligt.

Iver har endda lavet en adaptor til den, så jeg kan bruge den på mine Kadrons, ud af en tom bøtte, eller næsten tom, med hvid trælim og noget isolérbånd.

Eller et stykke benzinslange i øret hvis jeg bliver fanget et sted uden værktøj :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den har bare samme ulemper som tidligere nævnt, hvis man fx roder med buggyer eller på anden måde har pladsmangel...
Og så kan man stadig kun se en ad gangen når man justerer...

De bedre modeller efter kviksølvsprincippet har også dæmpere på slangerne så søjlerne ikke står og danser op og ned hele tiden. Man kan også gøre det med en tøjklemme på slangerne. Det dæmper også...

Det eneste man skal huske er at alle slanger skal have samme længde for at det skal være præcist. Så man skal ikke have 2 korte og 2 lange slangestumper fordi det er nemmere at have instrumentet i den ene side af motoren når man justerer... Den går ikke...

Men de modeller i snakker om er da helt klart "gode nok" til formålet. Det har da virker i mange år!!! Med buggyer er det bare noget pis og så må man jo se sig om efter ting der virker bedre efter hensigten, og der må jeg bare indse at jeg ikke har fundet noget endnu der efter min overbevisning er så let som kviksølvsprincippet... Og det tager bare ingen tid at lave sådan en justering med det system. 4 søjler på en linje... done...

Jeg fik faktisk en eleltroingeniør til at bygge en kasse til mig hehe... Den ligger på værkstedet endnu... Det er en kasse med 230v forsyning til et styrepanel af elektromagnetiske ventiler der kan åbne for slangeføringer til et digital-manometer så man kan aflæse præcist hvad motoren suger og i de rigtige enheder... men... Det er skide lige gyldigt hvad enhederne er... og det er pisse træls at skulle finde 230v hver gang det skal laves...

Når jeg stiller karburatorerne med kviksølv og kontrolmåler med digitalinstrumentet ligger de så tæt på hinanden som man manuelt kan stille en sugemotor alligevel... Så jeg må bare indse at vores fine opfindelse var god på papir, men ikke så effektiv i praksis... Den kan forresten også måle sugetrykket i mmHg hvilket igen bringer os tilbage til kviksølvsmålingen hehe :-)

Bare en lille anekdote om at elektronik ikke altid er bedre end old style principper...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu kommer 100 dollars spørgsmålet så: Hvor kobler du det til ?
Har du boret studser i over spjældet, lige ud for spjældet eller under spjældet. (spjældene) ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Dellorto drla har de studser, så med dem er det ligetil.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og weber 44idf har gevindskruer du tager ud og skruer en studs på der. Jeg lavede 4 skruer med hul igennem i drejebænken som jeg skruer i når jeg skal bruge det. De har samme gevind som weberne så det er plug ´n play. Og så sætter jeg slangerne på dem... Det fungerer fint. Når vacuum er stillet skrues fabriksskruerne i igen for at lukke hullet. Det tager ikke 2 min at montere det hele...

Og du skal måle vacuumet under spjældet jo... Altså mellem karburatorerne/spjældene og selve topstykket. Man kan evt bore ind i manifolderne og måle der hvis ikke karburatorerne har mulighed for udtag, men så skal hullerne sidde samme sted på alle manifold, da luftens hastighed ændrer sig igennem manifolden og derfor også har indflydelse på trykket. Så det er meget vigtigt målingerne tages samme sted fra/under samme forhold. Det bedste er at bruge de huller/studser som de fleste mærker har.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nå men så lad mig spørge på en anden måde: De karburatorer der har en boring. Munder boringen så ud UNDER spjældet ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja...

Det er skrue nr 36 som jeg tager ud og monterer slangerne i på alle 4... Så suges der under spjældet...

44 idf.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu har jeg bestilt en carbtuner. Så får vi se.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frankes Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Findes til ikke særlig mange penge i store mængder på ebay både til 2 og 4 cylindrede motorer.

Frank A

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så må du lige lægge en anmeldelse ind her når du får den testet Frank.

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er det ok at måle på denne studs
Mvh Kenneth

carbtune.png
carbtune2.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja hvis den munder ud lige under spjældet. Billedet er for dårligt til at vurdere det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bedre billed

udklip.jpg

(permalink) webmate Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det ser rigtigt ud, vil du låne mit udstyr til synkronisering?

Mvh Per fra Vodskov

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for tilbudet Per, har købt den omtalte tester, og skal bare igang mad at indstille :-9


Reply »

You must log in to post.